Tilbakemelding - Fremtiden til helteverdener

Status
Stengt for ytterligere svar.

bytting

Well-Known Member
Kjedelig at ting må gjentaes i det kjedsommelige, men når vi ikke får svar på det vi egentlig spør blir dette nødvendigvis litt 'God dag, mann. Økseskaft.'
Som jeg allerede har sagt; når det kommer til avgjørelser som blir tatt fra de i Tyskland, så vil alltid de større versjonene (.EN er en av de) telle høyest da det er flest spillere der og gir et større grunnlag/bilde for om noe blir godt mottatt eller ikke.

Du kan gjerne kalle det prinsipp om du vil det, men det handler om at en i (nesten) alle aspekter av livet alltid vil legge mest vekt på en plass/område hvor flesteparten av spillerne (i dette tilfellet) holder til, da det som allerede nevnt, gir et bedre helaktig inntrykk og de sa dessverre nei til VV.
Siden jeg ikke ønsker å gjenta meg selv i det kjedsommelige får jeg bare henvise til tidligere innlegg på denne tråden for å vise hvorfor dette er feil i forhold til dette. Kunne sagt mer enn det som er sagt og, men det er såpass mye at jeg ikke vet hvor jeg skal starte, så da er det likesågreit.

Hvis inno er oppriktig i at de tror at prossessen med tilbakemeldinger har vært noe annet enn i beste fall lemfeldig, er det litt skremmende. Det viser i så tilfelle et uprofesjjonelt nivå hos dem på slike ting.

Om de synes lemfeldig er 'godt nok' hadde det vært mer ærbart om de sa det rett ut. Ærlighet viser i alle fall litt etisk ryggrad.

Verdene er forskjellige i form av innstillinger ja, men i prinsipp har de fortsatt de samme reglene å forholde seg til som grunnbase. Innstillinger kan derfor ikke dras inn her da det ikke er relevant.
Skjønner det. Men det er jo egentlig det jeg spør om: hvlike grunnbaseregler. At ach ikke kan få VU fordi det er i mot en grunnbaseregel om at en vilkårlig verden ikke skal ha VU, er jo det en opplagt logisk feilslutning iom at det jo finnes ganske så mange eksempler på verdener som har hatt VU.
 

DeletedUser1011

Guest
Støtter han bytting i innlegget over. Beklager hvis jeg har en så dårlig skriftlig framstillingsevne at det ser ut som jeg prøver å få viljen min. Noterer meg det og prøver en gang til:

Det har vært to ulike tilbakemeldinger her, en har dreid seg om skuffelsen over at Achilles ikke fikk VU. Det hadde jeg unnet alle som spiller/spilte der. Jeg synes det er trasige greier at noen må gi seg, men sånn ble det. Jeg ser ikke at vi i PoI har noe som helst ansvar for å holde liv i Achilles. Nå kan den forbli en sovende server inntil Inno stenger den.

Den andre tilbakemeldingen har dreid seg om hvordan Inno opererer i feltet "brukermedvirkning". Det har som sagt vært svært lite profesjonelt og i tillegg lite respektfullt overfor brukerne. Det nytter lite å utgi seg for å være opptatt av tilbakemeldinger når man ikke kan gjøre rede for prosesser i dette. En flertallsbeslutning er greit nok det, selv om det på ingen måte gir mening når en server ligger nede at den ikke kan avsluttes, men jeg vil gjerne be om at det gis en tilbakemelding til Inno om at redeligheten og etterretteligheten i dette var under pari.
 

bytting

Well-Known Member
Vemodig at vi ikke kan få svar med substans i. Men det er vel i og for seg betegnende for hvordan denne prosessen har vært.

En mnd etter første kunngjøring fikk .en omgjort den slik at de slapp å få VU da det var deres ønske. Vi har spurt nå i snart 2 mnd, vi har enda ikke fått så mye som genuine, ektefølte svar på hvorfor vi ikke kan få det. Det eneste forståelige svar er at avgjørelsen ble snudd på grunn av klager fra .en. Forsåvidt et svar det og, dessverre er den lesset i ullne, unnasluntrende bortforklaringer for å ro seg vekk i fra at det skinner så altfor god i gjennom at de demonstrerer med håndteringen av dette at de ser på .en og de andre større markedene som de 'egentlige' markedene, og oss andre som 'attpåklatter', og at det føles uffent å si dette rett ut med rak rygg.

At de største markedene numerisk burde ha mer innflytelse enn oss andre er forståelig iom at flere spiller der. Men det fritar ikke inno for at de har et ansvar også for oss. Vi fortjener å bli hørt på i proposjonal grad. At vi ikke en gang ble gitt anledning til å påvirke beslutningen før den ble tatt og vedtatt er et brudd på normal høflighet.

Det er megetsigende om innos tanker om kundebehandling at de ikke erkjenner det som sin rolle å rydde opp etter seg når de har begått et løftebrudd. Man ville forventet en beklagelse, at de var imøtekommende med forklaringer og ellers var løsningsorientert. Inget av dette har skjedd. I stedet virker det ikke som de øyensynlig tar det vi sier til etteretning.

Blant annet har vi ikke fått svar på hvorfor det i det hele tatt nødvendigvis må være en universell løsning på dette. Altså hvorfor ikke vi kan få VU, mens .EN slipper. Noe som vil være en skreddersydd løsning som gir alle det de ønsker.

Det nærmeste svar vi har fått er at det vil stride mot grunnlregler. Hvilke får vi ikke opplyst.

Vil formode at det ikke strider mot grunnregler om at en vilkårlig grepoverden ikke kan ha VU ettersom det er majoriteten av verdener som har det.

Vil også formode at det ikke strider mot grunnregler om at en vilkårlig helteverden ikke kan ha VU ettersom det, i lys av historikken og de faktiske forhold, vil være et svar uten forståelighet og mening.
 
Sist redigert:

DeletedUser787

Guest
Fortsatt støtte fra meg til Bytting og AM.

Se hvordan de lukket Gamma og Delta. En server som lukket pga inaktivitet? Ikke VU seier, men fordi den ikke var lønnsom skreddersydde de en løsning? mmm...
 

DeletedUser

Guest
Alt som har blitt sagt har blitt tatt videre til Innogames, noe jeg har sagt tidligere også.
 

DeletedUser

Guest
Mulighet for at vi kan se de eksakte tilbakemeldingene til Inno, og hva de har svart?
 

DeletedUser

Guest
Mulighet for at vi kan se de eksakte tilbakemeldingene til Inno?

Nei, det er ikke mulig. Det meste av tilbakemeldinger blir gjort muntlig.
Med mindre det blir tatt opp i rapportene som vi skriver hver uke, men det er sjeldent at det blir tatt med der - med mindre det er småting som skal legges til.

Kan forøvrig legge til at det ikke har vært spesielt med tilbakemeldinger herfra på en stund, da det ikke akkurat har endret seg her. De er allerede klar over hva dere mener.
 

DeletedUser

Guest
Nei, det er ikke mulig. Det meste av tilbakemeldinger blir gjort muntlig.
Med mindre det blir tatt opp i rapportene som vi skriver hver uke, men det er sjeldent at det blir tatt med der - med mindre det er småting som skal legges til.

Kan forøvrig legge til at det ikke har vært spesielt med tilbakemeldinger herfra på en stund, da det ikke akkurat har endret seg her. De er allerede klar over hva dere mener.

Ok, den er grei. Hvordan har de reagert på å få såpass mye motstand som de har fått?

Nekter å tro at alle de andre serverne i de andre landene kan være enig i avgjørelsen.
 

DeletedUser

Guest
Ok, den er grei. Hvordan har de reagert på å få såpass mye motstand som de har fått?

Nekter å tro at alle de andre serverne i de andre landene kan være enig i avgjørelsen.

Er ikke så mange som klager faktisk, i alle fall ut ifra det jeg har fått med meg. Kan være at noen holder tett om det, men jeg ser ikke helt hvorfor de skulle gjøre det.
 

DeletedUser

Guest
Er ikke så mange som klager faktisk, i alle fall ut ifra det jeg har fått med meg. Kan være at noen holder tett om det, men jeg ser ikke helt hvorfor de skulle gjøre det.

Nå vet ikke jeg hvor mye som har blitt sagt her du har tatt videre, men det jeg vil frem til er hvordan de har reagert. Har de reagert svært arrogant med 'dere er en liten server, who cares?', eller har de gitt en "skikkelig" begrunnelse f.eks. 'det største markedet er.en og derfor må de prioriteres osv'?

Nå vet som sagt ikke jeg alt som har blitt sagt fra deg, men utifra forum å tolke så er det kommet MYE klager, og de må jo ha reagert på dette på et eller annet vis. Når jeg sier de, refererer jeg altså til Innogames.

Høres ytterst merkelig ut at ingen andre servere synes at dette er absurd og rart, spør du meg.
 

bytting

Well-Known Member
Er ikke så mange som klager faktisk, i alle fall ut ifra det jeg har fått med meg. Kan være at noen holder tett om det, men jeg ser ikke helt hvorfor de skulle gjøre det.

En del av disse HVene ligger vel brakk. Mulig enkelte lar være å uttrykke sine ønsker av samme grunn til at det er så få no.ach som ikke artikulerer seg, utfra en tanke om at 'vi blir ikke hørt likevel, så ingen vits å ta seg ikke bryet med å si fra likevel'
 

DeletedUser343

Guest
Gadd dessverre ikke mer av simmingen og forlot HV sammen med flere for en stund siden.

Egentlig veldig rart at HV ikke er nedlagt sånn globalt sett da det har kommet nyere verdener med samme implantasjoner som var beregnet på HV opprinnelig. Slik som situasjonen er nå, så blir norsk Achilles lik norsk Hyperborea da det er kun simming og erobring av spøkelsesbyer (for det meste på HV) som blir foretatt.

Det skulle ha vært et selvstyre i hvert community slik at hovedcommunitiet slipper å ta seg av saker utenfor sitt eget community. Da hadde det kun gått forespørsler om å åpne nye verdener inn istedet for at det må kveruleres for å gjøre ende på en halvdød verden. Kort sagt, om en verden lever eller ikke, er opp til det communitiet som verdenen tilhører mens forespørsler om nye verdener går inn til hovedsentralen slik at de kan sette opp servere for nye.

Ikke helt sikker på hvordan ting fungerer praktisk ang. serverne til InnoGames, men i teorien så hadde det vært en grei løsning på all styret rundt "avliving av verdener".

Og ja, jeg greier ikke å holde meg unna Grepolis. Jeg kan kontaktes på Pi eller her på forum hvis det er noe spess.
 

DeletedUser1011

Guest
Var kjedelig for flere at dere valgte å simme det siste året, skjønner godt at man ikke gidder det :)

Siden det gis tilbakemeldinger til Inno, så vil jeg gjerne på nytt levere en høylytt klage på prosessen i denne saken og en forespørsel om stenging av Achilles. På forhånd takk :)

Den svenske og den danske HV ligger også nede, Inno må vel ta disse som ønsker om nedleggelse? Når verdener dør av kjedsomhet, så bør dette tas på alvor.
 

DeletedUser787

Guest
Stemmer for nedleggelse av HV! Serveren har levd lenge nok og er død nok til å lukkes!
 

DeletedUser

Guest
Nå har de faktisk gått så langt som å slette kommentarer som kritiserer InnoGames. Mulighet for at dere admins kan ta dette opp?
 

bytting

Well-Known Member
Er det en spesiell grunn til at vi ikke kan får svar på dette med hvilke grunnbaseregler?

Må det at vi ikke får svar på dette tolkes som at det var bare en bløff for å avlede oppmerksomhet fra at realiteten er at inno egentlig ikke bare gidder`?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp