Tilbakemelding - Fremtiden til helteverdener

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
@bytting


*Jeg er litt usikker på hva du mener med "amatørmessige måten feedback-prosessen ble utført på og tatt beslutning på"? Beslutningen ble tatt ut ifra antall klager som kom fra de store versjonene, da de ikke ønsket å ha VV på sine helteverdener.

*Nei, det er ikke "alt som kreves". Det som kreves er at noe må skrives om sånn at en helteverden blir gjort om til en vanlig verden - det er ikke bare å skru en bryter av eller på. En undersøkelse har jeg prøvd å få til, men i første omgang er det ikke noe som blir å skje. Skulle det være flere versjoner som uttrykker ønske om VV, i motsetning til hva de største versjonene vil så regner jeg med at vi får til en endring.

I mellomtiden nytter det lite å hisse seg opp over dette. Det hjelper ikke, og har lite til ingen nytte. Det handler ikke om å ikke ta spillere seriøst, men i store deler av livet vil en alltid høre på flertallet i en sak og dessverre for oss ønsket ikke flertallet det.

Jeg gir likevel tilbakemelding hver uke på hva som blir sagt her om dagen, så det eneste vi kan håpe på er at noen snur på flisa.

Det er også viktig å huske på at ting ikke kan legges opp til kun noe vi ønsker og det vi vil ha. Det er ikke sånn ting fungerer. Det er ikke bare "oss".
 
Sist redigert av en moderator:

bytting

Well-Known Member
*Jeg er litt usikker på hva du mener med "amatørmessige måten feedback-prosessen ble utført på og tatt beslutning på"? Beslutningen ble tatt ut ifra antall klager som kom fra de store versjonene, da de ikke ønsket å ha VV på sine helteverdener.
Det er nettopp det som er amatørmessig(dvs, med mindre bokstavelig talt over 50% rundtom har klaget via forum/ticket). Det er amatørmessig fordi profesjonelle/akademiske retningslinjer for hvordan valid informajson innhentes i slike henseende ikke er fulgt. Man måtte snakke om en nokså godsnill lærer på et ungdomsskoleprojekt før man fant noen som lot en slik mangel på stringens i metodikken passere. Hva som gjør at dette ikke er valid er omtalt flere ganger i denne tråden, kort fortalt går det ut på at man ikke kan ekstrapolere ut fra tilbakemeldingene når kunngjøringen var formulert slik den var.

Nei, det er ikke "alt som kreves". Det som kreves er at noe må skrives om sånn at en helteverden blir gjort om til en vanlig verden - det er ikke bare å skru en bryter av eller på.
Skjønner at det bokstavelig talt ikke er en knapp som kan trykkes på- Har ikke innblikk nok, selvfølgelig, i de tekniske systemene til å påstå nøyaktig antall knapper, men med mindre de kjører spaghetti-kode-stil kan det da umulig være en uoverkommelig oppgave. Det blir et spm om prioritering, det er her slikt som 'ta kundene seriøst' og 'behandle kundene med respekt' kommer inn.

Det er også viktig å huske på at ting ikke kan legges opp til kun noe vi ønsker og det vi vil ha. Det er ikke sånn ting fungerer. Det er ikke bare "oss".
Selvfølgelig. Dog, 'vi' er en delmengde av 'alle'. Da tilfaller det at vi blir hørt på i forholdsvis grad, eller ligger det implisitt i dette at kun .en har stemmerett?. Det er også slik at innføring av VU på ach(og evt andre HV som vil det) ikke får konsekvenser for andre HV. Hva som skjer med ach er da vitterlig 'kun' vårt anliggende? Det er jo det som er kjernen i det som foreslåes, at løsninger kan bringes frem i uavhengighet.
Jeg gir likevel tilbakemelding hver uke på hva som blir sagt her om dagen, så det eneste vi kan håpe på er at noen snur på flisa.
Takk:)
I mellomtiden nytter det lite å hisse seg opp over dette.
g1371407736550188761.jpg
 
Sist redigert:

DeletedUser1011

Guest
Flott at du holder dem oppdatert :) Forstår fullt ut at vedr HV på generell basis har vi lite vi skulle ha sagt, men vedr Achilles så burde vi bli hørt. Gir like lite mening at andre skal bestemme over oss, som at vi skal bestemme over HV generelt. Såpass trangsynt er jeg og lite greie på hvordan dette funker har jeg også. Det problematiske her er at ting ble lansert som en endring. Hvis noe skal ut på høring, så får det kalles det. Da får man representative svar fra spillerne/serverne og ikke bare protester på planlagt endring.
 

DeletedUser

Guest
Flott at du holder dem oppdatert :) Forstår fullt ut at vedr HV på generell basis har vi lite vi skulle ha sagt, men vedr Achilles så burde vi bli hørt. Gir like lite mening at andre skal bestemme over oss, som at vi skal bestemme over HV generelt. Såpass trangsynt er jeg og lite greie på hvordan dette funker har jeg også. Det problematiske her er at ting ble lansert som en endring. Hvis noe skal ut på høring, så får det kalles det. Da får man representative svar fra spillerne/serverne og ikke bare protester på planlagt endring.

Greia var egentlig at det skulle være en endring, ikke noe som skulle ut på høring. Hadde det vært en høring så ville det blitt kalt nettopp det.
 

DeletedUser787

Guest
Tydelig at Innogames har forandret mening og da bryter våre forventninger i forhold til hva de presenterte til oss, noe som er kritikkverdig og urettferdig. Luften rant fort ut av min ballong igjen...
 

bytting

Well-Known Member
..men finner det litt..nærmest pussig..at inno viser så lite tilbøyligheter til å tilkjennegi en erkjennelse av at de har håndtert dette på en mindre heldig måte. Evnen til å innrømme feil er da en dygd?
 

DeletedUser1011

Guest
Greia var egentlig at det skulle være en endring, ikke noe som skulle ut på høring. Hadde det vært en høring så ville det blitt kalt nettopp det.
Det er jeg jaggu ikke sikker på, for når noe ble kalt en endring, en plan, et mål, så ble det det stikk motsatte :)
 

DeletedUser1011

Guest
Etter den siste oppdateringen starter nye spillere med en by, som annonsert i den reviderte Helteverden-kunngjøringen. Jeg ser at det kan være hensiktsmessig for å få ned antall spillere på disse verdenene, men det er vel neppe rekrutteringen her som er den største utfordringen? De fleste slutter innen kort tid. Jeg synes denne endringen er betenkelig fordi:

Disse som starter nå, starter med en by på 400-700 poeng. Langt mindre enn det jeg har sett noe sted før. Jeg synes dette er helt urimelig med tanke på at de største spillerne på Ach har 150-300 byer. Det er jo et håpløst prosjekt å skulle hevde seg der. Jeg synes det burde være mulig å stenge eller i det minste ha en "Achtung"-melding før man gikk inn på Achilles om at dette ikke er noe blivende sted.

Etterlyser fortsatt skreddersøm for disse verdenene dersom Innogames ikke har tenkt å gjøre dem om fra evighetsservere.
 

DeletedUser1011

Guest
Det er dette jeg mener: xxx i dag kl. 09:52
Er denne serveren evig? det er jo ikke verdens vidundre eller noe

Jeg får 3-4 slike hver uke pga Alliansesøkeren. Jeg synes dette er kinkig, dette vet ikke folk i det de entrer Achilles. Det burde de opplyses om, eller så burde verdenen stenge for nye spillere dersom vi ikke får VU her. Noe jeg fortsatt håper at kan innføres for å få en finale her og slippe spillerne slik at de kan starte på ny frisk på andre servere.
 

DeletedUser787

Guest
Støtter AM. Jeg får også en del slike som leder i den andre siden av storkoalisjonen.
Blir bare mindre og mindre aktivitet og flere faller fra uten at noen friske egentlig kommer til og blir der...
 

bytting

Well-Known Member
Besynderlig at innogames ei ønsker å gå på erkjennelser, ei heller svare ordentlig på spørsmålene. Vet de at vi eksisterer?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Denne serveren begynner å dø ut, har jeg en liten følelse av, hehe. Jeg laget en bruker på Achilles for en stund siden (har ikke peiling hvorfor, spilte aldri igjen :p), og havnet med et uhell innpå der idag. Der hadde jeg fått melding (fra en spiller med 700K poeng) om jeg var aktiv, eller om jeg hadde sluttet, og at i det tilfelle ville vedkommende gjerne ta byene mine. Det sier sitt om hvor mye de ønsker nye spillere...(var bare de 3 byene som du begynner med). Uff.
 

DeletedUser1011

Guest
Denne serveren begynner å dø ut, har jeg en liten følelse av, hehe. Jeg laget en bruker på Achilles for en stund siden (har ikke peiling hvorfor, spilte aldri igjen :p), og havnet med et uhell innpå der idag. Der hadde jeg fått melding (fra en spiller med 700K poeng) om jeg var aktiv, eller om jeg hadde sluttet, og at i det tilfelle ville vedkommende gjerne ta byene mine. Det sier sitt om hvor mye de ønsker nye spillere...(var bare de 3 byene som du begynner med). Uff.

Slik har vi hatt det i mer enn 1 år, det er et langt dødsleie for en pasient som ønsker aktiv dødshjelp :) Nei, jeg unner ingen å starte på Achilles. Hva er vitsen når man starter med 400-700 poeng og største spillere har 3-4 mill poeng? Det tar to år å komme dit :)
 

DeletedUser343

Guest
Verdenen burde egentlig ha blitt stengt for nye spillere og avsluttet. Føler at det er på tide.
Hvis ikke InnoGames ønsker å muliggjøre en skikkelig avslutning på verdenen, så er det vel oppe til spillerne men så stae som vi er så flytter vi nok ikke på oss før vi absolutt må. Og det er en av mange grunner til at vi burde få denne "aktive dødshjelpen" som vi ytterst behøver.
 

bytting

Well-Known Member
Er jo helt tafatt at innogames ikke greier å kreste utav seg så mye som engang et svar som ikke er 'god dag, mann. Økseskaft. Er de en verna-bedrift? Er de sjenert?

Det eneste som kan gå an å forstå utfra det som er svart er at de øvrige helteverdenene er såpass små at de ikke synes de er verdt sin tid. Det er forsåvidt et svar det og, selv om det viser en enkel blåruss-tankegang av dem, men da kan de da være så høflige at de sier det rett ut. Men da får de også la være å fremstille dette som at de har hørt på feedback fra spillerne på tvers av markedene, det er ukorrekt og utidig.

I mellomtiden oppleves det som opp mot fornærmende å bli avspist med svadasvar på dette, vi er ikke barn og vi er ikke mindre begavet.
 

DeletedUser1011

Guest
I mellomtiden oppleves det som opp mot fornærmende å bli avspist med svadasvar på dette, vi er ikke barn og vi er ikke mindre begavet.

Selvfølgelig er det fornærmende, det oppleves respektløst og arrogant i tillegg.

Ser på Achillesranken: det er 16 av de 20 beste som så vidt jeg vet ikke spiller andre steder. Det er store spillere mange av dem! Hvilket tap er ikke det å låse dem fast på Achilles, man er vel ikke bortskjemt med antall aktive spillere på norske servere?

Jeg vet ikke hva dette handler om, men det er en type remote control og top down styring som jeg ikke er tilhenger av. Heller tvert i mot, her kjøres en taktikk med lite informasjon, null medbestemmelse, påvirkningsmulighet, knappe svar og minimal orientering til de det gjelder. Husker det i ukesvis ble kjørt votes på tilsynelatende små endringer i spillet, hvorfor er det ikke mulig å bruke penger/ressurser (hvis det er penger det handler om)? Kjør en survey på Helteverdenene, få fram ønskene og øk brukertilfredsheten. Og hvorfor det ikke er mulig å behandle dem forskjellig når de er forskjellige, er bare helt uforståelig.
 

bytting

Well-Known Member
*Nei, det er ikke "alt som kreves". Det som kreves er at noe må skrives om sånn at en helteverden blir gjort om til en vanlig verden - det er ikke bare å skru en bryter av eller på.
Det er vel altså dette det koker ned til forstår man. Altså at å frembringe løsninger føles for ressurskrevende teknisk sett.

For en tid tilbake var det en i prinsippet lignende sak, da deltas og gammas VU ble avlyst, bare med motsatte fortegn. I prinsippet er jo dette det samme, en krigerverden som egentlig skulle hatt vu blir gitt en skreddersydd løsning slik at de ikke lenger er VU-verdener vis a vis det som foreslåes med ach(og evt flere): en hv blir gitt en skreddersydd løsning slik at de blir VU-verden.

Hvorfor er det så mye mindre overkommelig fra et rent teknisk ståsted å slå på vu på en verden enn å slå det av?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Bestemte meg for å gjøre litt research.

Ta en titt på dette, ladies and gentlemen. Antar dette er grunnene til at det ikke blir VU her. (om dere ikke gidder å sjekke alle linkene, så er den første en link til det engelske achilles forumet, som har eksistert siden februar 2012, mens den andre er en takk til alle som støttet at det ikke skulle bli Vu. Den tredje er noen som lurer på hvordan helteverdener ender).


http://forum.en.grepolis.com/forumdisplay.php?251-World-Achilles-(en32)
http://forum.en.grepolis.com/showthread.php?53056-Many-thanks-to-that-supported-NO-WWs
http://forum.en.grepolis.com/showthread.php?51935-End-Game

Anbefaler dere å ta direkte kontakt med InnoGames her.
http://corporate.innogames.com/en/company/contact.html

Antar at det også er mulig å kontakte her.
http://support.innogames.de/login/to/game/grepo/market/no
 
Sist redigert av en moderator:

bytting

Well-Known Member
Jepp,

har sett litt på .en før. Det er slik det fremstår ja. Noen av de mest høylydte på .en ønsker ikke VU, .en er det største markedet, ergo avlyser inno VU. Det uten interesse for hva vi på de andre markedene måtte mene, ei heller ønsker om å løse det erkjente problemet med at HV ikke har fungert og skal avvikles for de andre markedene på en måte som er forenlig med situasjonen på disses HV.

P.S. Det går ikke an å kontakte innogames direkte om slike ting. Vi får formode at de debriefes indirekte. Aber, de bryr seg tilsynelatende dessverre ikke.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp