Tilbakemelding - Fremtiden til helteverdener

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser1011

Guest
P.S. Det går ikke an å kontakte innogames direkte om slike ting. Vi får formode at de debriefes indirekte. Aber, de bryr seg tilsynelatende dessverre ikke.

Det stemmer, det har vi forsøkt, vi blir henvist hit igjen.

Takk for info, LF. Det synes jeg er svært beklagelig hvis dette er tilfelle. Spesielt hvis det er slik at man ikke skal høre på tilbakemeldinger fra enkeltservere eller la enkeltservere styre butikken, slik vi fikk beskjed om at det ikke er. Shame on you Inno, etterrettelighet er en dyd, og gir langt mer kred enn å late som om spørsmålsstillerne (i.e. en god slump spillere) ikke finnes. Etterrettelighet forventer man når man ellers kjører surveyer på det meste av andre ting for å tilpasse spillet til brukernes ønsker.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er vel like greit å ta saken i egne hender og rett og slett bare slutte å spille på serveren. For min del er det slutt i løpet av uka og det er flere som følger med meg der
 

bytting

Well-Known Member
[SPR]
[/SPR]
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hvorfor er det så mye mindre overkommelig fra et rent teknisk ståsted å slå på vu på en verden enn å slå det av?

Altså, det er ikke bare å "slå på/av" noe som helst. Å gjøre en helteverden om til en vanlig verden er ikke det samme som å slå av/på en bryter - dette har jeg allerede nevnt i denne tråden. Helteverdener er ikke kompatibel med VV, og må derfor gjøres om til nettopp det. Vanlige verdener er kompatibel med VV og derfor er det noe så enkelt som en innstilling.
 

bytting

Well-Known Member
Uklokt å slå på en bryter. Det er mot regelverket, man blir diskvalifisert.
[SPR]
7725643848_db8bff389e_z.jpg
[/SPR]

Kan man sparke på en bryter?(kanskje ikke)
 

bytting

Well-Known Member
Har som sagt forståelse for at det gjerne vil kreve mer enn bare å bokstavelig talt slå på en bryter.

Men det er vel ingen uoverkommelig oppgave heller iom at inno opprinnelig hadde tenkt å slå på ... la oss kalle det 'bryterkomplekset' siden det er snakk om mer enn 1 stk bryter ... på alle HVene.

Da er det vel et spm om en prioritering. Formoder at det implisitt eller eksplisitt ligger til grunn en kalkyle som med 2 strek under svarer med at vi ikke er verdt det.

For meg, som sagt, bærer det vitne om en blåruss-tankegang. Hadde håpet på en mer helhetlig vurdering som også legger til grunn retorikken som har vært ført og dramaturgien i dette, samt viser at man setter pris på langvarige og lojale kunder.
 

DeletedUser

Guest
Har som sagt forståelse for at det gjerne vil kreve mer enn bare å bokstavelig talt slå på en bryter.

Men det er vel ingen uoverkommelig oppgave heller iom at inno opprinnelig hadde tenkt å slå på ... la oss kalle det 'bryterkomplekset' siden det er snakk om mer enn 1 stk bryter ... på alle HVene.

Da er det vel et spm om en prioritering. Formoder at det implisitt eller eksplisitt ligger til grunn en kalkyle som med 2 strek under svarer med at vi ikke er verdt det.

For meg, som sagt, bærer det vitne om en blåruss-tankegang. Hadde håpet på en mer helhetlig vurdering som også legger til grunn retorikken som har vært ført og dramaturgien i dette, samt viser at man setter pris på langvarige og lojale kunder.

Det handler ikke om noe er verdt det eller ikke, det handler om tilbakemeldingen de fikk da de i utgangspunktet gikk ut å sa at "dette ønsker vi å gjøre". Når det kommer såpass mange klager på dette med nettopp VV, så begynte de å revurdere om det var så lurt eller ikke.

Selvfølgelig vil ikke alle være enige i akkurat den avgjørelsen, men det betyr ikke at vi automatisk vil få viljen vår når vi er en av de få som faktisk klager over denne avgjørelsen.

De ønsker ikke å gjøre en ting for en verden, og noe annet for noen andre.
 

DeletedUser1011

Guest
1. Hvorfor ble ikke alle spurt på en redelig måte? Det er naturlig at de som er fornøyde med avgjørelsen ikke sier noe. De døde HV som ligger rundt omkring, er vel også et signal?
2. Vi fikk aldri anledning til å si hva vi mente. Det er hele kjernen i misnøyen. Selvfølgelig tåler man uenigheter, og det handler ikke om å grine seg til vilja si her, men vi fikk da aldri anledning til å klage før etter en ny avgjørelse ble tatt? Og det er vel opplagt at man da ikke går tilbake på en avgjørelse enda en gang?
3. Det har man forstått, at det ikke finnes vilje og ønske om å skreddersy løsninger her. Men jeg forstår ikke hvorfor?

Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men når man ikke får svar på det man lurer på, så fortsetter man å spørre.

Takk for at du kommer på banen, det er helt nødvendig å ha en dialog på dette.

PS. Jeg glemte, det virker nu nettopp som om det er de som har skreket høyest som har fått vilja si. Spesielt når man ikke kan gjøre rede for en ny beslutning.
 
Sist redigert av en moderator:

bytting

Well-Known Member
Beklagelig å konstatere at vi har formulert oss for utydelig og uforståelig. Prøver meg en gang til så vi forhåpentligvis kan få svar som er i tråd med det vi lurer på.
gikk ut å sa at "dette ønsker vi å gjøre".
Det er feil. Det ble ikke sagt at man ønsket å gjøre dette, det ble sagt at man skal gjøre dette. Kunngjøringen var veldig sterkt formulert i retning av at dette var en allerede tatt beslutning. Dette er ikke trivielt ifh til det vi snakker om her, det er nemlig forskjellen på en høring(ønsker) og en kunngjøring(skal).
Når det kommer såpass mange klager på dette med nettopp VV,
Disse klagene kom vel hovedsaklig fra .en, og ikke .no.
Når det kommer såpass mange klager på dette med nettopp VV, så begynte de å revurdere om det var så lurt eller ikke.
Hvis de får inn klager hvorfor ikke spørre resten, de som ikke klager, hva de ønsker. Mao informere oss om at det som opprinnelig var ment som en kunngjøring var de facto omgjort til en høring, slik at ikke bare de som ønsket å klage hadde motivasjon til å svare.

Selvfølgelig vil ikke alle være enige i akkurat den avgjørelsen, men det betyr ikke at vi automatisk vil få viljen vår når vi er en av de få som faktisk klager over denne avgjørelsen.
Det som i realiteten er det som blir sagt her er at det er det knippe spillere på .en som klaget på dette som automatisk får viljen sin.
Forøvrig har jeg heller ikke noe i mot at .en får slippe VU om de ønsker. Det er ikke "min/vår vilje" å påtvinge .en noe som helst. Dette er et spm om hva slags behov .no har og/eller hva slags behov HV som helhet på tvers av markedene har.


For å være så presis og konkret som mulig, i håp om å få et ordentlig svar, så er dette:
De ønsker ikke å gjøre en ting for en verden, og noe annet for noen andre.
Kjernen i mye av det vi spør om: hvorfor ikke? Hvis det er av prinsippielle årsaker og ikke av ressurshensyn, fremstår dette nemlig per nå som totalt uforståelig og absurd.
 
Sist redigert:

DeletedUser787

Guest
Synes dere er gode til å føre sak nå, Bytting og AM. Stiller meg bak det og støtter, bare slik at det er sagt.
Kan jo se første bølge på Achilles av storspillere gjennom flere år har slettet seg på bakgrunn av nettopp overnevnte tematikk. Da kunngjøringen om at VV skulle komme var det en ende på verdenen, men når kunngjøringen ble omgjort så sprakk ballongen og selv om det tok litt tid, så ble nå felles sletting et faktum. HV dør ut...
 

DeletedUser

Guest
BACK!
Må bare få støtte dere som søker svar og forklaringer her.
Forstår at du har mye å forholde deg til Dakapo, men håper du også forstår at langtidsbrukere føler seg overkjørt og ekskludert..

Henger ikke på greip dette! Lenge levet bytting og AM for Grepolis president ;)
Peace and war :)
 

DeletedUser

Guest
Grepolis skal være likt for alle; det skal ikke være på en måte på en verden, og noe helt annet på en annen. Da må en heller finne på en annen løsning enn den først tenkt.
Selvfølgelig er det de største versjonene som blir lagt mest merke til da det faktisk er der hovedtyngden av spillerne ligger. De er likevel fullt klar over hva som ønskes her, men det er lite en får gjort med saken akkurat nå.

Det nytter derfor ikke å diskutere dette opp og ned, da avgjørelsen ikke vil endre seg med det første - kanskje til og med aldri. Jeg har fått beskjed om at det ikke blir VV, og da må vi forholde oss til det. Det er dritkjedelig, men sånn er det.


Og bytting; det var ment til å være en avgjørelse som skulle skje, men også i sånne tilfeller går det an å gjøre en snuoperasjon når det kommer mange klager på en spesifikk avgjørelse.
 
Sist redigert av en moderator:

bytting

Well-Known Member
Og bytting; det var ment til å være en avgjørelse som skulle skje, men også i sånne tilfeller går det an å gjøre en snuoperasjon når det kommer mange klager på en spesifikk avgjørelse.

Selvfølgelig. Intet står skrevet i sten. Men når man gjør et løftebrudd forventes det at det ligger en god begrunnelse til grunn. Den vi har fått servert per nå holder ikke mål.

Og spørsmålet hvorfor det er de som klager som skal få tildelt privilegiet det er å få gjennom viljen sin ovenfor de som ikke klager står jo fortsatt ubesvart.

men også i sånne tilfeller går det an å gjøre en snuoperasjon når det kommer mange klager på en spesifikk avgjørelse.
Det nytter derfor ikke å diskutere dette opp og ned, da avgjørelsen ikke vil endre seg med det første - kanskje til og med aldri.
Og disse to sitatene ser jo litt pussig ut når man stiller dem opp ved hverandre? Det første gjelder .EN det andre gjelder oss...
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Som jeg allerede har sagt; når det kommer til avgjørelser som blir tatt fra de i Tyskland, så vil alltid de større versjonene (.EN er en av de) telle høyest da det er flest spillere der og gir et større grunnlag/bilde for om noe blir godt mottatt eller ikke.

Du kan gjerne kalle det prinsipp om du vil det, men det handler om at en i (nesten) alle aspekter av livet alltid vil legge mest vekt på en plass/område hvor flesteparten av spillerne (i dette tilfellet) holder til, da det som allerede nevnt, gir et bedre helaktig inntrykk og de sa dessverre nei til VV.


Verdene er forskjellige i form av innstillinger ja, men i prinsipp har de fortsatt de samme reglene å forholde seg til som grunnbase. Innstillinger kan derfor ikke dras inn her da det ikke er relevant.


Dette blir mest sannsynlig det siste svaret mitt ang dette. Jeg har sagt mitt og dere vet hvorfor vi ikke får VV. Jeg har ingen ønsker om å repetere meg selv til det kjedsommelige.

Jeg er fullstendig klar over frustasjonen deres og er ikke noen tilhenger av denne avgjørelsen heller, men det endrer ikke det faktum at det er sånn det bare er akkurat nå dessverre.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Som jeg allerede har sagt; når det kommer til avgjørelser som blir tatt fra de i Tyskland, så vil alltid de større versjonene (.EN er en av de) telle høyest da det er flest spillere der og gir et større grunnlag/bilde for om noe blir godt mottatt eller ikke.

Forskjellsbehandling?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp