Ryktebørs

bytting

Well-Known Member
Seriøst la dette ligge nå, eller ta det dere i mellom. Da dette virker som om dette kun egentlig omhandler Bytting/Am, Shankley og tydeligvis Vinyhaven eller Odin eller....ja vet egentlig ikke. Slutt å dra inn Evo eller BB som helhet inn i dette da vi andre er helt uvitende til hva som har skjedd.

FANT

Beklager om jeg ikke var tydelig nok tidligere når jeg forsøkte å slå fast at jeg ikke impliserer evol, og i hvertfall ikke bbta, som helhet i noe som helst.

Vet ikke en gang hvorfor jeg selv skulle være implisert. Utover at det er jeg som varsler. Snowden for president!
 

bytting

Well-Known Member
Neologismehjørnet:

Begrepstilføyelse: Å ta en Shankley <-- ditche alliansen sin like før VU.
 

DeletedUser107

Guest
bugs_doing_a_facepalm___remake_by_super_marcos_96-d7b5rh9.png


hehehe vi har jo også ordet dra en bytting :p det vil si Syting.
sry.. klarte bare ikke å la være :rolleyes:, men det her blir for dumt :p Jeg forsvarer ikke Shank, men i denne saken så er dere litt på bærtur :p
 

bytting

Well-Known Member
12.jpg

Nå svarte jeg vel på det med syting, lille venn:)

Stuntet Shankley dro er vel nærmest definisjonen på et nidingsverk på grepo. Om du synes det er innafor sier det vel mer om ditt etiske kompass enn våre fritidssysler:)
 

DeletedUser754

Guest
I et mulig fåfengt forsøk på å få tråden skiftet over på et annet tema, skriver jeg her for en sjelden gangs skyld. Uansett hva man mener har skjedd eller ikke, er vel dette temaet rimelig utdebattert, bytting ?

Når det gjelder definisjoner, kan følgende sakses direkte fra store norske leksikon:

"Bytting, i folkelig tradisjon navn på et barn som var vanskapt, åndssvakt eller ødelagt av mangelsykdommer, ofte rachitis (engelsk syke), og så radikalt forskjellig fra et normalt barn at man tenkte seg at det var et barn av overnaturlig opphav som var blitt forbyttet med deres eget. I nordisk folketro var det som regel underjordsfolk (huldrefolk) som byttet barn med mennesker. For å hindre dette brukte man før dåpen en rekke verneråder, f.eks. stål, sølv, korstegn, blad av salmebok eller bibel lagt i vuggen. En bytting var en tung byrde, og når folk hadde fått en slik i huset, prøvde de å bli kvitt den. Vanligst var det å plage byttingen, slik at den skrek og klaget seg. Da trodde folk at den rette moren, dvs. huldrekvinnen, ville komme og hente barnet sitt og levere tilbake menneskebarnet. Det er overlevert en rekke sagn om byttinger, best kjent er kanskje de som finnes i Asbjørnsens En signekjærring i Norske huldreeventyr og folkesagn."

Understrekingen er min, bare for å påpeke at Shankley, hva han enn har gjort, kanskje handlet i god folkelig tradisjon ? :)
 

bytting

Well-Known Member
Nå er i og for seg jeg ferdig å debattere, men er tilgjengelig for spørsmål og innspill:)


Er kjent med byttingmyten:)

når folk hadde fått en slik i huset, prøvde de å bli kvitt den. Vanligst var det å plage byttingen, slik at den skrek og klaget seg.

Understrekingen er min, bare for å påpeke at Shankley, hva han enn har gjort, kanskje handlet i god folkelig tradisjon ? :)

Fra https://no.wikipedia.org/wiki/Bytting:
"Forskere som har prøvd å finne en rasjonell forklaring på forestillingene om byttinger har pekt på at visse barnesykdommer kan gi symptomer som svarer til beskrivelsen av byttinger. Rakitt og athyreosis er blitt framholdt som en sannsynlige forklaringer, men også andre fysiske og mentale handikap (som Downs syndrom) kan ha blitt forklart som byttinger."
Litt usikker på hvorfor du i en apologi drar Shankley inn i en tradisjon som ombefatter mishandling av handicappede barn:)

Forøvrig så har Shankley aldri, på noen som helst måte, på noe tenkelig vis, gjort noe mot meg. Virker som det ligger implisitt i ting som blir sagt, vet ikke hvorfor noen skulle få noe slikt for seg:)
 
Sist redigert:

DeletedUser754

Guest
Nå er i og for seg jeg ferdig å debattere, men er tilgjengelig for spørsmål og innspill:)


Er kjent med byttingmyten:)




Litt usikker på hvorfor du i en apologi drar Shankley inn i en tradisjon som ombefatter mishandling av handicappede barn:)

Nå var det vel ingame-versjonen av bytting jeg siktet til med understrekingen, og ikke irl-varianten, men jøss, ikke meninga å fornærme noen :)
 

bytting

Well-Known Member
Nå var det vel ingame-versjonen av bytting jeg siktet til med understrekingen, og ikke irl-varianten, men jøss, ikke meninga å fornærme noen :)
Ble litt for God dag mann, økseskaft til at jeg har noen respons:) Mulig du prøvde på en spøk som ikke funket helt, og det er jo lov:)

Hyggelig å se at du stakk innom ryktebørsen uansett:)
 

bytting

Well-Known Member
Håper noen Evol/BBTA kunne vært så elskverdig å laget en 'eventen for dummies'-tutorial:) Har ikke fått satt meg så godt inn i det opplegget, sikkert andre og som kunne hatt nytte av det:)

Dog, sikkert ikke alle som føler et behov for å bruke en halv månedslønn i gull på dette, så ha kanskje det i bakhodet når dere skriver den, slik at den blir nyttig for alle:)

Bare et tips:)
 

DeletedUser107

Guest
Trenger ikke å gulle hvis man kan hemmeligheten vettu :)
Hvis man trykker Alt+F4 så fort man har kommet inn på eventen så får man 3 gratis piler, er ikke verre enn det
smiley_emoticons_biggrin.gif
 

DeletedUser107

Guest
Ryktet sier at Thst er glad i å bruke magi som ellers kunne ha blitt brukt på deres vu hehe: 4 visdom , 16 sjøstorm, 7 renselse og 2 Zevs raseri . hehe fin team player det her.. :rolleyes:
pluss at han tok en swappsie, det er visst populært igjen :p
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1036

Guest
Ryktet sier at Thst er glad i å bruke magi som ellers kunne ha blitt brukt på deres vu hehe: 4 visdom , 16 sjøstorm, 7 renselse og 2 Zevs raseri . hehe fin team player det her.. :rolleyes:
pluss at han tok en swappsie, det er visst populært igjen :p

Swappsie er jo ultimate swag. Man kommer ikke utenom. :D
 

bytting

Well-Known Member
Ryktet sier at Thst er glad i å bruke magi som ellers kunne ha blitt brukt på deres vu hehe: 4 visdom , 16 sjøstorm, 7 renselse og 2 Zevs raseri . hehe fin team player det her.. :rolleyes:
pluss at han tok en swappsie, det er visst populært igjen :p

Du er en trendsetter Scorpus:)

17433684.jpg
 

DeletedUser107

Guest
visste at du kom til å henge deg opp i swapps bytt :p du var forutsigbar der :rolleyes:
Men hva med det andre da? er jeg en trendsetter der også? :p
 

bytting

Well-Known Member
visste at du kom til å henge deg opp i swapps bytt :p du var forutsigbar der :rolleyes:
"Swapsie er bare sååååå april ass lizzm", altså?


Men hva med det andre da? er jeg en trendsetter der også? :p
I å ikke være en team-player altså?:)


[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[spr]
:)
[/spr][/spr][/spr][/spr][/spr][/spr][/spr][/spr][/spr][/spr][/spr][/spr][/spr]
 

DeletedUser107

Guest
Ja det med team player ja, dere gikk glipp av mye magi der.. han har kjørt et par sjø stormer til etter at jeg postet den posten der..
Vu bygges jo i et felleskap
smiley_emoticons_smilenew.gif
noe som han ga faen i
smiley_emoticons_lol.gif
altså.. litt magi må man jo seff få lov til å bruke, men 4 visdom , 16 sjøstorm, 7 renselse og 2 Zevs raseri osv er litt drøyt med tanke på vu
smiley_emoticons_lol.gif


Men hey, skal ikke legge meg opp i deres strategi jeg ;) For oss så er det bare bra ;)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp