Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Der fikk første spilleren på MU 2 byer :)

Ryktet sier at når du tar en by med like mange poeng som en grunnlagt by så tidlig i spillet så kunne du like godt latt være ;)

Nordic har de to eneste spillerne med to byer, begge byene de tok ligger på ca 1200 poeng, vet ikke hvor mye det er å skryte av jeg?
 

DeletedUser610

Guest
Siden begge ligger på 1200 så er det en kraftig forbedring, samt 12 timer spart kontra å grunnlegge. I tillegg er ikke byen på en øy uten landsbyer.

Er det virkelig så ille?
 

DeletedUser

Guest
Tjah, når grapono nå tok sin tredje by, en spøkelsesby på 800 poeng, så vil jeg jo si at det ikke krever så alt for mye å ta byer på den størrelsen der. kan være enig i argumentet om at det er mer praktisk enn å kolonisere siden dette var en spøkelsesby og byen da blir din med en gang KS lander, men når det kommer til den andre må du jo ha byen i opprør i 12 timer også før du kan ta den må du ikke? 300 poeng fra 900 til 1200 går da fort.

Bare nevner at det er mulig de var først til å erobre, men de tok byer hvem som helst kunne tatt. Men hey, nå har jeg vært nok gledesdreper for i kveld, kos dere med nye byer og kudos til grapono for å få tak i 2 nye byer så raskt.
 

DeletedUser610

Guest
Hvor stor by mener du man skal erobre som sin første for å kunne skryte? Spøkelsesbyer er vel 24 timer spart kontra å kolonisere. Koloniserer man så tidlig så viser man at man er en stor newb rett og slett. Hvorfor kaste bort en byplass? Og man klarer å bygge ganske mye på den lille byen når man har 24 timer ekstra å gjøre det på.
 

DeletedUser

Guest
Hvor stor by mener du man skal erobre som sin første for å kunne skryte? Spøkelsesbyer er vel 24 timer spart kontra å kolonisere. Koloniserer man så tidlig så viser man at man er en stor newb rett og slett. Hvorfor kaste bort en byplass? Og man klarer å bygge ganske mye på den lille byen når man har 24 timer ekstra å gjøre det på.

24 timer? det var vel å dra det til ytterpunktet, man kan også gjøre det på 12 timer. Hvorfor kaste bort en byplass? indeed, der støttet du vel igrunn bare oppunder poenget mitt? hvorfor kaste bort en byplass på en by på 800 poeng? joda, man får gjort en del på 12 timer, men med mindre man guller frem byggene så kommer man ikke så mye lenger med 800 poeng + 12 timer enn med en kolonisert by. Så der er vel poenget mitt, å ta en by som er tilnærmet lik å kolonisere gir ingen stjerne i boka.

Men som sagt, la oss ikke dvele mer ved det, de får nyte de nye byene sine.
 

DeletedUser

Guest
Men det er mulig jeg har misforstått noe, i så fall tar jeg tilbake det jeg sa (med unntak av at jeg mener å erobre byer på henholdsvis 800 og 1200 ikke er noen prestasjon ;)

Tar kolonisering her 24 timer selv om det er en server med hastighet 2?
 

DeletedUser610

Guest
Men det er mulig jeg har misforstått noe, i så fall tar jeg tilbake det jeg sa (med unntak av at jeg mener å erobre byer på henholdsvis 800 og 1200 ikke er noen prestasjon ;)

Tar kolonisering her 24 timer selv om det er en server med hastighet 2?

Ja, tar 24 timer på hastighet 2. Mener å huske at det er 24 timer på hastighet 3 også (mulig jeg tar feil her)
 

DeletedUser

Guest
På en måte er det imponerenes å få tak i nok ress til. 2 ks...
Syns det er tpperlig prestasjon av grapono!
 

DeletedUser

Guest
rykte sier at det ikke
hjelper ikke mye med gullmynter om du ikke har resurser. maaaaaange timer med plyndring av bonde byer er nok fasiten her

en liten detalje:
Hastighten for å bygge er det samme med masse eller lite ressurser :rolleyes: man vokser ikke ved å bare a ha ressurser, du må bruker dem til slutt ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
greit nok med å bruke gull for å forkorte bygninger som jeg antyder at du mener? men når man forkorte så må man bygge mere som jør at de treng enda mer ressurs som antyder at de kansje er mer aktiv enn deg;) hvis det ikke bare er du som ikke klare å skaffe ress:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Kjenner igjen en del av navnene i Sa Kua fra Lambda. Håper de er like gavmilde på KP som tidligere :)
 

DeletedUser

Guest
ingen tvil at aktivitet er et viktig faktor ja
MEN om du ikke forkorte tiden på bygninger er det eneste alternativet å bygge båt eller enehter.
hadde man ikke forkortet tiden på bygninger med mye aktivitet vil ressurser stagnere på lager.

En liten detalje til da .....lager er begrenset
vahidrk1.gif
 

DeletedUser

Guest
Bygger du ressurser med gull, vil du jo produsere mer samtidig som du bygger deg opp !
 

DeletedUser610

Guest
Men med tanke på hvor små byene var når de gjorde sin første erobring så vil jeg tippe at det ikke er bygget mange ressursbygninger.
 

DeletedUser

Guest
Litt forskjellige taktikker ute og går !
Men gjør du unna første erobring veldig tidlig, så bygger du 2 byer nesten parallelt !
 

DeletedUser820

Guest
gammelt ordtak, man er ikke bedre en sin siste kamp, refereres til sa kua , vel hvor ble det av blitz , ryktet sier at de ga opp og kongens men tok deres byer ...
 

DeletedUser

Guest
hahahh nå var vel det en sannhet med modifikasjoner gebbe.. om du virkelig vil begynne på den så kan vi jo nevne at dere ALDRI tok en by fra oss med unntak av en dere tok fra meg etter jeg hadde tatt den fra dere som jeg så senere tok tilbake og erobret 6 av deres byer med.

at vi ga opp krigen er feil, at 2 av 4 kompiser som styrte sjappa sluttet pga at grepo tok for mye tid er mer korrekt og da sier det seg selv at de to gjenværende (meg og boii/yeezus) ikke ene og alene kan styrte The Spooners som besto av ca 10 allianser mens vi samtidig kriger mot RC/PoT.

At kongens menn blant andre allianser har tatt byene våre etter vi dro fra Lambda samtidig er vel ingenting å snakke om. Men vi kan jo referere til hvordan stillingen var før vi dro om du vil?

Blitzregn - Kongens Menn/Kongens Menn II 17 - 0

Om du vil ha med stillingen mellom alle 10 alliansene i The Spooners kan vi godt det og.

Blitzregn - The Spooners 20 - 4





Om du hadde hatt litt skamvett ville du ikke referert til vår siste kamp mot dere, for den vant vi så det ljomet etter ;)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp