Ryktebørsen

DeletedUser

Guest
Hadde gullerne kun holdt seg til Premium og OL så hadde det ikke vært et problem, det som ødelegger er muligheten til å gulle opp troppe enheter osv. På alpha og beta så var det ikke mulig å gulle opp tropper, Da viste statistikkene på hvem som har skills, det gjør de ikke nå.. nå viser de som bruker mest gull, så derfor null respekt (sikter ikke til deg einøy, men sånn generelt)


Når det er sagt så er ikke jeg må si at jeg er ikke helt uskyldig, guller opp mur ved opprør osv+ premium, men begrenser meg til det ;)
Pga all gullinga og den helvetes teite mobil appen med varsling så blir dette nok den siste serveren for meg, all spilleglede forsvant da de innførte varsling :(

Vi Grepospillere er en egen sort visst og ca bare 1-2% globalt gidder fortsette bruke penger og tid hehe

Ligger litt sannhet i dette innlegget:

Strategy? Virtually non-existant: Build up a bigger force than your opponents and crush them. Those players who began early will have a numerical advantage over those who start late. The result. more than 90% of new players drop out after less than a week. Those that continue to play are punished by the more powerful who see them as easy pickings.
The result? Power concentrated in a few and a world devoid of competition.

Like its progenitors, the economics is shallow and meaningless, wood, stone, silver, all more or less interchangeable making their distinction redundant, the limiting factor being time, which is scarce for all of us.

You must ask yourself whether its worth spending any time, let alone real cash, developing cities that will be taken away from you. This coupled with the trivial spreadsheet mechanics of combat and shallow economic system makes actually playing the game quite boring.


Mvh en Grepospiller :)
 

DeletedUser610

Guest
Spilleren som opprinnelig lagde det innlegget misliker mye av det jeg liker med dette spillet. Om jeg vil spille et spill med et kompleks økonomisk system begynner jeg ikke å spille grepolis. Ei heller om man vil spille et spill med avanserte krigsmekanismer. Virket som om han som skrev det startet å spille grepolis med forventninger om at spillet var som en ekstrem avansert form av brettspillet axis and allies. Selvfølgelig vil man da bli skuffet. En av grunnene til at grepolis har slått an slik det har gjort er at det er enkelt og lett tilgjengelig. Man trenger ikke være astronaut for å forstå spillet. Dette er grepolis, og ikke Hearts of Iron eller axis and allies. De som begynner spillet med slike forventninger vil bli skuffet.
Jeg syns også det er merkelig at han ikke tror det trengs en god strategi for suksess i dette spillet. Det er nettopp dette som avgjør hvem som vinner en verden. Strategi er også så mangt. Under ordet strategi kan man putte underemner som diplomatisk strategi (hvorfor skal man velge akkurat den alliansen som paktpartner eller hvorfor skal vi begynne å krige mot akkurat den alliansen), strategi rundt spillerne man skal rekruttere (skal man velge de som kjenner til spillet fra før som er online 5 minutter om dagen eller skal man velge den sultne nye spilleren som vil trenger opplæring). Ting som hvordan bygge byer, hvordan troppesammensetninger som funker, om man skal erobre eller kolonisere en by er også momenter som kan tas med under strategi.

Og et siste moment. Selvfølgelig vil de som starter tidligere ha fordeler. Det er som i spillet som det er i livet. Det vil aldri skje at en nyfødt baby har flere venner, høyere arbeidsinntekt osv enn en godt etablert voksen. Tror man det er slik ting fungerer her i livet er det rett og slett noe man har misset på veien. Hadde det vært slik i spillet at det ikke spiller noen rolle om man starter på verdenen samme dag som den åpner eller om man starter 3 mnd senere er jeg ganske sikker på at ingen hadde spilt dette spillet. Da har jo spillerne som har jobbet hardt for å få f.eks 30 byer ikke fått noe igjen for det siden de som starter på verdenen når de har 30 byer automatisk får 30 byer selv. Det hadde rett og slett blitt for dumt.
 

DeletedUser

Guest
Oi oi flott innlegg med engasjament
Burde vel latt være..

No futher comments da jeg er redd det blir stygt sa ryktet

Mvh en fremtidig grespiller som kommer til å bruke gull :)
 

DeletedUser817

Guest
Jeg er også enig i det at å "Gulle" tropper og båter burde vært tatt bort. Dette elementet er jeg enig i at lager en litt ufordelaktig skeiv fordeling i spillet.
Men når Innogames har valgt å lage et "gratis" spill, så må inntektene komme fra et sted, så jeg skjønner hvorfor det er laget slik..
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke et gratis spill desverre ser man 2cm inn i dybden

Jeg forstår veldig godt at Innogames må tjene kr for deres arbeid i alt. Dette spillet er designet til at man er NØDT å bruke kr uansett hvordan hva alle sier :) Dog bare hvis man skal "rule" ;)
Har ikke lenger noe med "skills" og aktivitet å gjøre imo
Lenge leve Grepolis :)
 

DeletedUser

Guest
Og ryktet sier Viking vinner denne verden(som jeg har sagt før) :)
Mvh Nostra
 

DeletedUser610

Guest
Det er ikke et gratis spill desverre ser man 2cm inn i dybden

Jeg forstår veldig godt at Innogames må tjene kr for deres arbeid i alt. Dette spillet er designet til at man er NØDT å bruke kr uansett hvordan hva alle sier :) Dog bare hvis man skal "rule" ;)
Har ikke lenger noe med "skills" og aktivitet å gjøre imo
Lenge leve Grepolis :)

Jeg er nok på den andre siden der. Jeg mener at grepolis har alt å gjøre med skills og aktivitet. Jeg har aldri vært blant spillerne som har brukt mest gull. Har sikkert knapt vært topp 50 i gullbruk. Jeg vil påstå at jeg har klart meg greit uansett. På f.eks Iota hadde jeg 100k mindre KP enn nummer 1 og mer enn dobbelt av de som da kom bak. Likevel var det flere som hadde flere byer enn meg, samt endel som hadde ca samme antall byer enn meg. Som alle andre kjørte jeg selvfølgelig veldig mange byfestivaler så ingen kan si at det var mangel på byfestivaler/seiersparader som var grunnen til at jeg hadde så mange færre byplasser enn andre på verdenen med mye mindre KP enn meg. I mine øyne betyr ikke antall byer mye, men hva man gjør med de byene man har. Og da er det skills og aktivitet som har gjort at jeg har klart meg såpass bra med såpass lite gullbruk som jeg har hatt.
 

DeletedUser769

Guest
Oi oi flott innlegg med engasjament
Burde vel latt være..

No futher comments da jeg er redd det blir stygt sa ryktet

Mvh en fremtidig grespiller som kommer til å bruke gull :)

Ingen grunn til å la være, på tide med litt engasjement på forum igjen!

Og om du blir lei av gulling vet jeg om en klubb som trenger sponsing til spillerkjøp....:cool:
 

DeletedUser

Guest
Jaja, er vel bare å gratulere Einøy med snart 1 million kamppoeng.
 

DeletedUser

Guest
Ryktet sier at Dragon Society er meget lystne på den ene byen til Odin 666, men at det har kostet dem utrolig mye off bare å få inn opprør.
 

DeletedUser

Guest
Det er litt aktivitet på denne serveren for øyeblikket, artig med "litt" krig
 

DeletedUser

Guest
Kan bekrefte dette. Mesteparten går som vanlig utover meg, men KP er jo alltid gøy ;) Åsså det at KS - senderen bommer med noen sekund, og sender KS rett før fase 2 begynner er også relativt greit :D Så fikk jeg i alle fall beholde den byen :)
 

DeletedUser

Guest
Dersom du mener det går mest utover deg får du orientere deg litt med de andre.......
 

DeletedUser

Guest
LordF inntar en hederlig 12 plass siste døgn med tanke på defence. Det er langt i fra å være den som det går værst utover.
 
Topp