Ryktebørsen

DeletedUser

Guest
Det er meningsløs å bygge tropper raskere for å få KP. Da kan du like godt holde Olympiske leker. Bygge tropper raskere er for å få en strategisk fordel som å beholde eller ta en by.

Jeg har også kjørt festivaler none stop når jeg ikke har bygget og jeg er ikke i nærheten av antall Kulturnivå som noen andre på serveren.

Men jeg har ikke noe problem med det. Dette holder spillet gående. Noen må betale for at andre kan spille gratis.
 

DeletedUser610

Guest
Om man er en bedre spiller enn noen spiller faktisk ikke gull en rolle i det hele tatt. Klarer du ikke slå spilleren så er ikke gull en av faktorene som gjelder. Jeg personlig bruker gull på rådgiverne (tilsvarer under 70 kr i mnd med det billigste gullkjøpet, 24 kroner ca i mnd med det dyreste gullkjøpet) samt gull på å bygge KS (sånn går det når man er lat og ikke har et KS tilgjengelig når man trenger det). Ingen kan si at dette er mye penger i det hele tatt. Jeg bruker mer penger daglig på snus f.eks. Eventuelt kan man se på det som 3 kopper kaffe på bensinstasjon i mnd. Man trenger ikke å ta mange byene av de verste olympiade-holderne for at de skal gi opp, og slike spillere vil aldri være en forskjell i forhold til hvem som ender opp som vinnere i en verden.

Jeg personlig syns den gullbruk-debatten er gammelt nytt da den kommer opp på hver eneste verden. Og det er alltid det samme hver gang. De som ikke er "gode nok" (alt er relativt men de fleste skjønner poenget her) klager mot de som bedre pga gullbruk. Nå er det faktisk slik at gull er det som får spillet til å gå rundt. Hadde ingen kjøpt gull hadde heller ingen hatt mulighet til å spille grepolis. De som klager på at andre spillere bruker gullpenger på muren for at den skal være på topp, slutt å spill opprørsverdener! Dette er tydeligvis ikke verdener som passer for de spillerne som klager på det. På erobringsverdener er det mange som allerede har muren på nivå 1 eller 0, og der vil man ikke se gulling av mur på samme måte som på opprør. På opprør guller faktisk de fleste spillerne opp muren sin når man trenger det. Jeg vil påstå at alle i topp 20 har gullet opp muren sin ved minst en anledning på denne verdenen.

Jeg ser her at spillere sier at de ikke respekterer pga gullbruk når de selv har hatt et mye høyere gullbruk på tidligere verdener. Dobbeltmoral er det i mine øyne.

Pacin0: Hellet ble gjord om den 14.05, og er nå oftere rundt 0. De ekstreme tilfellene (både posive og negative) er mer sjeldne.

SÅ til slutt. Slutt å klag på gullbruk. De som er med å bidrar til at man har et spill å spille fortjener definitivt disse fordelene gullmynter gir dem. Om man vil bruke gullet på å ha en god mur, olympiader eller å få tropper raskere fortjener faktisk dette i forhold til de som ikke kjøper gull. Uten disse ville det ikke vært noen mulighet til å spille dette spillet. Mine tanker som grepolis-spiller rundt denne tematikken.
 

DeletedUser107

Guest
Hadde gullerne kun holdt seg til Premium og OL så hadde det ikke vært et problem, det som ødelegger er muligheten til å gulle opp troppe enheter osv. På alpha og beta så var det ikke mulig å gulle opp tropper, Da viste statistikkene på hvem som har skills, det gjør de ikke nå.. nå viser de som bruker mest gull, så derfor null respekt (sikter ikke til deg einøy, men sånn generelt)


Når det er sagt så er ikke jeg må si at jeg er ikke helt uskyldig, guller opp mur ved opprør osv+ premium, men begrenser meg til det ;)
Pga all gullinga og den helvetes teite mobil appen med varsling så blir dette nok den siste serveren for meg, all spilleglede forsvant da de innførte varsling :(
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ryktet sier at Viking ikke har noe respekt for Nasjonaldagen.

Kan ikke forstå hva som er galt med å angripe selv om det er 17 mai?
Dette er et spill og så lenge det ikke er noe fredning i spillet (som i juletiden) så er det bare å angripe mener eg.
Er jo en del spillere som er litt opptatt med fest og drikking, men er ikke mye synd på oss ;)
 

DeletedUser

Guest
Så lenge det ikke ble avtalt noe IAP på 17. er vel den dagen som dager flest.
Kan ikke forvente at folk skal slutte og spille fordi det er en helligdag.
Jeg angrep i går, og forsetter i dag ! Selv om det er søndag !
 

DeletedUser

Guest
Jeg hadde tenkt å ikke angripe igår, bare fordi det var 17. mai, men da jeg ble angrepet selv, svarte jeg med samme mynt.
 

DeletedUser

Guest
Om man er en bedre spiller enn noen spiller faktisk ikke gull en rolle i det hele tatt. Klarer du ikke slå spilleren så er ikke gull en av faktorene som gjelder. Jeg personlig bruker gull på rådgiverne (tilsvarer under 70 kr i mnd med det billigste gullkjøpet, 24 kroner ca i mnd med det dyreste gullkjøpet) samt gull på å bygge KS (sånn går det når man er lat og ikke har et KS tilgjengelig når man trenger det). Ingen kan si at dette er mye penger i det hele tatt. Jeg bruker mer penger daglig på snus f.eks. Eventuelt kan man se på det som 3 kopper kaffe på bensinstasjon i mnd. Man trenger ikke å ta mange byene av de verste olympiade-holderne for at de skal gi opp, og slike spillere vil aldri være en forskjell i forhold til hvem som ender opp som vinnere i en verden.

Jeg personlig syns den gullbruk-debatten er gammelt nytt da den kommer opp på hver eneste verden. Og det er alltid det samme hver gang. De som ikke er "gode nok" (alt er relativt men de fleste skjønner poenget her) klager mot de som bedre pga gullbruk. Nå er det faktisk slik at gull er det som får spillet til å gå rundt. Hadde ingen kjøpt gull hadde heller ingen hatt mulighet til å spille grepolis. De som klager på at andre spillere bruker gullpenger på muren for at den skal være på topp, slutt å spill opprørsverdener! Dette er tydeligvis ikke verdener som passer for de spillerne som klager på det. På erobringsverdener er det mange som allerede har muren på nivå 1 eller 0, og der vil man ikke se gulling av mur på samme måte som på opprør. På opprør guller faktisk de fleste spillerne opp muren sin når man trenger det. Jeg vil påstå at alle i topp 20 har gullet opp muren sin ved minst en anledning på denne verdenen.

Jeg ser her at spillere sier at de ikke respekterer pga gullbruk når de selv har hatt et mye høyere gullbruk på tidligere verdener. Dobbeltmoral er det i mine øyne.

Pacin0: Hellet ble gjord om den 14.05, og er nå oftere rundt 0. De ekstreme tilfellene (både posive og negative) er mer sjeldne.

SÅ til slutt. Slutt å klag på gullbruk. De som er med å bidrar til at man har et spill å spille fortjener definitivt disse fordelene gullmynter gir dem. Om man vil bruke gullet på å ha en god mur, olympiader eller å få tropper raskere fortjener faktisk dette i forhold til de som ikke kjøper gull. Uten disse ville det ikke vært noen mulighet til å spille dette spillet. Mine tanker som grepolis-spiller rundt denne tematikken.

Tssssss... Ugjennomtenkt dårlig argumentasjon for gullbruk. Kan godt forstå at Innogames prøver å melke kua mest mulig for penger. De sitter på en skikkelig stor moneyball. Men ikke kom her og prøv å fortell oss at Grepolis er avhengig av den ekstreme gullbruken for at hjulet skal gå rundt, ettersom de tjener inn latterlig mye penger.

Jeg syntes Innogames kan starte opp verdener der gulling av tropper, byggninger, forlengelser av magi UTGÅR. For meg er dette "cheats". Men det skjer ikke at Innogames setter spillerne opp før lommeboka.
 

DeletedUser610

Guest
Jeg argumenterte strengt talt ikke for gullbruk i det hele tatt. Jeg argumenterte mot gullbruk-debatten som dukker opp på hver eneste verden. Samtidig prøvde jeg å sette det litt i perspektiv. Det ble jo klaget mot at spillere blant annet hadde alle rådgiverne, så da forsøkte jeg jo da å sette det i perspektiv hvor mye penger det var snakk om. Og det blir vel ca 3 kopper kaffe eller halvannen pølsemeny i mnd. For de som er over 16 burde dette være grei skuring om man faktisk vil det. Er jo snakk om å bruke så få kroner på en hobby. Og de fleste med en hobby bruker vel vanligvis mye større summer enn det i mnd på hobbyen sin.

Fint at du har forstått at innogames setter pengene fremfor å holde hver eneste spiller fornøyd. Det er jo uansett umulig å holde hver eneste spiller fornøyd. På samme måte setter også 99% av alle bedrifter det kommersielle foran det å holde hver eneste kunde fornøyd. Den dagen jeg kan gå inn på en butikk og fylle handlevogna med alt jeg har lyst på uten å lovlig trenge å betale for det vil det nok også komme en slik verden hvor gulling ikke er lov. Dessverre er det slik at hvis endel av spillerne fikk bestemme hadde innogames gått konkurs på veldig kort tid.

Men jeg lurer på en ting. Har du brukt gullmynter på tropper, bygninger eller magi før? Eller er du en av de som aldri kjøper gull?
Blir tilnærmet likt som i politikken, der mange mener at de som ikke stemmer ikke burde ytre sine meninger og klage på hvordan ting blir gjort i landet her. Det blir selvfølelig ikke en helt korrekt metafor men endel av poenget blir riktig. De som aldri har kjøpt en gullmynt burde faktisk ikke ytre seg så altfor kritisk til gullbruk.
 

DeletedUser

Guest
Tssssss... Ugjennomtenkt dårlig argumentasjon for gullbruk. Kan godt forstå at Innogames prøver å melke kua mest mulig for penger. De sitter på en skikkelig stor moneyball. Men ikke kom her og prøv å fortell oss at Grepolis er avhengig av den ekstreme gullbruken for at hjulet skal gå rundt, ettersom de tjener inn latterlig mye penger.

Jeg syntes Innogames kan starte opp verdener der gulling av tropper, byggninger, forlengelser av magi UTGÅR. For meg er dette "cheats". Men det skjer ikke at Innogames setter spillerne opp før lommeboka.

Boom. End of discussion.
 

DeletedUser

Guest
Viking har brukt så mye penger på gull, at Innogames gir dem bonuser ved alle angrep som en takk. Nesten som jeg tror på det, ettersom de får hell i så å si alle angrep mot meg, og jeg og Loco knapt har hell i angrep.

Sistnevnte har vell hatt -20 på de siste 20 angrepene. :(
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser610

Guest
Viking har brukt så mye penger på gull, at Innogames gir dem bonuser ved alle angrep som en takk. Nesten som jeg tror på det, ettersom de får hell i så å si alle angrep mot meg, og jeg og Loco knapt har hell i angrep.

Sistnevnte har vell hatt -20 på de siste 20 angrepene. :(

Før eller etter hellet ble fikset på?
 

DeletedUser

Guest
Før eller etter hellet ble fikset på?

Siste dagene. Viking hadde en felles mot 2 av mine byer, og så å si samtlige angrep var med hell. Det kan ikke være tilfeldig!?

Loco sier han må gi seg med å angripe fordi han alltid får rundt -20 i hell, noe som dessverre stemmer når man ser på rapportene. Hver forbanna gang! Du kan også se det på signaturen hans (bla lenger ned)
 

DeletedUser

Guest
Jeg håper det med hell kun er en tilfeldighet, visst ikke er jo hele spillet ødelagt !
 

DeletedUser610

Guest
Etter at hellet ble gjort om den 14. mai har det virket å være veldig tilfeldig hvor man også tilslutt får mye bedre hell enn før endringen. Selvfølgelig vil det alltid være bølgedaler hvor man får mer negativt enn positivt, men det vil også være tilsvarende bølgedaler hvor man får mer positivt enn negativt.

Man må selvfølgelig angripe mange nok ganger til at man faktisk kan ha et sammenligningsgrunnlag. Har man f.eks kun angrepet 10 ganger siden hellet ble endret kan disse 10 angrepene vært inne i en negativ bølgedal f.eks. Men 100 angrep derimot, da har man et godt sammenligningsgrunnlag og kan regne litt på sakene.

Jeg foretok nettopp en slik en sjekk hvor det endte med at hellet totalt hadde vært prikklikt i forsvar og angrep. Og det var i denne sjekket til og med positivt hell etter å ha brukt kalkulatoren.
 

DeletedUser787

Guest
Hvor står det konkret om oppdateringen, MrP ?
Merker ikke endringen selv når jeg spiller, så derfor lurte jeg på om jeg kunne lese noe mer om den og prøve å dokumentere i tiden fremover for å se/bevise for meg og andre...
 

DeletedUser817

Guest
Uansett, så faller det argumentet om at INNOGAMES gir bonus ved pengebruk pladask. Bare å høre med et par av de "store spillerne" på MU. De bruker MYE gull, og klager minst like mye på dårlig hell, som dere gjør....

Min personlige erfaring fra "hell". Er at når man angriper en fullstappet by, så vil hellet ofte være dårlig, i og med at man angriper en overveldende styrke. Det er i hvert fall min erfaring.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp