Diskusjonstråd oppdatering av gamle verdener til 2.0

DeletedUser67

Guest
Helt Enig med Aga Kahn

Synes man skulle ta en avstemming pr. server OG vektlegge stemmene etter poeng eller antall byer.

Basis for inntektene til de Grepolis Teamet er jo å tjene penger. De tjener ikke penger på småspillerne (altså de som ikke kjøper premium konto). Det er umulig å holde seg på topp uten å ha premium. Hvis et stort flertall av oss som er på topp 10-20 vurderer seriøst å slutte bør det være et godt signal til Grepolis Teamet om at de bør la Beta serveren være. Argumentet om at det er vanskeligere (les mer kostbart) å vedlikeholde 2 versjoner kjøper jeg bare til en vis grad. Beta har fungert nå i snart 2 år og bør etter min mening være en stabil plattform uten så mye vedlikehold.

Jeg har spilt på samtlige norske servere og hater 2.0. Mange vinduer og klikking rundt - liker det absolutt ikke. Dette har medført at jeg bare spiller på Beta serveren. Når den nå skal oppgraderes til 2.0 så kommer de til å miste meg som kunde. Synes også det blir helt feil å innføre flere enheter etc. verdensundere etc. i et spill som er kommet så langt som Beta har.

Eneste måten å beholde meg som kunde (ved å oppgradere til 2.0) på er å lage en knapp hvor man kan sette på festivaler for alle byer som har det tilgjengelig.

mvh
TheFox
 

DeletedUser67

Guest
End game...

Det er nok helt sikkert mulig å få en slags end game på gamle verdener, men det er ikke noe som det vil bli lagt vekt på. 2.0 er den nye versjonen, og det er også den versjonen som vil bli utviklet videre - noe som betyr at 1.26 ikke blir det og det betyr også at end game ikke vil bli lagt til der.:)

Det er vel opp til spillerene hvordan de vil ha end game. Et forslag er å sette en dato lage en summering av alliansene.. den med mest/flest poeng vinner. Er jo ikke vanskeligere enn det. Men datoen må settes litt frem i tid. Det er summen av alliansen som teller - ikke underallianser etc.

Evt. kan man lage en summering av beste krigere gruppert på allianse. Den alliansen med flest poeng vinner.

Selv om ikke 1.26 versjonen har en End game funksjon så hindrer det ikke oss/ grepo teamet fra å definere en dato og parametre som kårer en vinner.
Etter den datoen kan dere oppgradere Beta serveren og starte den på nytt.

Et forslag fra
Reven
 

DeletedUser67

Guest
Godt sagt!

Jeg fikk en mail hvor det stod "Veldig mange av dere har etterlyst...2.0"men etter stemningen på foruminleggene så langt kan ikke dette stemme. Et søk i forumet gir heller ikke "veldig mange" etterlysninger etter 2.0 på gamle verdener...Så jeg undrer; lyver forfatteren av mailen?

Hvorfor må det være endgame? Endgame for mange er sikkert den dagen de eller alliansen dems har erobret hele kartet. For andre kan det være andre visjoner.

Så nei takk...ikke 2.0 på de gamle verdenene.

Utrolig enig pusen!
 

DeletedUser

Guest
Hehe Foxy...det er ikke jeg som er pusenkatten...jeg er pappan hans :p

Dakapo...om du teller opp antall positive og negative poster i denne tråden vedrørende 2.x på de gamle serverene...slår det deg ikke da hvor utrolig mye dere kommer til å ruinere spillopplevelsen for de som er engasjert i spillet og faktisk velger å svi av noen tusen spenn på Grepolis? Eller smaker de usle bestikkelsene du får i form av gullmynter for å fronte Innogames standpunkt for godt til at du tør å si dem imot?

Antall negative innlegg i denne tråden tyder jo på at spørreundersøkelsen er manipulert...:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Dakapo...om du teller opp antall positive og negative poster i denne tråden vedrørende 2.x på de gamle serverene...slår det deg ikke da hvor utrolig mye dere kommer til å ruinere spillopplevelsen for de som er engasjert i spillet og faktisk velger å svi av noen tusen spenn på Grepolis?

Antall spillere som er negativ på forumet, er ikke i nærheten av antallet som stemte på undersøkelsen. Det er ikke alle som sier meningen sin på forumet (jeg synes det er synd btw), men jeg/vi kan ikke basere ting ut ifra hva som blir sagt på forumet.

Undersøkelsen ble som den ble, og hadde flertallet vært negativ til endringen så vil jeg også tro at flertallet hadde vært på "nei" når resultatet ble lagt frem for meg.

Jeg ønsker likevel å legge til at jeg synes det er litt synd at versjon 1.26 skal forsvinne, og jeg skjønner godt at dere reagerer. Men nå er det også (dessverre) en gang sånn at flertallet bestemmer, og flertallet i denne saken sa ja.

Eller smaker de usle bestikkelsene du får i form av gullmynter for å fronte Innogames standpunkt for godt til at du tør å si dem imot?

Hvilke goder hadde jeg hatt om jeg faktisk fikk gullmynter for å være Community Manager når jeg ikke en gang spiller?
 

DeletedUser

Guest
Hvilke goder hadde jeg hatt om jeg faktisk fikk gullmynter for å være Community Manager når jeg ikke en gang spiller?

du hadde ikke hatt noen siden du ikke får spille når du er community manager:p
men du får penger, siden dette er en "jobb"(deltidsjobb?)
 

DeletedUser

Guest
Syns egentli at inno games skulle sett kommentarene her før dem bestemte seg. Er flere topp spiller med 50++ byer som sier dem kommer til å slutte. Og fleste av dem er nok stor innkjøpere av gull. Og når det kommer til å vere verdener som ha vart lengst av alle der topp spilleren har 40 byer kommer det nok til å vere ganske kjedli... Kommer nok sjølv til å falle av spillet etter en liten periode om mange slutter. Da velger eg heller noe annent å spille i fritiden.

Kommer nok til å bli om det kommer sann knapp fox sa og en kunne fått hatt kontovakt.

Kontovakten kunne stått på en liste der en sier ifrå når kontovakt settes på og en kunne ikkje blitt støttet av spilleren som sitter kontovakt innen en er tilbake. Flere spillere kan hende blir om det kommer:)
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes det blir for domt. alikevel Dakapo.

Vil påstå å si at det er de av oss i toppen som bruker mest og i det helle tatt penger, Jeg er avhening av administrator. Har jeg ikke den mister fulstendig oversikten, og BK er iriterans efektiv nor det kommer til det :p

Og logisk sett, så kommer jeg ikke til å bruke penger på noe jeg ikke liker (liker ikke 2.0 versjone) og vil dermed slutte å brukke penger på grepolis, en kunde mindre Innogames.

Vil påstå å si at det er ikke kunden først for innogames, men penger i lomma til eier og bestyrer. (noe som virker logisk for et så stor selskap)
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror du LocoKrolle og flere her glemmer en ganske så stor ting her. Denne endringen er ikke noe jeg eller Innogames står bak, og det er nettopp pga at vi setter kundene/spillerne først at den undersøkelsen faktisk ble gjort. Hadde vi tenkt mer på hva vi selv ville og ikke brydde oss om noen av dere så hadde vi tatt det valget for dere, men det gjorde vi ikke - dere fikk valget og dere tok valget.

Jeg synes det er uhyre urettferdig av dere å skylde på meg og si at jeg er "hjernevaska" av pengene jeg får for å være Community Manager her, når det er dere (ja, jeg sier dere når flertallet stemte ja) for å få denne endringen.
 

DeletedUser

Guest
Ikke misfårst meg, jeg sier overhode er du er slemingen her D.

Hva jeg prøvde å få fram var at innogames har brukt en dårlig måte å behadle dette på, Veldig posetivt at derre spurte oss først, før det i det helle tatt ble tatt en avgjørelse.


Men hva jeg synes er at det kunne vært utført på en bedre måte. Man kan si at flertale bestemer, men nor det er ganske få som spiller her på de norske sørverne, så er det begrenset hvor mye inno tenner på det norske markede sett på grepolis.

og, jeg må være litt egoistisk å si at jeg synes min mening stiller seg over vise andre. I form av det er noen av oss som spiller dette vær dag og flere ganger om dagen. og noen som er på 1 gang anaever da osv.

Og da blir det litt feil å spøre alle om de vil ha 2.0 på de gamle nor de ikke spiller der i det heletatt (ikke aktive og de svarer ja til det), da blir det vanskelig å aksepter resulatet.
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke så veldig mye å svare på. Innogames hadde ikke lyst til å ha individuelle undersøkelser da dem nok ønsker å oppgradere alle verdener til den nyeste versjonen.

Jeg skjønner at dere ikke liker at våre gamle verdener skal oppdateres, men jeg kan si det sånn at Grepolis er det eneste spillet jeg vet om som gir spillerne valget om hvorvidt en oppdatering skal skje eller ikke. Andre spill kjører nye versjoner over alle verdener uansett!

Du sier hele tiden vi fikk valget,men hva mener du da det med det du skriver her? Her sier du jo vel at de ikke ville ha individuelle undersøkelser for hver server pga at de da var redd for et annet resultat...slik jeg leser det iallefall..
 

DeletedUser

Guest
Du sier hele tiden vi fikk valget,men hva mener du da det med det du skriver her? Her sier du jo vel at de ikke ville ha individuelle undersøkelser for hver server pga at de da var redd for et annet resultat...slik jeg leser det iallefall..

Da legger du mer i det enn hva det faktisk er :)
Poenget mitt var at Innogames ønsker å oppgradere alle verdener til versjon 2.0, ikke bare noen få. Det var alt eller ingenting, og når det blir sånn så var det heller ikke noe poeng i å ta individuelle undersøkelser.

Såvidt jeg har fått med meg nå ettersom alle resultatene har kommet inn, så vil alle de forskjellige versjonene (markedene) oppdatere sine 1.26 verdener til versjon 2.0.
 

DeletedUser

Guest
Er vel ingen som har hevdet du er "hjernevasket" Dakapo...ikke ta på deg offer rollen nå, for det kler ikke en leder ;)

Jeg har hevdet flere ganger at spørreundersøkelsen er manipulert, og det står jeg fremdeles ved. Det er mange måter å manipulere på, og jeg mener at du har vært en del av manipuleringen når du sendte mail til alle som spiller Grepolis med påstanden " Veldig mange av dere har etterlyst måter å få eldre verdener med versjon 1.26 (Alpha, Beta, Delta og Gamma) til å komme seg til end game. Det er også en god del av dere som har spurt om vi ikke kan oppdatere nevnte verdener til versjon 2.0!"

Igjen...det finnes nesten ikke spor av ønsker om endgame eller oppdatering av 2.0 i forumet, så at du skal ha fått ønsker om dette av "veldig mange" eller "en god del av dere" i PM setter jeg store spørsmålstegen ved. Om det er 1000 spillere på norsk Grepolis, og du har fått 20 PM om dette vil jeg hevde ytterst få har yttret ønske om endgame og 2.0.

Og det er her jeg mener du har manipulert spørreundersøkelsen! Mange har lest at "veldig mange andre ønsker bla bla bla" og har ikke lyst til å være annerledes enn alle de andre, så kanskje har de stemt JA pga måten du ordla deg på. Hadde det stått i mailen "Ytterst få av dere som er registret på norsk Grepolis ønsker endgame og 2.0, og de få som ønsker dette er for feige til å bruke forumet så de har sendt ønsket i PM isteden. Innogames ønsker å skvise så mye penger ut av spillet som mulig, og vil derfor innføre 2.0 og ødelegge spillopplevelsen for majoriteten av dere. Men for å ikke virke for slemme vil de ha en spørreundersøkelse på en tredjepart site hvor de kan manipulere resultatet etter eget forgodtfinnende"...ja da er jeg sikker på at resultatet hadde blitt veldig mye annerledes. Om undersøkelsen var holdt i forumet hadde jeg også stolt mer på den.

Men at jeg klandrer deg for at det blir 2.0...det må du ikke føle. Jeg er overbevist om at det ikke er noen ting du eller noen andre kunne ha gjort alikevell, all den tid Innogames ledelsen i et lukket styremøte bestemte seg for å skvise så mye som overhodet ut av Grepolis uten å egentlig bry seg om det ruinerer spillopplevelsen for majoriteten av de som spiller på de gamle serverene...:)

Du trenger ikke svare...dette er mitt siste innlegg i denne debatten uansett.

Peace Out :)
 

DeletedUser67

Guest
Hei

Jeg tror du LocoKrolle og flere her glemmer en ganske så stor ting her. Denne endringen er ikke noe jeg eller Innogames står bak, og det er nettopp pga at vi setter kundene/spillerne først at den undersøkelsen faktisk ble gjort. Hadde vi tenkt mer på hva vi selv ville og ikke brydde oss om noen av dere så hadde vi tatt det valget for dere, men det gjorde vi ikke - dere fikk valget og dere tok valget.

Jeg synes det er uhyre urettferdig av dere å skylde på meg og si at jeg er "hjernevaska" av pengene jeg får for å være Community Manager her, når det er dere (ja, jeg sier dere når flertallet stemte ja) for å få denne endringen.

Da synes jeg du/dere kan ta avstemmingen en gang til. Hvis det er så stor overvekt av de som vil ha oppgraderingen så bør det jo ikke by på noen problem. Viser det seg igjen at det er slik.. så skal jeg holde kjeft og slutte i stillhet...

Reven...
(men ikke uten å plage SF litt til)
 

DeletedUser408

Guest
Dere begynner å overdrive, det er da ikke Dakapo's ( & co) feil.
Hvis det er manipulert er det høyere ledere som har skylden.
Hvis dere som syns dette er så grusomt, kan dere velge om dere slutter eller ignorerer dette og fortsetter.
Dessuten er det ingen grunn å krangle om dette, det er avgjort.
 

DeletedUser

Guest
Så...jeg skulle erobre bondelandsbyene som er på øyene jeg er på. Klikka på en og det stod at det var ingen motstand, så jeg sendte 10 ryttere. Klikka på neste, stod det var ingen motstand, så jeg sendte 10 ryttere dit også. Slik gjorde jeg med alle 8 landsbyene. Men gjett hva Dapako, gjett hva? Etter hvert som byene ble erobret øket motstanden alikevel! Dette sa du ingen ting om, dette stod det ingen ting om i den manipulerende presentasjonen dere hadde laget for å overbevise folk om hvor mye bedre 2.x er før de skulle stemme. Jeg har mista en drøss med tropper pga en bugg i spillet og løgn og manipulering. Ja, nå er jeg SUR! :mad::mad::mad:
 

DeletedUser114

Guest
LOL space:p man skal ikke klandre deg får at du er noob:p men det er forskjellig motstand etter nr bondelandsbyer du erobrer. når du IKKE har erobret noen enda er det selvfølgelig ingen motstand i dem heller... LER

men etter at 1 er erobret vil det bli motstand i neste:p
 

DeletedUser

Guest
Det stod det ingen ting om når jeg klikket på bondelandsbyene, det står heller ingen steder i Grepolis wiki at selvom det står at det ikke er motstand i landsbyen når man sender angrep, så vil det komme alikevel.

Tingen er frøken Frk, erobring av bondelandsbyer er designet for 2.x hvor man starter ifra starten, og ikke en oppdatering hvor man har smekkfulle angrepsbyer til å erobre med, ergo denne "feilen". Jeg er ikke så noob at jeg ikke sjønnte det ville skje, og jeg har mer enn nok krutt til å bygge opp de tapte styrkene på null komma niks. Poenget mitt er at det ikke har blitt opplyst om at dette ville skje i den manipulerende infoen som ble gitt før folk skulle stemme over gammel eller ny verden.
 

DeletedUser

Guest
Det var skikkelig nedtur! Takk for ingenting innogames -.-'
Tror det også er bullshit at flere stemte for disse oppdateringene. Og syns vi kunne stemt for hver verden. Driter vel hest i om de på beta ønsker oppdatering når alle jeg snakker med på alpha hater denne dritten!
Takk for at jeg i det minste fikk spille og kose meg med real grepolis, og den bedre versonen. Som dere burde ha kunne satt en slutt på uten å oppdatere til 2.0. 1.0 fortjente å bli verdsatt så mye at den kunne fått sin egen avslutning.
Er tross alt den som har gjort at grepolis er et spill som spiller, og her i norge.
:mad::mad::mad::mad:
 

DeletedUser

Guest
Regner med det er noen sadistiske sjeler der ute som føler en berusende glede over å ha vært med på å ødelegge Grepolis for oss...
 
Topp