Diskusjonstråd oppdatering av gamle verdener til 2.0

DeletedUser

Guest
Dette er kvalmt og ekkelt...Det fremgår jo helt klart her at hovedårsaken var å få innført 2.x slik at man ikke trenger å jobbe med to versjoner. Kunne dere ikke bare sagt det da??

Jeg blir så forbanna! Jeg har investert MYE penger...for ikke å snakke om timer i dette spillet...også skal altså tulle utgaven av Grepolis...også kalt 2.x innføres :mad::mad::mad::mad::mad:
Men det var jo ventet. Resultatet av undersøkelsen kan være manipulert for alt vi vet...alt i den hensikt å få innført tulle utgaven.

Uansett..dette blir endgame for meg. Jeg kunne like så godt skrive akkurat hva jeg mener om ledelsen av dette spillet og bli sparket ut, men jeg skal beherske meg og forlate spillet på vanlig måte.

:mad::mad::mad::mad::mad:
 

DeletedUser408

Guest
Spillernes valg

Jeg syns lederne gjør et lurt valg, men Space Guard det er jo demokrati og nå syns jeg det er lang tid siden sist lederne lot spillerne bestemme litt.
Nå viser de STOR respekt for spillernes mening. (Med tanken på forumet "forslag")
Og hvis du vil kan du velge om du vil la det bli "end-game".
Du kan jo bare stoppe muligheten for å lage underverkene, du har jo rank 1.:)
 

DeletedUser

Guest
Dette er kvalmt og ekkelt...Det fremgår jo helt klart her at hovedårsaken var å få innført 2.x slik at man ikke trenger å jobbe med to versjoner. Kunne dere ikke bare sagt det da??

Det samme som jeg sa i annonseringen ang at det er umulig å vedlikeholde to versjoner samtidig, sto også i selve undersøkelsen. Det sto ganske klart at utviklerne ikke ble å ha kapasitet til både 1.26 og 2.0 - hvor da versjon 2.0 vil bli prioritert.
 

DeletedUser

Guest
Ja, måtte neste si min mengig også, Jeg liker ikke den ny versjonen noe som gjør at jeg bare spille på Beta og Alfa.

Fler små gruner til det, blant annent erobring syteme i versjonen.

Jeg som andre kommer til å slute Hvis/nor oppgraderingen kommer, jeg synes deb nye versonen er tongvin, og at den krever mer oppmerksomhet en det det kreves av meg i dag.:(:(

------
loco
 

DeletedUser

Guest
Generelle forretningsvilkår og -betingelser

§1.3 InnoGames har rett til å foreta endringer i de generelle forretningsvilkårene og -betingelsene og eventuelle andre vilkår med fremtidig virkning. InnoGames vil kun foreta slike endringer hvis det foreligger viktige grunner, spesielt på grunn av utvikling av nye teknologier, utvidelse av tjenestene fra InnoGames, endringer i lover eller rettsavgjørelser eller andre tilsvarende grunner.

-------

En oppdatering ifra 1.26 til 2.x kan umulig ansees som utvikling av ny teknologi eller utvidelse av tjenestene ifra Innogames. Det er rett og slett en oppdatering...intet mer, intet mindre...ikke er den viktig heller. At man har gjennomført en spørreundersøkelse gjelder heller ikke som grunn til å forandre vilkårene ifølge Innogames. I mine øyne bryter Innogames sine egne forretningsvilkår som jeg signerte da jeg laget en konto på Grepolis hvis de gjør om eldre servere til 2.x

Dakapo skrev:
Grunnen til dette er at utviklerne ikke har kapasitet til å jobbe med to forskjellige versjoner. Dem ønsker å ha en versjon som er fullstendig og uten problemer, istedet for to versjoner som er halvferdig med masse problemer.

Innogames er et internsasjonalt multimillon konsern som selvfølgelig har kapasitet til å holde begge versjoner gående hvis de ønsker det. Det er nok mer ønsket om å skvise så mye fortjeneste ut av spillene sine som mulig som er motivasjonen for å ødelegge spillopplevelsen for oss. Nå har det ikke vært en seriøs bugg i 1.0 så lenge jeg kan huske. 2.x derimot kommer det oppdateringer til hver uke føles det ut som...Så hvem versjon som er halvferdig og hvem som fungerer er jo ganske så opplagt...

Konklusjon: Eneste grunnen til at Innogames ønsker å ruinere spillopplevelsen for oss ved å fase ut 1.26 og bare satse 2.x er økonomiske årsaker...
 

DeletedUser

Guest
Kjenner jeg blir litt rød i topplokket og føler meg litt forbannet jeg og.
Men Dakapo?: Hvorfor er det så mye vanskeligere å vedlikeholde 2.0 enn 1.26 da?:eek:

Men syns denne undersøkelsen skal gjennomføres på nytt, til hver enkel verden.
Som jeg har nevnt før så er det feil at en spiller på Zeta(som kun spiller på Zeta) skal komme å stemme "Ja" og praktisk talt ødelegge for oss andre? :mad:
 

DeletedUser

Guest
Innogames er et internsasjonalt multimillon konsern som selvfølgelig har kapasitet til å holde begge versjoner gående hvis de ønsker det. Det er nok mer ønsket om å skvise så mye fortjeneste ut av spillene sine som mulig som er motivasjonen for å ødelegge spillopplevelsen for oss. Nå har det ikke vært en seriøs bugg i 1.0 så lenge jeg kan huske. 2.x derimot kommer det oppdateringer til hver uke føles det ut som...Så hvem versjon som er halvferdig og hvem som fungerer er jo ganske så opplagt...

Du har rett i at Innogames er et internasjonalt multimillion selskap, men det betyr ikke at dem sitter med flere titalls utviklere kun for Grepolis. Det er noen få av dem, og dem jobber med å utvikle spillet. Dem har selv sagt at dem ikke har kapasitet til å jobbe med 1.26, og da velger jeg å tro på det. Oppdateringer hver uke kunne det vært med 1.26 også hadde dem valgt å oppdatere hver uke. Regelmessige oppdateringer er en bra ting, for da slipper småfeil og problemer å ligge over lengre tid. I tillegg til at det alltid kommer nye funksjoner - store og små.


Kjenner jeg blir litt rød i topplokket og føler meg litt forbannet jeg og.
Men Dakapo?: Hvorfor er det så mye vanskeligere å vedlikeholde 2.0 enn 1.26 da?:eek:

Direkte vanskelig er det ikke, men problemet er kapasitet som jeg har nevnt tidligere. Dem har etter at versjon 2.0 kom ut for første gang, prøvd å jobbe med begge versjonene og fant etter en stund ut at det ikke var mulig for dem å vedlikeholde både 1.26 og 2.0 med tanke på nye funksjoner og oppretting av bugs. For ja, det er bugs på 1.26 også.. men dere har vært heldig så langt og ikke hatt noe med det å gjøre, i større grad. Andre marked som jeg prater med derimot opplever bugs og småfeil regelmessig f.eks!
 

DeletedUser

Guest
Jeg har jo sagt mitt.

Nå har jeg forsøkt å spille på alle norske servere og en del av de tyske og må fortsatt si at jeg liker gamle grepolis bedre en den nye.

Jeg synes det er rart at nesten alle topp spillere fra beta og delta i hvertfall har uttalt seg mot oppgradering.

Jeg kommer nok å bruke opp gullreservene, men det blir nok neppe nytt kjøp fra min side. Hvis det er penger det er snakk om er det iallfall noen av de betalende spillere på alpha, beta og delta som kommer å slutte vil jeg tro.

Men det blir jo mange spøkelsesbyer å ta da etterhvert. På beta har nå top 10 spillere i størrelsesorden 900 byer som snart blir ledig.

Når det er sagt: Hva skjer i andre land? Oppgraderes alle verdener i England, Tyskland, ...? Da er det faktisk snakk om my større beløp, hvis mange spillere slutter!
 

DeletedUser

Guest
Tror faktisk jeg og slutter...
Er bedre å bruke fritiden min på lekser og div.
Har ikke mer å si men syns dere kunne svart på spørsmålet om hvorfor man ikke kan få undersøkelse på hver enkelt verden.
Dårlig lederavgjørelse..:mad:
 

DeletedUser408

Guest
Begynner nesten å bli litt skuffet over spillerne, bli nå glad for tiden dere har hat med grepolis!
Tror dere det er lett for lederne, at spillerne begynner å bli så negativ!
Bli ikke sint på lederne, men andre spillere, de gjør jo så godt de kan for rettferdighet.
Dessuten tror jeg de fikk ordre om noe av dette fra de lederne med mer makt i Innogames.
 

DeletedUser

Guest
ja, dette kom fra personer med mer makt i innogames, det er fordi versjon 1.26 ikke utvikles videre men 2.x blir utviklet mer til versjon 3.x kommer...

derfor ville de oppdatere versjonene;)
 

DeletedUser

Guest
Synd at dere skal oppdatere de eldre serverene. De som spiller der har jo selv valgt å spille denne versjonen. Hvis de er så interesserte i å spille de nyere versjonene kan de vel opprette bruker på en nyere server som er oppdatert fra før?
 

DeletedUser

Guest
Har ikke mer å si men syns dere kunne svart på spørsmålet om hvorfor man ikke kan få undersøkelse på hver enkelt verden.
Dårlig lederavgjørelse..:mad:

Det er ikke så veldig mye å svare på. Innogames hadde ikke lyst til å ha individuelle undersøkelser da dem nok ønsker å oppgradere alle verdener til den nyeste versjonen.

Jeg skjønner at dere ikke liker at våre gamle verdener skal oppdateres, men jeg kan si det sånn at Grepolis er det eneste spillet jeg vet om som gir spillerne valget om hvorvidt en oppdatering skal skje eller ikke. Andre spill kjører nye versjoner over alle verdener uansett!
 

DeletedUser

Guest
Likte ikke dette i det hele tatt,stemte nei,men skal likevel prøve den nye vesrjonen og prøve og gjøre det beste ut av det,men lurer på om det skjer noe forandring med det erobringssystemet som nå er på beta?
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke så veldig mye å svare på. Innogames hadde ikke lyst til å ha individuelle undersøkelser da dem nok ønsker å oppgradere alle verdener til den nyeste versjonen.

Jeg skjønner at dere ikke liker at våre gamle verdener skal oppdateres, men jeg kan si det sånn at Grepolis er det eneste spillet jeg vet om som gir spillerne valget om hvorvidt en oppdatering skal skje eller ikke. Andre spill kjører nye versjoner over alle verdener uansett!

Synes det er rart. I Tyskland har de ikke begynt å oppdatere gamle verdener til 2 versjonen engang, men de henviser til utenlandske servere som har begynt. I tillegg skal det i Tyskland, hvis det skal "oppgraderes" gjøres dette per server og ikke generelt på alle.

Det er nok forskjell på folk.:eek:

Skjønner jo at dette gjører det billigere for Innogames, men de fleste av oss har brukt en del penger på dette spillet. Hvis jeg sammenligner med hva man bruker for et "kjøpt" spill er det faktisk ikke billig å spille Grepolis.

Selv om det annonseres annerledes er ikke Grepolis et fri spill. Ønsker å se hvordan man skal spille uten adminstrator med 60-100+ byer. Det er helt sikkert mulig, men da burde man bestille time hos psykologen for å behandle spilleavhengigheten sin. Det blir da ikke mye tid til noen aktiviteter ved siden av. Når det er sagt, forventer jeg egentlig bedre service fra Innogames når det er snakk om grunnleggende forandringer på spillet.

Jeg har uttalt meg tidligere at jeg skal slutte, men skal nok gjøre som Candy å prøve meg først. Men de erfaringene jeg har gjort på de eksisterende versjon 2 verdener frister ikke mye til å fortsette.

Bare muligheten å spille i flere faner kommer jeg å savne sårt. Det kommer å ta mye mer tid å gå gjennom alle byene for å bygge tropper/bygninger. I tillegg vil jeg nok savne noen av tools som er i bruk på versjon 1. Spesielt Faarck tools (som er et godkjent script) er nesten uunvarlig etter man har brukt de en stund. Disse kommer ikke å fungere under V2. Og innogames har heller ikke implementer tilsvarende funksjonalitet i selve spillet.

Som sagt, jeg prøver, men dere kan hilse Innogames og informere dem om at det å bruke mer penger på Grepolis anser jeg som usannsynlig hvis Beta og Delta oppgraderes til V2.
 

DeletedUser80

Guest
Likte ikke dette i det hele tatt,stemte nei,men skal likevel prøve den nye vesrjonen og prøve og gjøre det beste ut av det,men lurer på om det skjer noe forandring med det erobringssystemet som nå er på beta?

Erobringssystemet har ingenting med versjonen å gjøre. Alt av innstillinger kommer til å være det samme.
 

DeletedUser80

Guest
Så de vil ikke inføre noe nytt med erobringen? Samme forskning og alt?

Nei, vi har 2 erobringssystemer. Opprør og kolonisering.
Opprør er på Alpha, Beta, Delta og Zeta.
Kolonisering er på Gamma og Epsilon.

Dette er helt uavhenging av versjon.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp