Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Hehe :) scorp er du på 11 plassn :)?

Bytting hvordan går det med deg på kappa?
 

bytting

Well-Known Member
Hehe :) scorp er du på 11 plassn :)?

Bytting hvordan går det med deg på kappa?

Han er på 19. han, stakkar. Hadde han ikke vært så gnien hadde han vært på 10. plass:)

Ligger selv langt nede i dass hva rangering angår på kappa. Ellers er det trivelig og koselig der inne. Får sette opp noen gir kanskje...
 

DeletedUser610

Guest
Vi kan jo for moro skyld sette opp topp 15, og med gjennomsnittlig KP per by.

1Allasan86 byerGj.snitt KP per by: 6619
2Erocs75 byerGj.snitt KP per by: 7894
3FANT78 byerGj.snitt KP per by: 11379
4joalarsen69 byerGj.snitt KP per by: 7755
5Velouria76 byerGj.snitt KP per by: 5063
6marcinbergen67 byerGj.snitt KP per by: 7279
7Pingu66 byerGj.snitt KP per by: 8947
8Hardråde66 byerGj.snitt KP per by: 6634
9Dr. Who62 byerGj.snitt KP per by: 6992
10Tande62 byerGj.snitt KP per by: 9740
11Hordvik50 byerGj.snitt KP per by: 6818
12candygirl62 byerGj.snitt KP per by: 11876
13Fraes45 byerGj.snitt KP per by: 8471
14Mr.J57 byerGj.snitt KP per by: 8975
15uglesett60 byerGj.snitt KP per by: 3033

Konklusjon: Allasan er ikke nødvendigvis den som vet mest om å kjøpe seg plasseringer. Den som kommer dårligst ut av denne uglesett, med Velouria på 2. plass. Allasan kaprer 3. plass i en close fight mot Hardråde
 

DeletedUser107

Guest
Han er på 19. han, stakkar. Hadde han ikke vært så gnien hadde han vært på 10. plass:)

Ligger selv langt nede i dass hva rangering angår på kappa. Ellers er det trivelig og koselig der inne. Får sette opp noen gir kanskje...

Har aldri stresset med plassering, ikke den lista ihvertfall, angreps lista er en helt annen sak :p Jeg spiller for å ha det gøy og ikke holde på med byparader 24/7 ;)

du glemmer krigerlista petz, der vil du se allasan på en 11 plass bare..
 

DeletedUser610

Guest
Jeg har tatt krigerpoeng delt på antall byer. Noe som er grunnen til at Allasan havner på 3. plass på listen.
De som har færrest gj.snitt KP per by er de som enten har kjørt veldig mange olympiader/teaterforestillinger/byfestivaler.

De som har mest gj.snitt KP per by er de som kjører mest seiersparader.

Man får selvfølgelig ikke dekket hele saken ved en slik liste. Men man får et meget godt utgangspunkt. Noen kan f.eks ha kjørt mange olympiader i starten, og etter det sluttet helt med det. Og startet med seiersparader istedet. Men de som bruker mest gull på olympiader vil alltid komme dårlig ut på en slik liste
 

bytting

Well-Known Member
Noen som kan forklare hva den lista (nødvendigvis) har med gulling å gjøre? Eller var den bare ment å illustrere forholdet mellom byer og KP?
 

DeletedUser610

Guest
Noen som kan forklare hva den lista (nødvendigvis) har med gulling å gjøre? Eller var den bare ment å illustrere forholdet mellom byer og KP?

Les posten over. De som ikke har nok KP for antall byer de har da kjørt mange av enten olympiader/teaterforestillinger/byfestivaler. De som har mest KP kan selvfølgelig ha gullet tropper. Men det fins nok ikke mange bedre måte å illustrere hvem som bruker mest gull enn dette. Kan ikke akkurat gå inn på kontoutskrifter til folk.

Merk at jeg ikke sier noe om at gulling er feigt og slikt. Men man kommer ikke bort ifra at de som ligger dårligere på KP-rankingen i forhold til poengrankingen sannsynligvis bruker mer gull på olympiader enn andre.
 

bytting

Well-Known Member
Les posten over. De som ikke har nok KP for antall byer de har da kjørt mange av enten olympiader/teaterforestillinger/byfestivaler. De som har mest KP kan selvfølgelig ha gullet tropper. Men det fins nok ikke mange bedre måte å illustrere hvem som bruker mest gull enn dette. Kan ikke akkurat gå inn på kontoutskrifter til folk.

Merk at jeg ikke sier noe om at gulling er feigt og slikt. Men man kommer ikke bort ifra at de som ligger dårligere på KP-rankingen i forhold til poengrankingen sannsynligvis bruker mer gull på olympiader enn andre.

Jeg leste den en gang til, mulig jeg har tungt for det, men ser fortsatt ikke hvorfor lav kp i forhold til poeng/byer indikerer gullbruk.

Kan oppsummere med to momenter:
a)man kan gulle seg til kamppoeng(indirekte)
b)Byfestivaler er(etter min beregning) billigere enn tropper tilsvarende en seiersfestival(300 mao)
 

DeletedUser610

Guest
Okei, så det du påstår da er at hverken Allasan, Velouria eller uglesett har brukt en gullmynt på olympiade? At disse kun har kjørt byfestivaler. Eller er du uenig, kun for å være uenig?

Hvis du leser det jeg skrev enda en gang vil du kanskje se at jeg har tatt høyde for momentene dine. 300 kamppoeng tilsvarer f.eks 30 FS eller 38 birems. Med hell på 0 trenger du f.eks minst 10 FS for å ta livet av 30 FS. 10 FS med matematikk koster 11700 tre, 2700 stein og 7200 sølv. Noe som ville vært billigere enn en byfestival. Med hell 0 trenger du 31 FS for å ta livet av 38 birems. Og det vil selvfølgelig bli dyrere enn en byfestival (med unntak av stein). Men man kan vanskelig nekte for at det er mulig å holde seiersfestivaler billigere enn byfestivaler.

Men med tanke på at dette er et krigsspill så er jo hele meningen å angripe. Og de som ikke angriper så mye må kjøre enten olympiader/teaterforestillinger eller byfestivaler for å holde følge med resten med tanke på byplasser. Og sannsynligheten for at de med lav KP i forhold til antall byer har kjørt store mengder olympiader er veldig stor. De som spiller på den måten kalles forresten simmers (på norsk ville vel det vært noe ala Byggmester Bob)
 

bytting

Well-Known Member
så det du påstår da er at hverken Allasan, Velouria eller uglesett har brukt en gullmynt på olympiade? At disse kun har kjørt byfestivaler
Hvilke enkeltspillere som bruker mye eller lite gull er jeg ikke så interessert i. Det jeg ikke er overbevist er at konklusjonen at: lavt antall kp i forhold til byer -> forholdsmessig høyt gullbruk, og likeledes at høyt antall kp i forhold til byer poeng -> forholdsmessig lav gullbruk er korrekt.


Men man kan vanskelig nekte for at det er mulig å holde seiersfestivaler billigere enn byfestivaler.
Det nekter jeg selvfølgelig ikke for. Men utregningen din forutsetter jo at man konsekvent angriper off-styrker med off. Med mindre man er havnet i område med kun ekstreme n00bs og inaktive spillere ser jeg ikke hvordan den er på lengre sikt er praksis gjennomførbar(noe slikt vil jo være like interessant fra et 'krigsspillperspektiv' som byfestivaler, men det er en annen sak.)
Og de som ikke angriper så mye må kjøre enten olympiader/teaterforestillinger eller byfestivaler for å holde følge med resten med tanke på byplasser.
At nærmest utelukkende kjøring av teaterfest v byfest v olympiade -> simmer er jeg jo forsåvidt enig i. Men altså ikke nødvendigvis at simmer -> guller.

Også er det jo dette med at det går an å gulle seg til kamppoeng som spiller inn i forhold til å bruke en slik ratio til å indikere gullbruk.
 

DeletedUser610

Guest
For å være en som ikke er interessert i hvor mye gull folk bruker så involverer du deg jaggu bra inn i diskusjonen om det.

Men eneste måten å finne ut hvem som potensielt bruker mye gull er å sammenligne slikt. Hadde man hatt en slik liste uke etter uke hadde man fått det beste bildet. Selvfølgelig blir ikke de mest aggressive "bustet" like enkelt for de som er mer simmer.
 

bytting

Well-Known Member
Alltid koselig med en hyggelig diskusjon:)


Det jeg mente var at hvilke konkrete spillere på en konkret verden som guller/ikke guller ikke nødvendigvis interesserer meg.

Det som måtte "engasjere" meg er mer prinsippielt. a)om det er en sammenheng mellom kriger vs simmer og gullbruk, b)om man kan utfra en slik liste indikere/bevise hvilke konkrete spillere på en konkret verden som er gullere/ikke gullere.

Er forøvrig ikke overbevist om hverken a eller b.
 

DeletedUser

Guest
Helt offtopic i offtopicen: jeg tror ikke jeg har gullet en eneste parade her på kappa.
Er det noe som kan sjekkes opp i?
Som f.eks grepostats eller Dakapo/andre sitt/sine innsyn?

BRANN sa ryktet
 

DeletedUser

Guest
Du er DYPT savnet som medkriger og ditt sosiale vesen Marillieles sa ryktet(sikkert ikke for dine ofre hehe).
En stor skål for deg :)
 

DeletedUser616

Guest
Hahaha. Endelig litt liv her inne :)

Ryktet sier at jeg (i sin tid Gaza), har brukt MYYYYYYYYYE gull !!! Men har aldri brukt en eneste gullmynt på Olympiade. Alle mine byer ble skaffet gjennom krig. Men innrømmer glatt at jeg syntes det var morsomt å tømme alt av angrep, for så å være oppe i full kapasitet igjen dagen etterpå :)

Gull er en del av spillet. Om man gjør det som meg, eller som andre....eller ikke i det hele tatt...... er revnende likegyldig. Liker man det ikke, så "get out". Husk også at bruk av gull er avgjørende for at dette spillet er oppe og går, og utvikler seg. Ingen lager/vedlikeholder slike spill gratis og av enorm velvilje. Det trengs penger ;)
 

bytting

Well-Known Member
Hahaha. Endelig litt liv her inne :)

Ryktet sier at jeg (i sin tid Gaza), har brukt MYYYYYYYYYE gull !!! Men har aldri brukt en eneste gullmynt på Olympiade. Alle mine byer ble skaffet gjennom krig. Men innrømmer glatt at jeg syntes det var morsomt å tømme alt av angrep, for så å være oppe i full kapasitet igjen dagen etterpå :)

Gull er en del av spillet. Om man gjør det som meg, eller som andre....eller ikke i det hele tatt...... er revnende likegyldig. Liker man det ikke, så "get out". Husk også at bruk av gull er avgjørende for at dette spillet er oppe og går, og utvikler seg. Ingen lager/vedlikeholder slike spill gratis og av enorm velvilje. Det trengs penger ;)

Gulling generelt sett er greit, og en nødvendighet som du sier for å finansiere spillet.

Litt av faren, dog, med påstandene som kommer frem her, iom at de ikke er godt begrunnet, er at det fort kan bli oppfattet som sutring og unnskyldninger for at en viss allianse har betydelig færre topp 10 spillere enn en viss annen allianse:)
 

DeletedUser

Guest
rykter sier at de som guller MYE (og det er ganske opplagt hvem som gjør det og man trenger ikke noe avansert matematisk resonnement for å finne frem dette) tar lysten fra de andre spillene.
Helteverden var også et GODT eksempel på dette og mange gad ikke å spille lengre, jeg inkludert.

:rolleyes:
 
Topp