Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Men... synes vi skal roe litt ned nå..ingen vits å hetse mot hverandre over bagateller :)
Ta ting med et smil, vær hyggelig, spill og kos dere :)
Å beklager fra min side om noe av det jeg har skrevet har vært oppfattet frekt :)
Ha en fin dag alle sammen! :)
 

DeletedUser978

Guest
Men... synes vi skal roe litt ned nå..ingen vits å hetse mot hverandre over bagateller :)
Ta ting med et smil, vær hyggelig, spill og kos dere :)
Å beklager fra min side om noe av det jeg har skrevet har vært oppfattet frekt :)
Ha en fin dag alle sammen! :)

Håper du også får en fin dag.
 

DeletedUser

Guest
Bare for å svare deg kjapt Loco. Nei han var i LM, Du kan se det på grepostats. Men jeg tror det var samme dag/dagen etter han gikk inn. Jeg satt faktisk å så på den byen mens den byttet eier :p
 

DeletedUser

Guest
Ingen pakt eller iap.... dere har jo pakt med verdande... å ryktene sier at verdande og TE driver med noe sammenslåing... skal dere ikke ha pakt med "nye" TEdande da? :p

Om Verdande merger med TE (Ikke hørt noe om dette) er det deres sak. Vi fortsetter og angripe/forsvare oss mot dem.

Ja så det nå, vet ikke hvorfor h*n gjorde det. Men hadde h*n hadde sikkert sin personlige grunn. Bare å sende PM og spørre Ruthless.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Synes det er litt spennende når folk skriver VU øyer, er det VU tid der også?
er vel mer en allianseøy det er snakk om :eek: ? :cool:
 

DeletedUser

Guest
Da LF startet sitt samarbeid med Mundi tilbake i tiden var LM like store som både Mundi og LF sammenlagt. Med over dobbelte av KP'en til begge alliansene sammenlagt. Dvergen var et monster tidligere på denne serveren og en allianse i seg selv. At folk faktisk fortsatt klager over at vi satte inn et samarbeid da LM var så totalt overlegne som de var er etter min mening ganske latterlig.

Da LM mistet dvergen og alliansen gikk i veggen var det ikke enormt lang tid før LF og Mundi brøt samarbeidet. Når dere nå samarbeider med Verdande(som dere gjerne må gjøre for min del om dere ønsker det), har Kjeld fra Mundi(som er en betraktelig spiller å ha med seg) og dere allerede er omtrent like store som oss er nok dette et litt mer uforklarlig enn når 2 og 3 plassen av allianser går sammen og er like store som 1 plassen.. Sammenlagt. Det samarbeidet som nå foregår er jo også betraktelig større enn noe vi i LF gjorde da vi nå registrerte angrep fra ALLE store allianser. På det meste var LM presset av Mundi LF som var i samarbeid og noen ganger var Fortuna tipset om at en aksjon kom til å skje den og den dagen. Aldri noe direkte samarbeid med andre ord.
Og at dere har inaktive spillere. Du sier vi er 40 aktive folk. Lol sier jeg til det. Tror nok de fleste allianser på serveren sliter med inaktivitet til tider. Det er ikke bare dere;)

Og det at LF er så defensive. Jeg og Charan ligger på topp 5 plasseringen. Bigfat er med når vi strekker det til topp 10, og vi har ganske mange bare litt nedover. Men er jo klart vi har en del def, selv om det difinitivt ikke er som du sier at alle er hyper def spillere osv. Vi kan effektivt ta byer og det gjør vi. Vil nok tro LF sitter på en av de større offensivene, kanskje rivalisert av LM uten at jeg vet noe spesifikt om det. Var jo bevis nok i seg selv da LF allerede hadde brent mye krutt og allikevel gjorde en kontraoffensiv som vi gjorde. Vet ikke helt hvor mange byer TE mistet. Vil vel også nevne at jeg ikke akkurat ser på LM som noen offensiv allianse. Siste ordentlige offensive spilleren jeg har sett noe særlig fra(foruten Vonsiggi, og dvergen de gangene han er ute av FM, velkommen tilbake forresten) Thomas404 er jo ikke her lenger. Noe jeg syntes er trist. Var alltid nervepirrende da han kjørte i gang sine enmannsaksjoner. Så tror nok faktisk at LM er en mer defensiv allianse enn LF?

LM fortalte oss om hvor kjedelige vi var osv som laget samarbeid med alle allianser osv(selv om dette kun var Mundi) og iaper med en del andre(som ikke kan nektes for). Så vil vel jeg påstå at det er ganske hyklersk å nå gjøre det samme selv om dere som sagt gjerne må gjøre det for min del.
 

DeletedUser

Guest
Er det virkelig vits å diskutere noe som står svart på hvitt? LM har, såvidt det er, mer angrepskp enn det LF har. Mulig det vil endre seg mtp det forspranget LM hadde en periode og hvor jevnt det nå har blitt, men så er vel LM heller ikke i nærheten av å være den samme gjengen som starta denne verdenen her. Med noen få unntak så har alle de største spillerne sluttet. Så da blir det vel heller kanskje ikke hyklersk å pakte, selv det ikke burde være en overraskelse for LF at av og til så må en sette hardt mot hardt om en vil vinne.

Gøy å se at dere nå har avsluttet disse, men en må ikke glemme at LM og Verdande uten underallianser er ikke større enn det LF sammen med underalliansen sin er - uten at jeg vet helt sikkert hva som er tilfelle nå. I tillegg så er det vel verdt å nevne at det samarbeidet ble opprettet når dere enda samarbeidet med Mundi. Personlig så sluttet jeg i denne verdenen da aktiviteten blant de andre medlemmene hadde forfalt noe voldsomt og jeg følte i grunnen jeg stod alene å kjempet sammen med et par andre. Ting fungerte rett og slett ikke, og da er det jo naturlig at alliansen tar noen valg - akkurat som dere gjorde tidlig i denne verdenen.

Nå er det en annen som overtok kontoen min for ei god stund siden og jeg hadde planer om å holde meg utfor denne diskusjonen, men klarte ikke å holde meg i fra å komme med min mening i tillegg til å nevne at det er en annen som har overtatt dvergen-kontoen etter meg. Synd at han tydeligvis kun befinner seg i FM, men det er jo sommer og mye kan forandre seg. Det samme gjelder også for fortsettelsen i denne verdenen.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
i'm not fan reading someones love story.. pls stick to the theme :)
 

DeletedUser

Guest
Nå bremser vi, før dette går for langt!

Ryktet sier at det gikk for langt og side 39+40 ble slettet:)

Til svar for dvergen

Det forspranget har blitt hentet kraftig inn og vil nok bli forbikjørt om ikke altfor lenge om ikke LM trapper opp offensivene sine. I denne diskusjonen var det jo snakk om at Local/LocaI ødela serveren fordi vi er så defensivt bygde, men allikevel er vi den raskest voksende på angrepspoeng, noe som sier sitt om at det kanskje ikke bare er forsvarstropper i alliansen. Er jo selvsagt vært en del spillere som har kommet og gått, men det gjelder vel de fleste allianser føler jeg. Er nok det at du selv stakk som skapte "fallet" i alliansen da du var en helt sentral brikke etter min mening. Hyklersk er det vel å pakte når en selv fordømmer det såpass som LM tidligere har gjort. Men jeg har som sagt lite problemer med det da jeg alltid har ment at alle får kjøre den stilen de selv ønsker med alliansene sine, og gjøre det nødvendige for å holde seg på topp.

Verdande og LM større enn Local og LocaI. Begynner å jevne seg ut nå da vi har vært på en veldig offensiv i det siste og innkassert masse nye byer, men LM/Verdande har fortsatt 1 medlem i Mundi som er rangert 15 plass. Så vil nok si at LM/verdande ligger rundt 900.000 poeng foran Local/LocaI. Men nå er jo heldigvis ikke dette et spill om hvem som har høyest poengscore! Tilbake i tiden når du spilte her fortsatt var du vel ikke konstant øverst i poeng, men fortsatt den by far sterkest spilleren rundt her. Jesse som lå på toppen kunne ikke komme i nærheten av å måle seg, selv på tross av enorm poengscore. Og når det kommer til å kjempe alene eller med en mindre gjeng har jo vi som jeg flere ganger har poengtert også hatt masse inaktivitet og spillere som forlater oss. Dette er jo gjennomgående for alle norske servere utover starting fasen har jeg fått inntrykket av. Føler en stor del av utfordringen med å lede i en allianse er å sørge for at alle er engasjerte, binde folk tettere i alliansen så sannsynigheten for at folk forlater er mindre osv.

Vel, nå er spilleren tilbake så får se hvordan det blir. Er jo en konto med et enormt rykte han har fått seg. Kan det nevnes hvem spiller som har tatt over kontoen eller er det "forbidden fruit"?;P
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ryktet sier at det gikk for langt og side 39+40 ble slettet:)

Til svar for dvergen

Det forspranget har blitt hentet kraftig inn og vil nok bli forbikjørt om ikke altfor lenge om ikke LM trapper opp offensivene sine. I denne diskusjonen var det jo snakk om at Local/LocaI ødela serveren fordi vi er så defensivt bygde, men allikevel er vi den raskest voksende på angrepspoeng, noe som sier sitt om at det kanskje ikke bare er forsvarstropper i alliansen. Er jo selvsagt vært en del spillere som har kommet og gått, men det gjelder vel de fleste allianser føler jeg. Er nok det at du selv stakk som skapte "fallet" i alliansen da du var en helt sentral brikke etter min mening. Hyklersk er det vel å pakte når en selv fordømmer det såpass som LM tidligere har gjort. Men jeg har som sagt lite problemer med det da jeg alltid har ment at alle får kjøre den stilen de selv ønsker med alliansene sine, og gjøre det nødvendige for å holde seg på topp.

Verdande og LM større enn Local og LocaI. Begynner å jevne seg ut nå da vi har vært på en veldig offensiv i det siste og innkassert masse nye byer, men LM/Verdande har fortsatt 1 medlem i Mundi som er rangert 15 plass. Så vil nok si at LM/verdande ligger rundt 900.000 poeng foran Local/LocaI. Men nå er jo heldigvis ikke dette et spill om hvem som har høyest poengscore! Tilbake i tiden når du spilte her fortsatt var du vel ikke konstant øverst i poeng, men fortsatt den by far sterkest spilleren rundt her. Jesse som lå på toppen kunne ikke komme i nærheten av å måle seg, selv på tross av enorm poengscore. Og når det kommer til å kjempe alene eller med en mindre gjeng har jo vi som jeg flere ganger har poengtert også hatt masse inaktivitet og spillere som forlater oss. Dette er jo gjennomgående for alle norske servere utover starting fasen har jeg fått inntrykket av. Føler en stor del av utfordringen med å lede i en allianse er å sørge for at alle er engasjerte, binde folk tettere i alliansen så sannsynigheten for at folk forlater er mindre osv.

Vel, nå er spilleren tilbake så får se hvordan det blir. Er jo en konto med et enormt rykte han har fått seg. Kan det nevnes hvem spiller som har tatt over kontoen eller er det "forbidden fruit"?;P

Ja, jeg har sett at dere har størst vekst i angrepspoeng, noe jeg også skrev. Er ingen tvil om at LM har en jobb å gjøre, det vet de vel også selv, og er vel derfor de har gjort noen endringer. Jeg er enig med deg om at det hadde vært hyklersk av LM, men såvidt jeg husker så var det stort sett kun jeg som var ute å fordømte dette, og jeg spiller ikke her lengre. Ang størrelse, så tenkte jeg mer på at LM/verdande ikke virker (for meg på utsiden som henter info i fra grepostats) til å være større enn dere i antall medlemmer, for som du påpeker så har ikke antall poeng nødvendigvis allverden å si.

Jeg er enig i ditt syn at en stor del av det å lede en allianse er å motivere medlemmene sine til å fortsette. De aller fleste allianser vil miste medlemmer, men det var absolutt ikke det jeg mente med hva jeg skrev. På daværende tidspunkt så var det ikke så mange som hadde slutta at det var et problem, og absolutt ikke grunnen til at jeg gav meg.

Jeg ønsker ikke å gå ned i den minste detalj om hvorfor jeg slutta, for det var helt klart flere grunner. Blant annet så syns jeg ikke opprør er så gøy, så når en erobringsserver starta, så ville jeg heller prioritere tiden der. Allikevel så var målet hele veien å fullføre verdenen, men til slutt så følte jeg ikke at jeg og resten av ledelsen delte samme ambisjoner og det var flere der også som var veldig lite aktive etterhvert, og da får en fort problemer. Så det var rett og slett litt uenigheter og en del forskjellige grunner som gjorde at jeg slutta, men det var noe jeg hadde tenkt på lenge, for det er selvfølgelig ikke lett å bare forlate den gjengen man har spilt med ei god stund. Derfor gav jeg også i fra meg kontoen, slik de skulle slippe å ha så mange innadlingsbyer.

Hvem som overtok kontoen vet jeg faktisk ikke, han kan kanskje skrive det selv om han ønsker. Var en annen i LM som ordna erstatning og ikke jeg.

Lykke til videre :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nei, det går jeg ikke nærmere inn på.
Men jeg nevner det her, så blir det kanskje stopp på det. Det er sikkert flere allianser som kunne klart seg foruten informanter.

Kan du sende meg PM angående hvem dette gjelder? Er så utrolig kjedelig å spille med informanter.. Spesielt når det blir såpass vanskelig å ta byer fra hverandre, blir det nesten umulig hvis motstander alliansen vet om aksjoner før de skjer.
 

DeletedUser

Guest
Rykte sies at Odin er bare sjalu fordi Cubita har blitt forelsket i meg.
 

DeletedUser

Guest
Rykte sies at Odin er bare sjalu fordi Cubita har blitt forelsket i meg.

Ok, da kommer jeg på forumet:)
Kanskje noen får sjokk over temaet forelskelse og ikke kp og nattangrep - gjesp? Jeg fikk meg en god latter, Kumar - og bare sånn at det er helt klart - I'll stay by my man:)
 

DeletedUser

Guest
Ok, da kommer jeg på forumet:)
Kanskje noen får sjokk over temaet forelskelse og ikke kp og nattangrep - gjesp? Jeg fikk meg en god latter, Kumar - og bare sånn at det er helt klart - I'll stay by my man:)

QgJUL.gif
 
Topp