Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Til Loco.

Korrekt. Vi hadde en iap. Men ikke koordinert samarbeid. Ingen delte forum som alle på serveren foruten LF nå har. Blir vanskelig å nekte for at overmakten er større nå enn da LM kjempet mot Mundi+LF, foruten mot slutten av samarbeidet. Hvor det også ble avsluttet pga for stor overmakt og LM ikke lenger var noen soleklar nr 1. Kan vel også poengtere at LF nå egentlig kjemper mot LM/Mundi/Titans Elite og Verdande i koordinert samarbeid. Mens LM kjempet mot LF og Mundi i koordinert samarbeid med Fortuna som ukoordinert "samarbeidspartner". Aldri noe forsvar eller liknende sendte til eller fra Fortuna.

LM er ikke eneste allianse som sliter med inaktivitet til tider. LF og alle andre allianser på serveren(vil jeg tro), sliter med det samme. På tiden vi prater om var det mer enn nok inaktivitet hos alle og masse innadling. Dere hadde også de mest aktive spillerene(by far) etter min mening.

Til Oleox

Svar på første del, se over. Andre del av første avsnitt: dette kommer nok ikke som en direkte konsekvens etter min mening. Snarere det at vi hadde et smått forsprang og en truende posisjon før Verdande og Titans Elite slo seg sammen, som igjen førte til at det ble et reelt samarbeid mellom LM/Verdande/Titans Elite ettersom samarbeidet mellom Verdande og LM fortsatte. Men det er nå min personlige mening og meget mulig inkorrekt.

Da forstår jeg og trekker tilbake påstanden min om at LM er hyklere ettersom det er riktig at alle som har klaget på det nå har sluttet.
Det at vi var verre derimot er helt feil slik jeg ser det. Men det kommer med i deler av svaret mitt ovenfor.
 

DeletedUser

Guest
Jeg mener ihvertfall at det er ganske tydelig at dette skjer som en direkte konsekvens av at dere først gjorde det mot LM. Vi hadde oppe til diskusjon helt i starten av verdenen om vi skulle ha en underallianse blant annet, men det ble nedstemt.. Etterhvert så ble det vel opprettet noe lignende pga dere gikk sammen så vanvittig mange og det ble rett og slett en nødvendighet for at vi skulle klare å overleve. Hadde dere ikke gjort dette så hadde jo aldri LM hatt et behov for å se videre og pakte selv heller. Og syns det at vi var mye større er et dårlig argument da du selv tidligere har sagt at poeng nødvendigvis ikke har så mye å si.. Og det er sant. Spesielt ikke på et SÅ tidlig tidspunkt i spillet som det da var. I tillegg hadde dere allerede da en underallianse og var dobbelt så store som oss i antall medlemmer til og med FØR dere slo dere sammen med mundi/veritas.

At de nå gir gass for å knuse dere er vel fordi dem syns dere fortjener det mtp hvor feigt dere har spilt tidligere selv. Som sagt, av og til så må en sette hardt mot hardt. Vi var vanvittig mange som mista motivasjonen og som rett og slett ikke gadd å spille mot 7 allianser når vi kun var en allianse selv. Derfor sluttet flere hos oss da dere skapte en vanvittig ubalanse. Mye pga dette så godter jeg meg faktisk over det som skjer her, selv om jeg ikke spiller her lengre. Syns rett og slett dere fortjener dette slik dere kan se selv hvor forferdelig kjedelig det er å spille mot en overmakt, og spesielt her på opprør.

For meg så virker det nå å være LF 1 & 2 mot fire allianser.. (lm, verdande x3) - altså ganske langt i fra å være i nærheten av samme ubalanse som dere selv skapte tidligere. Dere var syv ganger større enn oss i LM. At dere ikke delte forum med Fortuna syns jeg ikke spiller så stor rolle da vi i LM fortsatt måtte forsvare oss mot dem med deff vi ellers kunne brukt mot dere. Syns det er en selvfølge at om en allianse har en ikke-angreps-pakt med en allianse, samtidig som de bestemmer seg for å angripe en annen allianse på eksakt samme tidspunkt, så er dette et samarbeid - uavhengig om dere delte forum eller ei. Igjen - dere har dere selv å takke. Hadde dere latt være å gjort det samme mot LM først så hadde heller ikke de gjort dette mot dere.
 

DeletedUser

Guest
Jeg mener ihvertfall at det er ganske tydelig at dette skjer som en direkte konsekvens av at dere først gjorde det mot LM. Vi hadde oppe til diskusjon helt i starten av verdenen om vi skulle ha en underallianse blant annet, men det ble nedstemt.. Etterhvert så ble det vel opprettet noe lignende pga dere gikk sammen så vanvittig mange og det ble rett og slett en nødvendighet for at vi skulle klare å overleve. Hadde dere ikke gjort dette så hadde jo aldri LM hatt et behov for å se videre og pakte selv heller. Og syns det at vi var mye større er et dårlig argument da du selv tidligere har sagt at poeng nødvendigvis ikke har så mye å si.. Og det er sant. Spesielt ikke på et SÅ tidlig tidspunkt i spillet som det da var. I tillegg hadde dere allerede da en underallianse og var dobbelt så store som oss i antall medlemmer til og med FØR dere slo dere sammen med mundi/veritas.

At de nå gir gass for å knuse dere er vel fordi dem syns dere fortjener det mtp hvor feigt dere har spilt tidligere selv. Som sagt, av og til så må en sette hardt mot hardt. Vi var vanvittig mange som mista motivasjonen og som rett og slett ikke gadd å spille mot 7 allianser når vi kun var en allianse selv. Derfor sluttet flere hos oss da dere skapte en vanvittig ubalanse. Mye pga dette så godter jeg meg faktisk over det som skjer her, selv om jeg ikke spiller her lengre. Syns rett og slett dere fortjener dette slik dere kan se selv hvor forferdelig kjedelig det er å spille mot en overmakt, og spesielt her på opprør.

For meg så virker det nå å være LF 1 & 2 mot fire allianser.. (lm, verdande x3) - altså ganske langt i fra å være i nærheten av samme ubalanse som dere selv skapte tidligere. Dere var syv ganger større enn oss i LM. At dere ikke delte forum med Fortuna syns jeg ikke spiller så stor rolle da vi i LM fortsatt måtte forsvare oss mot dem med deff vi ellers kunne brukt mot dere. Syns det er en selvfølge at om en allianse har en ikke-angreps-pakt med en allianse, samtidig som de bestemmer seg for å angripe en annen allianse på eksakt samme tidspunkt, så er dette et samarbeid - uavhengig om dere delte forum eller ei. Igjen - dere har dere selv å takke. Hadde dere latt være å gjort det samme mot LM først så hadde heller ikke de gjort dette mot dere.

Hvem var det som drev å plukka ut spillere?...

Kan selv si at vi hadde et samarbeid med Mundi.. Loco kan bekrefte det...
Mundi hadde en underally som begynte på dø ut...
det gjorde underallyen til Lf også.. vi var bare 7-10 spillere..
Etterhvert brøyt ledelsen samarbeidet med Mundi for at LF skulle bare samarbeide med seg selv..
vi lå forsatt under dere med poeng...
 

DeletedUser

Guest
Fatter egentlig ikke at jeg gidder å bruke tid på å svare noe så håpløst. Selvfølgelig rekrutterte vi spillere når flere falt av pga dere gikk så mange i mot. Å rekruttere spillere når folk ramler av er en selvfølge og ikke noe som det går an å kritisere en allianse for!

Trenger ikke loco for å bekrefte at dere samarbeida med Mundi da dette var et "offisielt" samarbeid. Ja, etterhvert brøyt dere. Men tror dere at LM glemte hva dere først gjorde pga dette? Nei, det ser ikke slik ut, forståelig nok.

Ja - etterhvert så ble både veritas og mundi svakere da vi fortsatte å ta byer av dem selv. Planen var å ta knekken på dem først, noe vi omtrent klarte også. Men de var fulltallige da samarbeidet deres startet.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hvem var det som drev å plukka ut spillere?...

Kan selv si at vi hadde et samarbeid med Mundi.. Loco kan bekrefte det...
Mundi hadde en underally som begynte på dø ut...
det gjorde underallyen til Lf også.. vi var bare 7-10 spillere..
Etterhvert brøyt ledelsen samarbeidet med Mundi for at LF skulle bare samarbeide med seg selv..
vi lå forsatt under dere med poeng...

Når vi spilte mot LM i starten var mundi 1 full allianse + 1 under allianse, LF var det tilsvarende. + at dere hadde iap og tipset Fortuna om felleser.

Sånn det ligger ann nå er Mundi og LM en full allianse på 20 spillere - ikke fler. Også har vi delt forum med Verdande som nå nettop ble 3 allianser, så da ligger det vell likt - hvis ikke mer ubalansert tidligere i spillet spør du meg.

Og BTW - Vi har kun delt forum med hovedallyen til Verdande. Så om en skal bruke logikken til zanzibar så er det vel fortsatt 2v2 i allianser.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ryktet sier at Verdande og LM har sendt inn klager til Grepolis teamet.. De klager over at det ikke er mulig å forske frem redningsvester i akademiet
 

DeletedUser978

Guest
Ryktet sier at denne tråden her hadde vært opp i fire-sifra antall sider om vi skulle vært ute å slengt med leppa hver gang et LF-medlem sendte troppene sine i sjøgrav :)
 

DeletedUser

Guest
Ey yo jag kallar dig gudinna prinsessa
Du vet du var mitt allt
Men jag gjorde dig fel o har bränt min chans
Oohh säg vad har du gjort med mig
 

DeletedUser

Guest
T75sbP4.jpg
 

DeletedUser

Guest
Ryktet sier at Verdande og LM har sendt inn klager til Grepolis teamet.. De klager over at det ikke er mulig å forske frem redningsvester i akademiet

HAHA!!! Made my day.

Til Loco, Fortuna var betraktelig mindre i størrelse enn Titans Elite og nå VE;)

Men, nå husker jeg godt tilbake til da du forlot Mundi. Forklaringen du ga var at du heller ønsket å kjempe "med de få, mot mange". Så regner med å få en søknad snart?
 

DeletedUser

Guest
HAHA!!! Made my day.

Til Loco, Fortuna var betraktelig mindre i størrelse enn Titans Elite og nå VE;)

Men, nå husker jeg godt tilbake til da du forlot Mundi. Forklaringen du ga var at du heller ønsket å kjempe "med de få, mot mange". Så regner med å få en søknad snart?

Nei, de var tre allianser de også.. Legg dette på mundi, veritas og locai så er dere fortsatt mye større. Og det siste der blir bare for dumt til at jeg gidder å svare - men det har kanskje noe med at det dere gjorde tidlig i spillet satte konsekvenser for hva som skjedde senere.
 

DeletedUser

Guest
Nei, de var tre allianser de også.. Legg dette på mundi, veritas og locai så er dere fortsatt mye større. Og det siste der blir bare for dumt til at jeg gidder å svare - men det har kanskje noe med at det dere gjorde tidlig i spillet satte konsekvenser for hva som skjedde senere.

Fortuna 2 og Soldiers of Fortune? Ingen av de alliansene hadde noe som helst med krigføring å gjøre. Som petter viste til var de strengt tatt ikke synlige. Fortuna hadde 1-3 spillere(husk at fortuna ikke hadde slått seg sammen med Southern Outlaws alliansene enda, eller Phoenix og Firebird som jeg mener de endte opp med å hete?) som deltok. Vima og Perryxxx som jeg vet om. Kanskje også Stra2? Men vet ikke noe om han.

Hvis vi knekker opp alle sammenslåinger osv er det i prinsippet LM/Verdande/TE/Mundi mot LF/Unnamed/TI. Litt artig med tanke på hvordan allianseforholdene var tidligere. LF og LM har byttet plasser totalt i forhold til server rolle og forhold til andre allianser.

Til den siste kommentaren var nok det å spørre om vi snart får søknad unødvendig. Men er nå litt ironisk at du forlot Mundi fordi du ikke ville spille med mange mot få, men heller "kjempe mot overmakten". Dette var nå hvertfall forklaringen som ble gitt.

Til Madkebab. Bra jeg sender gleden videre til deg også;)
 
Topp