Ryktebørs

bytting

Well-Known Member
Voldsomt så sjalu dere ble på byplassene til Chuck da.


Om du har 25.000 gull så er det jo ikke uendelig langt du kommer med det.
Ikke uendelig, nei. Mulig det du lurte på var at, du hadde tenkt å bruke en gullpakke på hele serveren, og om jeg synes det var mye.
Tja, mye er det jo. Om det er går inn under det jeg kaller ekstremgulling og spilldestruktiv har jeg ikke nok kompetanse til å bedømme - slike konkrete summer. Er de som guller mer i hvertfall da. Må jo også sies at slikt må sees i en sammenheng, feks på en server som Zakros som er nesten uten spillere skal det mye mindre til før det blir spilldestruktivt.


Forøvrig så er det nok ikke slik at det kreves skillz for å få noe ut av gullet. Dvs det er jo bare sant i en triviell forstand, i samme forstand som det gjelder for alt her i verden. Feks så hjelper det ikke så mye å kjøpe større motor til bilen om en ikke har bilsertifikat.
Er vel heller motsatt. Gull blir brukt av en del til å maskere manglende ferdigheter. En sovepute for å slippe å lære seg spillet.
 

DeletedUser1049

Guest
Ryktet sier nå at CC har 34 byer å selge ressuser fra på troja. Om vi sier at du får 30 gull daglig per by (under det du burde få) så har han tjent 13800 gull mens serveren her har vært i gang. Så er CC litt under 100k gull nå. La oss si 98k. Han startet på litt over 100k. La oss si tja.. 103k. Da har han brukt ~18800 gull siden server start. Ikke nødvendigvis alt her da. :)

Nå er det et par ting som spiller inn på Troja som gjør at den ikke er noe særlig lukrativ for øyeblikket. Gullmarkedet regenereres (tømmes for varer) slik at man kan selge nye basert på serverhastigheten. Troja har hastighet 6, som gjør at det tar normalt dobbelt så lang tid for markedet å hente seg inn igjen slik at man kan selge varer der. Greit nok siden serveren har 16 måneder igjen å surre og gå. For tiden så er det en annen effekt fra forrige event hvor vi fikk en community award med 60% bonus på vareproduksjon. Denne virker også inn på gullmarkedet slik at det pr nå kan høstes ca 1500 gull per 8-10 dager. Siden denne serveren startet har jeg kun høstet 1 gang fra Troja, dvs 1500 gull.
 

DeletedUser1049

Guest
Nei, men han har muligheten til å bruke samme mengde gull som drake om han vil. Ingenting som stopper han.(kanskje sunnfornuft fornuft) du skall ha det da cc du er god på å tenke langsiktig :)

Det første som ødelegger en server er at en ny spiller logger på, ser at poenglista er full av veldig høye poengsummer OG at alle sammen er fra samme allianse. Da er det mange som tenker at serveren er avgjort/ødelagt/etc og fort logger av igjen. Siden jeg har muligheten til å komme meg opp på nivå med Drake/KQ uten særlig innsats eller kostnad, så ser jeg det som positivt for serveren at det tilsynelatende fortsatt er litt konkurranse her. Jeg har ikke noe behov eller ønske om å "ta en Sebat" og bli dobbelt så stor som nestemann og hadde Drake/KQ holdt en lavere "fart" så hadde jeg heller ikke hatt noe behov for å "legge på" full så mye kull på bålet selv heller.

Jeg har ingen ambisjoner om å vinne denne serveren, men jeg har en ambisjon om å holde liv i den og å la flest mulig spillere få anledning til å prøve ut Olympus og se om de liker det nye sluttspillet. Der skiller vel elsis og Klubben seg ut som de som ønsker å fjerne flest mulig spillere fra serveren før de får anledning til å finne ut hva Olympus er for noe. Ikke nødvendigvis super-happy med det, men trøsten er at ingen av de synes å skjønne mye av hva Olympus handler om, så nå som det virkelig har startet så er de jo egentlig "ute av det".
 

DeletedUser823

Guest
CC... Jeg blir litt skuffet her... Du vet godt at vi ikke tar byer fra aktive spillere... Vi tok jo til og med ks ut hos en av deres nyere spillere. Også ødelegger vi serveren ved å ikke la folk teste olympus? Jeg forstår ikke hvor du får den informasjonen fra.

Om vi ville så kunne vi kjørt på klubben og gjengen der, de bygger mur. Lette å ta byer fra. Vi kunne kjørt inn ks hos dante mens han enda bygde mur. Vi kunne tatt byene til intercom, byer fra mafa og byer fra kongeriket. Den eneste byen jeg har tatt var en by på 199 poeng. :)

F.eks. på lamia som du snakket om tidligere. Jeg tok så mange byer av fienden på starten at jeg startet å gi fra meg byer til alliansen vår for å kunne ta flere byer.
 

Bolt22

Active Member
Det første som ødelegger en server er at en ny spiller logger på, ser at poenglista er full av veldig høye poengsummer OG at alle sammen er fra samme allianse. Da er det mange som tenker at serveren er avgjort/ødelagt/etc og fort logger av igjen. Siden jeg har muligheten til å komme meg opp på nivå med Drake/KQ uten særlig innsats eller kostnad, så ser jeg det som positivt for serveren at det tilsynelatende fortsatt er litt konkurranse her. Jeg har ikke noe behov eller ønske om å "ta en Sebat" og bli dobbelt så stor som nestemann og hadde Drake/KQ holdt en lavere "fart" så hadde jeg heller ikke hatt noe behov for å "legge på" full så mye kull på bålet selv heller.

Jeg har ingen ambisjoner om å vinne denne serveren, men jeg har en ambisjon om å holde liv i den og å la flest mulig spillere få anledning til å prøve ut Olympus og se om de liker det nye sluttspillet. Der skiller vel elsis og Klubben seg ut som de som ønsker å fjerne flest mulig spillere fra serveren før de får anledning til å finne ut hva Olympus er for noe. Ikke nødvendigvis super-happy med det, men trøsten er at ingen av de synes å skjønne mye av hva Olympus handler om, så nå som det virkelig har startet så er de jo egentlig "ute av det".
Bra vi har en server lege da! Legger du inn innsatsen er alt mulig, gå for å vinne da øker sjansen mye. Drake og gutta har ikke spilt på en stund, kanskje kan du bruke det til din fordel? ikke vet jeg stå på, og lykke lykke til til alle som spiller her:D
 

DeletedUser1049

Guest
CC... Jeg blir litt skuffet her... Du vet godt at vi ikke tar byer fra aktive spillere... Vi tok jo til og med ks ut hos en av deres nyere spillere. Også ødelegger vi serveren ved å ikke la folk teste olympus? Jeg forstår ikke hvor du får den informasjonen fra.

Som f.eks. Odland? Dere erklærte han inaktiv når dere tok hovedbyen hans, mens de to andre byene hans fikk være i fred? Han har ikke vokst et poeng siden dere tok byen, så kan man jo spørre seg om han hadde sluttet på serveren før dere tok den første byen hans eller om det at dere tok byen hans gjorde at han forlot serveren. Siden han hadde en dialog om å komme over til oss, så regner jeg med at det siste alternativet er vesentlig mer sannsynlig enn det første.

Listen over spillere Klubben har tatt ut er etterhvert veldig lang, men når du spiller erobring med mur 25 så er det ikke overraskende at det er en del ting man ikke har fått med seg. Jeg hadde også plukket de ifra hverandre om bare ikke byene deres var så innmari feil plassert. Blir jo spennende å se hva de gjør når de skjønner at ingen av byene deres er verdt noen ting. :)
 

DeletedUser1363

Guest
Ryktes at de som tapte Troja burde ikke snakke om Troja. Vet ikke hvor du tar det fra at verden tar 16 måneder.

Også det at du prøver å holde en server i livet er bare bullshit rett og slett @CasualCharlie . Som forklart før, det her er en krigsspill, om dokker liker farming, kan dokker bare bytte til Farmerama.com. Jeg skjønner ikke en ting da...Om du er så god med så lite innsats, hvorfor tapte du Rethymnos, Sparta, Troja og nå Zakros på rad mot @Drake50? At du vil ikke vinne er igjen, bullshit. Det er en stor forskjell mellom å ikke ville vinne og å ikke KUNNE vinne. Jeg trur ditt problem er at du forstår ikke spillet helt, syns eg. Det handler ikke bare om å bygge også å krige/sette inn ks/slå ned ks. Det handler mye om politikk og strategi, og din 100k gull hjelper deg ikke. På Troja var det en spiller hos dokker, WING, som brukte sikkert 50k gull/dag mens en event var aktiv, hvor er han nå? Du er en decent spiller, men du har en stor ego og du kan ikke lede en allianse, men samtidig din oppførsel indikerer at du vil være en leder innafor en god allianse. Jeg utfordrer deg og alle herifra å bygge opp kultur uten gull/festivaler og da kommer problemet med .NO å dukke opp. Å holde troppene dokkers ¨varm¨ er ikke en god strategi, heller ikke å være selvopptatt.


Til slutt det som jeg synes er det største problemet her på .NO er at dere har ikke bestemte allianser som spiller i samme formula på flere serverer. F.eks vi i New Hope er egentlig de samme folkan igjen og igjen, som betyr at vi kjenner hverandre veldig godt og derfor har vi så god kjemi. Av og til så tar vi inne spillera som vi ikke kjenner også, vi har nå 3 nye på Troja, og på neste server så blir det flere fordi vi får respekt av de som vet at vi er veldig god. @Vestlendingen f. eks. blir med på neste server med oss og jeg håper at en dag blir jeg å spille i lag med @elsis3 også. Vi viser respekt og derfor får vi respekt tilbake, selv om jeg har en stor kjeft. Men dere må ta initiativ til å lage eget allianse meg spillere som blir med nesten hver server og som er lojale.

PS: Aldri gi opp en server før den er stengt, det er mye som kan skje. Når dere gir opp tidlig, det er det som ødelegger egentlig serverer. Dere må lære å tape først, før dere vinner. Jeg har nå tapt 8 serverer, og vunnet bare 6. Og alle de 8 ble tapt de siste dagene av en server, ikke etter 8 uker. Dokker må lære å holde ut både når ting er positiv og negativ.
 

DeletedUser1049

Guest
Ryktes at de som tapte Troja burde ikke snakke om Troja. Vet ikke hvor du tar det fra at verden tar 16 måneder.

Det krever 60 mill poeng for å starte VU, etter 6 måneder vil kravet reduseres med 50% av forskjellen mellom 60mill og summen av de 50 største alliansene (ca 30 mill), etter 4 nye månender vil kravet på nytt reduseres etter samme formel (ca 13mill), og slik fortsetter det til man faktisk trigger grensen for VU start. Reduksjonen blir mindre og mindre, og å tro at dere kommer til å bygge som noen gale hver dag i et år er en utopi da dere ikke er særlig glade i å bygge.

Også det at du prøver å holde en server i livet er bare bullshit rett og slett @CasualCharlie .

Det er jo her det å ha bevis kommer inn da. Jeg har jo spilt med/mot Drake før og på Naxos satt vi begge i et forum på tvers av allianser som representater for hver vår allianse. Vi jobbet sammen for å sikre serverens overlevelse og min allianse ga opp en soleklar fordel og ledelse for å sikre at serveren kunne leve bra. Det at du aldri på noen som helst måte hadde vært i stand til å klare noe slikt betyr ikke at det ikke virker. Faktisk så tror jeg det er noe som .NO er bedre på enn de fleste andre land.

Jeg skjønner ikke en ting da...Om du er så god med så lite innsats, hvorfor tapte du Rethymnos, Sparta, Troja og nå Zakros på rad mot @Drake50?

Rethymnos - ikke medlem i noen allianse, flyttet raskt ut i hav 35 med min by nr 2 og ba elsis ta min by i H45 så jeg kunne farme gull i fred.
Sparta - ikke medlem i noen allianse, farmer gull i fjerne hav, avtale med de store alliansene om at jeg ikke vil være med å påvirke sluttspillet
Troja - vi får se om 16 måneder hva status er når den avsluttes.
Zakros - jeg tror det er litt for tidlig å utrope en vinner her. Jeg tror faktisk det er for tidlig å spå noe om hvordan alliansene kommer til å se ut om 2 måneder. Basert på volatiliteten på Sparta så kan ting endres mye fra oppstarten.

Så hører det vel også til historien at jeg flere ganger har sagt at jeg ikke ser på meg selv som en av de beste spillerne i .NO, men mer som en middels spiller. Det kan jeg vel få lov til å beholde?

Jeg trur ditt problem er at du forstår ikke spillet helt, syns eg. ... Det handler mye om politikk og strategi, og din 100k gull hjelper deg ikke.

De som har spilt med/mot meg på tidligere servere har sikkert en bedre fundert mening om dette. Ikke sikkert de er uenige med deg.

Du er en decent spiller, men du har en stor ego og du kan ikke lede en allianse, men samtidig din oppførsel indikerer at du vil være en leder innafor en god allianse.

Vanskelig å argumentere mot ego, men jeg har ledet mange store allianser og ingen med dårlige resultater. Det er ikke viktig for meg hvem som leder alliansen. Oftest (som her) så bygger vi alliansen på fullstendig demokrati hvor alle får en stemme hver og alliansen bestemmer hvem som skal være ledere. Det er mye viktigere at alliansen fungerer og klarer å jobbe sammen, med sånn ca det samme ambisjonsnivået.

Til slutt det som jeg synes er det største problemet her på .NO er at dere har ikke bestemte allianser som spiller i samme formula på flere serverer.

Nei, det synes jeg er den eneste fornuftige måten å spille på. Hvis de samme spillerne alltid spiller sammen, så vil det fra starten alltid være gitt hvordan utfallet av serveren vil bli og ingen gidder å spille lenger enn at de har fullført bandittene. Du vil nok se det fremover. Er det noen som ser New Hope på en server så vet de at om de ikke kan sette av 20 timer i døgnet de neste 9 månedene så kan de like godt slutte med en gang. Ser de Bartolomej med sin gjeng så vet de at det kommer 25,000 gull i uka ut fra hver av de spillerne OG de er på toppen av det grise-gode, så casual spill passer kanskje bedre om man er på den serveren. Pre-made er bra for de som spiller mye sammen, men det dreper serverene i det landet, særlig hvis det er et lite land som Norge med få spillere i utgangspunktet.
 

Bolt22

Active Member
Nei, det synes jeg er den eneste fornuftige måten å spille på. Hvis de samme spillerne alltid spiller sammen, så vil det fra starten alltid være gitt hvordan utfallet av serveren vil bli og ingen gidder å spille lenger enn at de har fullført bandittene. Du vil nok se det fremover. Er det noen som ser New Hope på en server så vet de at om de ikke kan sette av 20 timer i døgnet de neste 9 månedene så kan de like godt slutte med en gang. Ser de Bartolomej med sin gjeng så vet de at det kommer 25,000 gull i uka ut fra hver av de spillerne OG de er på toppen av det grise-gode, så casual spill passer kanskje bedre om man er på den serveren. Pre-made er bra for de som spiller mye sammen, men det dreper serverene i det landet, særlig hvis det er et lite land som Norge med få spillere i utgangspunktet.
Enig at det blir kjedelig å spille når du vet hva som skjer. men samtidig er det morro å spille med folk du kjenner men etter som at jeg bare har spilt en server hadde jeg tenkt meg å blitt kjent med flere folk. :D
 

DeletedUser1283

Guest
Listen over spillere Klubben har tatt ut er etterhvert veldig lang, men når du spiller erobring med mur 25 så er det ikke overraskende at det er en del ting man ikke har fått med seg. Jeg hadde også plukket de ifra hverandre om bare ikke byene deres var så innmari feil plassert. Blir jo spennende å se hva de gjør når de skjønner at ingen av byene deres er verdt noen ting. :)

Wow

Det ryktes at klubben spiller for seg selv, og spiller for å ha det gøy.

Det ryktes også at hvis 90% av .No spillerne hadde gått inn med samme innstilling, så kunne vi fått det ganske så kjekt her :))
 

DeletedUser1049

Guest
Er jo enig i at det å spille på en Olympus-server og blåse i alt som har med Olympus å gjøre, må kalles å ha et avslappet forhold til ting...
 

DeletedUser823

Guest
Er jo enig i at det å spille på en Olympus-server og blåse i alt som har med Olympus å gjøre, må kalles å ha et avslappet forhold til ting...
Ja de skulle vel gått til en server som var langt i gang. F.eks. Troja.

Går vel an å spille VU også for gøy. Uten å bygge noen VU på slutten av verden. Trenger ikke klage på alt alltid cc.
 

DeletedUser1283

Guest
Det var denne serveren som starten nå, når det passet for oss å spille. Så å henge oss ut for å bruke en annerledes strategi en dere andre, når dere heller ikke har spilt olympus før, er vel noe spesielt?

Ja, vi har erobret et par aktive spillere, men å si at lista begynner å bli lang, det er rett og slett bare vås :)
Ja, vi har noen byer med 25 i mur, men ikke alle, og dette er vår egen strategi. Til nå har det gått strålende, og det har definitivt vært verdt det så
langt...

Så da gjenstår det et spørsmål.. Hvor ligger problemet?
 
Topp