Ryktebørs

DeletedUser1363

Guest
Nei, jeg er så enig. De pengene de tjente i dag på grepolis.no er helt uvesentlig for de, det eneste de bryr seg om er hvor mye penger de kan tjene i fremtiden, dvs hvordan spillerbasen utvikler seg. Hadde det vært jeg som var finansdirektør i Innogames og diskuterte utviklingen for .no med økonomisjefen for .no, så hadde ordren til han vært "fiks det, voks basen". Jeg hadde fått spørsmål tilbake, naturlig nok, om "hvilke virkemidler får jeg lov til å bruke"? Og svaret hadde vært "ALLE". Jeg hadde tillatt endringer i reglene kun for .no (nattbonus? 10000%), formater (kun opprør hvis det er det som virker) og til og med manipulasjon av spillere (fjerne spillere som skader inntjeningen, aka Drake og Pantzi). DET er måter Innogames kan øke spillerbasen sin på. Det er kanskje derfor noen av oss prøver å få spillerne til å ta ansvar og ikke overlate det til andre, men jeg ønsker begge alternativene velkommen.
Det er kanskje derfor du ikke er finansdirektør...Du tenker som en diktator, du vil fjerne spillera som er enten bedre enn deg eller som du har noe imot. Communism much? På hvilken grunn fjerner du spillera skal jeg spørre? PS: De som ikke kan spillet skader inntjeningen, btw...#hehaslostitcompletely


EDIT: Er det ikke en oppvekst i seg selv for .no at vi i New Hope spiller her? Det er 15 nye spillera jeg henta inn som er også veldig gode, så jeg skjønner ikke hva problemet er, når vi øker spillerbasen og nivået, man burde være glad, ikke sant?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1049

Guest
Det er kanskje derfor du ikke er finansdirektør...Du tenker som en diktator, du vil fjerne spillera som er enten bedre enn deg eller som du har noe imot.

Nei, det er ikke personlig, det er bare slik vi tenker i corporate finance hvor jeg har jobbet de siste 16 årene. Innogames er et privat selskap, det finnes ingen lover og regler som gjelder for hvordan de utformer spillmekanismer og regler internt i spillet sitt. De står fritt til å gjøre hva som helst for å forbedre sin egen inntjening. Verdien av selskapet beregnes kun basert på fremtidig inntjening.

Og du har helt rett, jeg er ikke finansdirektør ... i Innogames.
 

DeletedUser1348

Guest
Ødeleggelsen kommer vel når en allianse drar for langt ifra resten, uansett hvordan de gjør det. Mulig du burde ha laget regelen som "ikke ta byer fra aktive allianser"? Jeg regner med at Klubben er ferdig på serveren etter jobben dere gjorde på dem siste døgnet, så da har vi gått fra 30 til 25 spillere fordi dere hadde en "vanntett" regel for å unngå å ødelegge serveren. Hvis målet ditt er oppriktig, så er det bare utførelsen som suger...
Visste at dette kom til å komme... hadde faktisk tenkt til å tagge deg ang det. I dine øyne er en aktiv spiller en som logger inn 1 gang i uka, vi spiller Grepolis. Han har ikke reagert noe siden klokka 7 igår tidlig og ble til og med kasta ut av alliansen. Klarer du ikke se et mønster her når det skjer? Reagerer du ikke / logger ikke inn på en dag så spiller du ikke seriøst.


Lei av å svare CC når han snakker om det samme om og om igjen. Jeg har allerede snakket meg ferdig. :)
Dette ^^^^^^

Det du vil CC er å putte bånd på spillets mekanismer helt for egen fordel...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser823

Guest
Du tar det ut av kontekst bytting. Uansett så er jeg ikke her for å ødelegge .no. Jeg er her for å spille og ha det gøy.
 

DeletedUser823

Guest
Ryktet sier at jeg trolig tar milepælen "første spiller til 25 byer", noen som vil avkrefte? :p
 

DeletedUser1049

Guest
Du tar det ut av kontekst bytting. Uansett så er jeg ikke her for å ødelegge .no. Jeg er her for å spille og ha det gøy.

Det er som å spille terninger. Alle møter opp med 2 stk, men du har kjøpt deg 3 ekstra. Og så tar du en av de to fra de andre, og krever at de skal ha det gøy, for det har du... og det virker ikke ødeleggende?
 

DeletedUser1049

Guest
Vi har KNUST deg 2 ganger no, jeg vet at det er vanskelig å akseptere det, men det er sannheten og realiteten.

Det er på samme måte som jeg har grisebanket deg, jussty og toretto på Zakros, ikke sant? Jeg synes å huske at du startet på Sparta også og der er du ikke lenger, men jeg er. Så da kaller vi det 2-2 i score.
 
Sist redigert av en moderator:

bytting

Well-Known Member
Hvor mange spillere er det på Zakros? 25? 30? Er nok ingen alfaer på grepo. Grepo er særdeles demokratisk. Man velger selv om man vil logge inn, ingen kan tvinge en. Nå er det visst et sted mellom 25 og 30 som logger inn. Folket har talt - lenge leve demokratiet.
For de som lurer på hva denne samtalen egentlig handlet om, er det bare å logge inn om .. tja .. et års tid. Da, spår man, er tallet fort gått fra 25-30 til 1. Denne ene spilleren er Drake, som sitter og sender angrep på seg selv om nettene. Den lille antydningen til et glis du ser om munnviken vitner om kosen, endelig fred for alt sytet.
 

DeletedUser1049

Guest
Det er i slike tider at det er godt å ty til en upartisk dommer som kan måle dette på objektive kriterier og ikke overlate dette til subjektiv synsing. Pantzi synes for meg som en veldig upartisk dommer, og han har jo vært veldig klar på at dette er et krigsspill og at det kun er krigerpoengene som betyr noe, ikke rankingpoeng som kan oppnås gjennom bygging.

Når jeg ser på krigerrankingen på Troja så ser det faktisk ut som om vi er ganske like gode. Har du sett på maken!
 
Sist redigert av en moderator:
Topp