Ryktebørs

bytting

Well-Known Member
Det var bare et ryktr equi la ut på sparta børsen, om jeg ikke tar feil da
Samtalen handlet, i ett nøtteskall, om at .no de siste årene har fått færre og færre spillere og nærmer seg med stormskritt kritisk masse for at man skal kunne ha et spill, samt hva som er konstruktivt og destruktivt ifht det, og hva spillere kan gjøre for å fasilitere en vending av den trenden.
 

bytting

Well-Known Member
Samtalen handlet, i ett nøtteskall, om at .no de siste årene har fått færre og færre spillere og nærmer seg med stormskritt kritisk masse for at man skal kunne ha et spill, samt hva som er konstruktivt og destruktivt ifht det, og hva spillere kan gjøre for å fasilitere en vending av den trenden.


Ryktet sier Drake prøver å avspore samtalen fordi han sjekker de fleste boksene for destruktivt spill selv.

Kjør debatt.
 
Sist redigert:

DeletedUser1240

Guest
[report]cf7c61dbb508fc74596769cb63368c15[/report]

Sånne ting som dette Drake er jo helt fair. Ja jeg er ny med 1 by, men jeg har vært så heldig å blitt tatt inn i en allianse som sendte meg støtte under erobringen. At deres allianse i det tilfelle hjelper deres medlem er jo greit siden jeg har fått hjelp fra min på den aktuelle byen. Når det er sagt, tror jeg har prøvd å erobre sånn 4 eller 5 byer nå uten hell, det er noe jeg sterkt merker på motivasjonen, hahahaha xD
 

DeletedUser1049

Guest
Det ryktes at selv om bytting vokser 0 poeng daglig så regner CC han som aktiv. Trolig derfor bytting ikke blir kastet ut.

Han ble forespeilet ambisjonsnivået vårt på forhånd og syntes det passet. Han lever fint opp til forventningene. Du kaster ikke ut spillere som passer inn helt perfekt.
 

DeletedUser1049

Guest
Det er jo en faktisk strategi med å angripe på natten? Veldig mange på .no som er offline, billig kp. Spesielt når dem kun dodger om dagen.

Nettopp. Og enda så klarer du ikke å forstå at det funker å angripe folk når de ikke er online. F.eks. deg kl 06.

Må si jeg ikke er sjokkert at Pantzi likte begge disse. Hele strategien til New Hope er jo kun å angripe folk som er offline og lete 20 timer i døgnet etter de. Det er slik skikkelig mannfolk gjør det. Finne noen som ikke kan forsvare seg og så kalle seg god. Hvor er skills i å angripe spillere som er offline?

Tenk at du sitter å spiller monopol med noen venner. For å ha litt fremdrift i spillet lager dere en lokal regel om at hver spiller har maks 5 minutter på sin tur. Det blir sent. Alle legger seg, men Pantzi er lur og står opp midt på natten. Han starter stoppeklokken og etter at alle de andre spillerne sin tur er ute så gjør han sin tur. Om og om igjen, gjennom hele natten. Når de andre står opp så har han uendelig med penger, han har kjøpt opp de fleste eiendommene og har hus og hoteller overalt. Han hevder at han bare har fulgt reglene og krever at de andre fortsetter å spille med han fra der de er nå.

Det er Pantzi sine skills vist frem på en brutalt tydelig måte. Det viser jo hvor smart det er å gå etter inaktive spillere (garantert vinn). Er det rart han likte begge de postene? Og det er vel mulig at du ville høre litt syting og klaging over den monopolspillingen også? Ikke så ulikt det du hører her faktisk...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1363

Guest
Først og fremst ikke spre løgn. Jeg spiller ikke 20 timer. Du tapte så du får grine fortsatt. Og at folk er sur at de er angrepet på bonus, det kalles BONUS fordi dokker har en stor fordel. Og det at vi angriper inaktive spillere, hvem som bestemmer hvem som er inaktiv? På samme prinsipp kan du også kalles som inaktiv fordi du tapte flere byer mot oss? Kan Vest også kalles for det? Goal Wizard? Surt? Hordvik? Slutt med tullet, som sagt før, jeg skal aldri spille svakere bare for å gi en sjanse til dæ å vinne en server. Jeg spiller på mitt beste og det burde alle gjøre for å vinne. Det er så enkelt. Om du trenger en serviett får tårene dine og flere tips på hvordan du kan vinne en server der du faktisk har motstand og der det var 2 allianser mot 1, det vil si sånn 30 spillera mot 5-7, så kan du spørre meg og skal jeg svare.

PS: Du får bruke navnet mitt igjen når du har en seier over meg. Om du synes min taktikk er skittent med å try-harde, fair play, din mening. Men det er trist at jeg faktisk har flere taktikker for å vinne, mens din eneste taktikk er å prøve for 2 uker å holde deg selv igjen mot oss også flytter du etterpå til hav 1 for å gulle opp. Som han @greek soldier kalte deg, du er bare en Gold Digger med stor kjeft som forventer at alt faller i fanget ditt.
 

bytting

Well-Known Member
Og at folk er sur at de er angrepet på bonus, det kalles BONUS fordi dokker har en stor fordel.
>95% av spillere på .no er ikke interessert i å spille dette spillet på nattestid. De fleste har dette som underholdning/hobby whatever, ikke livsstil.

Om dere er så elendige at dere ikke greier å angripe uten at motspilleren sover så kan dere dra på internasjonale servere, der er det ikke nattbonus engang. Istedetfor å forpeste spillopplevelsen til .no.
 

DeletedUser1363

Guest
>95% av spillere på .no er ikke interessert i å spille dette spillet på nattestid. De fleste har dette som underholdning/hobby whatever, ikke livsstil.

Om dere er så elendige at dere ikke greier å angripe uten at motspilleren sover så kan dere dra på internasjonale servere, der er det ikke nattbonus engang. Istedetfor å forpeste spillopplevelsen til .no.
Vi har lagd en pakt med @Vestlendingen om natte angrep, han kan komme å fortelle hva den gikk ut på. Som sagt, han Charlie sprer løgn bare for å gjøre det. Han kanskje burde fortelle dokker hvordan han @drogskiien sa at han skal vise oss ut av serveren med fakes på starten. Hvordan de har holdt på med fakes for 2 dager uten noen reaksjon fra oss. Men jeg lovet dem at hvis de fortsetter så skal vi hente en av våres gutta for å vise dem hva ¨fakes¨ egentlig er. Han vet ingen ting nesten om hva som skjedde på denne serveren fordi det eneste han er opptatt av er å samle gull. Også etterhvert er han butthurt at han taper en server. Så det er kanskje også DOKKERS feil at .NO er dødd ut. Fordi dokker spiller ikke, men dokker samle bare gull.
 

bytting

Well-Known Member
Du stiller deg lagelig til hugg når du trykker liker på innlegg som forsvarer nattangrep, og kaller utsagn om nattangrep syt osv


Hvorfor omtaler du Chuck i flertallsform forresten? Hans regiale aura, mon tro?
Nei, det er ikke Chuck sin feil at antallet spillere på .no dupper. Det blir som å skylde på Barack Obama for synkende spillerstall, han spiller vel ikke .no han heller - tipper jeg.
Det er en god del spillere som godt kan gå litt mer inn i seg selv og tenke over om måten en spiller på er konstruktiv eller destruktiv. Er ikke verre enn at alle og enhver med jevne mellom kjenner litt etter om spillet en er involvert i der og da fremstår som a gentlemans game eller fjortissmani, og styre etter å holde seg godt nærmere førstnevnte enn sistnevnte. Er ikke verre enn som så egentlig, er ikke rakettkirurgi dette.
 

DeletedUser1049

Guest
Og det at vi angriper inaktive spillere, hvem som bestemmer hvem som er inaktiv?

Det er det berømte norske ordtaket at "som man roper i skogen får man munnen full av kongler". Du kan ikke sette "Like" på to innlegg som sier hvor herlig det er å angripe spillere som er offline, og så si at dette ikke er en integrert del av deres strategi. Du kan ikke si at dere ikke angriper 20 timer i døgnet og så si at nattbonus gir oss store fordeler så vi burde ikke klage når vi blir vekket hver natt kl 02-03 og så på nytt igjen fra 05. Det at du ikke spiller 20 timer i døgnet spiller jo liten rolle når "dere jobber på skift" for at trykket på motstanderen skal være minst 20 timer hver dag.

Å argumentere mot deg er så ufattelig morsomt, for du motsier deg selv og argumenterer motsatte sider av en sak i annenhver post. Det er jo som å ha vunnet diskusjonen før jeg har begynt å skrive svaret. :)
 

DeletedUser823

Guest
Synes nesten det er litt latterlig. Man kan jo faktisk angripe på natten, men samtidig time bra og sende ks på dagen? Det er ikke sånn at om man angriper på natten så har man 0 kompetanse og er totalt noob.
 

DeletedUser823

Guest
Ryktet sier at CC sa han skulle ta meg igjen i byer. Nå har jeg plass til 23 byer og cc er enda på 18 byer. Sånn kan det gå når alt man gjør er å gulle byplassene med ol. Trolig fordi han kjører alle de 20k kpene han fikk for litt siden kun gjennom orfeus. Kjør på cc du kan klare det!
 

bytting

Well-Known Member
Ja. Også latterlig at folk liker pistasj-is. Det var tross alt Bruce Springsteen som skrev Born to run.
 

DeletedUser1363

Guest
Ryktet sier at CC sa han skulle ta meg igjen i byer. Nå har jeg plass til 23 byer og cc er enda på 18 byer. Sånn kan det gå når alt man gjør er å gulle byplassene med ol. Trolig fordi han kjører alle de 20k kpene han fikk for litt siden kun gjennom orfeus. Kjør på cc du kan klare det!
Det beste du kan gjøre er å ignorere han og ignorere dette forumet. Sånn vil det alltid bli. Han snakker som en Messiah, men egentlig er det ikke noe som skiller seg ut hos CC. Du burde vise han hvem som er best på grepolis, før han går rundt og forteller folk at han faktisk ga opp før du kan kjøre han over. Han er smart, fordi han vet hvordan han burde takle flere situasjoner sånn at han blir alltid relevant. Det som er trist er at dette er Grepolis og ikke Hollywood, og de som faktisk er gode på spillet gir en dritt i både CC og Bytting. La spillet snakke og ikke forumet :)
 

bytting

Well-Known Member
Hvordan går ditt eget ignoreringsprosjekt? Du tråler forumet etter innlegg som gir motsvar til meg eller Chuck for å trykke liker på, om du prøver å ignorere oss så er du veldig dårlig til det.

Det selvskrytet ditt har vært klamt lenge nå. Det er en grunn til at du ikke får noe gehør for det, maffa punkterte det vel nokså suksinkt og konsist. Hadde dere kommet inn her når drillpike-klanen hadde sine velmaktsdager hadde de utryddet dere på et par uker. Alle vet det, mye derfor det blir så kleint og stille her når du prøver å lire av deg selvskryt.
 
Sist redigert:

DeletedUser1302

Guest
Si i fra om du opparbeider deg mannsmotet til å faktisk si det du sier.

Men det gjør du jo ikke, fordi du vet at da blir den ballongen din punktert.
Det er den forsåvidt allerede, lykke til med å late som noe annet.
Faktisk si det jeg sier? Sa vell det jeg så?
Å igjen bytting, det var kun et rykte altså;) du kunne bare skrevet kan avkreftes eller bekreftes:)
 

bytting

Well-Known Member
Faktisk si det jeg sier? Sa vell det jeg så?
Å igjen bytting, det var kun et rykte altså;) du kunne bare skrevet kan avkreftes eller bekreftes:)
Jada Equinox, bare et rykte, bare et rykte ikke sant. Sånn bortsett fra at du ikke tør å si noe som helst i det ryktet,bare en vag påstand som kan bety alt og ingenting og derfor ikke kan motsies fordi ingenting er blitt sagt, bortsett et vagt "noe" som kan henge i luften.

Du minner om han her:
fcea9fd1c871a7081a25e5c0bcb4e007.gif

Men vi kan vel gå ut fra at en "viss server" ikke er Knossos. Ryktet sier at den serveren var en total falitterklæring fra din side, og at du ikke er dum nok til å bringe den på bane siden det er serveren du helst håper alle glemmer.
 
Topp