Ettersom det er så stille her, så kan jeg jo fortelle en liten historie som skjedde for ca 14 dg siden:
Det var en knall fin dag og "Dragen " og FANT skulle joine en gjeng på noe som heter Månefestivalen i Fr.Stad.
Dagen starte med en øl kl 1400 i strålende sol og 28c. Syklene var gjort klare og kjølebagen var fylt med Carlsberg og Proseco.
Det skal sies at det er ca 20år siden sist jeg satt på en sykkel
Vi traff så de andre og tok turen fatt ned mot Gamlebyen der festivalen skulle være. Vi hadde vel ca 5 pit stopper på veien, viktig med væske i varmen vettu.
Vell fremme kl 1800 små beruset og svett i pannen og i ræva, finner oss plass i et stortelt og brått så var vi vel 20 kjente som satt der hele kvelden og drakk og hørte på konserter. La egentlig ikke så mye til de som sang helt til jeg hørte Odd Norstoga med "grisen står og hyler", av alle mulige ting så dukket Pettern opp i hue mitt

Da kl nærmet seg 2300 og konsertene var ferdig bestemte vi oss alle for å dra på en pub borte i gaten. Allerede da burde FANT ha dratt hjem brun og blid, men nei fortsatt tørst.
ca kl 01 begynte folk og tenke på nach, noe jeg sa til Dragen at jeg ikke orket. Vi bestemte oss da for å dra hjem på sykkel sa Dragen. helt uaktuelt sa jeg i den tilstanden jeg er i går det ikke bra. Jeg sa at jeg kunne hente syklene neste dag. Ho var stad, og sa at syklene måtte bli med hjem, ikke noe snakk om noe annet.
Jeg stod på mitt og ho sitt.....jeg bestilte Taxi og var hjemme kl 0130, ho syklet og var hjemme kl 0530.
Fant står opp kl 10 neste dag frisk og rask med kaffen i hånden og nyter en røyk ute, da kommer Dragen tuslende ut......blodig, små flau og veldig vondt i armen. Det viser seg at det kom en busk ut i veien i følge ho, og da gikk ho på tryne med sykelen.
Jeg måtte små flire og sa HVA VAR DET JEG SA!
Turen gikk så til legen og sykehuset.......ho ender opp med brekt håndledd, kanskje operasjon og 12 uker med gips.
Summa summarum: SYKLING ER FARLIG.....spesielt i fylla