Ryktebørs - Troja

Fabi2

Active Member
Ryktes at jeg har bydd opp til kamp med svenskene på neste erobring server i sverige. Jeg skal på topp 10 lista sammen med 9 andre nordmenn :)
Da trenger jeg kremen av norske grepolis spillere på laget. Noen som er interessert?
Tror dessverre ikke det er noe for min del, men tommel opp for initiativet. Håper du får dratt med deg nok gode spillere herfra!
 

DeletedUser1049

Guest
Jeg ser på det slik; hvis det står det ikke i reglene er det lov, man har da valget om hva som er etisk riktig å gjøre utifra spillets integritet som er å krigføre på et underholdene nivå. Utrykket "det er ikke ulovlig" står svakt i de fleste tilfeller, men på Grepolis så har ikke det stort å si.

Har man venner som er villige til å bygge byer for en så er ikke det noe den spilleren har valgt å gjøre.

Ta og les §9 og tenk grundig gjennom det du sier her. Den er så generell og sier at alle skal "spille fair", noe som gir STOR mulighet for CM/Staff til å utøve skjønn LANGT ut over "hvis det ikke står i reglene".

Er det fair å få 18 stk til å lage byer PÅ SAMME TID OG ØY som du selv starter, at alle 18 UAVHENGIG av hverandre bestemmer seg for å aktivere FM samtidig FØR beskyttelsen er ute og avtaler med spillerne at de kan sette KS i byene deres rett før FM inntreffer slik at man ikke har behov for å tenke på å bygge deff for å forsvare egne KS som andre spillere må gjøre?

Det er ikke mulig å konkludere at dette "er tilfeldigheter" når 18 stk gjør dette samtidig og de er invitert til å starte på de samme øyene. Det er heller ikke mulig å konkludere med at dette er "fair play" overfor de andre spillerne på serveren. Den eneste konklusjonen som ikke er helt klar enda er hvorvidt ledelsen i Norge har bjeller nok til å faktisk håndheve sine egne regler, §9.
 

DeletedUser1363

Guest
Ryktes at Hordvik har hatt c.a 400 angrep i under 1 time. Går det greit med henne?
 

DeletedUser1363

Guest
Hmm, Fabi jeg trudde du har mer common sense enn det her. 11 av de 23 byer han har per no, fikk han fra Intercom, Mr.Brown or Charlie. Det er ikke top 10 material det der haha. Vest er sikkert enig med meg.

Ps: Ingen bryr seg om poeng.
 

Fabi2

Active Member
Jeg snakker ikke om materiale - jeg snakker statistikk. Og gikk du inn på ranken så hadde Snikende Ullteppe 4 av 10 på topp ti spiller-rangering på poeng når jeg postet den posten. Det er objektive data. Ikke basert på hva noen synes, hvor poengene kom fra eller kamppoeng.
Eneste jeg tar til meg er at det er litt misvisende å kalle det et rykte når det er så åpenbart.

Og for å påpeke det - jeg sier ikke du tar feil. Jeg sier bare du prater om noe annet enn meg. :p

Om du sier ingen bryr seg om poeng så må jeg derimot si at du tar feil. Trodde du som kunne finne ut når folk gikk i FM vet at poeng er en indikator på hva en spiller kan være i stand til. Selvsagt ikke noe mer enn en indikator. Men det er fremdeles ikke helt uten bruk vil jeg påstå.
 

Fabi2

Active Member
I tillegg var det, som Vest poengterte, et stikk mot de som brukte ant. SU-spillere på topp 10 som argument tidligere for at vi ødelegger Troja. Og sånn sett virker du jo heller enig med meg at man ikke kan legge altfor mye vekt på rangering på starten av verdenen.
 

DeletedUser1363

Guest
Trur man kan aldri legge vekt på rangering på en verden. Det er mange som kan simmer seg frem mot toppen. Jeg har møtt en sånn spiller på hver eneste server jeg har spilt på. Og det jeg snakket om at han fikk 11 byer fra egen allianse, går i samme kategori med poeng. Han har så mange poeng fordi han fikk byer fra alliansen, som er en indikator at han er ganske dårlig. Han er i top 10 krigere som er props til han, der kan du si at han har nådd top 10 med egen styrke. Men eller så erobrer han byer overalt, mens vi/jeg erobrer taktisk/grunnlegger taktisk (Jeg har byer som er 1k poeng). Taktikk har masse å si her, men ellers så er jeg glad at Italienerne er ute. Ble ganske sur når jeg hørte at de holdte på med fakes mot dokker bare fordi de va frustrert at dokker brøyt NB pakten mens de var utestengt. Helt latterlig.

Men lenge til VU starter. Her har alle en sjanse å vinne faktisk.
 
Topp