Ryktebørs

bytting

Well-Known Member
. Men ikke overraskende at det blir slikt da de dere spiller mot syns det er like stor prestisje i en intern åtseleting kontra en ekstern.
Poenget var vel mer at hvis man sammenligner byovertakelse via intern åtsling vs ekstern åtsling vs fra aktive spillere, så mener jeg at prestisjemessig står det å ta byer fra aktive spillere stiller i en egen klasse i forhold til begge former for åtseleting.
 

DeletedUser580

Guest
Føler forøvrig det er antydninger til selvmotsigelser ute og går. Vi andre tvinger Mu til å være en Sim City verden, samtidig som dere forklarer årsaken til at dere gikk fra 3. til 1. er på grunn av alle kamppoengene dere får?

Du griper etter halmstrå bytt, tipper du skjønner betydningen - ingen selvmotsigelser som jeg kan se
 

DeletedUser580

Guest
Poenget var vel mer at hvis man sammenligner byovertakelse via intern åtsling vs ekstern åtsling vs fra aktive spillere, så mener jeg at prestisjemessig står det å ta byer fra aktive spillere stiller i en egen klasse i forhold til begge former for åtseleting.

Tror det er det de fleste her inne forsøker å si - altså spille spillet slik det mest sannsynlig er tenkt i en ideel verden. Problemet er bare som gjentatt utallige gang at når serveren blir så latterlig skjev dør den også ut. Til og med Joa sliter med motivasjonen tross for at dere har 5-6 allianser å innadle fra(hehe;)

Vet meget godt at du egentlig er enig i tankegangen, spillet blir mer gøy når det er passe jevnt og åpent. En grei sammenligning nå er vel Storbritania(NU/LE)(ligger litt for seg selv) mot resten av verden(G/Spart/Agoge/Draupne/300/Inca osv osv) - tenker nå at det var kanskje ikke beste sammenligning, hehe men du skjønner poenget..

Dvergen: Ser du nevnte noe med at hele serveren mot 'de beste' - det stemmer ikke, er utrolig mange dyktige spillere i de andre alliansene. Synes det er jevnt fordelt med gode aktive spillere over hele linja i alle alliansene. Også derfor det er så spesielt med det de gjør, null tro på egne ferdigheter og er feig:)-) )
 

bytting

Well-Known Member
Du griper etter halmstrå bytt, tipper du skjønner betydningen - ingen selvmotsigelser som jeg kan se
Ok.

Synes uansett det blir overkill å kalle en verden sim city når dere tar 4 byer på en offensiv, og så mister 4 på motoffensiven.

Synes også det blir overdrevent å si at situasjonen på µ er verre enn situasjonen på eta. Atlantic Storms var muligens større enn enkelte medlemmer av den konstellasjonen, men konstellasjonen var tilsammen flere ganger større enn Atlantic Storm. På eta var det også snakk om kontinuerlige daglige angrep på AS som gikk over 1-2 mnd. En slags 'brute force' blandet med 'war of attrition'-taktikk, hvor nøkkelspillerne i AS rett og slett ble så jamnt bombardert over tid at motivasjonen ble vanskelig å holde på. (Slik jeg husker det i hvertfall.)
 

DeletedUser580

Guest
Ok.

Synes uansett det blir overkill å kalle en verden sim city når dere tar 4 byer på en offensiv, og så mister 4 på motoffensiven.

Synes også det blir overdrevent å si at situasjonen på µ er verre enn situasjonen på eta. Atlantic Storms var muligens større enn enkelte medlemmer av den konstellasjonen, men konstellasjonen var tilsammen flere ganger større enn Atlantic Storm. På eta var det også snakk om kontinuerlige daglige angrep på AS som gikk over 1-2 mnd. En slags 'brute force' blandet med 'war of attrition'-taktikk, hvor nøkkelspillerne i AS rett og slett ble så jamnt bombardert over tid at motivasjonen ble vanskelig å holde på. (Slik jeg husker det i hvertfall.)

Du glemte å si at på Eta åpnet det hele serveren så det ble et rotterace hele veien inn til siste VU og hvor 3 allianser kjempet om seieren...og at det var svært tidsbegrenset den offensiven som var den gang. Synes Eta var en kanonserver iom at det var så jevnt hele veien
 

bytting

Well-Known Member
Du glemte å si at på Eta åpnet det hele serveren så det ble et rotterace hele veien inn til siste VU og hvor 3 allianser kjempet om seieren...og at det var svært tidsbegrenset den offensiven som var den gang. Synes Eta var en kanonserver iom at det var så jevnt hele veien

Tidsbegrenset og tidsbegrenset fru Blom. Dere gønna nå på til AS var oppløst.

Du glemte å si at dette medfører vel at du er enig i prinsippet, at det ikke er unaturlig med samarbeid mot den største alliansen.
Nå leder riktignok ikke nordic så mye som AS gjorde. Men synes nå læll at det er proporsjonalt. På eta var dere en 5-6 allianser som angrep AS nonstop, her er det 2 allianser(+underallianse) som angriper dere ved hovedsaklig ved motoffensiver.
 

DeletedUser

Guest
Oi oi her var det blitt liv på Mu børsen :)

Før jeg kaster meg inn så bytten: ikke sammenligne AS og Eta i dette tilfelle for det er absurd og da tror jeg du mangler innsikt
Ryktet sier dog kjekt å registrere aktivitet i denne Mu tråden.

Underdogrollen er fantastisk, litt som japanerene og kamikaze psykologien. Dauer med stolthet framfor gi opp, HELDIGVIS så skjer det endringer i verden Mu som skaper pompei ;);)
 

DeletedUser

Guest
Noen mennesker burde spørre seg selv : "Er dette noe jeg burde fortelle grepolis forum eller psykologen min?"
 

DeletedUser580

Guest
Tidsbegrenset og tidsbegrenset fru Blom. Dere gønna nå på til AS var oppløst.

Du glemte å si at dette medfører vel at du er enig i prinsippet, at det ikke er unaturlig med samarbeid mot den største alliansen.
Nå leder riktignok ikke nordic så mye som AS gjorde. Men synes nå læll at det er proporsjonalt. På eta var dere en 5-6 allianser som angrep AS nonstop, her er det 2 allianser(+underallianse) som angriper dere ved hovedsaklig ved motoffensiver.

lol, kan ikke sammenlignes i det hele tatt og det vet du veldig godt...og nei - offensiven gikk ikke til AS ble oppløst. Det var en IAP mellom alliansene, ikke en kontinuerlig pakt, etter en del byer ble tatt ble IAP oppløst og deretter var det alle mot alle. At AS valgte å oppløse var ikke for at de hadde hele serveren mot seg, (ut)løsningen kom lenge etter. I tillegg var AS ikke bare litt større enn de andre, de var som nevnt mye større enn mange av de andre store tilsammen(de som gidder kan sikkert sjekke dette på en eller annen statistikk-side). Faktum er at det da ble en vid åpen server med 3-4 potensielle vinnere...

Er laaangt fra enig i det prinsippet dere spiller etter, nok en gang griper du etter halmstrå for å vri fokus fra noe jeg mistenker sterkt du er enig med meg i...
 

DeletedUser

Guest
Koselig med litt liv på ryktebørsen for en gangs skyld da:)

Absurd hvordan da?

HELE landskapet, plasseringer, spillere osv var "absurd" annerledes enn denne verden. IKKE sammenlignbar imo

Joa: godt spørsmål
Har ikke noe godt svar der. Har du noen erfaringer eller råd/tips?
Peace and war
 

DeletedUser

Guest
[QUOTE
SKB08 stiller jo like sterk som sine byer: 27 stk.

edit: SKB har bare fått 2 nye byer, og det er en fra HAWKS og en fra Donpedro, som har sluttet, altså bare forsvunnet. brabrabra!!![/QUOTE]

Dette viser at du virkelig vet hva du snakker om. Jeg bøyer meg kraftig i støvet
Tusen takk for byene Hauken. ?
 

bytting

Well-Known Member
lol, kan ikke sammenlignes i det hele tatt og det vet du veldig godt....
Godt mulig jeg mangler innsikt i dette. Jeg var en spiller godt utenfor ledelse i F.E.A.R, så vet bare hva vi ble kommunisert.
Vi ble kommunisert at dette (IAP og enighet om å angripe AS på likt) var et samarbeid mellom øvrige allianser mot AS(som da var største alliansen). Et samarbeid som ble bidragytende til at AS ble oppløst. Ble heller ikke informert om noen tidsbegrensninger.
 

DeletedUser998

Guest
Mitt første innlegg på ryktebørsen kunne selvfølgelig omhandlet siste dagers diskusjon. Men velger og avstå:)
Vil heller rette en personlig takk til Jarl og Hawkz, (tar med CC selv om jeg ikke har fått svar).
Slikt gjør serveren til en hyggeligere opplevelse:)
Hjertelig takk gutter:)

Mvh NM
 

DeletedUser399

Guest
Er ikke en av dem som kaster spydigheter frem og tilbake. Spiller grepolis fordi det er et spill jeg liker. JEG liker det, pga krigingen. Om noen liker det for å bygge byer og gulle byplasser, ja, da er det helt ok for meg. Om noen mener vi var kjepphøye når vi gikk over / dannet nordic unlimited, er jeg meget beklagelig for det. Meningen var å skape spenning i en utdøende server, ikke skape irritasjon blant tidligere alliansemedlemmer.

NM, skulle bare mangle. Det er som sagt et spill. Skal være lov til å ha et liv på siden også!
 

bytting

Well-Known Member
Vært litt opptatt noen timer, og har faktisk null motivasjon til å prøve å belære hvordan jeg regner ut dette. En med litt matteforståelse vil kunne lage et regnestykke på dette, men variablene er mange, så 100 % korrekt vil den nok ikke være.
Tolker dette som en bekreftelse på at formelen ikke eksisterer:)
 

DeletedUser580

Guest
Mitt første innlegg på ryktebørsen kunne selvfølgelig omhandlet siste dagers diskusjon. Men velger og avstå:)
Vil heller rette en personlig takk til Jarl og Hawkz, (tar med CC selv om jeg ikke har fått svar).
Slikt gjør serveren til en hyggeligere opplevelse:)
Hjertelig takk gutter:)

Mvh NM

Svarer det samme som Hawkz:) Have fun:)
 

DeletedUser

Guest
fortstår fremdeles ikke hvorfor min spillerstil på denne serveren blir diskutert...?
 
Topp