Zevs i nissedrakt...

DeletedUser

Guest
Grepolis er et spill med røtter til gresk mytelogi...Da gir det litt flau smak i munnen å se Zevs i nissedrakt...all den tid Julenissen knyttes til den kristene religionen, og har overhodet ingenting med gresk mytelogi å gjøre. At han har fått lua til den amerikanske nissen Santa Clause (ifra den katolske helgenen Sankt Nikolas) gjør det hele bare enda kvalmere...

Jeg også skjønner at dette har blitt gjort for å tekke de amerikanske markedet, men jeg synes Innogames burde holdt seg for gode til å vanære Zevs og de andre greske gudene på denne måten.

Hva blir det neste år...Kommer Zevs kjørenes i en slede trukket av 8 Manticora...ledet av Pegasuss med rød nese? :p

Reinsdyrene har forresten overhodet ingen ting med Julenissen å gjøre... Det er amerikanske reklamefolk på 1930 tallet som har skapt denne illusjonen om at Julenissen bor på nordpolen og kjører reinsdyr. Det er overhodet ikke kulturelt betinget eller forankret i historien...

Men jeg tviler vel at noen av dere engetlig bryr dere :rolleyes:

God Jul!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg tror ikke det er sånne ting dem tenker over. Det handler rett og slett bare om jula - på samme måte som vi "pynter" forumet til Halloween f.eks. Det skal være koselig og morsomt!:)

Jeg synes dem gjør en god jobb, og selv om det ikke har noe med antikken å gjøre så synes ikke jeg det gjør noe. Er noen få perioder av året hvor våre guder får noe annet på seg enn sine vanlige klær, og det synes jeg er helt ok.
 

DeletedUser

Guest
innogames er et tysk eid selskap ^^

Jepp, men det amerikanske markedet er nok MYYE større enn det tyske, ja til og med det europeiske. Så derfor ønsker Innogames å tekke det amerikanske markedet ved å sette Santa Clause drakt på Zevs. Er jo derfor det er ett reinsdyr med i forumbanneret også...kun for å tekke det amerikanske markedet, all den tid det er bare den amerikanske nissen som kjører reinsdyr. Hvis det var det norske markedet de ville tekke hadde nissen strengt tatt hatt en grå lue :)
 

DeletedUser113

Guest
Jeg tror ikke det er sååå gjennomtenkt spacey:eek:, det er bare dekorasjon ;)
 

DeletedUser408

Guest
Jeg tror nok opey har rett, dette er bare fordi vi feirer julen.
De tyskerne tenker nok litt mer klassisk.
 

DeletedUser

Guest
Grå lue? Jeg har aldri sett en eneste grå nisselue i hele mitt liv - kun røde. Julenissen er rød, og det har han vært lenge. Det har ingenting med marked å gjøre som opey sier. :)

OM det skulle vært basert på marked så kunne dem uansett ikke ha laga en nissedrak i hver eneste farge. Rød er en klassisk farge for julenissen og jula - derav rød nissedrakt.. Og han har reinsdyr ;)
 
Topp