Ryktebørs

DeletedUser1342

Guest
Dette glemte jeg nesten:
Skal hilse fra nuts som spør hvorfor grepolegenden Mr. Perfekt aldri har havna topp 3...
smiley_emoticons_baby_taptap.gif


Dette er ikke rettet mot noen, men det å aldri ha havnet på topp tre kan da ha ulike forklaringer. En spiller på 15 plass kan også være en bedre spiller enn en spiller på topp 3. Også spørs det jo hvordan du definerer en god spiller. Noen eksempler:

En spiller kan være den beste lederen på grepolis uten å ha vært i nærheten av topp 3, en leder er viktig for å lede de andre frem og i noen tilfeller skal ha mye av æren for at andre spillere kommer høyt opp.

En spiller kan være den beste lagspilleren uten å komme topp 3. f.eks en spiller som alltid hjelper, hjelper på dårlig moral, hjelper med å deffe spøkelsesbyer, gir gratis kp vekk for å bygge opp andre spillere, gir vekk byer for å hjelpe andre frem og rett og slett setter andre foran seg selv. Disse er også gode eksempler på at de kan være en av hovedgrunnene til at f.eks noen havner topp 3.

En spiller som får veldig god poengsum og f.eks kommer på 1.plass, da uten å hjelpe andre og bare med å tenke på seg selv. Aldri hjelpe andre med å angripe osv og få masse hjelp tilbake. Altså en som aldri bidrar men er den som roper høyest når man trenger noe selv.

En spiller som kjøper seg til topps. Ofte en blanding mellom ekstrem gulling og en del erfaring hvis man da kommer topp 3. ( et eksempel her kan være brukeren du overtok på heraklion gulpis). og med ekstremgulling mener jeg å bruke veldig mye penger på gp for å gulle opp tropper når man trenger det, kjøpe seg utrolige fordeleri eventer, gulle opp byer helt fra starten av slik at man får en stor fordel, kjøpe byer av andre, til og med kjøpe spillere til alliansen (ja dette har skjedd). Og selvfølgelig er det flere ting man kan gjøre med gull som kan gi deg fordeler.

En spiller kan rett og slett være god. En spiller som har god teft i spillet, bruker lite gull eller ingen gull og allikevel kommer på topp 3. En spiller som hjelper alliansen og er en god medspiller. dette er vel de beste spillerene, selv om de er aldeles sjelden.


Spillere som varierer mellom gull, erfaringer og samarbeid. Her kan vi f.eks ta Velouria på heraklion som et eksempel. (nå skal ikke si at jeg kjente til så mye av gullbruken hennes der men).Ja, hun kjøpte sikkert en god del gull (jeg aner ikke hvor mye/lite), men å kjøpe gull for å bruke på premium (admin osv), kanskje gulle opp ks noen få ganger og noen ganger kanskje gulle opp bygninger (usikker her) er noe helt annet enn å gjøre som mange av folk i okeanos som gullet opp hele olu/fs byer. Kom ikke å si til meg at velouria kjøpte opp troppebyer, kjøpte til seg spillere/byer osv.
Hun er også en av .no sine spillere med mest erfaringer og hun er en god spiller tvers igjennom. Og så lenge jeg var med hun i aristo hvertfall bidro hun på alle angrep alle spillerene hadde så lenge hun hadde mulighet. Uansett moral, uansett reisevei. Man kunne alltid stole på velouria, hun bidro alltid så mye hun kunne. Hun ga råd til de mindre spillerene, ga vekk byer til spillere som trengte det og hjalp alltid i forsvar. Hun bidro også mye med strategier for å prøve å gjøre det best mulig for oss å lykkes og å prøve å vinne serveren. Hun la ned utrolig mye tid til bare det å hjelpe oss med taktikk osv. Hun lot ikke alle andre gjøre all jobben mens hun "ridde bølgene" ( eller hva det nå enn heterxD)

dette vil jeg si er en god spiller. selvom hun kanskje bruker mer gull enn enkelte andre på enkelte servere så bruker hun de "fornuftig" og på en måte som ikke er "ødeleggende/terroriserende" ovenfor andre. Hun guller seg heller ikke til tops på eventer slik som mange gjør. På eventer osv handler det om taktikk for am og på taktikk eventer gjør hun det bra, ofte best.


Også har du spillere som er gode, men som ikke har tid til å sitte på gp 24/7. Om de har en full jobb vedsiden av og noe familie eller at man liker å gjøre ting (festivaler osv) så er det klart at man ikke oppnår bedre resultater enn folk som f.eks guller og bruker all tiden sin på gp hvis de har samme utgangspunkt. Slike spillere kunne nok også ha vunnet over gullere osv hvis de hadde tid.

Og man kan også ligge på 1.plass hele serveren slik som adrhil gjorde på hera for så å enten bli "bannet" eller å velge å slutte selv. Han endte vel opp på rundt 40.ende plass men vil nå fortsatt si at han er bedre enn alle de i oke.


Så det å definere en spillers kvalitet, kun på rangeringen blir vel litt feil egentlig.

( i denne teksten kan det være ting som ikke er sant osv, ettersom jeg ikke har spurt spillere eller spilt så mye de siste årene slik at jeg ikke vet hva som har skjedd i det tidsrommet....men dere skjønner nok poenget mitt....så ikke bruk ting jeg har skrevet her som "argumenter")
 

DeletedUser1284

Guest
( i denne teksten kan det være ting som ikke er sant osv, ettersom jeg ikke har spurt spillere eller spilt så mye de siste årene slik at jeg ikke vet hva som har skjedd i det tidsrommet....men dere skjønner nok poenget mitt....så ikke bruk ting jeg har skrevet her som "argumenter")
Det ser jeg;)
 

DeletedUser823

Guest
Vi vet hvem som foret han med stoff til å skrive her, og på PM. Hadde det ikke gått utover andre, så kunne det ha stått for min del, slik at det kunne vist fram det som faktisk foregår på PM og andre steder. Det er bare langt forbi akseptabel oppførsel.
Hva tenker du på her?
 

DeletedUser1011

Guest
Hva tenker du på her?
De nydelige rundene med kvinnehat, på ryktis og PM. Innleggene er slettet.

En nylig ghostet spiller forsøkte også å kjøpe byer, så det foregår jo fra tid til annen sikkert også nå.
 

DeletedUser1011

Guest
Blodig alvor. Ironi er et virkemiddel for mer enn tøys. Så poenget er fortsatt at den ukulturen der kan droppes. Man er ikke uskyldig når man sitter bak en sånn person og fyrer opp heller.
 

DeletedUser1284

Guest
hmm så ifølge din teori så går en mor på et propagandakurs hos sin egen sønn?

Er dette gratis eller blir det sponset av samuraiens etterkommere?
Det var vell din teori;)

Men siden du spør så fint. Vil tro hun tar betalt, tviler på at grepo gir ut gratis gull:)
 

DeletedUser1342

Guest
Det var vell din teori;)

Men siden du spør så fint. Vil tro hun tar betalt, tviler på at grepo gir ut gratis gull:)



okeeei nå skjønner jeg hvertfall ingenting!

Hvem tar betalt får å gå på kurs? Lurer på om jeg skal begynne på propaganda kurs slik at jeg også kan tjene litt gryn
 
Topp