Besvart Angrep

DeletedUser

Guest
Har forsøkt å finne det via FAQ osv., men ikke funnet svaret. Siden det kanskje er flere ferskinger som lurer på det samme, kan det jo være greit å ta det her.
1) Hvis jeg kun har Transportbåt og sender f.eks. 2 slike med tilsammen 40 enheter - vil det være en fare for at båtene i seg selv blir ødelagt og at overlevende enheter og erobrede ressurser dermed ikke kommer tilbake?
2) Når man klikker på Angrep, så får man opp vinduet hvor man velger enhetene man vil gå til angrep med. Nederst rett over Angrep og Plan er det bilde av to skip. Tallverdiene ved disse endrer seg avhengig av hva man legger inn av enheter - hva indikerer disse???
 
Sist redigert av en moderator:

bytting

Well-Known Member
Har forsøkt å finne det via FAQ osv., men ikke funnet svaret. Siden det kanskje er flere ferskinger som lurer på det samme, kan det jo være greit å ta det her.
1) Hvis jeg kun har Transportbåt og sender f.eks. 2 slike med tilsammen 40 enheter - vil det være en fare for at båtene i seg selv blir ødelagt og at overlevende enheter og erobrede ressurser dermed ikke kommer tilbake?
2) Når man klikker på Angrep, så får man opp vinduet hvor man velger enhetene man vil gå til angrep med. Nederst rett over Angrep og Plan er det bilde av to skip. Tallverdiene ved disse endrer seg avhengig av hva man legger inn av enheter - hva indikerer disse???

1. Ja! Er det krigskip i havna blir transportskipene knust ved ankomst. Du må bruke fs(flammeskip) for å ta ut det som evt er der fra før.

2. Det første tallet indikerer hvor lang tid angrepet bruker frem. Det andre er et estimat på når det er fremme.
Alle enhetene har forskjellig hastighet. Disse tallene vil derfor variere etter hvilken hastighet enheten(e) du velger har.

Vil forøvrig anbefale n00bs å skaffe seg en best mulig allianse tidligst mulig. Da lærer man en del der:)
 

DeletedUser

Guest
Takk, Byting. Siden vi har snakker om ganske små landsbyer med under 1500 poeng så er det vel neppe krigsskip der, så da går det vel bra... Og, ja, jeg er vel litt n00bs, alle er jo det i starten, så læringskurva er bratt, hehe ;-D
 

DeletedUser

Guest
Vi startet alle grønn en gang Sofisten;) Men det er veldig enkelt å komme inn i alt fort, stå på.
En by på 1500p har ikke akademi høyt nok til å framforske biremer(forsvarsbåt), men den `kan` få støtte fra andre spillere/byer!!
Oppfordrer deg til å lese litt på GROMS blogg, samt det engelske forumet :)
 

DeletedUser

Guest
Hei, har et spørsmål angående det med angrep og forsvar å kaster det inn i denne tråden. En idiot angrep meg (alle som angriper meg er idioter :p) å han ødela bymuren min så det sang etter. Fra lvl 10 til 0... er dette vanlig? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre slike ødeleggelser??
 

DeletedUser

Guest
Det er ganske vanlig å knuse en bymur vis du angriper med katapulter. Eneste måten å unngå st bymuren synker er rett å slett p ha mye forsvarstropper i byen din slik at katapultene ikke får gjort nytten sin. Et lite tips kan være at katapulter via land er ekstremt trege, noe som gir deg god tid til å aktivere millits. Vis det er via havet har du jo som oftest også ganske god tid :p
 

DeletedUser

Guest
Det er ganske vanlig å knuse en bymur vis du angriper med katapulter. Eneste måten å unngå st bymuren synker er rett å slett p ha mye forsvarstropper i byen din slik at katapultene ikke får gjort nytten sin. Et lite tips kan være at katapulter via land er ekstremt trege, noe som gir deg god tid til å aktivere millits. Vis det er via havet har du jo som oftest også ganske god tid :p

God tid til hva? Får man varsel om at angrep er på vei? :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, under kommandoer i den byen det gjelder og i venstre hjørne ser du hvor mange inkommende du har
 

DeletedUser

Guest
Ja, under kommandoer i den byen det gjelder og i venstre hjørne ser du hvor mange inkommende du har

Må man betale for å få slik tilgang kanskje? For det dukker bare opp et vindu som viser premium tjenester som jeg da ikke har tilgang til.. :)
 

DeletedUser

Guest
Nei, dete er ikke premium, er en full oversikt pver kommandoer. Den er premium, og du får den med administrator, men der ved siden av oversikter ser du et sverdn med en grønn pil. Trykk på den og du vil se alle kommandoer i den byen det gjelder, hva som kommer mot byen din både av angrep og forsvar og hva du sender :) Helt til venstre der oppe er det to sverd som står mot hverandre, til vanlig er den grå, men når det kommer et sngrep mot deg blir den rød, og da står det et tall på hvor mange angrep du har mot deg.
 

DeletedUser

Guest
Takk for hjelp så langt. Har et annet spørsmål som har dukket opp mens jeg utforsker spillet. Ser at man kan "lære" seg en skill som tillatter en å erobre en fiendeby. Gjelder det hvilke som helst by?

Betyr det at en veteran kan erobre den eneste byen jeg har? :)
 

bytting

Well-Known Member
Går ut fra at du mener 'Erobring' som kan fremforskes i akademiet. Ja, med den kan du erobre hvilken som helst by(du kan erobre spøkelsesbyer uten den). Og ja, andre kan erobre din eneste by... det er mye dette spillet handler om, å prøve å erobre hverandres byer. Enjoy!
 

DeletedUser

Guest
Går ut fra at du mener 'Erobring' som kan fremforskes i akademiet. Ja, med den kan du erobre hvilken som helst by(du kan erobre spøkelsesbyer uten den). Og ja, andre kan erobre din eneste by... det er mye dette spillet handler om, å prøve å erobre hverandres byer. Enjoy!

Om så noen erobrer den eneste byen jeg har, hva skjer da? Må jeg starte på nytt? :)
 

DeletedUser

Guest
Da kan du som vanlig velge retning nord, sør, vest eller øst, men du kan også velge å starte i nærheten av noen i alliansen din vis du er med i en :)
 

DeletedUser

Guest
Såpass.. det er jo rimelig hardcore om en ser på potensielle investeringer folk gjør med ekte penger.. jaja.. jeg kjører på. Mister jeg byen er det game over :)

Burde være slik at hovedbyen til spillerne var "safe" for slik overtagelse, men at deres evt. ekstra byer var åpen for alle. :) Spillutvikler risikerer jo å miste spillere på denne type gameplay.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
tror det er en verden nå der det ikke går å erobre folk med bare 1 by :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg må bare raska på slik at jeg kan utvide med flere byer. Enn så lenge har jeg ikke teknologien. :D Kanskje det å komme seg inn i en allianse kan gi litt trygghet. Er det mulig å søke etter allianser i spillet? (jeg skal sjekke litt før jeg kanskje kaster ut på spørsmål)
 

DeletedUser

Guest
Dette gjør du ingame amigo ;)
Ja det lønner seg å ha allierte i ryggen :)
 

DeletedUser

Guest
bare spør så mye du trenger, det er det dette forumet er til ^^
 
Topp