Ryktebørs

DeletedUser1049

Guest
Tok en by fra sjokz. En faktisk aktiv spiller.

Tror du glemte hva jeg skrev tilbake på side 15.... "regner med at Klubben er ferdig på serveren etter jobben dere gjorde på dem siste døgnet". De var allerede avskrevet på serveren, så jeg ser ingen grunn til å repetere et poeng jeg allerede har gjort før. Flere og flere pakker sammen og forlater serveren, og jeg begynner vel å ha sett nok av Olympus til å kunne trekke konklusjoner om dette er bra eller dårlig, og hvorvidt det vil kunne fungere bra for .no.

Dessverre så er ikke resultatet veldig oppløftende. Det som fungerer bra er at man kan skape litt avstand til andre ved å kolonisere store øyer litt i fred. En av problemene vi har hatt er at allianser ikke klarer å skape seg en kjerne hvor de er sterke og kan bre sin innflytelse ut fra. Det er løst med Olympus, men en server hvor fienden er 20 timers KS-reise unna på opprør er lite praktisk, så man vil bli nødt til å infiltrere hverandres områder til en viss grad. Likevel tror jeg at noe kortreist KS, når FS og flyvere har 3 timers reisevei, mot et fullt oppbygget kjerneområde, vil gi lite meningsfylt action. Da står vi tilbake med en server hvor alle er 20 timer unna hverandre og ingen sloss annet enn mot templer. Selv jeg som er tilhenger av moderate blodbad i litt siviliserte former synes at det blir for lite Grepolis. Det er sikkert fint som variasjon mellom andre servertyper, men om Olympus erstatter VU og Dominering, som på ingen måte er hverken morsomme eller bra designet, så endres spillet til noe vi trolig ikke ønsker.

Det er selvsagt mulig at så få spillere vi er nå, med ca 8000 ledige anker per spiller, påvirker konklusjonen noe, men jeg ser ikke for meg at det er nok spillere på .no til å klare å fylle H44/45/54/55 på en meningsfull måte som ivaretar et snev av det gamle Grepolis. Ikke tror jeg det er mulig å gjøre Olympus mindre enn 4 hav heller.
 

DeletedUser823

Guest
Det ryktes at forrige uke skulle CC ta meg igjen i byer og "derifra går det bare oppover". Nå har han visst sett nok av olympus og gjør seg klar til å slutte på serveren.

Noen tanker @Pantzi?
 

DeletedUser1049

Guest
Nå har han visst sett nok av olympus og gjør seg klar til å slutte på serveren.

Det er nok ingen fare for det. Jeg gjorde bare en observasjon at det faller ifra ganske mange spillere nå fra en allerede tynn spillerbase.

Jeg har sett "nok" til å trekke noen konklusjoner om Olympus som spilleform. Det å sette de to sammen og finne opp din egen historie er litt ufint.
 

bytting

Well-Known Member
Jeg siterte det du oppga som regelen.

At du skryter på deg en regel på ryktiss som er vesensforskjellig fra den faktiske er ikke helt mitt problem.


Kanskje du burde være litt mindre fokusert på å tråle etter gotcha moments hos andre når du er så blottlagt for gotcha moments selv. Bare et forslag.
 

bytting

Well-Known Member
Kanskje du burde være litt mindre fokusert på å tråle etter gotcha moments hos andre når du er så blottlagt for gotcha moments selv. Bare et forslag.
Men mest av alt fordi de som regel ikke er gotcha's en gang, de er pseudo-gotcha's.

Ferskeste eksempel:
Det ryktes at forrige uke skulle CC ta meg igjen i byer og "derifra går det bare oppover". Nå har han visst sett nok av olympus og gjør seg klar til å slutte på serveren.

Noen tanker @Pantzi?
Chuck omtalte det vel som ufint. Går vel under det jeg omtalte som en fiendtlig og respektløs måte å kommunisere på. Men whatever..
 

Bolt22

Active Member
Tror kanskje det er en sånn i spillet. Det er i hvertfall en pre-utfylt søknadsmål els
Ja det er det. Men når jeg var ny fant jeg ikke den og når jeg fikk hjelp fra kjenningen min fant jeg den, oppfatter det litt vanskelig for nye som ikke har spilt før der var vel poenget mitt
 

DeletedUser823

Guest
Det ryktes at elsis er en del av 100k poeng klubben. Gratulerer!
 

bytting

Well-Known Member
Ok, da vet jeg at du enten ikke klarer å innrømme at du tok feil... Eller at du sliter med å lese. Den er notert.
Nei. Du kan godt late som fordi du ikke tåler å bli korrigert. Men jeg har fortsatt totalt og fullstendig rett og du har totalt fullstendig feil. Sånn er det bare. Sorry, not sorry.
 

DeletedUser823

Guest
Det ryktes at nå vil det være mulig å holde seg til kun rykter her.
 

DeletedUser1348

Guest
Det å lære opp nye spillere burde ikke være så vanskelig, men hvordan vet du at noen er ny? Hvordan vet nye spillere hvordan du sender søknad til en allianse? Jeg ble jo tatt inn i en allianse grunnet at jeg kjenner noen der fra, som hjalp meg med ting jeg ikke skjønte. Kanskje det burde være en enkel guide på hvordan lage en søknad.

Da hadde det hvert sånn
Du jojner helt ny på en server, kjenner ingen men er motivert og har lyst til å lære. Først får du hjelp til å bygge litt av en guide. da kan du første steg, deretter kommer det opp. "Bli med i en allianse" en liste over alle alliansene kommer opp og ambefaler en allianse. (den beste alliansen for deg som ny) Der kan du fint takke nei.




Alliansesøknad ser slik ut


har du spilt spillet før? Nei


Vips du har fått hjelp til å søke etter allianse.
Jeg ser på Greposcore, navn og søknad. De fleste skriver i søknaden sin "Jeg er ny og prøver å lære" eller noe ala det. På Rhythemnos var 95% av alliansen min en gruppe med uerfarne spillere som prøvde ut sin første verden, skal sies at de har ikke spilt etter at New Hope aldri ga opp med natt-angrepene. Vi var den beste alliansen lenge vi og jeg slapp inn stort sett alle som sendte en søknad. Hadde laget flere tråder med "Hvordan spille erobring" "Nøkkelpunkt", osv... Svarte på alt av spørsmål gjorde jeg også. Noen allianser spiller mer eksklusivt med håndplukkede spillere, noen bare med venner og noen slipper inn alle. Føler det du sier er veldig situasjons-basert etter egen erfaring, men da igjen så har jeg personlig aldri opplevd at dette har vært stort et problem.

Det kommer også forresten en standard søknad som er flere linjer lang hver gang du oppretter en allianse og den har mange spørsmål.

Det ryktes at nå vil det være mulig å holde seg til kun rykter her.
Nå kan vi det ;)
 
Sist redigert av en moderator:

Bolt22

Active Member
Jeg ser på Greposcore, navn og søknad. De fleste skriver i søknaden sin "Jeg er ny og prøver å lære" eller noe ala det. På Rhythemnos var 95% av alliansen min en gruppe med uerfarne spillere som prøvde ut sin første verden, skal sies at de har ikke spilt etter at New Hope aldri ga opp med natt-angrepene. Vi var den beste alliansen lenge vi og jeg slapp inn stort sett alle som sendte en søknad. Hadde laget flere tråder med "Hvordan spille erobring" "Nøkkelpunkt", osv... Svarte på alt av spørsmål gjorde jeg også. Noen allianser spiller mer eksklusivt med håndplukkede spillere, noen bare med venner og noen slipper inn alle. Føler det du sier er veldig situasjons-basert etter egen erfaring, men da igjen så har jeg personlig aldri opplevd at dette har vært stort et problem.
Helt klart nå snakker jeg kun etter egen opplevelse. det er fint at du har hjulpet alle nye men skall det ha suksess må alle bli enige på å lære opp spillere. Hvis vi ser for oss de nye spillerne du lærte opp ble med på denne serveren kanskje det hadde hvert 30-40 spillere som er aktive i stede for 30-20. Men etter min oppfatning var Rhythemnos en server for å lære nye og New hope angrep på natten?
 

DeletedUser1348

Guest
Helt klart nå snakker jeg kun etter egen opplevelse. det er fint at du har hjulpet alle nye men skall det ha suksess må alle bli enige på å lære opp spillere. Hvis vi ser for oss de nye spillerne du lærte opp ble med på denne serveren kanskje det hadde hvert 30-40 spillere som er aktive i stede for 30-20. Men etter min oppfatning var Rhythemnos en server for å lære nye og New hope angrep på natten?
Forstår også ikke helt hva du argumenterer imot så dette blir en kommentar fra egen tolkning. Lagde tråder for mer eller mindre alt, en FAQ, steg for steg forklaringer og mottok spørsmål via meldinger/tråder. Det ansvaret står på alle som spiller- SPESIELT erobring. Det å få en avtale om nattenagrep imellom allianser er key på NO. Ingen gidder å spille døgnet rundt på norske Grepolis servere, det er spill egnet for danske / engelske servere. Skal ikke sitte her å peke fingeren på noen, men angrep på natten er lite artig- det er kanskje strategisk smart, men ingen mennesker VIL sitte oppe til 5 hver kveld, serveren ut bare for å forsvare byen sin. Vedder på at 90% av folk her har en jobb/aktivitet/et liv utenom Grepolis som de vil opprettholde og det er derfor vi alle har et ansvar om å tilpasse spilleropplevelsen så alle blir fornøyde.
 
Topp