erobring

DeletedUser

Guest
jeg synes erobring er feigt, man må jo starte helt på nytt. kan vi ikke droppe det.
 

DeletedUser

Guest
Er det ikke på en måte det som er hele ponget med spillet? Er jo en grunn til at man skal lage tropper, og ikke bare bruke alt på bygninger :p
 

DeletedUser

Guest
Dessuten vil jo spillet stoppe helt opp om man ikke har erobring. Ingen vil kunne vokse lenger :p Skjønner jo at det kan være kjedelig å bli erobret, men er nok redd spillet ikke vil fungere uten erobring.
 

DeletedUser

Guest
Typisk PQ fan syntes erobring er feigt, ler meg ihjel. Det er meningen med spillet :) Blitt erobret før, likt det :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, for vi i pq driver ikke med noe sånt tull som erobring :p
 

DeletedUser

Guest
Slapp av nå gutt, ble ikke erobret i Alpha, men i Beta :)
Er under konstant angrep fra dere atm, elsker det. Spør lightsaver hvor mye han har lidet så skjønner du hva jeg mener.
 

DeletedUser

Guest
Heh, ja når vi snakket om erobring... Er ganske sikker på at El Gringo synes det er moro og :)


gringo.jpg
 

DeletedUser

Guest
Sorry...

Slapp av nå gutt, ble ikke erobret i Alpha, men i Beta :)
Er under konstant angrep fra dere atm, elsker det. Spør lightsaver hvor mye han har lidet så skjønner du hva jeg mener.

Det var på Betan ja...ok. Men snart på Alpha også... siden du liker det så godt...;)
 

DeletedUser

Guest
Er det ikke på en måte det som er hele ponget med spillet? Er jo en grunn til at man skal lage tropper, og ikke bare bruke alt på bygninger :p
For noe tull, hallo for ett svar...

Dessuten vil jo spillet stoppe helt opp om man ikke har erobring. Ingen vil kunne vokse lenger :p Skjønner jo at det kan være kjedelig å bli erobret, men er nok redd spillet ikke vil fungere uten erobring.
Bare fjas, selvfølgelig vil det fungere videre!!

OK...siden ingen klarer å komme opp med gode for eller mot argumenter så skal jeg komme med ett. Jeg har spilt ca 3 uker, siste uken har kasernen stått på fullt og blitt angrepet hele uken med hær styrker 1:13 og 1:53 i skip mot meg. Alliansen jeg var i forsvant folk som dugg for solen og sammen hadde vi ikke hatt sjangs i forsvar mot en spiller. Jeg har brukt flere hundre gullmynter på byen, bare på å bokstavelig talt gitt den bort til topp 10 spillere. Og nå skal jeg bygge opp en ny for å gi den bort etter 2 uker igjen? Også her kommer folk med duste argumenter som "spillet fungerer ikke uten erobring" bare flåsespikkeri!! Spillet handler ikke om at de beste spillerne tar byer fra spillere som ikke har sjangs og som må begynne helt fra scratch!! trenger ikke briller for å se det.

Hele erobring systemet er det minst gjennomtenkte med hele spillet jo... har du flere byer så kan jo angriperne selvfølgelig ta byen og gjøre nett hva dem vil med dem. Men når du har en by så kan det i det minste være slik at du ikke mister byen men at du betaler feks 30 % ressurser eller 30% tropper, slik som evony eller ikariam har det. mye bedre det enn å lage ett nytt system som ingen har eller liker!! foruten erob systemet hadde grepolis vært ett kjempe spill...
 

DeletedUser168

Guest
I første omgang, dette er ett krigs-spill er det ikke?
- svaret er ja; og hvorfor skal man ofre tropper om man ikke får noe igjen. Spillet ville blitt "dønn" kjedelig om det ikke var for erobrings-systemet, som faktisk gir en noe å sikte etter. Når jeg spiller planlegger jeg heller langsiktig for å få en by, enn å tenke "idag, ja- idag skal jeg få kasernen opp i nivå 25 og havnen opp i 23 bare for poengenes skyld". Men siden du mener alle argumentene er så -dårlige- så kan du jo si meg hvorfor man skulle gidde å spille ett spill uten "rewards" for anstrengelsene man tar? Ingen bruker måneder på ett spill kun for å bygge opp byer, det er jo ingenting som er kjedeligere enn å bygge opp en by fra 300 poeng, noe du måtte ha gjort om okkupasjon ikke er tillat, og alt du kan gjøre er å kolonisere nye. Neitakk, om du ikke liker okkupasjon kan du finne deg ett annet spill, anbefaler Ikariam.com her, for der finnes det ikke okkupasjon, men rimelig kjedelig i lengden.

I andre omgang, at du havnet i en dårlig situasjon på en allerede veletablert server er ikke noe å whine over. Det er jo soleklart at vis du starter på en veletablert server med spillere som har spilt i måneder eller år lengre enn deg, så er det klart at en nyetablert allianse ikke vil greie presset fra en av topp-spillerne. Jeg startet selv å spille lenge etter serveren åpnet, og en i min allianse ble utsatt for angrep fra spillere vi ikke greide å forsvare mot da de var 2-3x alliansens størrelse alene. Men, det betyr ikke at vi skal gå rundt å sippe for at det er så kjedelig med okkupasjon.

I tredje omgang, i alle spill har du en balanse av tap og seire. I dette tilfellet har du en balanse mellom tap av byer og okkupasjon av byer, noe som faktisk gir spillet det lille ekstra for at det skal gå videre. På grunn av denne balansen er det også en liten risiko inne i bildet, som gjør at såpass mange spillere spiller tiltross for at flesteparten mister byene sine.
 

DeletedUser

Guest
Hør nå her. Man kan tenke så langsiktig så man bare vil. Det hjelper IKKE hvis du har en haug med de beste spillerne etter seg som har spilt dette en god stund og det vet du.

For det første så forventer jeg ikke at folk IKKE skal ta meg fordi jeg kun skal ha "mest mulig" poeng av den første byen min. Dette er bare feil svada tankegang og er heller din oppfatning enn den reelle situasjonen.

For det andre: det du kaller "å sippe" er vel noe du kan ha deg frabedt siden du har spilt dette MYE mer enn meg. Jeg har heller ikke "sippet" av alliansen men erobring systemet i seg selv, der jeg prøvde å heller komme med ett forslag som du bare fnøs av og satte deg med en gang i forsvars posisjon.

Og det er okkupasjon i Ikariam, og det kan være like mye surt tapt der som her. Men der mister du ikke alt du har og starter fra 0 på så kort tid. At Ikariam er dog noe kjedeligere, fair enough men av andre grunner enn ett erobring system. Igjen var ett forslag liker du det ikke, fair enough, men slutt å kom med den barnslige "liker du ikke sandkassen vår så pell deg ett annet sted" holdningen...
 

DeletedUser113

Guest
Jeg tror ikke det er noen som prøver å jege vekk noen her, men erobringsystemet er hoveddelen av hele spillet.
Hvis det ikke hadde vært noe erobringsystem hadde 90% av de som spiller spillet her sluttet, meg med.
 

DeletedUser168

Guest
Sist gang jeg prøve ikariam var okkupasjons-systemet noe helt annet, for du "kontrollerer" bare en annen spillers by- den blir ikke din egen. Da er halve sjarmen av spillet borte for min del, og som Opey sier, 90% av alle andre også.
 

DeletedUser

Guest
Sorry - dobbelt post
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser168

Guest
Det handler ikke om "pell deg vekk..."

Men, om du virkelig ikke liker å bli okkupert er det vel ingen grunn til å spille grepolis, for du vil ..uansett.. bli okkupert en eller annen gang.
 

DeletedUser

Guest
Det handler ikke om "pell deg vekk..."

Men, om du virkelig ikke liker å bli okkupert er det vel ingen grunn til å spille grepolis, for du vil ..uansett.. bli okkupert en eller annen gang.

Når du skriver slik som du gjorde feks "sipping" og "kan alltids spille ikariam istedet for" ja mac da tolker jeg det som "pell deg vekk". Også er det ikke slik at hvis jeg hadde hatet å bli erobret så hadde jeg skrevet flere poster her inne. Jeg kan alltids tåle ett nederlag, kanskje 2 til og med. Som jeg har påpekt tidligere er det systemet. Om 2 uker når jeg har bygget meg opp igjen så er det ganske åpenbart at det samme vil skje igjen. Og som jeg har prøvd å vise tidligere, erobring passer for noen men ikke for alle mao de svakere. DERFOR mener jeg at det ikke er optimalt. Det ser vel du også?
 

DeletedUser

Guest
Jepp

Du sier noe indirekte nå ; det passer for noen, altså de som har spilt lengre.
Og, ikke andre, altså deg selv og nye som kommer for seint inn i serveren.

Det jeg ville gjort i den situasjonen er og begynne på en ny server nå som Gamma, kan ikke si den har vært her så lenge. Men hvis du joinet Alpha pga at du hadde lyst og være på den ''gode'' serveren (ikke noe som helst stygt ment men om du tenkte som) så er det ikke rart at du ble tatt.

Og hvis du ikke har lyst og gå i krig så joiner du en passe stor allianse som ikke har noen aggressivitet mot andre allianser.
 

DeletedUser

Guest
Tror Slavik er bare litt grinete fordi jeg tok byen hans jeg :D

Men dette spillet er bygd opp på samme prinsipp som TW, man skal krige og erobre andre spillere. Det er nettopp derfor jeg spiller dette spillet.
De som ikke liker erobrings systemet, får bare finne seg andre spill å fordrive tiden sin med.
 

DeletedUser168

Guest
Det kom den fredelige Trym' med sine vise ord :)

Men ja, enig. Det er okkupasjon som er grunnlaget for dette spillet.
 
Topp