erobring

DeletedUser

Guest
Vi kan uansett være enige om en ting...

...at vi aldri blir helt enige!!! ;)
 

DeletedUser

Guest
For noe tull, hallo for ett svar...

Bare fjas, selvfølgelig vil det fungere videre!!

OK...siden ingen klarer å komme opp med gode for eller mot argumenter så skal jeg komme med ett. Jeg har spilt ca 3 uker, siste uken har kasernen stått på fullt og blitt angrepet hele uken med hær styrker 1:13 og 1:53 i skip mot meg. Alliansen jeg var i forsvant folk som dugg for solen og sammen hadde vi ikke hatt sjangs i forsvar mot en spiller. Jeg har brukt flere hundre gullmynter på byen, bare på å bokstavelig talt gitt den bort til topp 10 spillere. Og nå skal jeg bygge opp en ny for å gi den bort etter 2 uker igjen? Også her kommer folk med duste argumenter som "spillet fungerer ikke uten erobring" bare flåsespikkeri!! Spillet handler ikke om at de beste spillerne tar byer fra spillere som ikke har sjangs og som må begynne helt fra scratch!! trenger ikke briller for å se det.

Hele erobring systemet er det minst gjennomtenkte med hele spillet jo... har du flere byer så kan jo angriperne selvfølgelig ta byen og gjøre nett hva dem vil med dem. Men når du har en by så kan det i det minste være slik at du ikke mister byen men at du betaler feks 30 % ressurser eller 30% tropper, slik som evony eller ikariam har det. mye bedre det enn å lage ett nytt system som ingen har eller liker!! foruten erob systemet hadde grepolis vært ett kjempe spill...

erobringssystemet og å erobre byer (uten at det blir for lett), er kanskje 70% av moroa.



Erobringssystemet og erobring skal fortsette sånn som det er!!!



Dette er ivertfall min mening
 

DeletedUser

Guest
uten erobring hvordan vinner man en server? spillet hadde blitt stoppet opp helt.....
 

DeletedUser

Guest
Erobring er det beste med spillet. Hvis du ikke liker det, spill et annet spill. vanskeligere er det ikke :D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
g

ja, du kunne jo prøve farmerama:----- der er det ikke erobring.

sorry til dakapo at jeg reklamerer om et annet spill:eek:

men måtte bare si det
 

DeletedUser

Guest
viss du ikke vil bli erobret.. så spill ikariam. det suuuuuuuuuuuuger i frohold til grepolis! Og erobringa er hele morroa med grepolis.

Patetisk forslag
 

DeletedUser

Guest
Som flere allerede har påpekt, så er erobring en del av Grepolis. Det finnes ingen andre måter å bli større på dersom dette ikke var en mulighet. Jeg vil anbefale deg som foreslo dette forslaget om å lese diverse guider på hva du kan gjøre for å unngå erobring lengst mulig. :)
 

DeletedUser

Guest
Vis du ikke har mulighet til å erobre og har utrolig masse KP siden alle angriper deg dønn hele tiden, hvorfor ikke grunnlegge et par byer, dem gir deg støtte dem også :eek:
 

DeletedUser

Guest
Du hvis du ikke vil bli erobret bare hold lav profil og koloniser i et hav langt unna der ingen er og når du har kolonisert driter du i den andre byen og du får leve i fred.
 

DeletedUser

Guest
Som sagt så er det jo, Erobring som gjøre dette spillet så morsomt og velstående! Som det er nå!
Men det er jo litt kjedelig, å miste byen sin pågrund av den personen som erobret deg. Men vis du som person skal erobre en og du vinner så blir du nok super glad! Og når du tapper så blir du nok sur. Så det skjøner jeg nok ganske godt ;)
Men du kan jo, gå den veien Doll00 sier altså bo på et sted der nesten ingen bor! Og da lar de deg nok være i fred. :p
 

DeletedUser1049

Guest
Hei, jeg startet å spille for 48 timer siden og leser nå at jeg egentlig bare skulle slutte og kaste bort tiden min på dette fordi jeg vil snart miste byen min til noen som har spilt i flere måneder allerede. Slik jeg skjønner det så er dette et dårlig incentiv for å rekruttere nye spillere til verdenen og man ender vel til slutt med kun en spiller igjen som eier alt. I så måte burde det være forbudt å la noen starte opp som ny spiller i en verden hvor man ligger mer enn en uke etter de andre som har startet? Jeg har noen spørsmål til forskjellige:

1) Hvorfor anbefaler spillet meg å starte i en verden som åpenbart ikke er for nybegynnere?
2) Hvorfor er det ikke en innstilling på hver spiller hvor man selv kan avgjøre om man vil ta del i erobring? Du kan kun skru den på og når du har gjort det kan du ikke gå tilbake. Dermed kan man ha nye spillere i en verden og fortsatt rekruttere nye konkurrenter og holde liv i spillet i steden for at det bare visner og dør av seg selv.
3) Dere som har vært nye, er det noe poeng å bruke tid på dette? Skal jeg bruke det til å lære hvordan det fungerer i påvente av at det startes en ny verden og så komme i gang der på likefot med andre?

Jeg synes jo spillet ser interessant ut på de første 48 timene, men disse forumpostene gjør det rimelig klart at spillet har en relativt meningsløs side for alle nye som vil spille det.
 

bytting

Well-Known Member
Hei, jeg startet å spille for 48 timer siden og leser nå at jeg egentlig bare skulle slutte og kaste bort tiden min på dette fordi jeg vil snart miste byen min til noen som har spilt i flere måneder allerede. Slik jeg skjønner det så er dette et dårlig incentiv for å rekruttere nye spillere til verdenen og man ender vel til slutt med kun en spiller igjen som eier alt. I så måte burde det være forbudt å la noen starte opp som ny spiller i en verden hvor man ligger mer enn en uke etter de andre som har startet? Jeg har noen spørsmål til forskjellige:

1) Hvorfor anbefaler spillet meg å starte i en verden som åpenbart ikke er for nybegynnere?
2) Hvorfor er det ikke en innstilling på hver spiller hvor man selv kan avgjøre om man vil ta del i erobring? Du kan kun skru den på og når du har gjort det kan du ikke gå tilbake. Dermed kan man ha nye spillere i en verden og fortsatt rekruttere nye konkurrenter og holde liv i spillet i steden for at det bare visner og dør av seg selv.
3) Dere som har vært nye, er det noe poeng å bruke tid på dette? Skal jeg bruke det til å lære hvordan det fungerer i påvente av at det startes en ny verden og så komme i gang der på likefot med andre?

Jeg synes jo spillet ser interessant ut på de første 48 timene, men disse forumpostene gjør det rimelig klart at spillet har en relativt meningsløs side for alle nye som vil spille det.

Velkommen til spillet:)

1)Vil si det er veldig overdrevent hvis det gies inntrykk av at man er dømt til å miste første byen. Det er nok minoriteten som mister by, selv om man starter sent.
Selv startet jeg 4mnd etter de andre på min første server. Ble ikke forsøkt erobret før jeg hadde en 3-4 byer.
Startet opp på Omicron for 3+ uker siden. Fikk ikke et eneste erobringsforsøk på første byen min.
Vil anbefale å innrette byen mest mulig slik at det blir vanskelig å erobre den, da vil de fleste heller prøve seg på lettere byer, dem er det ofte en del av. F.eks bygge greit med defensive tropper, bygge mur, bygge hule og fylle den med sølv wtc.
Vil også anbefale å lese wikien(du finner link oppe til høyre inne i spillet, den har ikonet 'W'). Der står det mye nyttig.
2)Det nærmeste man kommer er at det finnes en verden Hyperborea, der går det ikke an å erobre andre sine byer i det hele tatt.
 
Sist redigert:

DeletedUser1049

Guest
Godt svart. Det gikk hele 15 dager før GuildWars begynte å sikle på byen min. :=P

Etter å ha startet dag 1 på Pi også og opplevd at folk mister byene sine på dag 3 (!) så er vel anbefalingen krystallklar: De som liker å spille Civilization for å utforske og bygge byen/riket har ingenting i dette spillet å gjøre.
 

DeletedUser1049

Guest
Tydeligvis et kvalitetstegn når enkelte i store klaner går etter uavhengige spillere sine byer rett etter at de starter å spille. GuildWars sin Biffgardin sendte meg nettopp et trippelangrep (første gang byen blir angrepet) som når frem til min første by om en drøy time på Omikron. Siden jeg ikke er med i en klan så må jeg vel håpe på ar det kanskje er noen der ute som kunne hjelpe? Om 400 stk har et lynnedslag eller to å avse på praktbyen hans Akropolis ville det vært til stor hjelp.
 

DeletedUser

Guest
I dette spillet bruker man som regel en "sessong" på og finne seg noen gode venner, eller vise seg såppas aktiv at du får bli med i klubben neste "sessong"
 

DeletedUser1049

Guest
Siden jeg var så negativ i en tidligere post så tenkte jeg å kanskje nyansere det litt med erfaringer nå etter 7 ukers spilling, spesielt ift nye som kommer til. Det er helt riktig som dere sier, det viktigste å gjøre er å finne noen venner og komme seg inn i en allianse. Dette spillet er basert veldig mye på "den sterkestes rett" og mange gjør sterk. MEN, og dette er det verdt å merke seg, finn deg en allianse som passer for deg og ditt behov. Jeg har jo erfaringen fra Omicron sør mot hav 46 som er et tynt befolket området. Eneste aktive alliansen der er GuildWars som sist jeg sjekket hadde 52 medlemmer. De kjører en merkelig strategi som går ut på å finne byer som noen har bygget "passe store" og så ta disse. De sitter igjen med 20-30 øyer hvor de har 2-3 byer og 15 eller mer tomme ankerfester. Når spillet går inn i VU-fasen vil denne krigerske alliansen ha to valg; bygge byer gjennom kolonisering på de "tomme" øyene sine for å kunne delta i VU (og bruke alle varene som skulle vært brukt til å bygge underverker til å bygge opp alle disse nye byene), eller bare gi opp og finne en ny server for å gjenta strategien sin der. De spiller rett og slett for å krige og ha det gøy og om det er målet ditt er det et morsomt sted å starte.

Siden kun de har angrepet meg, og stort sett alle medlemmene har vært med så har jeg jo merket meg at kvaliteten på medlemsmassen er veldig ymse. Du har en håndfull svært gode spillere, en håndfull svært ivrige "wanna-be" og et 30-talls spillere av ganske laber kvalitet. Om du som ny spiller skal inn i en slik type allianse er det viktig at de har et opplegg for å lære deg å bli bedre, gjerne en fadderordning med en eller to mer erfarne spillere som kan hjelpe til med å bygge byene riktige og lære bort å angripe smart. Det er trist å se spillere som tydeligvis har holdt på en stund sende et relativt koordinert angrep fra 8 av byene sine med en hel haug av soldater, bare for å klare å ta ut 17 biremer og gi ifra seg 5000kp. Som ny i en allianse bør du ha krav på skikkelig opplæring og hjelp, hvis du ikke får det bør du finne deg en annen snarest!

Til spørsmålet om erobring; hele spillet går ut på å sloss så dette er en nødvendig del av spillet, kanskje til og med hele poenget med spillet. Erobring som funksjonalitet er egentlig veldig realistisk ift virkelig verden, mens Opprør, hvor du først banker på og sier at du kommer tilbake senere kan virke noe spesielt. Jeg vil si at fra et spillerperspektiv så foretrekker jeg nok opprør da det skaper en helt annen dynamikk i spillet og designet av denne er gjort veldig elegant.

Dette er ikke et spill for "nybegynnere" og du skal virkelig ville spille dette for å bli værende som spiller. Om man likevel prøver så les for all del Wiki veldig godt og mange, mange ganger.
 
Topp