Varsku!!

DeletedUser

Guest
Må bare få uttrykke glede over Dakapo sitt siste rundskriv.

Det vil rydde opp mye tror jeg. Når jeg f.eks refererer til skittent spill på høyeste nivå så er det brukere med 2-4 kontoer
Jeg VET fra første hånd om flere som personlig har sagt det til meg mm, men kommer aldri til å angi de uansett fiende eller venn.

Pass dere nå folkens ;)

Kjempejobb Dakapo :)
 

DeletedUser

Guest
På høy tid det blir ryddet opp ja, men om problemet er så stort som det virker som, så er det et udekket behov for kontositting, det er da også foreslått tidligere, men svaret som ble gitt var ikke særlig oppløftende, det må da være mulig å ta det opp til vurdering.
Det er også stor forskjell på konto sitting og det å faktisk ha permanent flere kontoer som denne tråden ble startet med!!!!

Det er stor spredning i alder på spillerne og 42 feriedager kan virke dekkende, men ser en på forskjell på feriedager på en som jobber og en som er skole elev så ser en fort at de som går på skole har en fordel der, stort sett alle jeg har spillt med har slitt med at det er for få feriedager tillgjengelig, og mange av de har forsvunnet når feriedagene er brukt opp og de er borte en helg, for så å komme tilbake å finne kontoen sin halvert
 

DeletedUser

Guest
Det vet jeg, men det var ikke poenget mitt heller. Om det er st stort antall spillere som passer kontoene for hverandre, når feriedagene er brukt opp, (det har sågar versert rykter om at dersom det ikke er over et visst antall dager, så er det greit) så er det helt klart et stort behov for endring av hvordan det med feriedager virker, eventuelt åpne for kontositting med restriksjoner.
Men hele poenget mitt er at det burde være en diskusjon rundt temaet kontositting, ikke bare avfeie det som noe vi ikke skal ha
 

DeletedUser

Guest
Det vet jeg, men det var ikke poenget mitt heller. Om det er st stort antall spillere som passer kontoene for hverandre, når feriedagene er brukt opp, (det har sågar versert rykter om at dersom det ikke er over et visst antall dager, så er det greit) så er det helt klart et stort behov for endring av hvordan det med feriedager virker, eventuelt åpne for kontositting med restriksjoner.
Men hele poenget mitt er at det burde være en diskusjon rundt temaet kontositting, ikke bare avfeie det som noe vi ikke skal ha

Det er ikke kontositting når du logger inn via et passord - da er det multi.
Kontositting er en funksjon jeg er godt kjent med på TribalWars, og det inkluderer ikke passord.
 

DeletedUser

Guest
Det kommer vel ann på spillet, kjenner ikke til TribalWars, men på for eksempel Grepolis, må en få passord for å sitte konto, men en må også ta det gjennom en game operratør for å sikkre at alt går riktig for seg.
Men dere burde vel lufte muligheten for å ha en eller annen form for kontositting, tror det hadde vert mange som hadde syntes det var velkomment
 

DeletedUser610

Guest
Alle kontoer har 42 feriedager å bruke per år, i tillegg er det mulig å kjøpe ytterligere 14 feriedager med gull. Totalt 56 dager (8 uker) kan man da faktisk være borte fra grepolis. Ifølge mine kunnskaper i prosentregning er det 15% av året (tar forbehold om regnefeil). Vil tro de færreste har fravær fra internett mer enn 15% av året. Med alle de dagene kan man f.eks ta seg 3 ukers ferie fra spillet i fellesferien, 2 ukers juleferie, 1 ukes vinterferie, 1 ukes høstferie og 1 uke med påskeferie.
 

DeletedUser

Guest
Det stemmer nok det, men om en da reiser litt i jobben som flere av oss gjør, eller nyter noen solylte ettermidager ute etter jobb utenom feriene, som flere av den eldre garde her inne gjør, blir det fort slutt på feriedagene, og det må vel være i alles interesse å holde på de spillerne vi har. Så om det er mulig kunne jeg godt tenkt meg en diskusjon rundt fenomenet kontositting. Det er i alle tillfeller bedre en feriemodus, hvor kontoen stenges totalt mens en har ferriemodus aktivert. Som det fungerer nå med delt internett er det jo fysisk sperre på de tinga en ikke har lov til, om en har en tilsvarende funksjon for sitting, så hadde det vert en stor forbedring.
Nå er ikke denne myntet på noen, men prøv et par helgeturer på hytta på fjellet med familien i tillegg til å ta ferie så ser dere behovet
 

DeletedUser610

Guest
Men blir det ikke da kun snakk om prioriteringer?
Man trenger strengt talt ikke å aktivere feriemodus om man skal nyte noen solfylte ettermiddager. Vi lever jo i et digitalt samfunn, slik at man kan prioritere å ha internett tilgjengelig om man ønsker det. Med kun en smarttelefon vil man da ha mulighet til å forsvare seg ved behov. Nå har jo også appen blitt veldig mye bedre på iOS, og kommer snart i forbedret versjon på andriod. De som faktisk prioriterer dette må jo selvfølgelig tjene på det grepolis-messig fremfor de som ikke prioriterer det. Alt annet vil være riv ruskende feil i mitt hode. Dette er jo tross alt et spill som krever aktivitet over en lengre periode.

Med tanke på hvor utbredt dette er virker det å summe ned til prioriteringer. Flesteparten burde klare seg med 56 dager feriemodus. Selvfølgelig vil det alltid noen få det ikke passer for. De som har normale jobber har ca 230 jobbdager i løpet av et år. Da er det ca 135 dager man ikke jobber. Det vil si at kun trenger å ha mulighet til å være online 79 dager man ikke jobber i løpet av et år for at feriemodusen skal rekke hele året. Igjen, det handler kun om prioriteringer for at de aller aller fleste skal kunne ha mulighet til å klare seg med de feriedagene man kan har. Man kan også fint være offline en hel dag, om kommunikasjon i alliansen er god uten store konsekvenser.
 

DeletedUser

Guest
er selv skole elev og har mye fri, men syns alikevell at det er nok feriedager inne her. på et annent spill jeg spiller har vi kun 14 dager ferie... så vi skal ikke ha for mye. som petti har regna er det 15% av året, 56 dager, 1344 timer, 80640 sekunder (hvis jeg ikke regner helt feil).

alle har vell Andoid eller Iphone så å si. det er mulig å laste end grepo app, du kan være tilgjenelig med 3G. her skal man ikke ha for mye fordi da blir spillet kjedelig, hvis alle skal ha FM på.
 

DeletedUser

Guest
Det problemet jeg har med sånn situasjonen er nå er for kompisgjenger som spiller sammen, sånn som henholdsvis oss i Blitzregn. Vi må sørge for å ikke spille grepolis sammen hjemme hos hverandre, og det tar mye av gleden ut av spillet når hele gjengen spiller sammen og vi gjerne kunne tenkt oss å ta en rolig kveld sammen med en pizza og litt grepolis. Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden det ikke skal være lov? om vi skulle gjort det og satt hverandre opp på delt internettkobling som vi da er nødt til så har vi ikke lenger noen allianse og snakke om og vi må i prinsippet operere fra forskjellige hold hele gjengen og alle enkeltpersonene må klare og f.eks. holde beleiringer mot store allianser helt alene.

Dette tar mye ut av spillegleden vår hele gjengen og jeg frykter at dette er en faktor som kan gjøre at både vi og helt sikkert mange andre etter hvert ser seg lei av spillet når en av de største sosiale faktorene ved spillet blir tatt ut. Dette må det da gå an å få gjort noe med tenker jeg?
 

DeletedUser

Guest
Hadde egentlig satt pris på ett svar på dette fra en mod eller noe og at det blir tatt opp med ledelsen på en eller annen måte da dette er en skikkelig gledesdreper for oss og flere. Ser egentlig ingen grunn til at man ikke kan omforme det systemet til å ikke utelukke at kompiser spiller sammen men fortsatt demme opp sånn at det ikke gir rom for multiaccounting?
 

DeletedUser817

Guest
Alt som skrives i forum blir lest og debattert. Men der løsningen ikke er gitt, så er det ofte bedre å vente med ett svar enn å komme med et uoverveid svar.
 

DeletedUser

Guest
Sant sant, men greit å vite at dere har lest og debatterer det som du sier her. takk for svar.
 

DeletedUser

Guest
Altså, nei nei. Jeg tror enkelte i denne tråden her ikke helt har skjønt hva den IGM'en min handlet om.

Det er helt greit om man ønsker å samle en kompisgjeng for pizza og Grepolis. Det er ikke det som er problemet! Problemet oppstår når enkelte ikke bruker feriemodus når de skal reise bort, men heller gir bort passordet sitt og lar noen andre på samme verden logge inn - det er multi.


Med andre ord; helt greit å være på samme internettkobling og logge inn på sin egen konto derfra av og til.
 

DeletedUser

Guest
Da er reglene litt diffuse på det området, men godt å vite at dere bruker skjønn når dere vurderer enkelttilfeller :)
 

DeletedUser

Guest
Er enig med andre, mistet selv lysten på grepo etter at feriedagene gikk bort.. Og dere sier at alle kan laste ned appen på mobil.. Men er desverre ikkje alle som har råd til og bruke 100 vis av kroner på og sitte på 3G. Der skulle vert en slags måte og ha en kontositter, evt at en sier ifrå til Dakpo eller spilladminen og sier ifrå at du blir borte da og at den spilleren sitter.
 

DeletedUser

Guest
Det problemet jeg har med sånn situasjonen er nå er for kompisgjenger som spiller sammen, sånn som henholdsvis oss i Blitzregn. Vi må sørge for å ikke spille grepolis sammen hjemme hos hverandre, og det tar mye av gleden ut av spillet når hele gjengen spiller sammen og vi gjerne kunne tenkt oss å ta en rolig kveld sammen med en pizza og litt grepolis. Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden det ikke skal være lov? om vi skulle gjort det og satt hverandre opp på delt internettkobling som vi da er nødt til så har vi ikke lenger noen allianse og snakke om og vi må i prinsippet operere fra forskjellige hold hele gjengen og alle enkeltpersonene må klare og f.eks. holde beleiringer mot store allianser helt alene.

Dette tar mye ut av spillegleden vår hele gjengen og jeg frykter at dette er en faktor som kan gjøre at både vi og helt sikkert mange andre etter hvert ser seg lei av spillet når en av de største sosiale faktorene ved spillet blir tatt ut. Dette må det da gå an å få gjort noe med tenker jeg?

Man kan ta det litt lengre. Hva om man faktisk bor sammen med noen som spiller. Det kan være studenthybler med delt nett, og det kan være noen du ikke har noe med å gjøre. Er man i fiende alliansen er det umulig og ta byer fra hverandre. Hvis den på naborommet hadde satt opprør i noen i min allianse så hadde det vært nok at jeg sender 1 sverdmann så får ikke vedkommende sende KS.
Det er ikke meningen at flere i samme hus kan spille Grepolis. Da må man kjøpe seg to nett.

Jeg valgte å slutte på Mu ettersom jeg hadde en i samme bygg som meg som også spillte og så på det som umulig når vi var i forskjellige allianser. Gleden forsvant når det ble så mange begrensninger.
 
Topp