Tja har spilt grepo i 7 år

DeletedUser1396

Guest
De siste tre åra har vært tragiske på Norske servere, dere håper og tror at det kommer nye spillere...hehe dere etablerte spillere samler dere i en ally og da gir dere ikke nye spillere en sjangs.....
 

DeletedUser1363

Guest
Du har spilt grepo i 7 år ja og er du enda så dårlig på spillet? Huff, men da må man klage at spillet er dårlig ikke sant? Hadde vært gøy å se en server hvor hele grepolis Norge samler seg mot ¨romerene¨ som du kalte oss.
 

bytting

Well-Known Member
"Hele grepolis norge" spiller nok ikke erobring. Siden du innrømmet i et tidligere innlegg at du ikke er god nok til å spille opprør så blir det nok med den drømmen.
 

DeletedUser1342

Guest
De siste tre åra har vært tragiske på Norske servere, dere håper og tror at det kommer nye spillere...hehe dere etablerte spillere samler dere i en ally og da gir dere ikke nye spillere en sjangs.....
De fleste allianser gir nye spillere en sjanse..jeg har erfart at som regel blir det tatt inn 1-3 nye spillere i de fleste allianser. Litt med flaks hvem som blir med selvfølgelig, men de viser hurtig progresjon, viser at de har lyst til å spille og er villige til å lære.

jeg tror jeg har sendt dere i aztek sånn 10 mld om hvilken strategi dere burde kjøre for å 1. overleve på serveren 2.faktisk kunne utrette noe fornuftig..
ingen av dere har tatt det til dere. Når dere løper rundt i blinde uten noe mål eller strategi så er det ikke noe å klage over. Spesielt ikke når dere nekter å prøve å lære. Dere har en god del relativt gode spillere, men når det eneste dere gjør er å klage og ikke gjøre noenting for å bedre situasjonen så er det en annen sak.

Vi klager på det vi mener er juks, dere klager på at dere får angrep imot dere...
Nå har ikke jeg personlig så mye imot NH utenom at de er utrolig cocky uten å ha noe å vise til....det å gulle frem noen fugler i eventet og sende de på tur er ikke noe jeg kaller skills...men det er vel helt opp til hver enkelt spiller. Derimot så er jeg piss lei italienerne og de sier at de er venner med pantzi og co + at de ikke skal anrgipe hverandre før vi er tatt ut av serveren...dersom italienerne ikke jukser på noen som helst måte er jeg virkelig imponert, men dette tror jeg ikke på...selv om CM ikke finner noe ulovlig...de er våken 24/7, sender du et angrep på de så er du 100% garantert at de lander et angrep sekundet (hver eneste gang på sekundet) når ditt angrep returnerer til byen din..og mer...
 

Fabi2

Active Member
Om du har spilt grepolis i 7 år, og tydeligvis har fått med deg alt som har skjedd de siste tre åra på norsk grepolis må du vel være en av de etablerte spillerne selv. Og hvis du mener Aztek på Troja er gjengen med etablerte spillere som har samlet seg sammen vil jeg si det heller er et problem for dere enn for de andre alliansene. :rolleyes:
Om du snakker om Rhethymnos er det en verden ganske få etablerte spillere (slik jeg har oppfattet) hadde interesse av. Dermed kom det inn en gjeng, New Hope, med nye nick og potensielt nye spillere, som kjørte over de uerfarne spillerne ingen lærte opp.
Om du snakker om Sparta har den nok dessverre kjørt litt for fort for meg. Men finner ikke deg heller når jeg søker deg opp. Så antar du ikke spiller på den verdenen som om mulig har hatt mest action av de som kjører pr. i dag?
Om du snakker om Hyperborea vet jeg ikke hva du snakker om, da du garantert kan komme deg inn i de fleste alliansene der bare ved å si du vil spille der.

Utover det er det jo klart det å lære opp de som kommer er et argument som kommer opp til stadighet, iaf i de allianser jeg har vært med i. Og har sett flere andre allianser som også har gjort det, også bedre enn der jeg har vært med i.
Dessverre for dem er dette et konkurransedrevet spill, noe som betyr at hvis man tar på seg for mange uerfarne spillere på en gang vil båten naturligvis synke, da andre allianser blir langt mer konkurransedyktige. Så det gjelder å finne en balanse. Ellers får jo alle bare en negativ erfaring uansett.

Vil si at er du tålmodig, har rett innstilling og greit med aktivitet vil du mest trolig få sjansen blant erfarne spillere før eller siden, også slik grepolis er i dag. Og kommer du først inn til en gruppe og gir et godt inntrykk kan de med bedre nettverk kunne anbefale deg på en ny verden, eller også invitere deg. Det er slik jeg kom inn i en seriøs allianse en gang i tiden, og kan ikke skjønne at ting fungerer på annen måte nå. Utover at det har blitt færre læremestre.

Det helt greit å være uenig med meg. Selvfølgelig. Men ingen verden er like, og det er også forskjeller i løpet av de 3 siste åra. Så at du drar 17 verdener under en slik konklusjon vil jeg påstå at gir et litt feilaktig og negativt bilde på tingenes tilstand. :)

Og som jeg mener står på en nybegynner-guide på wiki-en, bare å ta kontakt med de erfarne spillerne om du lurer på noe om spillet. Du vil nok erfare å motta varierende respons. Men er du høflig og positiv vil jeg iallefall håpe noen av dem gir litt veiledning etter evne.
 

DeletedUser1363

Guest
"Hele grepolis norge" spiller nok ikke erobring. Siden du innrømmet i et tidligere innlegg at du ikke er god nok til å spille opprør så blir det nok med den drømmen.


Overalt i Verden, er revolt vurdert som shit. Overalt i verden, spiller de erobring fordi de synes det er bedre enn revolt. Så kommer Grepolis Norge spillerne og klager på at erobring er shit og revolt, som man må sitte med mur 25 og Turnus, er bedre. Ja, for dokker som kan ikke spille, er Mur 25 en vare. Det eneste dokker må gjøre er å bygge defens så sitter dokker pansrede uten å gjøre noe.
 

DeletedUser1363

Guest
Jeg er dårlig på tanken at jeg har aldri spillt det, fordi det var ikke populært. Og jeg er irritert av folk som sitter med mur 25, så jeg synes erobring høres greit ut. Hadde vært bedre med erobringstid 9 timer på Troja, sånn at alle for en sjanse for å redde en by, men vi må adaptere til settingsene
 

DeletedUser1363

Guest
Det kalles en preferanse. Men om jeg hadde vedd det, så hadde jeg slått deg der også. God dag, din troll.
 

bytting

Well-Known Member
Klart du hadde. Du har jo vunnet i utlandet. Da må du jo være flink.

Du er klar over at å komme drassende med utenlandsseire er litt sånn middelmådighetenes, og knapt nok det, bumerke?
 

DeletedUser1342

Guest
Jeg er dårlig på tanken at jeg har aldri spillt det, fordi det var ikke populært. Og jeg er irritert av folk som sitter med mur 25, så jeg synes erobring høres greit ut. Hadde vært bedre med erobringstid 9 timer på Troja, sånn at alle for en sjanse for å redde en by, men vi må adaptere til settingsene
også vanskeligere å få kp på opprør etter min mening..på erobring er det jo bare å gulle opp en flyverby og ta ut flere dlu byer fordi mur er 0...man må være mer strategisk og ha mer skills på opprør spør du meg....erobring handler kun om tid..
 

DeletedUser1342

Guest
og btw @Pantzi ...synes du 15 spillere i alliansen er for lite?

Synes det er merkelig at du må samarbeide med en hel allianse (bimbo) for å ta oss på troja når du er så god som du sier...
Du underbygger bare deg selv mer og mer for hvert innlegg og handlingene dine på serverne...
 

DeletedUser1363

Guest
Hvis meg evidence at jeg samarbeider med dem? Har jeg hjulpet dem på noen måte? Det er egentlig Intercom og Aztekerne som kom til meg på begynnelsen av serveren og ba meg om å ikke gjøre noen underallianse eller pakt. Jeg hørte på dem. Så da lager Aztekerne underallianse også lager dokker pakt med Aztekerne.

Jeg bryr meg ikke om dokkers mening, egentlig. Dokker ruper juks, mens dokker taper.

Og erobring er vanskeligere enn revolt. Så å ha mur lvl 25 på alle byene, er det samme som å ha skills? Vel..Ok.


Og ja, synes 15 er alt for lite, jeg er vant til allianser med 100 medlemmer + 2 underallianser også på 100 medlemmer.
 

DeletedUser1342

Guest
Jepp det å ha mur på 25 i alle byene er definisjonen av skills! Akkurat det jeg mente :D
 

DeletedUser1363

Guest
i have a proposal for you.
as you see my alliance is the biggest here, and we want the cities on this island: Øy 173609

if your players on this island ends their "beginner protection and let me have the cities, you can invite them on Øy 173572 or Øy 173614 island. If they do they will start with a bonus( 40% extra resource production). If you look at my stats i gave my first city away so i could have it myself..and i buildt my city up really fast. it last for 2 weeks! Its a really good bonus.

if you do this, my alliance will not attck your alliance in the beginning and let you grow. We will focus at New Hope. Then i think you have a good oppurtunity here.

Does this sound okay?

Synes de eneste som var cocky, var dokker. Og dokker fokuserte ikke på oss. Jeg fikk nesten ingen angrep fra 90% av dokkers allianse. Så ja, shame on you haha, for sånne skitten taktikk. Og dokker dømmer oss for å ikke lære opp nån nye spillere, mens dokker prøver å gjøre sånne pakter.


''My alliance is the biggest here'', ja, biggest whiners.
 

DeletedUser1342

Guest
selvfølgelig er det ikke det som er skills.
Definisjonen på skills er også svært forskjellig mellom hver spiller.
Jeg blir ikke særlig imponert over gullere, eller folk som spiller skittent....men det gjør kanskje andre.

jeg mener skills er 1. ikke miste unødvendige byer, av og til kan det være smart å miste byer 2. være en god teammate og at dette av og til kan gå utover egen vinning..3.timing skills (så lenge det ikke er gjort med bot) 4. byggeskills uten/minimalt med gull (som f.eks CC) 5. angrep/forsvar skills generelt

har du disse mener jeg i de fleste tilfeller at du er en god spiller.
 

DeletedUser1363

Guest
Det er aldri smart å miste en by, wtf...og byggeskills betyr ingen ting, de andre punktene er jeg enig med.
 

DeletedUser1342

Guest
i erobring er d kun 2 ting du trenger å være god i for å forsvare deg. det er følgende:
dodge alle angrep, når ks kommer så sniper du...enkelt og greit...i opprør kan man ikke dodge angrep. dodger du angrep der og får en del opprør + alliansen din har en opprør er du mer eller mindre fucked hvis de som angriper er god nok...

i angrep på erobring er det bare å sende troppene sine konstant rundt, fordi man mister aldri tropper av å angripe byer uten ks i seg...(med mindre spiller er offline)...er det et ks et sted tar du det lett ut med en flyver by + at du får villt med kp... dette er ikke noe jeg vil si er særlig vanskelig. dette handler kun om tid.
 
Topp