Opprør er bare populært på .NO
Litt rar (agresiv)måte å si det på men skjønner hva du menerBegge måter er selvsagt lov, men det er lett å ende opp i et "race to the bottom" ved hjelp av lovlige scipt som forteller spillerne at "han her bør du angripe fordi han er inaktiv". Jeg har jo selvsagt håp om en dag å virkelig kunne spille en hel server etter den første måten, og da vil jeg kanskje like erobring like mye som deg. Frem til den dagen får jeg bare lide meg gjennom voldtekten som erobring er i dag.
Stort sett enig i alt det her. Man må ha en jobb / aktivitet der tilgang til spill er godtatt/ lov på arbeidsplassen som få har. Selv så måtte jeg stå på jobb-PC'en i butikken jeg jobber i for å forsvare meg fra erobringsangrep på Rhythemnos, som dere mest sannsynlig kan gjette dere frem til at ikke er godtatt av sjefen. Hadde jeg blitt tatt så hadde jeg fått smake jord.Er nok enig med deg i at det var slik det var ment å spille Grepolis, men da kunne man jo bare stengt ned hele Norge. Du vil vel også globalt miste muligheten for å rekruttere spillere, så alle servere vil langsomt dø ut, om ikke fordi de aktive spillerne døde av alderdom, men fordi det naturlig er et visst frafall og ingen fyller tomrommet etter dem. DIskusjonen om å slå sammen markeder stammer jo fra nettopp dette.
Det er tre måter å ta livet av en server på; 1) "Noen" har et vesentlig høyere aktivitetsnivå enn alle andre slik at de andre ikke orker å bruke hele livet sitt på Grepo, 2) "Noen" guller så inni helvete at de andre synes at man ikke lenger spiller det samme spillet som de som guller og dermed finner på noe annet i steden og 3) En gjeng av "vesentlig høyere kvalitet" samler seg i samme allianse og dominerer serveren fra start slik at andre ikke har en sjangse og slutter raskt.
Du har jo selv scoret 3 for 3 av de der på tidligere server som led en fryktelig død så alt for tidlig, og siden 2018 så er det bare Naxos som ikke har blitt ødelagt av en eller en kombinasjon av flere av disse, selv om den også var nære flere ganger. Alle disse tre er enklere å motvirke på opprør enn på erobring og jeg tror det er hovedårsaken til at det er mer populært.
Det er to måter å spille erobring på;
1) som italienerene på Troja - mann mot mann, aktive spillere angriper hverandre og forsøker å ta ut motstanderens tropper når de kommer hjem fra annet angrep. Rent skillbasert, veldig vanlig på DK husker jeg og utrolig effektivt om man har både tid og skills til å spille slik.
2) som New Hope (og andre) - basere seg på at man er så aktiv at man før eller siden finner noen som ikke er aktive og så ta ut alle troppene deres på mur 0. Jeg pleier å sammenligne dette litt med å dra på fest og lete etter bevisstløse damer man kan voldta, gjerne invitere med seg alle vennen sine til å delta. Til info så er det lite skill involvert i denne siste måten å spille på, selv om man kan ha skills og fortsatt ty til denne metoden. Det er ikke bare New Hope som spiller slik og det er lett å la seg friste, men det er greit å ikke lure seg selv ift hva man driver med.
Begge måter er selvsagt lov, men det er lett å ende opp i et "race to the bottom" ved hjelp av lovlige scipt som forteller spillerne at "han her bør du angripe fordi han er inaktiv". Jeg har jo selvsagt håp om en dag å virkelig kunne spille en hel server etter den første måten, og da vil jeg kanskje like erobring like mye som deg. Frem til den dagen får jeg bare lide meg gjennom voldtekten som erobring er i dag.
Dette er jeg enig i opprør er mer tilpasset for de som har andre ting i livet en grepo. Man trenger egentlig ikke å være mer aktiv en at man er inne og ser på allianseforum og sender litt deff rundt. Om man har opprør krever det litt mer aktivitet. Med app kan du gjøre det meste bare å gå inn om du blir angrepet. om du ikke får det til legg ut opprør på allianseforum og bygg mur om nødvendig, eks. når du er på do eller når du har lunsj. Det er altig noen som er aktiv i alliansen du kan sende all info til som ordner så det går fort. Har selv hat 8 opprør på en dag og klart å lagt ut alt allin trenger av info på under 10 min.Stort sett enig i alt det her. Man må ha en jobb / aktivitet der tilgang til spill er godtatt/ lov på arbeidsplassen som få har. Selv så måtte jeg stå på jobb-PC'en i butikken jeg jobber i for å forsvare meg fra erobringsangrep på Rhythemnos, som dere mest sannsynlig kan gjette dere frem til at ikke er godtatt av sjefen. Hadde jeg blitt tatt så hadde jeg fått smake jord.
Personlig føler jeg vi burde ha et system der 2/3 av servere som kommer er opprør og 1/3 er erobring. Et 2:3 ratio hvis ikke mer. Erobring hadde ikke vært et problem om vi hadde hatt norske spillere eksklusivt som da igjen har en jobb/aktivitet å dra på slik at spillere får litt tid til å leve livene sine utenfor spill-rommet.
Er man ute etter heftig krig der man må være hyper-aktiv, vel da drar man til DK, EN eller US- der er det full krig døgnet rundt. Føler NO er mer tilpasset de av oss som liker å spille Grepolis i et roligere tempo- så man skulle tro at folk ville opprettholde dette. Det igjen er ikke noe man kan gjøre stort med, men tenkte jeg skulle yte min mening om temaet. Erobring er mer skill-basert, men det burde ikke være en plage å spille, men en fornøyelse..
Har også spilt verdener dar vi var veldig få aktive mot en hel serverDu har jo selv scoret 3 for 3 av de der på tidligere server som led en fryktelig død så alt for tidlig, og siden 2018 så er det bare Naxos som ikke har blitt ødelagt av en eller en kombinasjon av flere av disse, selv om den også var nære flere ganger. Alle disse tre er enklere å motvirke på opprør enn på erobring og jeg tror det er hovedårsaken til at det er mer populært.
Er det noen grunn til å ha det?Jeg tenker det kunne vært kjekt om hvert tempel hadde en poengsum som ble lagt til alliansens poeng når erobret. Litt på samme måte som erobring av en annen by gir deg poengene fra den byen.