Sendt videre Soner ved oppstart av ny verden

DeletedUser1049

Guest
Jeg er ganske ny i spillet (to uker) og har opplevd oppstarten av en ny server (Pi). Av dette vil jeg nok konkludere med at rekrutteringen av nye spillere til spillet må være helt marginalt. Etter 3 dager så begynte de fleste byene rundt meg å forsvinne (tatt av andre spillere) og etter 7 er jeg en av de siste som er igjen. Jeg vil tro at alle som opplever å kaste bort tiden sin på noe slikt velger bort spillet og spillerbasen vil aldri vokse særlig mye. For å rette på denne galskapen er det åpenbart at "nye" og "eksperter" må plasseres hver for seg ved oppstart i en verden. Dette kan gjøres på mange enkle måter som lett burde kunne programmeres i løpet av en dag:

1) Lage soner hvor nye spillere starter som er langt unna ekspertene (hav 32, etc)
2) Alle eksperter plasseres i samme himmelretning og nybegynnere i motsatt retning, "eksperter" som dør kan du hive i de siste to retningene.

Det må vel være meningen å sikre en bærekraftig rekruttering til spillet og det gjør du ikke ved å la folk miste byen sin etter 3 dager for å fortelle alle sine kamerater og kjente at dette spillet var noe dritt.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er et godt forslag. Kanskje vanskelig å gjennomføre da en god del av de erfarne spillerne velger å starte med blanke ark under et nytt navn, og da er egentlig problemet det samme igjen.
 
Topp