Sendt videre Samarbeid

  • Trådstarter Arildo dela Fiasko
  • Startdato

DeletedUser

Guest
Dette spillet begynte meget bra, og var spennende! (Så reklamen på TV)
Men etter som jeg blir mer kjent med det, ser jeg flere mulige feil.

Et av de største problemene er at spillet blir styrt av de største alliansene.
De har gått sammen i pakter og holder andre mindre allianser i sjakk.
Dvs andre allianser har liten/ingen mulighet til å komme seg oppover lenger.
Når de større alliansene ser nye allianser eller personer krabbe seg oppover,
mobiliserer de alt som er av folk, og "knuser" de mindre!
(Det ser ut som de føler seg truet eller på annen måte er redd for å miste sinn posisjon)

Jeg har ikke noe i mot å bli angrepet eller miste en og annen by av og til.
Det er helt klart en del av spillet!
:p
Har selv angrepet andre, og Erobret byer! :eek:
Frem til nå har jeg vært heldig, men sett andre komme å gå pga de aldri fikk en mulighet å utvide.
(Skal se jeg ikke får fred etter dette innlegget! ;) )

Når en større allianse med eks.vis 20-30 medlemmer, og hver av de har 20-30 byer,
så viler det ingen tvil om at an mindre allianse med kun 5-10 medlemmer og 2-5 byer hver,
ikke har noen mulighet!

Angrepene fra disse større alliansen, kommer også som regel når (holdt på å si normale) folk er opptatt med annet.
Skole, jobb, sosialt samvær og ikke minst sove! :p
Selv med nattbonus, er det ikke vanskelig å dominere spillet, når noen sitter forrand PC'n 24/7,
og sender av gårde 10-20 angrep hver dag!

Etter hvert som tiden går i spillet, risikerer det kunn å sitte med noen få store allianser på toppen,
og en og annen som er innom å tester spillet.
Det er verken de større alliansene eller spillet tjent med. (Blir utrolig kjedelig til slutt!)

Er disse "hindrene lagt inn, kunn for at vi skal måtte kjøpe gullmynter for å bli bedre, har de misforstått.
Kan det være spillprodusentene selv som driver de største alliansen,
og/eller informerer de hvordan de skal gå frem?

Noen av mulighetene for å gjøre spillet mer gjevnere og spennende, kan være:

1. Etter hvert som personer eller allianser vokser, får de "Handikap", slik som eks.vis en god golfspiller får.

2. Sette Cooldown på "Opprørsknappen". (1 uke?)
Med mange medlemmer i alliansen, kan det bli mange opprør selv med 1 uke cooldown.
Det vil også kreve litt mer planlegging for angriperne.

3. Etter hvert som alliansen vokser, kan medlemmene få mindre og mindre hjelp fra andre medlemmer til å angripe.
Eller x-antall byer som kan være med i et angrep.
Angriper de større allianser, kan de selvfølgelig bruke flere medlemmer eller byer.
Det er lette måter å regne ut fordelings-prosenten her!

Håper dette kan gjøre spillet mer spennende og interessant!
Jeg ønsker å være en del av Grepolis en stund ennå.

Hører gjerne andres meninger.
Både fra små og store allianser!
(Hvordan mener de støre alliansene spillet bør fungere. Hadde vært kjedelig å bare sitte på toppen og angripe nybegynnere!)

:D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Er enig i det meste som står her, men man kan bare bruke 1 by i et angrep fra før. Det som kan være et forslag er at hver spiller bare kan angripe den samme byen x antall ganger per døgn. Cooldown på opprørsknappen går an, men ikke en uke da det er en medalje for å erobre flest byer på en dag. Handikap derimot, er en knallgod idé.
 

DeletedUser

Guest
Du kan vente til en ny verden kommer, så starter du på nytt :)
 

DeletedUser419

Guest
Store spillere får en type handicap med at det kreves mye kp når de har mange byer, jeg syntes også at de som sitter 24/7 burde ha den fordelen de har i dag med og sende mange angrep :)
 

DeletedUser

Guest
Tanken bak forslaget mitt, er å gjøre spillet bedre!

Forslagene i første innlegg var bare noen raske tanker. Ikke noe jeg ønsker å ha i gjennom.
Jeg vil tro mange som spiller dette har flere gode forslag å komme med.
Ikke på hvordan "jeg" kan gjøre det bedre, men hvordan spillet kan bli bedre.

Alle spill bør/har en vis ballanse.
Dvs at de forskjellige parter må ha, bort i mot lik mulighet for å ekspandere, eller utøve forskjellige "prosjekter" i spillet.

Tenk dere en fotballkamp, der det ene laget spiller med 11 spillere, og det andre med 4.
20.000 tilskuere! :)
Hvordan ville kampen ha blitt oppfattet? God?
Sansynligvis ville de fleste tilskuerne ha gått før første omgang var over!
Gørr, kjedelig kamp. Også for det vinnende laget!!!
Derfor etterlyser jeg en bedre ballanse i spillet!!! (Siden noen spillere ikke skjønner dette.)
Ikke noe annet.

Mange flotte folk med humor spiller her! :)
Men som jeg skrev innledningsvis, så har ikke alle mulighet å sitte online 24/7.
Og når man da logger på om kvelden, og 2-3 byer har i beste fall 1/2 time til de blir Erobret,
så er det ikke mye forsvar man rekker.

Har vært med på flere kamper, der dialogen mellom partene holder høyt nivå, med masse humor.
Selv det angripende laget ,takker for en hyggelig kamp, selv om de ikke klarte å Erobre byen!
Dette fordi spillet dreier som om kampen og strategien, og ikke være stor å ta flest mulig små byer,
når eieren ikke er online.

Håper ikke dette innlegget oppfattes som sytende!? Det er ikke meningen!
Ønsker bare alle spillere skal ha de samme muligheter.

Slik spillet er nå, er det ikke det.
For spillet har et utrolig potensiale. (Noe som vises alt.)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Store spillere får en type handicap med at det kreves mye kp når de har mange byer, jeg syntes også at de som sitter 24/7 burde ha den fordelen de har i dag med og sende mange angrep :)

Jo større en spiller er jo lettere er det å tjene KP. Så vil ikke kalle det et handicap.
 

DeletedUser113

Guest
De store spillerne har allerede et handikap(ikke aktivert på alle verdener), det kalles kampmoral. Om jeg på eta skulle ta en spiller med 1 by som var en full def by, hadde jeg sikkert måtte bruke 5-6 off-byer for å tømme den.
Du sier de store alliansene rotter seg sammen for å ta små?, det er jeg ikke enig i, vi rotter oss sammen for å ta andre store.

Fase 1 av et opprør varer 12 timer, så lenge man logger inn regelmessig og sjekker, er det ikke noe problem å få sendt inn def.
Jeg er helt enig i at det er strategi delen av spillet som er hovedsjarmen :)
Jeg er helt FOR at nye spillere som vil prøve ut spillet ikke blir utryddet før de får sjansen til nettopp det, så lenge det ikke går utover sjansene våre til å utrydde de etter de har testa det nok til å bli en faktisk trussel :p

De største spillerne her bruker nok mer tid på spillet enn de små, men det er jo nettopp derfor de er store. Det er nok ikke unikt for dette spillet.
 

DeletedUser413

Guest
er enig med opey, de største spillerene er store pga aktiviteten, men du kan bli lettere stor vist du bruker premium, trenger ivertfall ikke være like aktiv... men etterhvert som spille er kommet lengre ut så er det 2-4 allianser somer store, aktive osv og da er det mest sannsynelig at det er 2v2 1v1 2v3 o.l er ikke ofte de største alliansene går sammen for å ta de små, de største bryr seg nesten ikke om de små... de er ute etter å ta de som truer dem (andre store allianser)
 
Topp