Ryktebørs

DeletedUser1049

Guest
Da har Olympus kommet. I motsetning til hva jeg trodde etter å ha sett en video hvor Olympus var et lite steg opp fra et stort tempel til 14,400 bir, så kom den ut med 22,500 bir i havna. 14,400 bir kunne vi klart til nød annenhver uke og kanskje fått inn en dag eller 2 som erobrer av Olympus hver gang. 22,500 er helt urealistisk å klare å tømme i minst et år frem i tid, kanskje enda lenger, og da er det fort et spørsmål hvor mange som fortsatt gidder å henge rundt på denne serveren når sluttspillet "ikke virker" og ikke kan gjennomføres.
 

Fabi2

Active Member
Ryktes Apollo ikke oppnår Olympus mester i det minste.. Men håper det blir fikset til neste verden ja.
 

DeletedUser1049

Guest
Min bekymring er ikke så mye det å vinne serveren eller ikke, men det at det vil ta to år å bygge opp nok FS-byer til å ta ut havna fort nok til å i det hele tatt begynne på en Olympus-erobring. I de to årene så vil denne serveren "blokkere" starten av en ny Olympus-server i NO, så ditt håp om "neste server" forsvant plutselig.

I tillegg så vil det være veldig vanskelig å rekruttere spillere som er villige til å starte på en Olympus-server med kunnskapen om at når Olympus-tiden starter så tar det to år før dere vil være i stand til å starte å erobre Olympus. Når vi vet det naturlige frafallet på servere over tid er høyt (se Troja med 5 aktive spillere og 14 måneder igjen til VU starter...), så er det lite sannsynlig at det er nok spillere igjen på serveren som er aktive til å noen gang ha kritisk masse til å starte en erobring av Olympus, selv om de alle samles i en allianse.

Små templer virker, store templer virker, men selve Olympus må nok gjennom en grundig re-design, ikke bare en justering av antallet tropper.
 

DeletedUser1348

Guest
285 000 enheter, 46 500 båter og jeg ler. Vi snakkes om 3/4 år, kanskje hvis alle alliansene samarbeider så klarer vi å fullføre serveren innen 2025.
 

DeletedUser1049

Guest
Det var en tid for å gripe inn før alle mistet interessen, men Mafa er awol og ingenting skjer, så da må vi vel erklære Olympus som et misslykket forsøk på sluttspill. Med VU for kjedelig og dominering for random, så har jeg funnet konkurrerende spill fra andre leverandører som faktisk virker. Dvs jeg slipper å investere hele døgnet i 6 måneder for så å finne ut at det hele var bortkastet.
 

DeletedUser1348

Guest
Trodde at troppene ville forbli i det Olympus hoppet, men å tømme Olympus på 10 dager? Jeg kjenner at det skal bli kjedelig. Trenger flere feriedager isåfall, tar meg "langhelg" i et par måneder litt her og der.
 

Fabi2

Active Member
Vil bare påpeke at det er bare på .no jeg har sett at ledende allianse på en Olympus-verden ikke går for Olympus, og eneste stedet jeg har sett estimeringer på avslutning på over et år. Nå tok vi på den finske verdenen Olympus i natt, og ledende alliansen der har bare 370k mer poeng enn Apollo's hjulvisp.
 

DeletedUser1049

Guest
Nå hører det til historien at Olympus første gang den dukket opp hadde 22,500 bir. Lett bruk av simulatoren tilsier fort over 100,000 FS nødvendig for å tømme havna. Med maks 15 mann i alliansen så er det fort at man må opp i 200 byer pr mann for å kunne være der.

Når Olympus hoppet første gang så kom den tilbake med 18,000 bir. Noe bedre, men like fullt 60,000 FS nødvendig. Fort en 120 byer per mann i alliansen for å være der.

Nå kom Olympus etter andre hopp ut med 14,400 bir som jeg hadde trodd den skulle komme med basert på en video Innogames la ut. Da er man ikke så veldig langt unna å kunne klare å ta ut den havna, men det krever jo litt forberedelser. Man kan i de to foregående periodene hvor forsvaret i Olympus var helt håpløst, ha brukt troppene sine på litt andre ting (som å ta alle byene til Deathwish), da man ikke helt hadde troen på at Olympus skulle reduseres enda en gang.

Hvis du seriøst forteller meg at dere på .FI gikk for Olympus 100% både når den dukket opp og etter første hoppet, med bare 370k poeng mer enn oss, så er jeg imponert. Det viser i så fall en komplett mangel på regneferdigheter. Om dere bare har sittet og ruget på troppene og levd i troa på at Olympus vil reduseres nok en gang, så var dere nok klare med en gang den dukket opp nå sist. Ikke akkurat imponerende å sitte stille i 3 uker uten å gjøre noe som helst, men tålmodighet skal man jo ha for.

Det hadde kanskje vært en fordel med noe kommunikasjon i forkant fra CM om at forsvaret der ville reduseres. Da kunne man jo ha litt forutsigbarhet og gjøre forberedelser i god tid. Når det ikke kommer, så er det ikke vanskelig å forstå at noen ser det an til fakta kommer frem på andre måter.
 

DeletedUser1049

Guest
Takk, dere ga oss skikkelig kamp helt til mål og jeg måtte grave dypt i taktiske varianter for å ligge et lite skritt foran. Forkjellen på oss er mye mindre enn det resulatet viser.

Ønsker alle grepo-spillere en god julefeiring og godt nytt år.
 
Topp