Ryktebørs

DeletedUser823

Guest
Jeg taper ikke denne, jeg er som på Rethymnos, Sparta og Troja bekymret for rekrutteringen av nye spillere og langsiktig overlevelse av det norske markedet.
Fint du er bekymret, men samtidig kun tar inn erfarne spillere. Eller kanskje du tok inn AM for å lære hun hvordan man spiller, pga at hun er helt ny?

Hvis man definerer aktive spillere som noen som over 7-8 dager har klart å skaffe seg mer enn en by, så har denne nye Olympus-serveren 33 spillere. Hvor langt er du villig til å strekke definisjonen på aktiv for at vi skal beholde flere enn 20 stk frem til 1.juli?

Som jeg sa til deg på PM. En spiller som ikke er pålogget på 24 timer definerer jeg ikke som aktiv. Jeg synes det er helt sykt merkelig at du definerer spillere som er inaktiv i 24 timer i strekk som "aktiv".

Jeg har ikke helt kalibrert mappingen mellom "passe gull", "mye gull", "ekstremt mye gull", "sinnsykt mye gull" ol oppmot konkrete gulltall. 100k gull på 2 spillere første uken(på en server med, i den mest optimiske definisjonenen av "aktiv", 33 spillere), er sånn helt passe mao?

Prøvde å si at CC har 100k gull, og at det er mer gull enn det jeg og kq har akkurat nå + det er mer enn det vi har brukt på serveren.
 

bytting

Well-Known Member
Tja, er vel mer den sedvanlige drakesque anti-samtalen. Men koselig på en måte det og for all del..
 

DeletedUser1049

Guest
Fint du er bekymret, men samtidig kun tar inn erfarne spillere. Eller kanskje du tok inn AM for å lære hun hvordan man spiller, pga at hun er helt ny?
Jeg tror vi tok inn AM fordi hun på denne serveren ser ut til å ha en veldig avslappet tilnærming til serveren som passer godt med vår filosofi om å benytte denne serveren til å lære hva Olympus er for noe. Med 33 spillere og de fleste allerede i allianse, så føler jeg vel ikke at vi har forsømt vår oppgave å ta inn masse folk. De få vi har avvist er de som har vist på tidligere servere at de ikke passer inn hos oss, og det er ikke fordi de er nye.

Som jeg sa til deg på PM. En spiller som ikke er pålogget på 24 timer definerer jeg ikke som aktiv. Jeg synes det er helt sykt merkelig at du definerer spillere som er inaktiv i 24 timer i strekk som "aktiv".
Vi har denne sommeren opplevd et vær som vi ikke ofte har opplevd i Norge. Så mange sammenhengende gode dager og flere perioder med slike dager. Da tenker jeg at det er lurt å utvide definisjonen på hva aktiv er til mer enn at man har tatt med familien på badetur noen dager og lar Grepo være Grepo mens man har dette fantastiske været. Jeg synes det er sykt merkelig at du ikke føler noe behov for å koble litt av og dra nytte av godværet, og heller høster døgnet rundt for å kunne tømme BLB helt ned hver dag og gulle opp byene. Det er en lovlig prioritering, men som sagt, sykt merkelig....
 

DeletedUser1049

Guest
Bygger mine byer raskere enn dine uten gull... Mystisk. Min 008 f.eks. større enn din Yolanda zvitt. Bygget helt uten gull.

Det går også noen rykter om at jeg var syk i en uke. :)

Det er mulig jeg ikke skjønner helt, når du på en måte stiller spørsmål i en setning og så besvarer ditt eget spørsmål i den neste.

Du har vært syk en uke og vært forhindret fra å nyte været, og derfor har tilbragt mye tid foran PC'en. Men, det er et mysterium for deg hvordan du har klart å bygge en av byene dine raskere enn jeg har bygget min ene (begge uten gull), mens jeg har sittet timesvis i bil til skjærgården på Hvaler og ikke vært for syk til å nyte været? Det finnes mange mysterier i universet. Dette er ikke en av dem...
 

DeletedUser823

Guest
Det er mulig jeg ikke skjønner helt, når du på en måte stiller spørsmål i en setning og så besvarer ditt eget spørsmål i den neste.

Du har vært syk en uke og vært forhindret fra å nyte været, og derfor har tilbragt mye tid foran PC'en. Men, det er et mysterium for deg hvordan du har klart å bygge en av byene dine raskere enn jeg har bygget min ene (begge uten gull), mens jeg har sittet timesvis i bil til skjærgården på Hvaler og ikke vært for syk til å nyte været? Det finnes mange mysterier i universet. Dette er ikke en av dem...
Vet ikke helt om du besvarer ironi med ironi, eller bare ikke forstod ironien i utgangspunktet.
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Altså en ting er sikkert, så lenge det er grepolis er det altids noen som vil bruke gull. Og i min karriere som grepolis spiller har jeg heller aldri sett at det hjelper å klage på gullbruk heller. Spillet er lagt opp med flere funksjoner at de som faktisk velger å bruke penger på spillet kan få en fordel om de vet hva de gjør. Gull i seg selv vil jeg påstå er ufaligt. Ref hvor mye gull CC har stående. Om det ikke brukes eller om det sløs bort på ting som ikke er av en strategisk fordel så er det rimelig ufalig.

Uansett om de andre alliansene her fyller 15 stykk i 2 allianser uten noen form for pakt, vil jeg med dette sluttspillet påstå å si at gull er rimelig irrelevant for hvordan dette ender. Grunlegg i motsatt retninger, bygge byene og bygg tropper. MASSE tropper. For de med flest byer får flest tropper og kan ta flest/ de beste templene. Og om man har 15 stykk semi aktivie i en allianse som grunnlegger byer vekk fra "gullerne" greier de enkelt å forsvare seg som en allianse mot angrep som kommer med flere timers reisetid. Samt de greier å bygge tropper for å erobre de templene de har sett seg ut i nærheten. Men så er det morsomheten i å sitte for seg selv uten fiender i nærheten.

Tips: Spar byplasser ( 4 hver) 4 x 15= 60 byer = 3 fulle øyer kolonisert samtidig.
 

DeletedUser1049

Guest
Grepolis er et spill der en del funksjoner koster gull og noen av disse (rådgiverne, spesielt administrator og kaptein) er noe man ikke klarer seg uten hvis man skal ha en god spillopplevelse. Selvsagt en del andre funksjoner, som at man kan betale for å bytte helter til rekruttering, som er kjekt om man har en spesiell strategi som er avhengig av en helt eller to man gjerne vil ha. Ingen ting i veien med å sette opp spillet slik at man kan gjøre det man har planlagt.

Men når andre konkurrerende spill går hardt ut og kjøper annonseplass med slagordet "none of that pay-to-win garbage", som kanskje ikke er rettet mot Grepolis alene eller direkte, men som treffer så utrolig godt, så er det lett for konkurrenter å stjele spillere fra Grepolis som føler at dette "pay-to-win" ikke er veldig inspirerende.

Olympus som sådan er vel egentlig en veldig god løsning på problemet. Med 33 aktive spillere så er det vel 1000-2000 ledige ankere på store øyer til hver spiller. Man kan fullføre hele serveren uten noen som helst meningsfull interaksjon med noen spillere i andre allianser. Med alle ankerene i hele verden åpne fra dag 1 så trenger man ikke hjelp fra "venner" til å lage byer for seg der man ønsker å ha de, og disse auto-genererte spillerne som populerer øyer over tid er unødvendige. Olympus løser nær sagt alle problemene Norge sliter med, så lenge man ikke utrydder spillere før de har kommet seg ut dit de vil være, og så lenge spillhastigheten ikke overstiger 3. Da er verden så stor at det ikke lar seg effektivt gjøre "å være overalt" og kunne plage spillere til å slutte.
 

DeletedUser823

Guest
Ryktet sier at noen spillere kunne trengt en opplæring. Noen som melder seg frivillig?
 

bytting

Well-Known Member
Neida såklart. Ingen sammenheng. Folk kjøper jo ikke gull for at det gir fordeler i spillet, men fordi det er så underholdende å se det tallet oppe i høyre hjørne gå opp og ned. Som en jojo - Wiiiii!!!
 
Topp