Diskusjon Ryktebørs

DeletedUser1384

Guest
Ja nei den siste tiden har vært tragisk..men sånn skjer når spillere plutselig forsvinner og ødelegger for resten av alliansen...

Ryktes at det er flere som har opplevd det selv på servere at spillere bare forsvinner og alliansen står uvitende igjen om hva som skjer - man lærer av det og siler etterhvert ut hvem man kan spille med og hvem man definitivt ikke vil spille med flere ganger.
 

DeletedUser1342

Guest
Må jo helt ærlig si at TPL har vel vist seg å kunne ta byer dem også og å lede med 1,5 millioner og påberope seg at det er rett og rimelig å få byer fordi noen andre ikke er verdige vinnere blir noe søkt. Spesielt med tanke på at forspranget på 1,5 mill har redusert seg kraftig på litt over 1 uke.
Er det slagkraften som avgjør hvem som er verdige vinnere og ikke, så er det under en hver tvil at ØTAS definitivt ikke er i den klassen. Tar byer fra små spillere er vel ingen tryllekunst akkurat, ikke å få byer gratis heller.
Det har vært tragisk å se hvor labert spill det er kommet fra ØTAS den siste tiden.
(beklager romanen)

Jeg er selvfølgelig irritert etter å ha lagt inn uttalige timer på denne verden for å vinne, for så å oppdage at spillere plutselig forsvinner uten å gi en lyd.

Dere var desidert best helt i starten med et utrolig mye bedre utgangspunkt enn oss mtp. at dere inviterte alle spillerne deres og fikk et kanon utgangspunkt.(Dette har alle mulighet til, så er ikke noe feil med det). Vi tok oss deretter opp, la en god strategi og kom godt ut av starten og jeg vil si at vi hadde full kontroll i en lengre perioden ( største delen av serveren). Hver aksjon vi hadde tok vi titalls byer, mens dere ikke tok en eneste når dere hadde aksjon ( evnt 1-2 byer).

Noen har sikkert veldig lyst å si at vi samarbeidet med squadron, og for all del det er bare å tro det, men man kommer vel ikke lengre fra virkeligheten enn faktisk det. De var god til å angripe, brukte steinhaggel og ga oss en skikkelig prøvelse. De var den desidert største motstanderen vi hadde over en lengre tid. Som de i squadron sa, så var dere "Hyenas" som kun angrep inaktive spillere og aldri angrep noen der dere fikk motstand. Det var også grunnen til at de sendte oss en melding der det sto " Vi slutter her, ettersom at vi skal spille på en polsk server. Vi kommer ikke til å gjøre motstand når dere angriper oss ettersom at dere har vært en verdig motstander". Det var det vi fikk beskjed om, og vi tømte byer (som var fulle..de tømte de ikke) og tok byer, Dere fikk/tok også en god del byer (nesten halvparten faktisk). Om dere fikk motstand vet jeg ikke, men isåfall var det fordi de mente at dere var feige spillere som kun gikk på inaktive. Var også et par hos oss som de sa at de ville gjøre motstand mot hvis de angrep, av samme grunn.

I squadron tiden hadde vi altså fokus på de mens dere kunne bygge imperiet deres i h55 i fred. Dette var smart, og dere fikk dere en solid kjerne.
Allikevel i ettertid var det vi som herjet. Vi tok de fleste byer vi hadde lyst på og hadde relativt god kontroll.

Så smalt det. Vi hadde et par spillere som plutselig forsvant uten å gi beskjed. Da kom dere på banen. Dere hadde allerede begynt å få en god strategi og fått opp en del tropper. Dere tok masse byer fra folk som tydeligvis var inaktiv som bare stakk uten å gi beskjed. Da fikk dere overtaket, vi mistet motivasjonen og dere har hatt en mye bedre strategi siden. Dere har også hatt overtaket siden og vært den desidert beste alliansen i denne tidsperioden.

Hvem som fortjener seieren er et vanskelig spørsmål, jeg mener at mange i begge allianser ikke fortjener seieren. Noen ikke i det hele tatt...både hos dere og hos oss. Synes dog det er spesielt å invitere en ny spiller som så vidt har bondelandsøy byer siste sekund før sluttspillet. Jeg føler at hvis man ser på serveren som helhet hadde vi fortjent mer å vinne enn dere, men ser vi det med et litt annet syn så har dere fortjent det pga de siste ukene og innsatsen dere har lagt inn da.

Og med det med kp, jo det sier litt om hvem som har kjempet, gjort en skikkelig innsats.
Jeg har brukt ca 4k gull (tror jeg) på denne serveren, det er ikke særlig mye. Vil si at innsatsen jeg har lagt inn gjenspeiler seg i rangering både på poeng og kriger.

Det blir selvfølgelig litt annerledes om du er en ren deff spiller. Da kan det være litt vanskelig å få mye kp. Men f.eks odin666 har vært desidert hovedsakelig deff spiller på denne serveren (uten blokkbyer) og har fått 263k kp hittil...Han har vært aktiv og kjempet.

(skriver denne i en tilstand der jeg er jævlig irritert over at flere måneders hardt arbeid skal bli avgjort av 1 sekund. Dere trykket visst 09:00:06 mens vi trykket 09:00:07 som bare gjør det enda surere når det var pga en pop up ad)

Til deg prima...joa er da mulig å bygge allianser over tid. Skal sies at ØTAS ikke ble opprettet veldig seriøst o vi bare chillet i starten...men så gikk det rimelig greit så da fotsatte vi. Så skal det også sies at vi merget med en allianse (sandman).
Så blir det litt mer spennende også å ikke vite helt hva du går til å spille med nye folk :) Blir fort kjedelig å alltid spille med de samme :)
 

DeletedUser1384

Guest
Velskrevet "roman" - vil jo si at i den perioden dere herjet, så hadde de fleste av oss en hektisk periode på Naxxos som tok veldig mye av tiden og det gikk ut over innsatsen på Pella. Det er ingen unnskyldning da man selv velger å spille på flere servere. Etter Naxxos var ferdig kom vi mer på banen og hadde fokus på denne serveren som nok har gitt resultater. De siste par ukene har jo vært morro og spennende med mange gode kamper med sniping og masse KP, noe som gjør Grepolis til ett fantastisk spill. NO er lite og det er ikke alltid man kan velge hvem man skal spille med, da det ofte blir den alliansen som er nærmest dine egne byer, Det å spille med nye spillere gjorde vi også, vi var lenge 12 spillere da en sluttet og knyttet til oss små spillere som lå i området vårt og som ønsket å spille med oss.
 

Fabi2

Active Member
uansett oppsummert: den jævla knappen altså
"Den jævla knappen" sto for 3 sekunder, for å ha det rette på bordet.
Ellers ser det ut som dere klarer å oppsummere verdenen godt til nå, så får vi se hvor de to siste ukene tar oss.

Får bare poengtere at en verden ikke nødvendigvis er ferdig når det ser som mørkest ut, noe dere selv påpekte når dere tok alle de byene i fellesser.
Og livet hadde vært surt for et tosifret antall spillere uansett utfall. Er bare å stå i det og komme tilbake neste verden. :)
 

DeletedUser1383

Guest
Det er alltid synd når folk bare forsvinner, det er så utrolig ødeleggende for dem som har spilt hele veien og viet seg til gamet. Å måtte inadle egne byer slår beina under alliansen det gjelder, for da stikker ofte motstanderen av med masse byer også, ettersom alliansen som må inadle jobber hardt for å få kontakt med spiller som er borte, og i den dyrebare tiden, kommer fienden på banen. Stått i det selv og vet så alt for godt hvor pyton det er.

Alle som er med hele veien på en server er i bunn å grunn verdige vinnere, men det er nå engang slik at det er kun en allianse som får seieren og det er alltid litt surt for dem som ikke når helt i mål, når dem har stått på løpet ut.

 

DeletedUser1284

Guest
Systemet er nok så ubrukelig på norske servere. Og uansett hvilken allianse som hadde trykket først, ville det nok blitt sett på som en «click to win». Noe det jo er med to allianser over 40% domination.

Hvem som fortjener å vinne serveren mest er nok så uinteressant. Alle har vell sin objektive mening om hvilken part som har styrt, herjet og spilt serveren best ;-)

Dere imponerte på slutten da! :) Trodde ikke at å «leke død» skulle funke, men jo. Det gjorde det!
 

DeletedUser823

Guest
Nå skal det sies at det som gjør det enda verre er at de pop upsene ikke kommer til alle like fort ^^ Har spilt på tidligere server hvor jeg startet dominasjon før de pop upsa kom på banen
 

DeletedUser1049

Guest
Dere var desidert best helt i starten med et utrolig mye bedre utgangspunkt enn oss mtp. at dere inviterte alle spillerne deres og fikk et kanon utgangspunkt.

På Naxos fant vi en oppskrift som gjorde at vi fikk 23 av de første 24 ankerene på store øyer, mens fiendene (de andre) måtte kolonisere småøyer. Det at vi kunne høste varer fra våre byer nummer 2, 3, 4 og 5 var det som gjorde at vi vokste dobbelt så fort som de andre alliansene. Vi hadde 6 av de 7 øverst rangerte spillerne pga dette (Sika gullet seg inn der i toppen som vanlig). En by på stor øy vokser 4-5 ganger raskere enn en på en liten øy, så det er åpenbart at dette er en enorm fordel. På Pella var vi en pre-made allianse og vi ifra Justice League på Naxos delte "hemmeligheten" med resten av alliansen og gjentok oppskriften med å sikre oss alle ankerene på store øyer første uka. Det at vi var pre-made hadde ingenting med hvorfor vi skjøt fart og dro ifra i starten, gull hadde ikke noe med det å gjøre, alt var kun basert på en strategisk tilnærming til hvordan vi tar by nummer 2, 3 og 4 for hver spiller.

Det som gjorde at vi "flatet ut" og som du korrekt beskriver, at vi mistet momentum, skyldes det at vi var pre-made og "hvor pre-made" vi faktisk var. Vi hadde delt inn spillere i roller som "off" og "deff" for å sikre en balansert og god vekststrategi. Dessverre så ble noen av våre off-spillere litt fraværende og andre off-spillere la om til deff uten at vi fikk erstattet de med nye off-spillere. Mulig på fremtidig servere at vi ikke spikrer strukturen fullt så mye som vi prøvde på denne. Etter en tung periode klarte vi å korrigere balansen mellom off og deff, og jeg tror vi kan være enige i at vi kan off også når vi får sjangsen.
 

DeletedUser1342

Guest
På Naxos fant vi en oppskrift som gjorde at vi fikk 23 av de første 24 ankerene på store øyer, mens fiendene (de andre) måtte kolonisere småøyer. Det at vi kunne høste varer fra våre byer nummer 2, 3, 4 og 5 var det som gjorde at vi vokste dobbelt så fort som de andre alliansene. Vi hadde 6 av de 7 øverst rangerte spillerne pga dette (Sika gullet seg inn der i toppen som vanlig). En by på stor øy vokser 4-5 ganger raskere enn en på en liten øy, så det er åpenbart at dette er en enorm fordel. På Pella var vi en pre-made allianse og vi ifra Justice League på Naxos delte "hemmeligheten" med resten av alliansen og gjentok oppskriften med å sikre oss alle ankerene på store øyer første uka. Det at vi var pre-made hadde ingenting med hvorfor vi skjøt fart og dro ifra i starten, gull hadde ikke noe med det å gjøre, alt var kun basert på en strategisk tilnærming til hvordan vi tar by nummer 2, 3 og 4 for hver spiller.

Det som gjorde at vi "flatet ut" og som du korrekt beskriver, at vi mistet momentum, skyldes det at vi var pre-made og "hvor pre-made" vi faktisk var. Vi hadde delt inn spillere i roller som "off" og "deff" for å sikre en balansert og god vekststrategi. Dessverre så ble noen av våre off-spillere litt fraværende og andre off-spillere la om til deff uten at vi fikk erstattet de med nye off-spillere. Mulig på fremtidig servere at vi ikke spikrer strukturen fullt så mye som vi prøvde på denne. Etter en tung periode klarte vi å korrigere balansen mellom off og deff, og jeg tror vi kan være enige i at vi kan off også når vi får sjangsen.
skal også sies at når vi angrep dere og hadde uttalige opprør satt flere av deres spillere med fulle dlu byer uten ts på øyer som var helt safe i h55
 

Fabi2

Active Member
For de som lurer så var @Drake50 korku etter at korku kom ut av fm. Ikke korku/gulpis som har vært helt ræv.
Ryktes at vegen fra FM til inaktiv ikke var mer enn en aktiv nb, og at han ikke etter det å dømme nødvendigvis har spilt Pella så mye bedre enn Korken/Apekatten/Gulpis han selv gjorde.
 

DeletedUser1384

Guest
Ryktes at Korku kunne gjort en bedre jobb med å spille selv som semiaktiv enn å gi vekk kontoen sin til en som kjørte på med nattangrep og "blåste" seg selv umiddelbart med at det var en ny spiller på kontoen. Som deretter "ga vekk" mange av byene sine til oss og andre.
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Spådde ingenting sån egentlig. Bare snakket fra erfaring fra egene verdeener spilt. Der har det somregel vært min allianse mot resten av alliansene og har somregel vært med å vunnet.
 

DeletedUser1342

Guest
Ser ut til at Mafa3k spår rett ut fra infoen som forelå på dette tidspunktet - hvem vet :)
Så har det vel heller ikke vært pakting og underallianser på denne serveren... Og at dere vant denne serveren er ren flaks. 50/50 for å vinne denne. Hadde vi trykket først hadde ikke dere klart å få oss under 40% heller.... Hva var det snakk om? 1-3 sek og noen pop up ads som avgjorde serveren? Vet ikke om det er noe særlig å hovere over ( ikke at du gjorde det nå)
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Jeg er klinkende klar over at det er 50/50 hver server enn så lenge. Etter mange innrapporterte klager og samtaler virker det som de endelig hører på meg om t vi trenger 50-60% også pøfelgende reduksjoner om det skal være nødvendigt slik t den alliansen som faktisk er mest domminerende på serveren vinner. Men det tok jo 6 mnd etter jeg fikk gjennomslag for at 15 spillere skulle vær mks aallinse størrelse til at det ble lagt til at jeg kunne velge dette når jeg setter opp innstillingene til en verden.
 
Topp