Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Godt å se at det er liv her :)

Uten å kjenne bakgrunnen, så kan jeg utifra det som står her konkludere at når to såpass store allianser merger 2 dager før VU, så har den vunnet, noe som jeg, uten å ville blande meg inn i noe diskusjon, vil kalle feigt. Snakk om å drepe gleden på en server....
 

DeletedUser

Guest
vet ikke helt om jeg er helt enig her lord fredrik, når alliansen nordic merger 2-3 allianser for og "vinne"

og prøvde og rekruttere flere spillere fra forskjellige allianser for og vinne, så bli vi synderen (?)

de la jo litt opp til den, men herregud, det alltid godt og vinne.
 

DeletedUser399

Guest
Noen som ikke vet definisjonen av en merg?

Vi merget ikke 2-3 allianser! Flere store spillere GIKK over, men de gamle alliansene besto!!! Det er ikke en merg! Det er en overgang, for enkeltspillere, ikke en allianse. Nordic hadde en solid plan opp mot VU, med deres Limited Edition nede i h65. Derfor bestemte en gjeng av oss største i Southern Renegades om å joine Nordic, da Southern Renegades ikke var en verdig VU allianse.

Det Spartiate og Glouryous gjorde 2 dager før VU, DET var en merg. Da skiftet alliansene navn til The Gloryous Spartiate og The Gloryous Spartiate II, og spillerne hoppet og byttet allianse slik at bare de største kunne sende direkte til VU. I tillegg hadde de da 1, eller la oss si 2 underallianser til, i TILLEGG til The Gloryous Spartiate II... Spartiate Agoge, som var den offisielle underalliansen til Spartiate, og Draupne, som hadde hengt seg på Gloryous.
 

bytting

Well-Known Member
Noen som ikke vet definisjonen av en merg?
merge
verb \ˈmərj\

: to cause (two or more things, such as two companies) to come together and become one thing : to join or unite (one thing) with another

: to become joined or united

: to change into or become part of something else in a very gradual way
Unnskyld at jeg blander meg igjen, men er der så dårlig grogrunn at det likeste halmstrå man har å gripe etter er en ordboksdefinisjon? Skjønner ikke alle med praktisk sans og sunn fornuft at dette er en merge? Skjønner ikke alle som river seg løs fra sin fortjuselse i ordboka et øyeblikk det at det at dere valgte å dumpe lagkameratene deres i Southern Renegades ikke forandrer at dette intuitivt sett kun kan kalles en merge?

Siden det snakkes så mye om feighet:

Er det utøvelse av mot å proklamere på forum at dere tilnærmet har tapt allerede selv om bare 1 VU er ferdigstillt, istedenfor å brette opp ermene, gi litt gass og evt "dø med støvlene på"?

Er det utøvelse av mot å tyte og utbasere at det er uforbeholdent 'feige lag', samtidig som dere var et hestehode bak oss(er 3t og 20 min bak oss feige lag?)?

Er det utøvelse av mot å påpeke forhold eksternt, istedenfor å erkjenne at dere, hittil, ikke har benyttet de taktiske mulighetene dere har hatt godt nok?
 
Sist redigert:

DeletedUser787

Guest
Jeg er enig med mye av det hawkz sier, dog vil ikke kalle det et skittent spill, men noe feigt... ja, mer riktig ord, men sånn er det i krigens spillnatur.

For å oppklare et par ting...
De som gikk fra SR til Nordic var kun på min oppfordring. Jeg satt i gang det fordi jeg så ikke en sjanse til å vinne serveren med SR da spillerne jeg der og da spilte med ikke levde opp til de forventningene jeg hadde eller ville jage de mål jeg setter for en server. Så da er det enten å gjøre noe eller å slutte. Mest pga lojalitet mens også på min forespørsel fulgte flere fra SR over til Nordic med meg, men jeg sa hele tiden at jeg går enten de er med eller ikke. SR består fortsatt og det har ikke vært noen pakt eller samarbeid med unntak at gamle medlemmer fra SR sa "at de som forblir i SR vil vi ikke angripe pga gammel lojalitet". Jeg kaller ikke dette en merg.
Og keep the fact right nigga... Vi merget kun spillere fra SR til Nordic. Hvor du har den tredje alliansen fra er meg ukjent.

Som jeg og andre har sagt altfor mange ganger tidligere, så har Spart og Glory + deres underallianser hatt i samarbeid i lengre tid, og man kunne lese av statestikker og rapporter at det var så og si hele MU-serveren mot Nordic. Nå var Nordic på allyrank nr 3 etter vi joinet, men etter en god periode der Glory/Spart hovedsaklig foret oss med KP og lekte innadlingsmester-bob så dro vi fra og inntok allyrank nr 1 + alle krigerranker som en allianse. Det gjorde ikke akkurat vår situasjon bedre da vi nå var en enda større trussel. Så jeg kaller det hardt arbeid over tid som gjorde at vi ble verdensener før VU. Hvor lenge "TGS" sammenslåingen har vært planlagt vet jeg ikke, men når dere slår sammen alle allianser for å produsere den største alliansen med flest byer og mest aktive spillere for å vinne, så jo... ja, det vil jeg kalle noe feigt, selv om det er en helt lovlig strategi selv om skjevheten ble enorm. Antall byer som kan sende ress til VU fra dere kontra oss ble kjempe stor. Hjalp ikke at vi hadde flere storspillere i FM heller. Vi måtte etterhvert innhente hjelp fra 300 Immortal for å holde følge med ress sendingen. Og ikke tro at vi fikk ekstreme mengder med ress fra dem. Men 10 aktive spillere der var flinke til å sende, men potensialet var større, men jeg lever i den tro at alle gjorde så godt de kunne.

Er mange spillere jeg har stor respekt for og "elsker" i nåværende TGS, kjent fra ikke bare MU men også andre verdner. Selv om man alltid har litt elsk og hat perioder, men det gjør spillet mer levende... Mange flotte spillere i Nordic som jeg endelig fikk æren av å spille med. Takk til dere alle, enten som venn eller fiende. Jeg er ikke bitter eller sur. Vi gjorde så godt vi kunne og jeg har min mening om det, og dessverre ser det ut som slaget nå er tapt, selv om the fat lady hasent sung yet. Ses på andre verdner.
 

DeletedUser754

Guest
Litt opprettende fakta er på sin plass her. Tilslutningen av SR-medlemmer til Nordic har {hawkz} og Pettern dekket i detalj. Når det gjelder tilblivelsen av Nordic, ønsker jeg å klargjøre at vi ved juletider var nede i 10 spillere, eller deromkring, som var spredt i h55, h54 og h44, og som ikke så mye fremtid for alliansen på serveren. Vi vendte oss til Spartiate og sa at vi ønsket å gå inn i deres allianse - både siden vi var i IAP og siden vi hadde samarbeidet med kjernen i Spartiate på Kappa. Vi var helt klar for dette, men så ble det stillt betingelser fra Spartiate som gjorde at vi tenkte oss om ennå en gang. Vi fikk nemlig beskjed om at en hos oss var uønsket. Dette fikk frem en en-for-alle-alle-for-en holdning hos oss, og etterhvert utmeislet vi en noe ambisiøs plan om å "starte på nytt" og etablere et nytt VU-senter i h65. Vi bestemet oss også for å åpne serveren ved å ikke inngå IAPer, og håpet vi skulle få til en spennende verden med 3-4 jevnbyrdige allianser. Vi var ikke mer enn 12-13 aktive på dette tidspunktet. Innlemminga av toppen i SR kom fordi de så at dette var et attraktivt alternativ. SR var som Nordic parkert litt utenfor på serven. Jeg mener alle de 4 største alliansene på dette tidspunktet hadde noenlunde like sjangser til å vinne - Spartiate og Glory lå nok et lite hestehode foran med god samling i sentrum av serveren. Siden opptaket av SRs beste menn, valgte imidlertid Spartiate og Glory å slå seg sammen i en IAP med felles front mot oss. Da dette ikke lyktes, var vel mergen siste alternativ for å stikke av med seieren. Vi snakker altså ikke om noen merge med noe som helst her, men en konsekvens av samhold og vinnervilje. Vi hadde i praksis aldri en ordentlig unerallianse, og vi "startet opp" midt i serveren med to grupper spillere som i praksis var parkert.

Feigt, skittent eller noe tilsvarende? Nokså uinteressant egentlig. Synes vel det ordet som beskriver avslutningen best er kjedelig. Kjedelig å ende opp med en klassisk en-mot-en avslutning på noe som kunne blitt et mer åpent race.

Og til slutt: Få med dere at alliansen Nordic Unlimited ble nukleert av Spartiate da de ikke ville ta oss inn samlet :)

God sommer folkens, og takk for en spennende server fra nyttår frem til VU.
 

DeletedUser687

Guest
mye lol her,og syting som alltid på grepolis.

skulle tro dere var en gjeng med rosabloggere.

lurer på hvorfor taperen må komme med bortforklaringer om hvorfor de tapte.

dere var ikke bedre,gå i dere selv å se hvor dere kan bli bedre.

slik er livet.

lev med det.

god sommer til alle
 

DeletedUser754

Guest
mye lol her,og syting som alltid på grepolis.

skulle tro dere var en gjeng med rosabloggere.

lurer på hvorfor taperen må komme med bortforklaringer om hvorfor de tapte.

dere var ikke bedre,gå i dere selv å se hvor dere kan bli bedre.

slik er livet.

lev med det.

Mye bra her, Eng city, men husk bred marg :)
 

DeletedUser807

Guest
Ja, mye syting dessverre....alle har sine meninger og oppfatninger.
Jeg var vel den første samens med Tande som kom opp med forslaget med mergingen med da Spartiate.
Jeg så tidlig at både de og oss begynte å få en del frafall i spillere.
Men hovedgrunnen til at jeg ville at vi skulle merge var at jeg så 300 Imo var for seg selv og det samme gjorde Nordic med sine vu byer.
Da stod G og Spartiate i midten....og vi alle vet hva som evt hadde skjedd, nemlig at dere andre ville kunne få bygget vu i fred mens G og Spartiate hadde brukt tid og ress på og ødelegge for hverandre.
Så den feigheten dere snakker om er det dere selv som har lagt opp til da dere gjemmer dere lagt borte.
Men smil å vær glad, dette er bare ett spill ;)
 

DeletedUser1011

Guest
Tror det blir bra med sommerferie for alle. Mu er ennå ikke vunnet. La oss skrive Mus historie med verdighet, det er ikke en edel og ussel side i denne kampen. Stor respekt for dere alle, men offerrollen er ikke spesielt kledelig for noen og utholdenhet er en dyd.
 

bytting

Well-Known Member
@byggmester bob: ja, for Spartiates del var det dessverre en rekke store internadlinger fra nyttår til omtrent VU som krevde byplasser og fokus.

@Merge/overgang:
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Føler det blir en smakssak om man kaller dette en overgang eller merge. Det var de 7 desidert største og mest førende spillerne i SR som i samlet gelledd gikk til Nordic. I blant disse 7 var vel SR/SOs inntil das fulltallige ledelse(?). Overgangen var således de facto resultat av en lederbeslutning i SR/SO. For mine smaksløker blir dette så nært en merge at det for min del berettiger benevnelsen merge.

@enorm skjevhet: TSG er ca 1,33x større enn Nordic. Er dette en enorm skjevhet? At dere var 3t20m bak oss på kolossen foreslår muligens noe annet. Tidsaspektningene i å bygge et VU tatt i betraktning, er 3t20m en enorm differanse?
De som har bedre hukommelse enn undertegnede får gjerne supplementere med tilsvarende skjevhet mellom CNE OG Para på kappa, mulig den var betydelig mindre, siden CNE på kappa ble dratt frem som et eksempel på en verdig merge. Eller er det evt andre forhold som gjør mergen på Mu uverdig?

@ kjedelig: Synes kolossen var spennende nok jeg da. Vil også si at antakelsene om hvordan VU Mu hadde sett ut uten opprettelsen av TGS muligens blir tatt litt for gitt. Vet vi godt nok om hvordan dynamikken hadde vært og om hvor spennende den hadde vært?
Nordic skal ha honnør for valget av strategien som bla hadde å gå all in på kolossen som kjernepunkt. Dessverre holdt den ikke til mållinjen. Dette var en strategi som krevde cojonas, hadde den lykkes, som den godt kunne ha, hadde situasjonen på Mu vært snudd opp ned.
 
Sist redigert:

DeletedUser787

Guest
Kommer ikke til å diskutere en dritt videre. Har bedre ting å gjøre, men vil likevel si...

Som jeg sa, jeg bærer ikke nag og jeg er ikke sur. Mu ble som den ble, og jeg kan ikke kontrollere hva resten av spillerne rundt meg gjør, men må forholde meg til det og da har jeg selvfølgelig en personlig mening om det også. Kaller det ikke syting.
1,33 større er betydelig når vi er oppe i så mange byer samt at vi hadde flere store spillere i FM. Så må du ikke glemme hvor mange byer underalliansene deres kan pumpe ress fra til dere heller, noe vi ikke hadde på langt nær, så her måtte kreative løsninger vurderes.
Kolossen var det eneste VUet vi fokuserte "all-in" på fordi hadde vi kjørt samme strategi som TGS så hadde vi ikke greid å holde følge. Det burde si seg selv med tanke på antall byer som kan sende ress. Vi gjorde en bra strategi og en bra innsats men den holdt ikke. Seff er det kjipt men sånn er det. Sjansen var ikke veldig stor i utgangspunktet men vi måtte prøve.
Plassering av VU vil jeg påstå er strategi på lang sikt. Om Spart/Glory plasserer VU øyene mitt i sentrum, så er jo det soleklart dumt mht potensialet for andre for å ødelegge.
Lener meg også tilbake på Hardråde sin beskrivende kommentar... kjedelig. Agreed!
Nå som sommeren er kommet så er jeg egentlig glad serveren går mot slutten, og der er vi nok mange.
It aint over before the fat lady sings anyways...
 

DeletedUser

Guest
:cool: kjekt og ligge under parasoll'n og bare sende ress, ha på litt god musikk - drikke litt god øl :cool:


Lykke til med ladyboys'n Pettern, du er en bra fyr ;)
 

DeletedUser787

Guest
Hater å ligge under en parasoll å sende ress, men må man så må man. Som jeg sier... A man gotta do what a man gotta do.
Musikken kan jeg være enig med, hoho. Ølen jobber jeg fortsatt med. Men skal i all hemmelighet si at jeg mener at ekte vikinger (som meg) skal drikke litt sterkere brygg.
Vet ikke hvor ryktet med pettern og ladyboysene oppsto, haha. Ikke helt min greie men om du er litt sjalu kan jeg sikkert hjelpe deg i riktig retning.
Takk for det, samme til deg. I krig og kjærlighet er alt lov, men respekten vil for meg alltid bestå. Skål!
 

DeletedUser580

Guest
Jeg var vel den første samens med Tande som kom opp med forslaget med mergingen med da Spartiate.
Såpass ja, hadde ikke trodd du var en slik pusling...

Så den feigheten dere snakker om er det dere selv som har lagt opp til da dere gjemmer dere lagt borte.
lol

Men smil å vær glad, dette er bare ett spill ;)
Akkurat mitt poeng, det er derfor jeg lurer på hvorfor dere ikke vil spille spillet...

Orker ikke lage lange kommentarer, har sagt mitt for en tid tilbake om måten dere 'løste' problemet med for mye 'liv' på serveren. Må bare si meg helt enig med LordF, Hardråde, Hauken og Pettern.
EngCity har virkelig skjønt tegninga - altså totalt blank. Bytting forsøker så godt han kan å vri fokus og bortforklare hvorfor han plutselig ble en kylling i grepo etter så lang tid i spillet..

Godt å se AlexM her - Mu er nok over - God sommer:)

Forøvrig god sommer til medspillere, motspillere, kp-jegere og andre jegere her inne. Ses nok igjen;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sutrebørsen :(

har du virkelig kontroll på alle byene dine som du har byttet navn på?

her er alle bynavnene til JARL:

Bonde Joa 10136 poeng | Hav 65
Byggmester Joa lol 11340 poeng | Hav 65
Coward pigs 10439 poeng | Hav 65
FEIG 10477 poeng | Hav 65
FEIG 2 10797 poeng | Hav 65
FEIG 2 2 11516 poeng | Hav 65
FEIG 3 10299 poeng | Hav 65
Feighet uten grenser 10371 poeng | Hav 65
Feighet uten grenser 2 10515 poeng | Hav 65
Feighet uten grenser 3 7634 poeng | Hav 65
Fitte FEIG 11013 poeng | Hav 65
FITTE FEIG 9795 poeng | Hav 65
FITTE FEIG 2 11053 poeng | Hav 65
FITTE FEIG 3 10657 poeng | Hav 65
FITTE FEIG 4 10094 poeng | Hav 65
Gloryous FEIGHET 10260 poeng | Hav 65
Island of COWARDS 10589 poeng | Hav 65
Jente Joa 12856 poeng | Hav 65
KONG JARL 10592 poeng | Hav 65
Kyllinger 10235 poeng | Hav 65
Latterlig FEIGhet 11202 poeng | Hav 65
lol Byggmester Joa 10267 poeng | Hav 65
LOL byggmester JOA 10145 poeng | Hav 65

lol FEIG lol 11271 poeng | Hav 65
lol joa lol 11185 poeng | Hav 65
lol Sim City Joa 10136 poeng | Hav 65
lol sim city spiller 10980 poeng | Hav 65
lol Sim City spiller 10195 poeng | Hav 65

Oi kor feig 10747 poeng | Hav 65
Oi kor puslete 10267 poeng | Hav 65
Patetisk FEIGhet 9856 poeng | Hav 65
Pess-Feig 7139 poeng | Hav 65
Sim City TGS 11121 poeng | Hav 65
Super Duper Ally 11679 poeng | Hav 65
UltraSuperDuperAlly 11358 poeng | Hav 65
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser687

Guest
det er jo bare å se på bynavna at dette er snakk om en spiller som forsatt går i barnehagen.
han er nok en liten noob.

syting syting syting
 
Topp