Ryktebørs - Troja

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Kjør igang! Så hvem er klar for denne raske serveren?
 

DeletedUser1363

Guest
Det er spørs hvem som skal joine. Men uansett, den beste skal alltid vinne. :)
 

DeletedUser1049

Guest
For all del. La oss kjøre nok en server hvor 70% av servertiden er preget av 0 aktivitet. Sikkert ingen som lærte en pøkk av Rethymnos, så la oss ødelegge en ny server fort som svint.
 

DeletedUser1049

Guest
Erobring er et så dårlig design at ingen gidder. Lande KS 22:59:59 med Helena hver kveld og det er umulig å ta ut pga 8 timer erobring? Eller hvis man i løpet av en 6 måneders server vet at man kommer til å ha en 10-minutters periode hvor man ikke kan være aktiv (det burde gjelde de fleste) så er det nok til at hele serveren er over. Hvem gidder vel å investere tid i noe som er så skrøpelig laget?

Og når man gang på gang kjører servere med moral: Nei? Dvs, er du ikke med fra dag 1 så har du allerede tapt serveren. Moral er ikke morsomt, men det er absolutt nødvendig for å ha noen som helst rekruttering av nye. Jeg vil vel tro at man er fornøyd med å ha 50-60 spillere maks på en server hvor svært få av de er aktive.
 

DeletedUser954

Guest
Ryktes at det blir action når Begynnerskjoldene går ut!
Spesielt i NB, i følge grekerene :eek:
 

DeletedUser1363

Guest
Dette blir interessant, men da betyr det at grekerne sover tidlig på dagen også :D
 

DeletedUser1348

Guest
Erobring er et så dårlig design at ingen gidder. Lande KS 22:59:59 med Helena hver kveld og det er umulig å ta ut pga 8 timer erobring? Eller hvis man i løpet av en 6 måneders server vet at man kommer til å ha en 10-minutters periode hvor man ikke kan være aktiv (det burde gjelde de fleste) så er det nok til at hele serveren er over. Hvem gidder vel å investere tid i noe som er så skrøpelig laget?

Og når man gang på gang kjører servere med moral: Nei? Dvs, er du ikke med fra dag 1 så har du allerede tapt serveren. Moral er ikke morsomt, men det er absolutt nødvendig for å ha noen som helst rekruttering av nye. Jeg vil vel tro at man er fornøyd med å ha 50-60 spillere maks på en server hvor svært få av de er aktive.
Er for å skape litt variasjon, samt gi de hyperaktive spillerne en plattform mer egnet for de. Er delvis enig i 22:59:59 argumentet ditt, men det igjen går på taktisk spill der man må gjøre akkurat det samme på opprør når man skal sende KS, senere i spillet så må man gjøre det med opprørsangrep også, så ja.

Det med moral ser jeg på som en av de viktigste tingene med en server, er d ikke moral så mister jeg motivasjonen mer eller mindre helt. Moralen er der for å gi nye spillere en mulighet til å nyte hva Grepolis har å by på og holde de syke gullerne litt mer på plass. Se på Spartas topp 10 liste, ingen moral betyr ingen hindringer til videre progresjon.
 

DeletedUser1342

Guest
Halveis enig i det med moral, men på f.eks heraklion så brukte "The Hardfork" en spiller som moralblokk. Fikk en de kjente til å ta over en blokkby, satt inn masse deff....I tillegg gjør moral at større spillere ikke vil hjelpe de mindre spillerne i alliansen med å ta byer osv...

Bruker man moralblokk utnytter man moralen, og det synes jeg blir feil. men ja enig at det kanskje burde være en viss moral...
 

DeletedUser1049

Guest
Dette blir interessant, men da betyr det at grekerne sover tidlig på dagen også :D

Hjelper jo lite det når alle har sluttet å spille. Foreslår en endring i NB fra 100% bonus til 100000000000000000000% bonus. Og så må effekten av demokrati økes med 10% til.... Demokrati ble laget som en motvekt til at NB var like lang som erobringstiden slik at et KS rett før NB ikke var automatisk game over. Med Helena L20 så har man fjernet effekten av demokrati og man kunne like gjerne ha brukt plassen i akademiet til noe annet. Det er veldig dårlig design når man innser at man har laget et problem, designer en løsning og så designer noe som ødelegger løsningen.
 

DeletedUser1363

Guest
Ks før nattbonus er lett å forsvare. Du må bare ha biremer så er alt greit. Problemen er ikke med spillet, men at mange ikke vet hvordan å spille grepolis ¨riktig¨. Så Ks før nattbonus med Helena lvl 20, er lett å forsvare på norsk server.
 

DeletedUser1049

Guest
Ks før nattbonus er lett å forsvare. Du må bare ha biremer så er alt greit. Problemen er ikke med spillet, men at mange ikke vet hvordan å spille grepolis ¨riktig¨. Så Ks før nattbonus med Helena lvl 20, er lett å forsvare på norsk server.

Ja, du skulle vært med på Olympia. 8 mann ropte at de hadde KS i 3 av sine byer hver. Da hjelper 2500 bir i en av de 24 byene ganske lite. 1 KS imot en allianse er ikke det KS'et vanskelig, men om man "kan spille det riktig" som du sier så sloss man aldri mann mot mann. Da er det alle i en allianse mot en, og da er du rimelig kjørt om du ikke har lastet deg full av ulovlige script som spiller "riktig" for deg.
 

DeletedUser1363

Guest
Nope. Det er ikke sant haha. De i Tore Gang kan fortelle deg, selv om jeg mistet 2 byer mot dem, at 90% av KS-en har jeg slått tilbake lett. Og det var alle mot en. :).
 

DeletedUser1342

Guest
Nope. Det er ikke sant haha. De i Tore Gang kan fortelle deg, selv om jeg mistet 2 byer mot dem, at 90% av KS-en har jeg slått tilbake lett. Og det var alle mot en. :).
Hvis du hadde vært innom juktas på toppnivået der så var det nok en del som var bedre enn deg. Hadde du spilt mot de så hadde det kanskje vært andre saker. Det var vel ingen i tore gjengen som var blant Norges topper...
 

DeletedUser1363

Guest
Om dokker prøver å spille på Rumensk server for eksempel, så gir dokker opp etter maks 1 uke. Jeg ser at mange her har en stor kjeft. Prøv å spill på Grepolis.ro, så da ser vi hvem som er bedre her på Grepolis.no.

Dokker kan prøve, nå nettopp har de åpnet en server uten nattbonus med hastighet 6. :)
 

DeletedUser1342

Guest
Det er vel du som er størst i kjeften uten å ha noe å vise til :) Du kan godt komme med bilder på hva du har oppnådd...Også må jeg jo si at når jeg sier "Hadde du spilt med de som var på juktas, på toppnivået deres, så hadde det kanskje vært andre saker" vil jeg ikke si at jeg er stor i kjeften. Og jeg tror også at de hadde klart seg helt greit.

Snakker bla. om Drake50, shadowmaster, killerquest, nuts og noen flere kanskje..Flere av disse spillerne har klart seg fint utenlands også...
 

DeletedUser1049

Guest
... Pettern, Braya, Velo ... fra Sigma. Det er nok å ta av på øverste hylle.
 
Topp