Nye verdener

DeletedUser1348

Guest
1. april kom en kunngjøring jeg har skjønt at ikke var årets aprilsnarr. Der stod det om at det kommer nye verdener. Er de også takket nei til, eller hva er status der? Antar det er en annen "runde" enn den du takket nei til for et par uker siden?
Får nesten bare vente og se :p
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Kommer ny erobring ja. Instillingene blir vel annonsert iløpet av kvelden. ;)
 

DeletedUser1049

Guest
Det mest spennende er vel om CM/Staffs klarer å finne en måte å faktisk lage en server som blir spennende og ikke ødelagt i løpet av kort tid. For all del, jeg har ingen problemer med å mine 100,000 gull ut av hver verden og knapt være pålogget, men Grepo pleide å dreie seg om noe mer.
 

DeletedUser1342

Guest
vet ikke om det er så mye en CM kan gjøre...er vell mer hvordan vi spillere legger opp til spilingen og at vi klarer å ha en fin tone på tvers av allianser. Er ikke noe problem å ha en fin tone mellom fiender. Vi spiller tross alt samme spillet,
 

Fabi2

Active Member
Du får glede deg til Olympus-sluttspillet, hvor periferien ser ut til å være bare hav, og du ikke kan simme på den måten lenger. :)
 

DeletedUser1049

Guest
Det spesielle med InnoGames er at de må designe spill som passer for en verden med 10,000 aktive spillere som ofte utnytter nesten alle hav i en verden og for lille Norge som har 60 spillere som aldri kommer seg ut av kvadraten 44/45/54/55. Jeg tenker at det blir festelig å ha 30 spillere lete seg gjennom 30 tomme hav på leting etter nåla i høystakken med dagesvis med reisetid. Serveren kommer sikkert til å være over lenge før noen finner Olympus for første gang. :)
 

Fabi2

Active Member
Kjenner meg ikke helt igjen i hvordan du beskriver det kommende sluttspillet der, dessverre. Har du gått inn og testa det på beta? Ellers er det å anbefale, om ikke annet enn å ta en titt for å se hvordan ting ser ut og hvordan templer blir plassert utover.
 

DeletedUser954

Guest
Hadde jo vært en tanke og krympe litt på kartet.. Og at spillere starter på omtrent samme plass når de starter en ny verden
 

Fabi2

Active Member
Er vel kinda det de har gjort. Eller, iallefall bare laga øyer på de sentrale havene. Vet ikke hvordan dette området genereres, men vil tro det kan skaleres ut fra forventet antall spillere. Ergo noe som potensielt kan passe norsk gp hvis gjort bra.
 

DeletedUser1049

Guest
Er vel kinda det de har gjort. Eller, iallefall bare laga øyer på de sentrale havene. Vet ikke hvordan dette området genereres, men vil tro det kan skaleres ut fra forventet antall spillere. Ergo noe som potensielt kan passe norsk gp hvis gjort bra.

Skaleres ut ifra forventet antall spillere, det kan sikkert kodes. Dynamisk utvidelse av kartet etterhvert som spillere blir med? Null sjangs. Hvordan setter du forventnigen til antall spillere når du lanserer et nytt sluttspill? Alle hater jo VU og de fleste er misfornøyd med Dominering, så kanskje det blir stor suksess? Kanskje massevis av folk kommer over "landegrensene" for å høste erfaring med det nye sluttspillet? Det kan bli alt ifra 60 til 2000 spillere og skalaen må settes før du vet antallet. "Hvis gjort bra" er vel sjelden noe som har vært relevant for Grepolis så "Lykke til"....
 

DeletedUser1342

Guest
Har snakket en del med folk på Beta serveren til olympus.
Hvordan vil den bli gjort her? Der er det jo en del flere spillere, og de sier at det er helt nødvendig med en event helt i starten for at det skal bli interresant (ettersom at templene har veldig mange tropper)

Hvordan vil det bli på .no? Vil det være færre eller like mange tropper i templene?
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Usikker på akkurat hvordan de skal løse det for oss på .no. De har gitt meg en bekreftelse på at vi skal få en tilpasset versjon siden vårt marked er så lite.
 

bytting

Well-Known Member
Med forbehold om at jeg ikke har satt meg inn i nye systemet og bare går etter det du sier, slik det beskrives er det jo direkte payToWin.
 
Topp