Nye verdener

DeletedUser1342

Guest
Nå vet ikke jeg hvordan det funker når nb går ut, men synes det er litt rart at deres "botter" starter med så mange poeng, hvis de bare står tomme etterpå?

Elller slettes de og blir til ankre?
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
De blir vel ikke ankre på disse type verdener. Da de blir ankre om de har 175 poeng og ikke gjort noe i byen. Her blir de vell spøkelse så faller de i poeng og til slutt anker. Regner med de er erobret før den tid.
 

DeletedUser1342

Guest
ok.

Synes foresten at poengkravet er veldig høyt, med mindre det er ønskelig med en verden over flere år...

tror ikke det er så veldig mange på .no som er veldig keen på en gjentagelse av ithaca eller juktas :p
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
60 mill er passe for det norske markedet, har ivertfall vært det før :) det gir de første 6mnd pluss 1-2 reduksjoner.
 

DeletedUser1342

Guest
Lite spørsmål

Hvorfor får man forskjellig antall krigsmynter på de ulike serverne...er jo veldig store forskjeller...

rethymnos = 6
Sparta = 12
Pella = 48

Er det store forskjeller i kjøpsprisen? Er det forskjell i oppgraderingsprisen?
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Øyopprdagene øker i vannskelighet og etter hvor mye poeng byen på øy har. Og når den øker får du flere mynter for å fullføre oppdragene.
 

DeletedUser1302

Guest
Noen sjans for at det kommer en verden med opprør hvor man starter med kun en by eller?
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Ikke de første mnd nei. Neste verden som kommer blir nok erobring.
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Det er for få aktive spillere på forumet til at dette kan gjennomføres. Og de fleste vill ha 4/4/4 verdener. Noe som heller ikke er muligt. Derfor når jeg velger verdens innstillingene tar jeg Rask erobring, task opprør, treig erobring, treig opprør Noe i den duren der. Av tidligere verdener er det erfart at en Nattbonus som varer 8 timer og starter kl 23 og slutter kl 07 er den som er mest likt.

Og alle har mulighet til å sende tilbakemeldinger og forslag til meg enten her på forumet i dedikerte tråder, på PM her på forumet, eller via support systemet. Og jeg jobber altid for å prøve å innfri slikt.

Eksempler:
  • Etter mye om og men fikk jeg ordnet det slikt t vi kunne ha allianse grense på 15 igjenn. Slik at det faktisk e rmulighet for at flere allinser kjemper om seieren.
  • Domminasverdien som er på 40%. Der jobber jeg med å få mulighet til å ha den på 50-55% her i Norge slik at det ikke blit "yatzy" om hvem som vinner en verden.
  • Hyppigheten på nye verdener, Før fikk vi nye verdener alt for ofte, noe som gjorde det slikt at Spillere hele tiden valgte å starte en ny verden istedenfor å forsette å jobbe på den verdenen de var på pga litt motstand. Det resulterte at serverne døde helt ut. Derfor gjør jeg vurderingen nå om vi trenger ny verden eller ikke.
Regner ellers med at e fleste spilleren er glad for å få en opprørsverden med 3 startbyer. Så når muligheten bydde seg for å få lov til å starte en verden med 3 startbyer takket jeg ja, selv om det bare var 1 mnd side sist veren ble lansert.
 

DeletedUser1342

Guest
Det er for få aktive spillere på forumet til at dette kan gjennomføres. Og de fleste vill ha 4/4/4 verdener. Noe som heller ikke er muligt. Derfor når jeg velger verdens innstillingene tar jeg Rask erobring, task opprør, treig erobring, treig opprør Noe i den duren der. Av tidligere verdener er det erfart at en Nattbonus som varer 8 timer og starter kl 23 og slutter kl 07 er den som er mest likt.

Og alle har mulighet til å sende tilbakemeldinger og forslag til meg enten her på forumet i dedikerte tråder, på PM her på forumet, eller via support systemet. Og jeg jobber altid for å prøve å innfri slikt.

Eksempler:
  • Etter mye om og men fikk jeg ordnet det slikt t vi kunne ha allianse grense på 15 igjenn. Slik at det faktisk e rmulighet for at flere allinser kjemper om seieren.
  • Domminasverdien som er på 40%. Der jobber jeg med å få mulighet til å ha den på 50-55% her i Norge slik at det ikke blit "yatzy" om hvem som vinner en verden.
  • Hyppigheten på nye verdener, Før fikk vi nye verdener alt for ofte, noe som gjorde det slikt at Spillere hele tiden valgte å starte en ny verden istedenfor å forsette å jobbe på den verdenen de var på pga litt motstand. Det resulterte at serverne døde helt ut. Derfor gjør jeg vurderingen nå om vi trenger ny verden eller ikke.
Regner ellers med at e fleste spilleren er glad for å få en opprørsverden med 3 startbyer. Så når muligheten bydde seg for å få lov til å starte en verden med 3 startbyer takket jeg ja, selv om det bare var 1 mnd side sist veren ble lansert.

1. maksgrense på 15 var helt nydelig, selv om det alltid vil være noen som må misbruke dette og pakte
2. Dominasjonsverdi opp til 50-55% hadde vært helt nydelig, hvertfall på så små servere

til det med 3 startbyer så er det alltid gøy med noe nytt, selv synes jeg at det var veldig spennende! Og litt lettere/gøyere kanskje for de som er nye/ ikke veldig aktiv/ de som skal på gull eventyr i h99
 

DeletedUser1049

Guest
Ikke de første mnd nei. Neste verden som kommer blir nok erobring.

Hvorfor lager vi verdner på NO for andre land enn for norske spillere? Olympia var dominert av polakker og Rethymnos av grekere. Hvis interessen ikke er der og disse verdnene bare blir en lekekasse for utlendinger, hvorfor holder vi på slik?
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Vi lager jo ikke verdener for andre nasjoner, men alle kan velge imellom hvilket land de vil spille i. Så lenge de følger regelverket. Og språket er Norsk på spillet for alle spillerne på .no.
 

DeletedUser954

Guest
Er kanskje litt mye med 5 verdener om gangen..
Stemmer for å stenge Hyperborea (eller hva nå enn den simme verdenen heter) :rolleyes:
 

Fabi2

Active Member
Vil si at det er helt andre spillere på Hyperborea enn på de andre verdenene, og tviler på at nedstenging av den vil føre til økt aktivitet på de andre verdenene.
Nå er det talt for å stenge og avgjøre Hyperborea tidligere, uten hell. Og mener å huske det måtte ganske mange og kraftige røster for å avslutte Achilles.
Nå vil jeg ikke si jeg er imot nedstenging av Hyperborea selv, men vil tro at hvis det skulle være opp til spillere selv å bestemme er det vel fort de som i utgangspunktet spiller der som har best mulighet for å tro noe om effekten.

Og er vel ikke snakk om 5 verdener engang nå, da vi bare har Pella, Rhethymnos og Sparta i tillegg til Hyperborea. Og kommer vel ikke ny før tidligst Pella er ferdig (som er under det siste slaget pr. i dag).

Vil selv foreslå å holde oss på lave antall av aktive, kompetitive verdener, gjerne en av hver av opprør og erobring. Da det vel er de tre gruppene vi har her. Simmerne, samt de som foretrekker/krever sin erobringsfavoritt for å spille. I tillegg til de som er mindre kresne såklart. Og det er vel noe mafa3k prøver å gjøre etter beste evne allerede.
 

DeletedUser954

Guest
Ganske enig i at 2 verdner hadde virket ganske bra..
1 Opprør og 1 Erorbing, med 15 i allystørrelse...
Har ikke helt lest meg opp på dette domineringsgreine enda,men hadde vell vært kjekkest med VU om vi klarer å få opp spillertallene..
 

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Alle andre land fikk nye verdener i Uken som var, Men jeg sa nei til en i Norge! Dette er akkurat fordi at vi ikke skl ha for mange aktive verdener slik at vi opplever spillerflukt hver gng en ny verden kommer også sitter vi med 8 Døde servere. Dessuten er det ett nytt sluttspill på tur, så det blir jo gøy!
 

Fabi2

Active Member
1. april kom en kunngjøring jeg har skjønt at ikke var årets aprilsnarr. Der stod det om at det kommer nye verdener. Er de også takket nei til, eller hva er status der? Antar det er en annen "runde" enn den du takket nei til for et par uker siden?
 
Topp