Ny premiumfunksjon

DeletedUser

Guest
Kjære spillere,

Vi ønsker å informere dere om en helt ny premiumfunksjon som vi ønsker å implementere på alle nye verdener, og vi starter med Zeta. Den nye funksjonen vil være halvering av rekrutteringstid.

For 20 gull vil det være mulig for deg å halvere rekrutteringstiden i kaserne og havn (samme som halvering av byggetiden i Senatet).

Så, hvorfor implementerer vi denne funksjonen?

I følge analyser av premiumbruk har vi konkludert med at halvering av byggetiden er en av den mest brukte funksjonen på spillet. Vi håper på samme resultat med halvering av rekrutteringstid. Vår strategi er å gjøre drastiske forbedringer til spillet med inntektene fra denne funksjonen. Dette vil gagne spillerne og utviklerne like mye, da det vil hjelpe til med å utvikle spillet naturlig og gi dere spillere en overlegen spilleopplevelse.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Rekruttering av store antall tropper på sekunder vil ikke være mulig da det vil være en timer på hvor ofte du kan halvere byggetiden. Denne er videre komplisert, men jeg skal prøve så godt jeg kan å forklare.


Formel: (Antall tropper under konstruksjon x “20 sekunder”)- *tid brukt for å trykke halvering* = ikke mulig å halvere

”20 sekunder”: Kommer an på hastigheten på verdenen;
Speed 1 – 20 sekund
Speed 2 – 10 sekund
Speed 3 – 5 sekund
Speed 4 – 2,5 sekund

*tid brukt for å trykke halvering*
= tiden det tar for meg å trykke halvering av rekrutteringstiden før den er tilnærmet lik null.


Eksempel 1: 10 sverdmenn, det tar 5 minutter å bygge en sverdmann (med speed 1)

- Formel: (Antall tropper under konstruksjon x 20 sekunder) – brukt tid for å trykke halvering = Ikke mulig å halvere
- Formel: (10 x 20 sekund) – tid for halvering = Ikke mulig å halvere
- Formel: 3 minutter og 20 sekund – 15 sekunder til for å trykke på halvering av rekrutteringtid =Ikke mulig å halvere
- Formel: 3 minutter og 5 sekunder = Ikke mulig å halvere

Konklusjon: Det vil normalt sett ta 50 min (5 min x 10 enheter) å rekruttere 10 sverdmenn. Jeg vil nå trykke på halvering av rekruttering, men jeg kan ikke halvere tiden under 3 min og 5 sekunder, og må derfor vente i minst 3 min og 5 sekund.


Eksempel 2: 80 hoplitter. Det tar 10 minutt å rekruttere en hoplitt (speed 1)

- Formel: (Antall tropper under konstruksjon x 20 sekund) – tid brukt for å trykke halvering = ikke mulig å halvere
- Formel: (80 x 20 sekun) – tid for halvering = ikke mulig å halvere
- Formel: 26 min og 40 sekund – tid for halvering = ikke mulig å halvere
- Formel: 26 min og 40 sekund – 15 sekund = ikke mulig å halvere
- Formel: 26 min og 25 sekund = ikke mulig å halvere

Konklusjon: Det vil normalt sett ta 13 timer og 20 min (10min x 80 enheter) å rekruttere 80 Hoplitter. Jeg vil nå trykke på halvering av rekrutteringstiden, men jeg kan ikke halvere tiden til under 26min og 25 sekund, og må derfor vente i minst 26 min og 25 sekund.

Derfor vil det ikke være mulig å bygge store antall tropper på sekunder. Disse formlene og kravene for ressurser burde være nok til å balansere spillet i forhold til spillere som ikke bruker premium.
 
Topp