Tilbakemelding - Ny funksjon - gullhandel

DeletedUser

Guest
Spørsmål, tilbakemeldinger og gjerne tips til forbedringer kan du ta her.


Takk for hjelpen!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1045

Guest
Denne funksjonaliteten kommer å øke gapet mellom "gullspillere" og dem som har limiterte mengder eller ingen gull signifikant - særlig i startfasen av spillet.

Ressurstilgjengligheten er den eneste begrensingen "gullspillere" har pdd. i startfasen å ikke overkjøre andre spillere helt.

Noen hos innogames som ikke har brukt hodet? -
smiley_emoticons_confusednew.gif


PS: For det nordiske markedet burde innogames innføre verdener for danmark, sverige og norge under ett... Litt for få spillere i hvert av landene for å holde aktiviteten og interessen for spillet oppe.
 

bytting

Well-Known Member
Flott tilbud for fjortisene og andre som ikke får kjøpt gull. Kan de bare starte opp på alle verdener, bygge kun for å selge ressurser mot gull, som de da kan bruke på verdenen de egentlig spiller på.
Ressurstilgjengligheten er den eneste begrensingen "gullspillere" har pdd. i startfasen å ikke overkjøre andre spillere helt.
Enig i dette.

Handler om mer enn enn 'urettferdig'. Et spill slutter å være interessant når hva man kan oppnå i spillet for mye blir en funksjon av hva man bruker av gull. Dette gjelder også på sikt de som guller mye og.
 

DeletedUser

Guest
Veldig negativ til dette av grunner som allerede har blitt nevnt.

Om man skal få muligheten til å gulle til seg ressurser i tillegg så kan de med god, stødig og fast inntekt bruke de store gullposene de har til å skaffe frem nukes i løpet av timer. Det vil skape en ekstrem økning i skeivbalansen som allerede eksisterer mellom gullbrukere og de som ikke bruker. Personlig bruker jeg lite til ingen gull og klarer meg helt fint slik som ting er nå på tross av at de med gull stiller med en liten fordel, om dette blir inført kommer gapet til å bli enormt og man kommer ikke til å stille på samme nivå som gullerne uansett hvor god spiller man måtte være.

EDIT: så ikke at dette kommer som en trade i markedet, så bare ignorer delen med at man kan gulle frem nukes i løpet av timer.. selv om det ikke er langt fra sannheten. Poenget er at dette øker forskjellen blant spillerne som bruker gull og de som ikke gjør det. Selv om jeg hadde brukt mye gull, hvilket jeg gjorde på ett tidspunkt, så ville jeg fortsatt vært imot dette forslaget.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Enda mer fordeler og atter et nytt steg for å gjøre "free to play, pay to win" klarere :/
 

DeletedUser

Guest
Dere kan likeså godt innføre at de som betaler f.eks. 3000 gull kan starte med 3 byer...
 

DeletedUser703

Guest
lordfredrik;
det er vel snakk om 1-2 spillere på hver oppstart som guller seg til en ekstremt god start, så det utspillet holder ikke mål.
vi som er aktiv utfører oppdrag og plyndrer bondelandsbyene hvert 5 min + bygger byen riktig for å komme godt i gang.

ser på dette som et bra tiltak for at spillere som ikke ønsker å bruke penger på gull kan skaffe seg administratorene uten å måtte trekke kortet.
er i grunnen kun det man trenger gullet til.
 

bytting

Well-Known Member
lordfredrik;
det er vel snakk om 1-2 spillere på hver oppstart som guller seg til en ekstremt god start, så det utspillet holder ikke mål.
vi som er aktiv utfører oppdrag og plyndrer bondelandsbyene hvert 5 min + bygger byen riktig for å komme godt i gang.
Selv om en bruker tvungen lojalitet og kveler bøndene hvert 5. min., vil det ikke fortsatt være en potensiell manko på ressurser?
 

DeletedUser1045

Guest
lordfredrik;
det er vel snakk om 1-2 spillere på hver oppstart som guller seg til en ekstremt god start, så det utspillet holder ikke mål.
vi som er aktiv utfører oppdrag og plyndrer bondelandsbyene hvert 5 min + bygger byen riktig for å komme godt i gang.

ser på dette som et bra tiltak for at spillere som ikke ønsker å bruke penger på gull kan skaffe seg administratorene uten å måtte trekke kortet.
er i grunnen kun det man trenger gullet til.


Ja, senere i spillet er det faktisk veldig bra. Så man bør kansje innføre en limit på la oss f.eks. si 3-5 byer før man kan "kjøpe" ressurser?
 

DeletedUser

Guest
Om det skal være aktuelt i det hele tatt så stemmer jeg i så fall for en enveistrade hvor du kan kjøpe deg gull med ressurser og ikke kjøpe ressurser med gull. Ser jo hvordan det vil få stikk motsatt resultat av det som er en av hovedintensjonene med dette tilskuddet, de kommer til å miste penger i stedet for å tjene dem.

Når det ikke går an å få til en enveis trade, som det helt sikkert ikke gjør, så må jeg stille meg negativ.
 

bytting

Well-Known Member
Det er verdt å merke at det på denne verden vil være øyeblikkelig kjøp og gullhandel aktivert.

Observerer med beklagelse at inno har valgt å gjennomføre dette mot spillernes eksplisitte ønske og vilje. Disse tilbakemeldingstrådene fremstår som mer og mer en hån mot oss spillere når den tilbakemeldingen vi gir blir oversett av innogames.

2 Spørsmål:

i) vil det opprettes verdener som har innstillinger hvor gullhandel ikke kan utføres?

ii) vil gullhandel slåes av i en verden når VU-tid starter?

Ser det som særdeles umotiverende å skulle bruke 6 måneder på å forberede seg til et VU inno har tenkt å selge til høystbydende.
 

DeletedUser817

Guest
Det kan det hende at det gjør, men VI vet ikke. Men som dakapo skrev, så tviler hun på at det er i planene, at det skal skrus av.
 
Topp