Diskusjon Nattbonus er urettferdig!

DeletedUser

Guest
Ja, men det er egentlig ikke alltid så enkelt å velge når det kommer en helt ny verden, du må jo bare teste den ut uansett :D
 

DeletedUser408

Guest
Ja det er sant, men du vet jo at du ikke blir en av de beste hvis du ikke kan være aktiv når det trengs.;)
 

DeletedUser

Guest
Om det skal være nattbonus (beskyttelse mens du sover) så synes jeg denne skulle vært mulig å skreddersy innenfor den perioden i døgnet som passer deg best. Om du sover ifra 05.00 - 13.00 så skulle du kunne velge dette som DIN nattbonus periode...and so on. Dette fordi det ER urettferdig at de som har døgnrytme utenom standard, skal miste dobbelt så mye styrker når de angriper når de er våkene (om natten), mens de ikke har samme beskyttelse sjøl når de sover...
 

DeletedUser

Guest
Sant det, SpaceGuard.
Men på det ville vel mange jukset på en eller annen måte?
 

DeletedUser

Guest
Om det skal være nattbonus (beskyttelse mens du sover) så synes jeg denne skulle vært mulig å skreddersy innenfor den perioden i døgnet som passer deg best. Om du sover ifra 05.00 - 13.00 så skulle du kunne velge dette som DIN nattbonus periode...and so on. Dette fordi det ER urettferdig at de som har døgnrytme utenom standard, skal miste dobbelt så mye styrker når de angriper når de er våkene (om natten), mens de ikke har samme beskyttelse sjøl når de sover...


Syns nattbonusen kan vere sann som den er eg :) Fleste sover om natten og om vi skal gå etter minstetallet bestemmer skulle vi heller ikkje fått inn 2.0 i grepo da. Har vert i over 1 år så kofor begynner då å klage nå egentli? Berre pga at du jobber om natten?
 

DeletedUser

Guest
jeg syns at det er syyykt urettferdig å ha en nattbonus som beskytter de mindre spillerne som er barn, jeg er selv 12, snart 13 men sitter oppe for det meste å er våken på netterne, så hvis de ikke klarer å beskytte seg godt nok, å være aktiv, hva er vitsen med å spille grepolis.

______________________________
Gamma - Esercito Academy
Eta - Head Hunters

Hva som er vitsen? De fleste av oss har et liv i tillegg altså. Det er ikke sånn at dette i grunn er et spill for voksne vis du tenker deg om, og vis du vil bruke nettene på å bygge tropper så lykke til, men å angripe kan du jo egentlig gjøre på dagtid. På en annen side har dere mer en nok fordeler som er på hele tiden og alltid klar for angrep. Men jeg liker f.eks basketball og vil heller bruke tiden min på det en å geeke hele dagen :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
men å angripe kan du jo egentlig gjøre på dagtid.

Ehhh...det er jo på dagtid enkelte sover og kunne ha brukt for nattbonus beskyttelse.

Er dette så vanskelig å forstå? At det faktisk ER urettferdig at noen kan bli angrepet uten beskyttelse mens de sover, mens andre HAR denne fordelen av nattbonus beskyttelse mens de sover. Er det virkelig så vanskelig å forstå at det mest rettferdige var at det gikk ann å skreddersy innenfor hvilken tidsperiode man ønsker å ha nattbonusen gjeldende som beskyttelse for seg selv?

Dere er rare...

:rolleyes::rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ehhh...det er jo på dagtid enkelte sover og kunne ha brukt for nattbonus beskyttelse.

Er dette så vanskelig å forstå? At det faktisk ER urettferdig at noen kan bli angrepet uten beskyttelse mens de sover, mens andre HAR denne fordelen av nattbonus beskyttelse mens de sover. Er det virkelig så vanskelig å forstå at det mest rettferdige var at det gikk ann å skreddersy innenfor hvilken tidsperiode man ønsker å ha nattbonusen gjeldende som beskyttelse for seg selv?

Dere er rare...

:rolleyes::rolleyes:

er det så vanskelig å forstå at de som sover om dagen har bedre av å få en normal døgnrytme:rolleyes::rolleyes:

og det at man skal kunne skreddersy nattbonusen vil nok bety overbelastning av serveren, siden Norge ikke har en server for seg selv... og når flere tusen spillere skreddersyr nattbonusen vil det gjøre at det blir ekstra mye å gjøre, noe som betyr bugs, overbelastninger, treg respons....
 

DeletedUser

Guest
er det så vanskelig å forstå at de som sover om dagen har bedre av å få en normal døgnrytme:rolleyes::rolleyes:

Jeg har lest mye rart ifra deg, men dette topper vel det meste... Det er faktisk noen som jobbe om natten. Om du skulle få akutt blindtarm betennese om natten, er jeg sikker på at du hadde prisgitt den legen som kunne hjelpe deg klokken 04 om morgenen. Tror ikke du hadde nevnt noe om "du må få deg en normal døgnrytme" da...

og det at man skal kunne skreddersy nattbonusen vil nok bety overbelastning av serveren, siden Norge ikke har en server for seg selv... og når flere tusen spillere skreddersyr nattbonusen vil det gjøre at det blir ekstra mye å gjøre, noe som betyr bugs, overbelastninger, treg respons....

HÆÆ!!! Mulig du ikke har fått det med deg, men man kan faktisk skreddersy hvor mange vinduer man vil grepolis skal åpne, man kan velge å unnlate "OK" knappen når man bruker gullmynter, man kan velge bygging via byoversikten, man kan velge hvilke meldinger og rapporter man vil se...Det er mange valg man kan skreddersy på Grepolis. Hvordan valg av periode for når man ønsker beskyttelse av nattbonusen skulle overbelaste serveren kontra de andre instillingenen...DET har jeg lyst til å se du gjøre en utredning for. Sjøl avfeier jeg det som tullball og pølsevev...
 

DeletedUser

Guest
Jada SpaceGuard er enig med deg i dette her, er mange som faktisk må jobbe om natten deriblant leger, bakere osv.
 

DeletedUser

Guest
Synd for dem, vi kunne jo lagd verden uten nattbonus slik som på en., men jeg vil ikke ha alle uten nattbonus. Nattbonusen er min venn :p
 

DeletedUser

Guest
Kordinering av angrep

Om det skal være nattbonus (beskyttelse mens du sover) så synes jeg denne skulle vært mulig å skreddersy innenfor den perioden i døgnet som passer deg best. Om du sover ifra 05.00 - 13.00 så skulle du kunne velge dette som DIN nattbonus periode...and so on.

Men Spaceguard, da ville det nesten bli komplett umulig å koordinere angrep uten å møte på nattbonusen!
 

DeletedUser

Guest
Men Spaceguard, da ville det nesten bli komplett umulig å koordinere angrep uten å møte på nattbonusen!

Mellom 13.00 og 05.00 er det 16 timer uten nattbonus...om du sliter med å få til angrep i den tidsperioden er nok Grepolis feil spill for deg...
 

DeletedUser

Guest
Mellom 13.00 og 05.00 er det 16 timer uten nattbonus...om du sliter med å få til angrep i den tidsperioden er nok Grepolis feil spill for deg...

Det er ikke det som er poenget!
La oss si at to allianser har krig med hverandre, da de som oftes vil angripe flere forskjellige spillere samtidig. Hvis spiller A da skal angripe spiller C, D og E ville de da ha nattbonus på forskjellige timer av døgnet. Da må spiller A logge på nesten hver time det døgnet for å klare å angripe C, D og E. Dette blir da problematisk med jobb, skole og trening osv.......
 

DeletedUser

Guest
Så det du prøver å si er at det er bedre og mer rettferdig at en hel allianse kan angripe samtidig en som ligger å sover og ikke kan forsvare seg, og ei heller har besyttelse av nattbonus...enn at denne spilleren som MÅ jobbe kveld/natt og sover på dagen for å holde hjulene i gang i AS Norge, skal ha samme beskyttelse som majoriteten av spillerene...

Dette virker veldig urettferdig spør du meg...det eksluderer faktisk noen prosent av spillerene til å ha samme muligheter på Grepolis som majoriteten :)
 

DeletedUser

Guest
Javel, men det må jo gå an å spille spillet! Dessuten var det bare et eksempel. En stor spiller som deg, kordinerer vel flere angrep samtidig og bør vel skjønne at det er en ulempe hvis alle skulle ha nattbonus på forskjellige tider. Og det er mer urettferdig med premiumsfungsjonene, da over halvparten av spillere er barn og ikke kan betale :D
 

DeletedUser

Guest
Javel, men det må jo gå an å spille spillet! Dessuten var det bare et eksempel. En stor spiller som deg, kordinerer vel flere angrep samtidig og bør vel skjønne at det er en ulempe hvis alle skulle ha nattbonus på forskjellige tider. Og det er mer urettferdig med premiumsfungsjonene, da over halvparten av spillere er barn og ikke kan betale :D

Selvom mange spillere er barn, så har de tilgang til mobil som regel. Og bruker sikkert noe penger på den måten.
 

DeletedUser

Guest
Foreldrene pleier å betale mobil og mobilregninga til barn, men jeg tror ikke de betaler for premium på grepolis :p
 
Topp