Diskusjon Nattbonus er urettferdig!

DeletedUser

Guest
For at hjulene skal gå rundt i AS Norge er det mange mennesker som må jobbe om kvelden og natten. Det være seg skykepleiere, avistrykkere eller bakere...Ovenfor disse menneskene er nattbonusen på Grepolis utrolig urettferdig kontra hva den er for mennesker med "vanlig" døgnrytme. La meg gi noen eksempler...

En sykepleier jobber kveldskift 15.00 - 23.00. Når han kommer hjem har han lyst til å spille Grepolis, men pga nattbonusen sliter han med å erobre byer, siden han må krasje dobbelt så mange tropper som normalt for å komme igjennom forsvaret i byen han vil erobre. Han går å legger seg 06.00, og når han står opp igjen 14.00, ser han at noen har fått inn opprør i byen hans men han sov...uten at spilleren som angrep hadde noen form for handikap da han angrep.

En baker står opp 02.00 om natten for å gå på jobb...men før han drar har han lyst til å sende angrep på nabobyen som han har lyst til å erobre, men pga nattbonusen er dette problematisk. Når han kommer hjem ifra jobb igjen ser han at skole eleven som har nabobyen har angrepet han 07.30...dvs angrepet er sendt rett etter at skole eleven stod opp om morgenen.

Som dere ser kan nattbonusen være veldig urettferdig for ovenfor enkelte mennesker avhengig av arbeidssituasjonen de har...ja, jeg vil nesten kalle det diskriminerende.

Så hva er poenget med nattbonus? Det aller beste ville være om det ikke var nattbonus...men skal det være det, burde det være mulig å kunne tilpasse denne 8 timers perioden etter hvilken døgnrytme du har. For sykepleieren i eksempelet mitt ville sikkert en nattbonus mellom 06.00 - 14.00 vært perfekt.

Så...hva synes dere andre?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Liker nattbonusen som den er jeg,er faktisk sykepleier jeg og er null problem og ta byer selv om jeg jobber kveldskift,er jo bare og time riktig med opprør som starter fase to når du kan være på og sende ks. Kan jo også sende inn tropper som tar lang tid om du vil sende om natta,slik at de treffer etter nattbonus er over,håper ikke nattbonusen forsvinner jeg. har jo pc på jobb også,så får jo både sjekka og sendt derfra også,og når du jobber skift så er du jo heldig og har hele dager fri innimellom ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hehe, er det for å spare plass i journalene at sykepleiere ikke har mellomrom etter komma? :p

har jo pc på jobb også,så får jo både sjekka og sendt derfra også...

Enda mer brennstoff på bålet i debatten om hvorfor helsetjenester er så dyrt... :p

Men ifra spøk til revolver; jeg også ser poenget med å time angrep riktig...og jeg tror du skjønnte at DET ikke var poenget mitt. Si det var KP eller ressurser som var målet for angrepet og ikke erobring...og du tenkte du skulle fyre avgårde et angrep eller ti på nabobyene dine...denne muligheten har ikke en person som kommer hjem ifra jobb 23.00 og legger seg 06.00 da det er få angrep på en øy som tar over en time.

Jeg mener det burde være mulig å angripe døgnet rundt uten å ha et handikap 8 av døgnets 24 timer....
 

DeletedUser80

Guest
Men SpaceGuard, du ser grunnen til at vi har nattbonus nå?

Det er kun minoriteten av spillerene som er sykepleiere eller andre yrker hvor man har en uvanlig arbeidstid. Denne nattbonusen er laget for at de med "vanlig" døgnrytme skal kunne gå og legge seg på kvelden, uten å være redd for å ha ks i 10 byer morgenen etter. Det er også ikke å legge skjul på at mange av spillerene er skole-elever som neppe får være oppe hele natten for å passe på byene sine.

Nattbonus blir også som du kanskje har lagt merke til variert på de forskjellige serverne.
 

DeletedUser

Guest
Som sikkert Mr. High er klar over må man sove i 12+ timer for at det skal være KS i byene dine når du våkner...Ihvertfall på opprørsystem serverene....så akkurat det argumentet synes jeg var litt barnslig...

At man tilhører en minoritet er jo ikke det samme som at det er fritt frem for å bli diskriminert. I åpnings innlegget mitt hadde jeg et forslag om muligheten for å skreddersy nattbonus beskyttelsen innen for en valgt 8 timers periode. Ellers i samfunnet skreddersys det løsninger for minoriteter...det skulle ikke være en umulighet på Grepolis heller :)

Jeg synes det er litt rart at dere synes det er greit at noen kan ha nattbonus besyttelse når de sover og andre ikke...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
nattbonus er ikke automatisk på alle verdener(selv om vi har nattbonus på alle våre) nattbonus kan bli deaktivert og det kan bli ønsket til en ny verden :)
 

DeletedUser

Guest
nattbonus er ikke automatisk på alle verdener(selv om vi har nattbonus på alle våre) nattbonus kan bli deaktivert og det kan bli ønsket til en ny verden :)

Nattbonus bør være, fordi de fleste som spiller er ikke voksne, men faktisk barn og det er dette vi må ta hensyn til. Tidene kan diskuteres :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
urettferdig

jeg syns at det er syyykt urettferdig å ha en nattbonus som beskytter de mindre spillerne som er barn, jeg er selv 12, snart 13 men sitter oppe for det meste å er våken på netterne, så hvis de ikke klarer å beskytte seg godt nok, å være aktiv, hva er vitsen med å spille grepolis.

______________________________
Gamma - Esercito Academy
Eta - Head Hunters
 

DeletedUser

Guest
Rettferdig

Syns egentli nattbonusen er rettferdi eg. Du fanta som er 13 går vell på skule også så du er nok i seng kun noen timer etter nattbonusen. Men får dei som velger å ha f.eks en nattevakt og har data så kan ikkje vi høre på dem. Er nok fleire som er meir afk natta en dei som er online. Helgene blir tiden lenge får meg og, men nattbonusen er noe som alle har. Om vi skal slutte med nattbonusen fordi få tallet ville ha det vekk kofor kunne ikkje vi beholdt 1.0 på grepo? Var "fåtallet" som ville ha det og men ingen fulgte den. Men syns egentli litt selv og at den kunne heller vart frå 00-08 får min del :p Hadde passet iallefall meg perfekt :) Men er ikkje rettferdi at dei som liker den sann som den er at eg skal få det sann som eg vil ha det.
 

DeletedUser

Guest
Hva er vitsen med å spille grepolis vis du har et liv i tillegg? xP
 

DeletedUser408

Guest
Annen løsning

Jeg syns vi kan heler lage flere verdener med nattbonuser som varierer,
Så kan vi spillere spille på de verdene som passer oss best. :)
 

DeletedUser

Guest
Hehe

Jeg støtter forslaget til rage :D

Grepolis kan lage verdenene med forskjellige tidspunkt for nattbonus slik at alle kan spille på den serveren som passer de best.
 

DeletedUser107

Guest
Jeg støtter forslaget til rage :D

Grepolis kan lage verdenene med forskjellige tidspunkt for nattbonus slik at alle kan spille på den serveren som passer de best.

har jo gjort det på eta serveren abdulhey, hvis vi skulle ha fulgt etter dine tidspunkt så hadde grepolis ha hatt nattbonus i flere døgn :p
Nattbonus: 00:00 – 06:00 :p
 

DeletedUser408

Guest
Selv syns jeg det hadde vært lurt av lederne å tenke på flere verdener med variert nattbonus, fart og alt det systemet.
Så kan vi helder fokusere på en eller to verdener som passer oss.
 
Topp