Magi: Renselse

bytting

Well-Known Member
Synes du virker litt bombastisk. Når vi er uenige med deg gjentar du bare deg selv og antyder vi er uenige bare fordi vi ikke skjønner taktiske anliggende.

Derfor jeg spør: Hvem er du?
 

DeletedUser1036

Guest
Synes du virker litt bombastisk. Når vi er uenige med deg gjentar du bare deg selv og antyder vi er uenige bare fordi vi ikke skjønner taktiske anliggende.

Hvis du leser over det jeg skrev: "om man ikke klarer å utnytte det/forstå det" / = eller. Jeg sier ikke at dere absolutt ikke forstår det, jeg opplyser at det er en mulighet for at den generelle grepolis spilleren ikke har tenkt over det.

Derfor jeg spør: Hvem er du?

Hvem jeg er betyr ingen ting i forhold til denne diskusjonen.
 

bytting

Well-Known Member
Magi, ei heller renselse, er ikke egentlig problemet. Problemet oppstår når man kan bruke en type magi vilkårlig mange ganger på et angrep.

Hver type magi burde begrenses slik at det kun kan brukes en gang på et angrep. F.eks, er renselse brukt 1 gang på et angrep kan det ikke brukes flere ganger på et angrep, er sjøstorm brukt 1 gang kan det ikke brukes flere ganger osv
 

DeletedUser1036

Guest
Magi, ei heller renselse, er ikke egentlig problemet. Problemet oppstår når man kan bruke en type magi vilkårlig mange ganger på et angrep.

Hver type magi burde begrenses slik at det kun kan brukes en gang på et angrep. F.eks, er renselse brukt 1 gang på et angrep kan det ikke brukes flere ganger på et angrep, er sjøstorm brukt 1 gang kan det ikke brukes flere ganger osv

Det er jeg enig i!
 

DeletedUser1049

Guest
Jeg tror at alle er enige i at Magi skal kunne være en del av arsenalet til en angriper og tilsvarende for en forsvarer. Det som ikke er greit er når mengden av disse går over styr. Dette skjer jo stort sett bare under events, så man kan jo enkelt si at events er ødeleggende for vanlige strategier som benyttes. På den annen side, om en har inventaret sitt fullt av 20 velviljepakker og jeg har inventaret mitt fullt av 20 Manti IV/V så kan jeg leve med at jeg må vente 5 timer på at ny mantiby er på plass når nesten hele inventaret hans ble brukt.

Når man snakker om strategi, så angriper du ikke med 300 fs eller 55 manti. Du kommer gjerne med 6 fs-byer og 12 olu/flyver-byer og det strategiske blir å dimensjonere angrepet ditt slik at du tar høyde for eventuelle slike forstyrrelser. Det krever selvsagt litt erfaring å mestre og jeg ser at nybegynnere kan få litt avsmak når sitt eneste angrep får smekk, men starter av tråden er knappest noen nybegynner?
 

DeletedUser832

Guest
de tre første i tråden er samme person helt latterlig å skrive "helt eing" til seg selv på en annen konto

smooth criminal, lordfredrik og DoozyHowl er samme person
 

DeletedUser832

Guest
de tre første i tråden er samme person helt latterlig å skrive "helt eing" til seg selv på en annen konto

smooth criminal, lordfredrik og DoozyHowl er samme person

Endelig noen som får det sagt! :D
 

DeletedUser

Guest
de tre første i tråden er samme person helt latterlig å skrive "helt eing" til seg selv på en annen konto

smooth criminal, lordfredrik og DoozyHowl er samme person

Innrømmer gladelig at jeg eg både SmoothCriminal og LordFredrik, men DoozyHowl har jeg ingen kjennskap til.
 

DeletedUser760

Guest
Er det lov til å bruke flere forumsbrukere for å prøve å få frem det man mener i en større grad? Er litt sært og først lage et innlegg med den ene brukeren, og deretter støtte det med en annen bruker.. også (kanskje, dersom du er doozy også) støtte med den tredje brukern....
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror at alle er enige i at Magi skal kunne være en del av arsenalet til en angriper og tilsvarende for en forsvarer. Det som ikke er greit er når mengden av disse går over styr. Dette skjer jo stort sett bare under events, så man kan jo enkelt si at events er ødeleggende for vanlige strategier som benyttes. På den annen side, om en har inventaret sitt fullt av 20 velviljepakker og jeg har inventaret mitt fullt av 20 Manti IV/V så kan jeg leve med at jeg må vente 5 timer på at ny mantiby er på plass når nesten hele inventaret hans ble brukt.

Når man snakker om strategi, så angriper du ikke med 300 fs eller 55 manti. Du kommer gjerne med 6 fs-byer og 12 olu/flyver-byer og det strategiske blir å dimensjonere angrepet ditt slik at du tar høyde for eventuelle slike forstyrrelser. Det krever selvsagt litt erfaring å mestre og jeg ser at nybegynnere kan få litt avsmak når sitt eneste angrep får smekk, men starter av tråden er knappest noen nybegynner?

Så ikke denne før nå :O

Tror denne tråden ble litt misforstått. Jeg refererte i utganspunktet til bruk av magi ved lette opprør, for å spre støtte. Da kan bruk av slik magi være ufattelig irriterende fordi det ikke fører til noen "gains" for angriper. Da mister man en del, uten at det har fått gjort sin hensikt.

På den annen side, når det gjelder overtakelse av by, så er jeg helt enig med deg, men det var ikke med det utgangspunkt tråden ble startet. Det er en helt annen sak, som jeg kan leve med :)

Om jeg er nybegynner ei er vel litt mer diskutabelt, hehe :cool:
 
Topp