Magi: Renselse

DeletedUser

Guest
Nå er jeg så forbanna lei av Artemis' "renselse".

Det er noe forbanna tull! Hva er poenget med å sette magi på angrepet om fienden bare kan utøve renselse på det, for så og sende mange zevs raseri, sjøstorm, hjertelag osv???

Det er bare tull og fjas, og bør bli tatt bort fra spillet, da dette favoriserer forsvarer altfor mye og er ufattelig irriterende.
 

DeletedUser

Guest
Det faktum at man kan sende 53 mantiser, og at bare 31 av dem treffer er fullstendig hodeløst, og tar bort mye glede fra spillet. Det er såpass lite gjennomtenkt og inkompatibelt av InnoGames, at jeg får helt vondt inni. Dette gjøres noe med!
 

DeletedUser

Guest
Jeg er helt uenig i denne tråden! Dette gir spillet en ekstra dimensjon som jeg setter veldig stor pris på.
Er man aktiv, så kan man bare legge ny beskyttelse på angrepet sitt. Dette har jeg gjort mange ganger.

Her gjelder det bare å være lur, mener nå jeg.
Det er greit at folk er i mot eller for nye funksjoner, men å påstå at det er tull og fjas er ikke akkurat veldig konstruktiv kritikk.
 

DeletedUser

Guest
Du er deffspiller du, ja.

Anbefaler deg å tenke to ganger. Si at man har brukt 2 uker på å bygge 55 manticoraer, og har gledet deg lenge til å ta dem i bruk. Da er det vil idioti at noen andre (forsvarer), kan sende minst 2 Zevs Raseries (om de har full velvilje + velviljepakke eller daglig bonus). Blir ikke dette meget urettferdig? Plutselig er over en tredjedel av 2 ukers hardt arbeid borte.

Et annet eksempel: du har 300 FS, du har utøvd fordelaktig vind, men dette fjernes ved renselse, og forsvarer sender mange sjøstormer.

Når InnoGames gang på gang blir fortalt at de må prioritere off, og slutte å gi forsvareren så mange fordeler, så synes jeg det er direkte hjernedødt at slik magi er tilgjengelig.

Dette er noe som absolutt bør fjernes. Det gjør ikke noe bra, og er bare enda et prakteksempel på at InnoGames gir blanke i oss, og at de må begynne å høre på oss.
 

DeletedUser787

Guest
Haha, SC & LF!
Skjønner at det kan være irriterende, men jeg er nok enig med Matrixfj
smiley_emoticons_biggrin.gif
 

DeletedUser

Guest
Du er deffspiller du, ja.

Anbefaler deg å tenke to ganger. Si at man har brukt 2 uker på å bygge 55 manticoraer, og har gledet deg lenge til å ta dem i bruk. Da er det vil idioti at noen andre (forsvarer), kan sende minst 2 Zevs Raseries (om de har full velvilje + velviljepakke eller daglig bonus). Blir ikke dette meget urettferdig? Plutselig er over en tredjedel av 2 ukers hardt arbeid borte.

Et annet eksempel: du har 300 FS, du har utøvd fordelaktig vind, men dette fjernes ved renselse, og forsvarer sender mange sjøstormer.

Når InnoGames gang på gang blir fortalt at de må prioritere off, og slutte å gi forsvareren så mange fordeler, så synes jeg det er direkte hjernedødt at slik magi er tilgjengelig.

Dette er noe som absolutt bør fjernes. Det gjør ikke noe bra, og er bare enda et prakteksempel på at InnoGames gir blanke i oss, og at de må begynne å høre på oss.

Deff spiller
smiley_emoticons_bravo2.gif
, ja du kan få sagt det du. Sier h*n som ligger som nr 23 på angrepsrankingen på Rho..

Å ja jeg har tenkt 2 og 3 ganger. Har faktisk spilt en god stund med denne funksjonen. SÅ jeg vet hva jeg snakker om. MEN vi trenger ikke være enig. Det er faktisk lov å være uenig.

Siste jeg sjekket var Grepo et strategispill, og da er det opp til spillerne å spille på alle strengene.
 

bytting

Well-Known Member
Er man aktiv, så kan man bare legge ny beskyttelse på angrepet sitt. Dette har jeg gjort mange ganger.
.

dette er vel bare korrekt i den grad det er trivielt.

Problemet er ikke renselse i seg selv. Problemet oppstår som en kombinasjon av renselse, at man kan bruke feks sjøstorm/zevs raseri vilkårlig mange ganger på et angrep, og måter å booste magi. F.eks. via magiboostene man fikk i eventen kan man i realiteten utslette hele angrep med nok slike.

Kjedelig..
 

DeletedUser

Guest
Er man aktiv, så kan man bare legge ny beskyttelse på angrepet sitt. Dette har jeg gjort mange ganger.

Nytter ikke mye å legge ny beskyttelse på angrepet når fienden allerede har utøvd zevs raseri og sjøstorm???

Det tar også bort hele hensikten med å kunne legge magi på angrep...
 

DeletedUser

Guest
Ja, det er et strategispill. Si at min strategi er å sende 300 FS m/ fordelaktig vind. Jeg sender også 53 manticoraer m/heroisk kraft og 150 harpyer m/ heroisk kraft. Motstander har noen velviljepakker på lur, og bruker renselse på samtlige angrep. H*n bruker deretter 2 sjøstorm på det første, deretter gjerne mer enn en zevs raseri på hver av de 2 landangrepa.

Da gikk vel den strategien til helvete? Det tar bort poenget med å sette magi, ødelegger mye, favoriserer forsvarer altfor mye, er ufattelig kjedelig og bør kastes på hodet ut av spillet.
 

DeletedUser1036

Guest
Ja, det er et strategispill. Si at min strategi er å sende 300 FS m/ fordelaktig vind. Jeg sender også 53 manticoraer m/heroisk kraft og 150 harpyer m/ heroisk kraft. Motstander har noen velviljepakker på lur, og bruker renselse på samtlige angrep. H*n bruker deretter 2 sjøstorm på det første, deretter gjerne mer enn en zevs raseri på hver av de 2 landangrepa.

Da gikk vel den strategien til helvete? Det tar bort poenget med å sette magi, ødelegger mye, favoriserer forsvarer altfor mye, er ufattelig kjedelig og bør kastes på hodet ut av spillet.

Velviljepakker er ikke noe man har uendelig av, så du baserer hele klagen din på enkelttilfeller. Dessuten, renselse fremmer likesågodt angrep som forsvar, si at en spiller har 20 byer, 3 av de er deff byer. Da vil magien spille en betydelig rolle hvis denne spilleren skal klare å forsvare seg, om magien ikke hadde vært der hadde spilleren muligens måtte spille med langt flere deffbyer i forhold. Du burde lære deg å se en sak fra flere synspunkter.

Og for guds skyld, slutt å kommenter med din andre bruker, det er patetisk.
 

bytting

Well-Known Member
Velviljepakker er ikke noe man har uendelig av, så du baserer hele klagen din på enkelttilfeller.

Under eventer har man(dvs enkelte) uendelig velviljepakke ja. Iom at inno i det siste har lagt opp til at 1/3 av tiden, samt muligheten for å fylle inventaret, så er det mer enn enkelttilfelle.

Dessuten, renselse fremmer likesågodt angrep som forsvar, si at en spiller har 20 byer, 3 av de er deff byer. Da vil magien spille en betydelig rolle hvis denne spilleren skal klare å forsvare seg, om magien ikke hadde vært der hadde spilleren muligens måtte spille med langt flere deffbyer i forhold. Du burde lære deg å se en sak fra flere synspunkter.
.
Fordeler for deff fremmer angrep? God dag mann, økseskaft.

Og for guds skyld, slutt å kommenter med din andre bruker, det er patetisk.

Haters gonna hate
 

DeletedUser1036

Guest
Under eventer har man(dvs enkelte) uendelig velviljepakke ja. Iom at inno i det siste har lagt opp til at 1/3 av tiden, samt muligheten for å fylle inventaret, så er det mer enn enkelttilfelle.

Det er få som velger å fylle inventaret med velviljepakker, iom at det er ubrukelig i forhold til mange av de andre bonusene man kan skaffe. Så jo jeg slår fast ved at det er et enkelttilfelle.


Fordeler for deff fremmer angrep? God dag mann, økseskaft.

Håpløst....
Magi har man ikke uendelig av, så om man klarer å få to deffbyer til å fungere som 3-5 så kan man droppe mye deff og bygge mer off, som vil si at overall fremmer det off, om man har mye deff i utganspunktet vil ikke magien utgjøre en like stor forskjell i forhold.
 

bytting

Well-Known Member
Det er få som velger å fylle inventaret med velviljepakker, iom at det er ubrukelig i forhold til mange av de andre bonusene man kan skaffe. Så jo jeg slår fast ved at det er et enkelttilfelle.
De er ikke ubrukelige, har du ikke lest tråden så langt?


Håpløst....
Magi har man ikke uendelig av, .
Det er nettopp det man i prinsippet man har. Dvs under eventene. 1/3 av tiden id et siste har vært event-tid
 
Sist redigert:

DeletedUser1036

Guest
De er ikke ubrukelige, har du ikke lest tråden så langt?

Jeg sa ikke de var ubrukelige, jeg sa de var ubrukelige i forhold til mange av de andre gjenstandene som er mulige å hente.



Registrerer at du ikke evner å trekke de logiske konklusjonene av hva du selv sier.

Her antar jeg at du sikter til eksempelet mitt om 2 byer som kan virke som 3-5.

La meg spesifisere: Mr Off har 2 forsvarsbyer, og blir angripet i fire av byene sine, dessverre er byene som blir angrepet i et fiendtlig område og ingen alliansemedlemmer rekker frem med def. Mr Off skal sende de to forsvarsbyene i støtte, i utgangspunktet burde ikke Mr Off klare å forsvare fire byer mot solide angrep. Men ved hjelp av renselse klarer han å kaste visdom på to av de, deretter kaster han zevs raseri og hjertelag. Da er angrepene oppimot 40%svakere. Mr Off deler da byene sine i to og sender. På grunn av litt hell får han bare opprør i en by. I den samme situasjonen uten renselse ville Mr Off mest sannsynlig fått opprør i to eller tre byer.

Og opprør i en by er ikke så veldig mye. Om spilleren hadde vært en deff spiller (Mr Deff) kunne han ha sendt en deffby i støtte til hver av byene, men fortsatt bare brukt renselse på to av de, i utgangspunktet. Som vil si, deffen til Mr Off ble potensielt brukt mer effektivt enn deffen hos Mr Deff spilleren.

I dette eksempelet ser man at Mr Off vil i lengden kunne utnytte deffen sin til det maksimale, imens Mr Deff er fortsatt bare en deffspiller med samme mengde magi som Mr Off, men mer deff, som gjør utnyttelsen av magien per soldat lavere.

Hvis magi ikke hadde vært der hadde de fleste måttet spille ca 50/50 mellom off og deff, magi åpner for spontane muligheter og er en faktor som spiller en stor rolle gjennom hele spillet, om man ikke klarer å utnytte det/forstå det, så er det en selv man kan klage på, ikke Inno.
 
Topp