Diskusjon KP og Hell

DeletedUser807

Guest
Bare lurer på hvorfor man blir belønnet med å ikke angripe!! Det jeg mener er at det er jo mer lønnsomt og ikke gjøre en dritt og bruke ressursene på byfestivaler hver dag.
Ser jo at serverene nesten dør ut og folk kjører nå kun byfestivaler for så og grunnlegge nye byer eller bruker byplasser på innadling.
Man får også lite betalt for og angripe fienden med tanke på at det stort sett er deff man treffer på, og man trenger ikke doktor grad i mattematikk for å forstå at man da får ca 3 runder i agoraen samtidig som man bruker ressurser på og bygge troppene opp igjen som tilsvarer ca 10 byfestivaler. Ergo logg deg på en gang om dagen og kjør byfestivaler!!!
Og når man i tillegg får - i hell ca 90% av gangene man angriper så blir det jo håpløst!! Og det stemmer, har følgt med en stund på dette.....
Grepolis= kriger/Strategi spill??? Nei, FANT har begynt å tvile....
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Er sant det. Om en tenker 250 flammeskip tar ut 300 birems (Ca det som står i en full by), hvor en ikke har noe særlig bonuser fra mur eller liknende. Da får begge ca 8 seiersparader.

Om en da ser på hvor mye ressurser det tar å bygge f.eks 300 birems (som er billigst), og bare regner på stein som er det som krever mest ressurser i en byfestival. Så vil ressursene fra 300 birems, tilsvare over 11 byfestivaler (uten matematikk). Det vil være enda større tap for angriper, siden flammeskip er mer tidkrevende og koster mer ressurser. Om da begge parter hadde latt troppene stå, så hadde veksten til begge vært større!
 

DeletedUser399

Guest
Dette skal få være den beste posten jeg har lest her på hele min grepolis karriere. Helt sant dette!! Får jo nesten ingenting igjen av å angripe!
 

DeletedUser399

Guest
Sikkert ingen andre en oss tre som er enige i dette...

mwC5Gnm.png
 

DeletedUser

Guest
Godt innlegg fant..

Dette har ligget å bakhodet mitt lenge. Trist å se top 10 ranken ofte innebærer slike spillere som bruker en formue på gull og spinner byfestivaler og olympiske leker uten å angripe.

På NU er jeg på 11. plass på angrepsranken og det har ført meg til 50. plass på ranken (har bare erobra byer over 5k.) De fleste på NU drikker seg sanseløse på olympiske leker og spinner heller byfestivaler enn å angripe.

For min del utgår: Olympiske leker og ihvertfall gulle opp mur på rundt 30 min som Einøy gjør... ha ha (-;
 

DeletedUser610

Guest
Det er slik det blir på opprørsverdener dessverre. Opprørsverden = Byggmester Bob.
For de som liker angrep er erobring absolutt å anbefale
 

DeletedUser817

Guest
Kan ikke være mer enig med Fant. Det koster mye "penger" å være angrepsspiller.
Men som MrP sier, så er erobring mer ett spill for offensive typer. Der går det ikke å deffe i lengden.
 

DeletedUser580

Guest
Det er slik det blir på opprørsverdener dessverre. Opprørsverden = Byggmester Bob.
For de som liker angrep er erobring absolutt å anbefale

Ikke helt enig i det der, Eta, Theta og Kappa har det vært full rulle med offensivt spill fra min og mange andres side. Vil heller ikke si at erobringsservere er så utpreget angrepsrettet, men har jo knapt vært innom slike servere da:p

Eta var vel uten app, kanskje delvis Theta også? iallefall ikke så mange som brukte den da..

Men når det er sagt, så har FANT helt rett...latterlig lett å forsvare seg, til og med mot dyktige angrepsspillere som FANT(ORANGEN), hehe;)

I tillegg er app'en en 500% forsvarsbonus...
 

DeletedUser610

Guest
Ikke helt enig i det der, Eta, Theta og Kappa har det vært full rulle med offensivt spill fra min og mange andres side. Vil heller ikke si at erobringsservere er så utpreget angrepsrettet, men har jo knapt vært innom slike servere da:p

At du endte høyt på Kappa er vel et tegn på at det jeg sier stemmer med tanke på at du startet så mange måneder senere enn alle andre :p Hadde det vært slik at Opprørsverden ikke var Byggmester Bob hadde du jo endt tilsvarende langt ned på angrepslista siden alle andre faktisk hadde angrepet.

Det er selvfølgelig mulig å være offensiv på opprørsverdener også, men som du ser ovenfor så ser du at antallet spillere som faktisk er mer offensive enn defensive på slike verdener er heller få. De fleste offensive spillere har jo faktisk kommentert her :p

Det som gjør at det bygges mer angrepsstyrker og flammeskip på erobringsverdener i forhold til opprør er at det brukes til både forsvar og angrep der. På Iota når jeg hadde ca 90 byer hadde jeg 3 byer med landforsvarsstyrker totalt. Og kan jo si at det gikk ganske greit der.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har spilt ganske defensivt, men jeg er faktisk helt enig i det de andre sier her..
 

DeletedUser807

Guest
Er så lei....gidder snart ikke dette mer!! Tilfeldig ja jævlig...
Foreløpig hell i dag: +4 /-7/-18/-19/-15/-30
 

DeletedUser

Guest
Det har blitt vurdert å senke hell nivå slik som smygen foreslo ovenfor eller å gjøre ekstreme resultat mer sjeldne enn hell resultat som er nærmere null. Jeg legger ut en video fra Innogames der i det blir i starten snakket om nye ting som skal komme til grepolis.

To nye helter er på vei :D Denne serien kalles InnoGames TV og det kommer en oppdatering på hva som skal skje i forbindelse med spillene hver måned.

http://www.youtube.com/watch?v=zrgFX_vbMdY
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser399

Guest
Det er så bullshit at det er tilfeldig!!

+9% / -29%/ -6% / -12% / +7% / -18% / +23% / +16% / -6% / -27% / -28% / -28% / +20% / -21% / +22% / -24% / -20% / +11% / -17% / +2% / -22% / -21% / +10% / -3% / -25% / -23% /-28%

Har dette vært tilfeldig, skulle man etter så mange angrep ligge rundt 0 i hell tilsammen. Med alle dagens angrep ligger jeg på -238%
 

DeletedUser

Guest
Det er muligens tilfeldig hvor mye i minus et angrep går. Men at det er tilfeldig om det går i pluss eller minus blir bare feil.. De gangene en går i pluss er vel når en sender havnesjekker, mens de større angrepene blir nesten alltid minus. Ikke bare litt irriterende.
 

DeletedUser

Guest
Eneste gangene jeg faktisk får hell, er når jeg sender havnesjekker...
 
Topp