Sendt videre Kampmoral

DeletedUser

Guest
Poenget er at om vi angriper en spiller og tar byer fra han, la oss si vi har senket han fra 25 til 10 byer, da sitter vi igjen med dårlig kampmoral mot hans. Mens han sitter igjen med nok byplasser til 35 byer.
Altså for at vi skal tjene på å senke en spiller så mye, bør vi utrydde han helt. Og om spillere blir kastet ut av alliansen sin er det ofte en grunn til det, og det er helt urelatert til temaet for tråden.
Meningen med spillet er jo å vinne, og for å vinne må man knuse motstanderen. Det å knuse motstanderen er umulig så lenge kampmoralen er som den er.

Må også si at jeg syns at spillere som har mistet mesteparten av byene sine ikke skal få hjelp av spillet til å bygge seg opp igjen. De har mistet mange byer fordi de ikke er spesielt flinke. Og som alle vet, de som ikke er spesielt flinke i et spill, taper. På grepolis har man tapt om man mister alle byene.
Sånn er det ikke på grepolis så lenge kampmoralen er som den er.
Når jeg spiller, ønsker jeg å ha muligheten til å utrydde motstanden.

Jeg gjenter: Jeg vil ikke å fjerne kampmoral. jeg vil bare den skal justeres, slik at det går an å rimme spillere som en gang har vært store.

Ja, byplasser gir deg ikke styrke ;) Som sagt når en stor spiller mister mange byer må han ha like mye rett til å få beskyttelse av kampmoralen som en som aldri har hatt mange byer.
 

DeletedUser113

Guest
Ja, byplasser gir deg ikke styrke ;) Som sagt når en stor spiller mister mange byer må han ha like mye rett til å få beskyttelse av kampmoralen som en som aldri har hatt mange byer.

Helt uenig.


Jeg får bare skjære gjennom her. Dakapo, er det aktuelt å sende forlaget videre?
Hvis det ikke er det kan vi bare kutte diskusjonen her.
 

DeletedUser

Guest
Ja, byplasser gir deg ikke styrke ;) Som sagt når en stor spiller mister mange byer må han ha like mye rett til å få beskyttelse av kampmoralen som en som aldri har hatt mange byer.

La meg legge til at, med mange byplasser kan man ha fordeler også, hvis en spiller mister over 30 byer. så kan han grunnlegger han alle byene, sånn 20 t unna nærmeste findelige by. Starten når de har 750 p så er man ikke så inntrissert, og ta dem. Derfor lar han være, men så om noen dager. når de nærmer seg 5000. så da har han nok en del tropper i byene. Da tror jeg ingen vil begynne nytt angrep på han, da du vet han vil sende birem rett før siste angrep. Derfra kan han bare vokse seg så stor, og aldri bli utryddet.
 

DeletedUser

Guest
Høres fornuftig ut mye her.

Men selv om vi liker spillet også, er det desverre ikke alle oss "mindre spillere" (nybegynnere), som kan sitte forand PC'n 24/7, og forsvare oss til en hver tid.
Skal vi da ofte få beskjed når vi logger på, at enda en by eller to, er tatt av en stor gruppe med spillere fra en eller flere større allianser som har gått sammen. Som stort sett kan legge opp angrepet når andre er på arbeid, skole e.l.
Da er det ikke mye igjen av spillet etter min mening.
Kjenner til flere som angriper stort sett om natta, når jeg merkelig nok sover (selv med nattbonus, er de store nok til å klare dette greit), og etter folk har gått på skolen eller arbeid. :p

Det er i alle flott at de forskjellige meninger og oppfatninger av hvordan spillet bør være, kommer frem! :D
Noen liker spillet for strategi og felles kamper.
Mens andre kunn er ute etter å få flest mulig byer uansett metode.
Liker folk å plukke byer når eierne sover eller er på arbeid, kan vi desverre ikke gjøre noe med det. :(
 

DeletedUser113

Guest
Jeg lurer litt på hvor lenge du jobber hver dag jeg, det tar jo minst 12 timer å erobre en by.. :)
 

DeletedUser

Guest
:D
Men vi har heller ikke mulighet å bruke hele fritiden forand PC'n! :)
Har kanskje valg feil spill! :p
 

DeletedUser

Guest
Men når du kommer hjem. da pleier du vel, og ta en pause. så da har du tid sitte foran pc'n ;)
 

DeletedUser

Guest
Og du trenger ikke å sitt på pc 24/7 for å forsvare byene dine... Det holder i massevis å logge inn et par ganger om dagen. (om morgenen, etter skoln, etter middag før og du legger deg)
 

DeletedUser

Guest
Hei igjen
Joda, pleier å logge på når jeg kommer hjem, og skjer det noe til spesielle tider, prøver jeg å være online da.
Men om natta prøver jeg å prioritere å sove! :p Det er det ikke alle spiller som gjør, og de er ganske aktive på denne tiden! :confused:

Men for all del. Jeg skjønner godt hva spillet går ut på! ;) Og som jeg sa, er det ikke sikkert det passer meg, dersom det krever for mye av min tid å være online.

Uansett takker jeg for en hyggelig debatt! :D
 

DeletedUser

Guest
La meg legge til at, med mange byplasser kan man ha fordeler også, hvis en spiller mister over 30 byer. så kan han grunnlegger han alle byene, sånn 20 t unna nærmeste findelige by. Starten når de har 750 p så er man ikke så inntrissert, og ta dem. Derfor lar han være, men så om noen dager. når de nærmer seg 5000. så da har han nok en del tropper i byene. Da tror jeg ingen vil begynne nytt angrep på han, da du vet han vil sende birem rett før siste angrep. Derfra kan han bare vokse seg så stor, og aldri bli utryddet.

Du har et poeng der ;)
 

DeletedUser113

Guest
Jeg mener fortsatt dette er aktuelt.
Siden det har gått såpass lang tid, kan ja da gå ut ifra at forslaget her ikke kommer til å gå noen vei? :)
 

DeletedUser920

Guest
Jeg er veldig for denne ideen. Få fingen ut dere som styrer.. gi tilbakemeldinger. Er dette mulig, ikke mulig?
 

DeletedUser

Guest
Vi får ikke tilbakemeldinger på forslag så hvorvidt det er mulig eller ikke vet jeg lite om dessverre.
 

DeletedUser920

Guest
Kan du ikke ta det opp med Grepolis folka? De er vel åpne for forslag, håper jeg :confused:
 
Topp