Josef K.

DeletedUser

Guest
Kjør på og knus mur. Vi ønsker å boikotte Innogames økonomisk. Da snakker vi om å stoppe gullbruk, ikke stoppe angrep.
Så lenge det ikke har vært avtalt noe IAP, så er det heller ikke noen IAP. Hvorfor skal vi ikke angripe da?
 

DeletedUser806

Guest
Today, 09:58 Agamemnon42 Agamemnon42 Peltast

Falsely Accused
It's ironic that when someone is falsely accused of cheating using supposed bots or scripts we use the complaints procedure they do nothing, they won't provide the evidence.

We then bring our complaints here to the forum and instantly they close the threads......just goes to show how corrupt INNOGames is, my thread I placed last night was completely removed......

I managed to find the CEO for INNOGames on facebook and have written to him expressing my anger over what is happening


Fra det engelske forumet, det er ca 2000 spillere som er utestengt over hele linja. Nå begynner dette å nærme seg en skandale. Og hva gjør Inno, sletter tråder, gir ingen forklaringer, tar ikke spillerne på alvor, rydder ikke opp i eget rot? Nå er det vel på tide med handling, oppreisning og opprydning?


Handling?
Jo forøkte...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1011

Guest
Jeg har aldri bedt deg om noen støtte, Tande. Og dette handler om mange flere enn meg, du har også en hos deg. Det handler om et overgrep fra Inno sin side på flere spillere. Hvordan du får det til å dreie seg om noe annet enn det som har blitt lagt ut her, det er merkelig. Gå deg selv etter i sømmene, så finner du nok ut at det aldri har vært nevnt noen iap fra Promakhos sin side. At du derimot tror det, og sprer det, får du ta på din egen kappe.

Så vidt jeg vet, kan man mure uten gull.
 

DeletedUser

Guest
Hva er det egentlig du snakker om nå?
Gullboikott er ikke i nærheten av det samme som noen våpenhvile. Vi har aldri hørt noe om våpenhvile med dere og AM har i alle fall ikke vært involvert, da AM er utestengt fullstendig uten grunn. Noen som er litt av poenget her.
Dere er er også sammet av utestengelsen, dette handler om noe større enn bare AM, men har ingenting med våpenhvile å gjøre.
Hvis dere ikke klarer å forsvare dere uten gullbruk,så får det være en vurdering dere gjør selv.
 

DeletedUser

Guest
Feigt å skittent spill vet vi jo at PP/PN kjører... å fortsatt blir dere overassket??? :p *ler*
De driter vel i alt og alle og gjør som dem vil uansett, hvorfor i all verden skal vi ta hensyn til noe....?
Å hvorfor skal vi støtte opp for å være behjelpelig mot dem??
Drit i PP/PN! Drit i INNOGAMES! Drit i AM å la dem styre som dem selv vil videre.
Serveren er i gang å dø ut alikevel så hva har det å si?
Fåreslår heller at vi alle slutter :p så kan PP/PN krige mot XXX kings og co eller noe :p
 

bytting

Well-Known Member
Bare for å klargjøre så har aldri promakhos bedt dere hjelpe oss. Dette er noe som rammer alle spillerne, og er i alles interesse at vi reagerer på.
 

DeletedUser806

Guest
Ja big, helt enig!
La de spille alene. Så kan de høvle over skolegutter uten gull på kontoen. Da skal du se de blir glade.

Meglaos, du har tydeligvis ikke fått med deg alt eller noen holder deg for narr. Men jeg vet jo at allyen din gjerne lyver så det renner for å slippe unna realiteten. MEEEN det er mye enklere å la være å ta stilling når man har en HAU med opprør i mot, så venter man til fase 2 renner ut og skriker "ingen iap".

En død server er det eneste Inno ville sett og lyttet til! Men dere er avhengig. Som narkomane som ikke klarer å la være en liten uke for å få gehør i en sak som dere ser som viktig.
 

DeletedUser

Guest
Dette blir for dumt.
En tråd som handler om en protest mot Innogames som utestenger flere tusen spillere, deriblant spillere i flere konurrerende allianser blir snudd til en patetisk og latterlig reaksjon fra 2 spillere i Ensi som ikke liker at vi gjør det bedre for øyeblikket.

BigFat forklar oss hvordan vi bedriver skittent spill. Ikke sleng ut slike løse påstander uten å begrunne. Vi har aldri bedt om noen IAP og vi har angrepet noen av dere og har noen opprør, big deal?
 

DeletedUser580

Guest
Må bare komme med en kommentar - kjenner ikke til ingame action da, men ut fra det jeg leser her og på ryktebørsen..Kjenner forøvrig svært lite til den utestengelsen som har blitt effektuert, men må jo si jeg ble mildt sagt overrasket da bl.a. AM ble utestengt - regner med det er en miss, noe annet ville være absurd..

Gullboikott er ikke i nærheten av det samme som noen våpenhvile.
Finner det meget rart at du/(dere) tror du kan få gullboikott på en server om det hamres løs med katapulter på fiendebyer...både murer, tropper og remmer blir nok gullet i slike stunder, tross for at PN roper om gullstopp...må le litt..

Hvis dere ikke klarer å forsvare dere uten gullbruk,så får det være en vurdering dere gjør selv.
Ja, tror at bl.a. jeg har vist opptil flere gang her på Pi at det klarer ikke de store sterke PN heller...

Tenkt da - rop ut om gullstopp - fortsett spillet med full styrke (som er basert på at man benytter gull) regner ikke med at noen i PN har klikket vekk premiumfunksjonene?
Det er ikke en diskusjon alliansene imellom, her bør du Aegis se at du/dere ikke kan få 'pose og sekk'...kun min mening, har ikke snakket med andre enn en pm til Bytt og en til Tande ingame, så kjenner lite til dette som sagt...
 

DeletedUser

Guest
Eg kommer til å avstå med å angripe/hjelpe til med å angripe så lenge som AM og de andre spillerne er utestengt.
Dette har eg informert om på allianse forum

Jank
 

DeletedUser107

Guest
Eg kommer til å avstå med å angripe/hjelpe til med å angripe så lenge som AM og de andre spillerne er utestengt.
Dette har eg informert om på allianse forum

Jank

smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif

Da er det ihvertfall noen i pp/pn som skjønt poenget :)
 

DeletedUser1011

Guest
Utestengelser

Da var hekseprosessen over (for denne gang?). For meg er det en hekseprosess siden jeg må ha brukt en form for magi som jeg ikke vet hva er eller noen vil fortelle meg hva er. Jeg vet ikke hva dette handlet om (regner med at de andre har fått tilsvarende lite informasjon) og uten at de har framlagt bevis for noen form for bedrag. Jeg har åpnet for at kontoen min kan gjennomgås, jeg har etterspurt informasjon og bedt om bevis, uten å få noe. Bot og script, jeg visste ikke hva dette var en gang. Og er fremdeles uforstående til at jeg kan ha brukt noe som umulig kan installeres på en jobbpc der alt må installeres av IKT. Langt mindre er jeg interessert i å spille på en slik måte.

I forbindelse med denne saken, så har jeg valgt å stå fram og jeg har ingen ting å skjule. Jeg vil gjerne takke alle, både med- og motspillere for at dere har valgt å tro på oss som ble utestengt. Den støtten varmer og har gjort dette verdt å stå i. Det er bare å beklage at det ble krøll i forbindelse med hva man skulle gjøre for å vise denne støtten i form av reaksjon rettet mot Inno. Takker for initiativ til at en iap var en måte å vise dette på, men lurt at man da gjør avtaler og ikke setter i gang på uavklart grunnlag. Beklager også at et løsrevet sitat fra meg ble brukt uten sammenhengen den sto i, men den saken skal jeg rydde opp i med den det gjelder. Da jeg ba om handling, så var den rettet til Inno.

Jeg vil rette dette mot support: Jeg er mer enn spilleren Alexandros Megalos, det finnes et menneske bak det navnet. Det mennesket er svært krenket over behandlingen det har fått i systemet. Fra å være en sak der «dette er mellom oss og den aktuelle spilleren» har vi som har vært utestengt blitt omtalt til andre spillere på svært nedverdigende måter.
Vår reaksjon har blitt omtalt som typisk for skyldige mennesker. Til det vil jeg si, dette er et brudd på personvernet og fullstendig uprofft av folk som skal håndtere utestengelser eller andre saker som angår enkeltspillere. Når man fjerner seg såpass fra mennesker at man putter en sjablong på dem, så er det fare på ferde. Jeg vet godt hvordan jeg reagerer når jeg gjør noe feil, jeg legger meg flat, jeg beklager til de(n) det gjelder, soner og gjør et forsøk på forsoning. Og hadde jeg gjort meg skyldig i bedrag, så hadde skammen tatt meg så kraftig at jeg bare forsvant i tillegg. Jeg kunne aldri stått oppreist på Grepolis dersom jeg hadde gjort meg skyldig i bedrag. Så, dakapo, å snakke om meg på den måten, til folk som kjenner meg og har tillit til meg, det der var ærekrenkende. Du sa attpåtil at de man stoler på og de man tror man kjenner, er de som oftest lurer folk. Dette var smertefull opplevelse, spillgleden min har fått seg en kraftig knekk. Du har trukket min lojalitet og troverdighet i tvil overfor mennesker jeg spiller med og vil gjøre alt for.
I supportteamet er det en som klarer å skille sak og person og som holder seg innenfor rammene av sin funksjon, takk for det, tfjell. Du har også vært med på å gjøre dette verdt å utholde.

Vel, jeg tror aldri vi vil få noen forklaring, oppreisning eller beklagelse fra systemet. Selv om jeg venter på en personlig beklagelse i fht omtalen som er nevnt over. Men det tror jeg heller ikke, tickets blir lukket uten at jeg får svar.
Jeg vet at du ikke ber om det, dakapo, men jeg vil likevel gi deg et råd: Slutt å holde det ekteskapet ditt med systemet hellig, det hender det er klokt å være moderat utro. Det kan hende at du faktisk vinner noe på det, for eksempel tillit. Den er fullstendig fraværende for min del. Håper at den belønning du får for å følge instruks fra systemet er mer verdt enn en tillit og respekt hos spillere. For det er slik at jeg unnskylder deg med at du representerer et system der ingen form for påvirkningskraft er plassert hos dere, det finnes ingen dialog oppover, den er kun enveis, dere oversetter og iverksetter, men er fullstendig uten mulighet til selvstendig å kunne vurdere eller utvise noen form for skjønn.
Denne er til deg: https://www.youtube.com/watch?v=wHmnmSf61JU&list=RDwHmnmSf61JU#t=31

Håper denne tråden får stå så lenge før den blir slettet at de med- og motspillerne som fortjener honnør, rekker å lese.
 

DeletedUser

Guest
Bra at du er tilbake AM, det skulle bare mangle.

Hele denne saken vitner om amatørmessig opptreden fra Innogames.
Alle skjønner at de har tabbet seg ut, istedenfor å opptre redelig kundevennlig, så holder de kjeft, anklager spillere på det groveste og prøve å late som ingenting.

Vi kommer ikke til å glemme hva som har skjedd. Oppfordrer fortsatt til økonomisk boikott av Innogames og selv om Dakapo har slettet tråden min hvor jeg sier rett ut hva jeg mener om LATTERLIG og ELENDIG support, så gjentar jeg det i denne tråden.

Innogames og Grepolis lever av kunder som betaler, i Norge har man rettigheter som forbrukere og man må forvente å bli behandlet på en skikkelig måte.

Når spillere som helt åpenbart er uskyldig blir utestengt uten grunn og forklaring, samt får en rekke beskyldninger mot seg fra Dakapo når det sendes inn ticket, vitner om elendig ledelse hos Innogames, elendig informasjonsflyt, elendig ansvarsfordeling og elendig opptreden fra enkelte av de som sitter i Norge og skal svare oss. Vi forstår at dere opplever at dere er bundet på hender og føtter og ikke tør å opptre på en kundevennlig måte, men i tillegg til at jeg er flau over måten Innogames generelt har opptrådd, så er jeg også flau på vegne av Dakapo.

Men ønske om fortsastt økonomisk boikott av Innogames, til tross for at kjeltringene prøver å vri seg unna ved å holde kjeft og late som ingenting har skjedd. At AM og de andre som ble utestengt fortsatt ikke har fått en forklaring, vitner om kjeltringstreker på høyt nivå som bl.a Dakapo støtter opp under!
 

DeletedUser1049

Guest
Hei, jeg er også en av de som har vært borte på "ufrivillig ferie" i tre dager. Jeg er vel på ingen måte imponert over måten denne prosessen har vært håndtert, spesielt ikke ifra Tyskland, men som AM og aegis også påpeker så kunne nok dette ha vært håndtert annerledes lokalt også. Jeg er ganske ny i spillet, men jeg vil tro at det i begynnelsen var en tilstand der alle hadde respekt for hverandre, der alle jobbet sammen med forslag og ideer til å gjøre opplevelsen i spillet bedre. Etter mange år i spillet må dette ha gradvis endret seg og vi er i en situasjon der alle jobber mot hverandre for å gjøre opplevelsen med spillet så dårlig som mulig for andre.

Det virker å være minst tre parter her som bidrar; driftsavdelingen i Tyskland som elsker servere, men hater brukere (bruker er det samme som penger, aka lønn); support som tok opp rollen ut ifra sitt lidenskapelige forhold til spillet, men som over tid har utviklet en dødsforakt for de plagsomme spillerne som hverken er sunn for Innogames eller personlig for de det gjelder (det er helt sikkert lov å ta en pause og finne igjen gløden som var årsaken til at man meldte seg i første omgang); og så har vi spillerne, en lite homogen gjeng med svært varierende grad av; konkurranseintinkt, respekt for autoriteter, modenhet og evne/vilje til å sette seg inn i flere sider av saken.

Når man går målrettet etter juksere ender man som oftest opp med gutter i alderen +/-22 med langt over snittet kunnskap om data. Om man derimot kjører et skudd i blinde så treffer man et bra gjennomsnitt av alle brukere. Man får noen skoleungdom som spiller på app i friminuttene, man får forskjellige typer folk i forskjellige typer yrker som har mer eller mindre mulighet til å spille på jobben, du får med en hjemmeværende husmor eller to med fritid på dagen og du får med deg en som nettopp har solgt selskapet han jobber i hvor bonusen for å gjennomføre salget var på et 2-siffret millionbeløp. Nettopp han kommer til å bli særdeles ubehagelig for Innogames i Tyskland, med ubegrensede ressurser til disposisjon i kampen for rettferdighet.

I mens får vi her hjemme begynne på jobben med å reparere den tilliten og respekten som har blitt brutt ned som følge av denne saken. Jeg har fått signaler om at admins vil følge nøyere med på brukernes logger fremover for raskt å kunne hjelpe til å identifisere hva det er som har laget krøll. Det er i alles interesse at serverene jobber så raskt som mulig og at vi som brukere får den ytelsen vi betaler for. Dette virker på meg som et bra steg fra support for faktisk å yte support til brukerne i denne sakens anledning som vi definitivt har behov for. Så får man tenke litt igjennom hvordan man skal reparere de personlige forholdene som har blitt skadet i prosessen. Jeg er sikker på at om viljen er der så er det mulig å komme styrket ut av dette som et Community og ta lærdom av dette til senere dialog.
 

DeletedUser

Guest
Skammelig oppførsel av Innogames?

Utestengelse uten informasjon.
Alvorlige anklager uten bevis.
Spillere tilbake uten noen form for kompensasjon eller informasjon.

Kan dette kalles en skandale og være grense til svindel?

Ser ikke at dette bryter med forumreglementet, så jeg regner med at moderatorer lar denne stå og samtidig bidrar med informasjon til oss på forumet og legger press til de i Tyskland, slik at det ryddes opp og man løser dette uten å holde på slik Innogames gjør nå. Det å prøver å tie for å få folk til å glemme en grov tabbe etterfulgt av skammelig oppførsel, er neppe noen god strategi. Folk glemmer ikke så lett.
 

DeletedUser1049

Guest
Da har det kommet et offisielt svar fra ledelsen i Tyskland. De beskriver denne tilfeldige utestengelsen av brukere som "a new feature" og selv om de ikke kan "satisfy every single user with every new feature" vil de fortsette å gjøre "what is best for the game". Vet ikke om jeg ble helt klok på dette svaret, men slik jeg forstår det så vil 2000 brukere bli stengt ned på en jevnlig basis. Hadde vært fint om de kunne sagt noe om hvor ofte denne nye funksjonaliteten vil benyttes for å skape noe forutsigbarhet. Hadde kanskje vært greit å vite om de som har blitt rammet en gang vil være untatt neste gang man bruker funksjonaliteten.
 

DeletedUser

Guest
Ja, det er helt vanlig at en "new feature" innebærer random utestengelse av 2000 brukere, de fleste sannsynligvis betalende, uten noen form for informasjon. Dette er flaut og skandaløst av Innogames.
Hadde jeg vært Dakapo og Tfjell ville jeg hatt en svært flau bismak og bidratt til å hjelpe de norske brukerne slik at vi ikke blir behandlet som luft av et kjeltringselskap.
 

bytting

Well-Known Member
Er dette mest tragisk eller komisk?

Inno skal altså jevnlig utestenge 10% av spillerne, på vilkårlig grunnlag, i et desperat forsøk på å skremme botterne.

Her en id'e til konkurransedelen av dette forumet: Gjett 5 spillere du tror blir utvist neste gang, de som får 5 rette får litt gull i premie...

Evner de ikke å ta en fenomenologisk tilnærming? At det at spillerne nå opplever inno som et jallafirma styrt av et gjeng drittsekker kan da ikke være 'best for the game'.

Praktisk tilnærnimg evner de heller ikke. Skal de jevnlig utvise 10% av spillerne? Og siden ingen vet hva som utløser dette vil jo sannsynligvis de samme gå igjen. Etter man er blitt utvist for det samme et antall ganger skal de vel utvises for godt. Lykke til med å få dette til i praksis. Vil jo måtte kollapse av seg selv dette.

De burde også ha coachet support bedre på forhånd. Er ikke bare i norge support har overskredet en hver grense for normal oppførsel. Også andre steder. All tillit til support har jo forduftet på dette, og den kommer ikke tilbake av seg selv. Spliden mellom support og spillerne kan neppe være 'best for the game'

Er jo også en gedigen elefant i rommet. Men den greier dere sikkert å tenke ut selv hva er:)
 
Sist redigert:

DeletedUser1090

Guest
Jeg leser med forundring det som er nevnt her. Jeg må være like "u-data-kyndig" som AM. Jeg vet heller ikke hva bot og script er.
Og dette med utestenging av tilfeldige spilere - jeg måtte sjekke kalenderen. Men den viste ikke 1. april.
Det må vel også kunne sies at jeg ikke er student og +/-22 år.
 

DeletedUser

Guest
Jeg støtter boikotten. Og jeg kjøper aldri gull, har aldri kjøpt, og vil aldri kjøpe gull. Billigere og gøyere å spille gratis.
 
Topp