Huawei fellesskapserklæring 2021

Mafa3k

Community Manager
Grepolis Teamet
Community Manager
Hei spillere,

Som noen av dere kanskje er klar over, har det kommet nyere lovgivninger opprettet av de kinesiske og amerikanske regjeringene, som begrenset den kinesiske produsentens tilgang til Google Play-tjenester på enheter som den amerikanske regjeringen hadde sikkerhetsproblemer med. Du finner pressemeldinger og nyhetsartikler om emnet. Så hvorfor snakker vi med deg om dette emnet i dag? Kort sagt, det begynner å påvirke noen av spillerne våre.

Spillere som nylig har kjøpt Huawei-enheter eller noen Honor-merkevare-enheter, kan ha funnet ut at Grepolis-appen deres ikke fungerer på disse enhetene. Videre leveres ikke disse enhetene med Google Play Store eller tjenestene, som noen apper bruker for å kjøre forskjellige bakgrunnsfunksjoner, for eksempel push-varsler. Disse tjenestene kreves for at appen vår skal kjøre, og det er derfor disse enhetene har problemer.

I tillegg vil folk som har Huawei-enheter som er eldre, og som har Google Play Store forhåndsinstallert, på et tidspunkt sannsynligvis også begynne å se at de ikke kan installere eller kjøre apper, i det tilfellet Google oppdaterer tjenestene sine, men fortsetter ikke å støtte dem. Det kan være tilfeller der spillere har eldre versjoner av Grepolis-appen installert som fungerer på disse enhetene, men på et tidspunkt må vi 'tvinge' alle til å oppdatere til den nyeste versjonen av appen vår, noe som igjen kan bety at noen spillere som spillet tidligere funket for, ikke lenger har en fungerende app, og installering av en eldre versjon vil ikke være en løsning for disse spillerne, ettersom spillet vårt ikke tillater dem å logge på lenger uten å oppdatere til den siste versjonen.


Så, hva betyr dette for oss, og du spilleren? Kort sagt, tidligere teknologiske leverandørbeslutninger har ført til en situasjon der push-varslene våre ikke fungerer for Huaweis AppGallery (tilsvarende deres Google Play Store) på kort eller midt sikt. Dette har ført oss til den vanskelige avgjørelsen å offisielt stoppe å støtte Huawei-enheter i overskuelig fremtid. Dette kan føre til litt frustrasjon for deg, spesielt hvis du er en spiller i denne situasjonen, men for å være ærlig er det den beste løsningen for alle. Hvorfor? Fordi for å utvikle appen for Huawei-enheter, må vi slutte å jobbe med andre mobile prosjekter vi for tiden implementerer, og investere vår energi i å lage det som egentlig er en ødelagt versjon av designversjonen av appen vår, som mangler en av hovedfunksjonene. den brukes til, angrepsalarmen og andre push-varsler.

Vi undersøker fremdeles alternative metoder for å løse dette problemet, men dette er et mer betydelig stykke arbeid som ikke vil være ferdig på kort sikt, så det adresserer ikke egentlig det underliggende problemet.

Den gode nyheten for spillere med Honor-enheter er at Huawei solgte dette selskapet, og at de ikke lenger skulle være underlagt de samme begrensningene knyttet til Google Play Services på et eller annet tidspunkt i fremtiden. Så selv om Honor-telefonen din foreløpig ikke støtter Google Play Services, vil den sannsynligvis på et tidspunkt gjøre det.

Vi beklager de som er berørt av denne avgjørelsen. Til syvende og sist er en betydelig andel av dette utenfor våre hender, ettersom det er knyttet til regjeringsbeslutninger. Hvis du trenger støtte, kan du selvfølgelig kontakte supportteamet på vanlig måte, men vær oppmerksom på at det er begrensninger på hvor mye de kan hjelpe deg med dette problemet. Se FAQs nedenfor for å svare på noen vanlige spørsmål.

Vennlig hilsen,

Grepolis-utviklingsteamet ditt

FAQ
Q: Jeg har en enhet som ikke er produsert av et kinesisk selskap (for eksempel Samsung). Må jeg gjøre noe?

A: Nei. Bare enheter produsert av Huawei og Honor er berørt.

Q: Jeg har en enhet som ikke er produsert av Huawei eller Honor, men som er en kinesisk telefon. Må jeg gjøre noe?

A: Nei. For øyeblikket er de eneste selskapene som er berørt Huawei, og foreløpig Honor. Imidlertid solgte Huawei Honor, og i nær fremtid bør Honor-enheter støttes igjen av Google.

Q: Vil du noen gang støtte Huawei-enheter igjen?

A: Det er mulig, men ikke uten at Google tilbyr støtte igjen for Huawei-enheter. Som nevnt i artikkelen ovenfor, kan vi være i stand til å overvinne vår avhengighet av Google Play-tjenester for push-varsler, noe som igjen vil gjøre det verdt å investere utviklingstiden i å lage en app for AppGallery.

Q: Jeg har for øyeblikket en Huawei-enhet, og appen fungerer bra! Hvorfor vil dere ikke støtte meg?

A: Hovedproblemet her er at enheten din for tiden fungerer, men sannsynligvis ikke vil gjøre det på et nærliggende tidspunkt. Dette kan enten skyldes at vi oppdaterer minimumsversjonen av appen på Google Play, noe som vil bety at du må oppdatere, men kan ikke på grunn av ingen tilgang til Google Play Services, eller det kan skyldes at Google selv oppdaterer kravene til Google Play-tjenester, som du ikke kan oppdatere. Når en av disse tingene skjer, fungerer ikke appen din lenger. Selvfølgelig vil vi fortsette å støtte deg mens appen fungerer på enheten din, men hvis problemene dine er relatert til det faktum at appen ikke fungerer lenger, er det her støtten slutter.

Q: Kan jeg ikke bare laste ned appen på siden og installere den manuelt?

A: Ikke egentlig, nei. Appen vil trolig installeres hvis det gjøres på denne måten, men på grunn av sin avhengighet av Google Play-tjenester, vil den ikke fungere.

Q: Jeg er på utkikk etter en ny enhet. Skal jeg unngå å kjøpe en Huawei- eller Honor-enhet?

A: Det korte svaret er at vi ikke kan fortelle deg hva du kan og ikke kan kjøpe! Men hvis det er viktig for deg å ha Grepolis på enheten din, vil vi anbefale en enhet som støtter Google Play Store og tjenester.
 
Topp