Hestestridsvogner

DeletedUser760

Guest
Hai!
Alle mener at hestestridsvogner er så sykt gode i forsvar, og det gjør meg kraftig irr! Hestestridsvogner er 78% bedre i angrep en i forsvar, og hopplitt er en mye bedre enhet i forhold til ledige innbyggere både forsvarsmessig og angrepsmessig!
måtte bare få det ut:p
 

DeletedUser

Guest
HSV er også raskere :) Men mrzpetrol, tror ikke denne cobblemix vet hva han snakker om, tydeligvis en fyr med litt for mye fritids. Vis du ser på Ideal Polis er det mye tull med de byene hans :p Alle kan bygge det de vil såklart, men en tulling som mener at senat bør være i 25 (istedenfor 24) at muren bør være i 15, ressursfelt i 35. Og at havnen skal være i 20 og brakker i 30 uansett, har jo med om du bygger havne eller landenheter i en by ;)
 

DeletedUser760

Guest
Hvordan har du kommet frem til dette egentlig?
Det tallet du kom frem til kan jeg rett og slett ikke forstå. Men anbefaler deg å lese denne:
http://forum.en.grepolis.com/showthread.php?5666-The-Guide-to-Grepolis-(Updated)

For å gi deg svaret, hoplitter er litt bedre i angrep men HSV er litt bedre forsvar



hvis du går på simulator og putter 100 HV på forsvar og 100 HV på angrep får du fasiten;), enkelt og greit :p har forsket meg frem til det selv.., skjønner itj hvis jeg er den eneste?
 

DeletedUser610

Guest
Tigris, du kan ikke sjekke 100 HSV mot 100 HSV. HSV er jo dårlig i forsvar mot skarpt... Prøv å sett de opp mot ryttere eller slyngere.

Streamer, hvordan han bygger byen sin bryr meg rett og slett midt på leggen. Men det med hops vs hsv er jo matematikken som jeg selv ikke gidder å regne meg frem til. Og når han skriver så mye totalt, så har han definitivt fritidsproblemer!
 

DeletedUser

Guest
På eta skrev(husker f ikke hvem) en MEGET DETALJERT analyse ang HSV vs Hoplitt.

Hoplitt ER bedre på det fleste områder. Fra inbyggere, ress osv videre. HSV har den fordelen at de er kjappe mot byer på samme øy.
Samt at en by med HSV backet opp med en del buer er MEGET bra deff. Da avventer man angrepet og sender de resterende HSV i angrep sekunder etterpå og setter opprør fra land :)

Alle har sin egen spillestil, men det har funket for meg mange ganger :)

Hop vinner i mine øyne ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser760

Guest
Tigris, du kan ikke sjekke 100 HSV mot 100 HSV. HSV er jo dårlig i forsvar mot skarpt... Prøv å sett de opp mot ryttere eller slyngere.

Streamer, hvordan han bygger byen sin bryr meg rett og slett midt på leggen. Men det med hops vs hsv er jo matematikken som jeg selv ikke gidder å regne meg frem til. Og når han skriver så mye totalt, så har han definitivt fritidsproblemer!




dude! forsvaret i skarpt våpen er likt for angreper som forsvarer;) det er bare dens evne etter hvordan den er bygd til dette spillet;)
 

DeletedUser610

Guest
Tror du burde skaffe deg et bedre overblikk over hvordan det regnes ut tigris. For jeg tror du har misforstått. Angrepsverdien til en enhet spiller ingen trille når den forsvarer seg
 

DeletedUser760

Guest
hmmm.., det er ikke noe angrepsverdi jeg ser på gubsa? det står bare stumt våpen osv.., ingen ting om at det bare hjelper til forsvar..., se for deg at du bli angrepet.., du har et sløvt sverd og et skarpt sverd..,hva vil du helst bruke? hvis det ikke er sånn i grepolis også er det veldig merklig;) for den sim teknikken min stemmer ganske godt med de andre enhetene;) but thts just me
 

DeletedUser610

Guest
Ja, det er faktisk kun deg. Men hyggelig som jeg er skal jeg prøve å forklare deg hvordan det fungerer. Og vi kan sikkert bruke hestestridsvogn som eksempel.

En HSV angriper med skarpt våpen, med 56 i styrke. Denne styrken spiller ingen trille i forsvar.
Men når HSV står i forsvar og forsvarer seg med forskjellig styrke mot forskjellige våpen. Altså, den er bedre rustet til å forsvare seg mot stumpe våpen, 76 i forsvarsstyrke mot denne typen, (må ikke forveksles med et sløvt sverd) enn den er til å forsvare seg mot skarpe våpen, 16 i forsvarstyrke mot denne typen. Et sverd går ikke under kategorien skarp våpen, da skarpe våpen er spyd og lignende våpen. Altså våpen som går gjennom rustning.

Så la oss titte på matte, i scenarioet ditt hvor 100 HSV angriper 100 HSV. Da er de første 100 HSV angriper, og de andre 100 HSV forsvarer.
Da angriper de 100 HSV med totalt 5600 i angrepsstyrke (56*100). De forsvarende HSV forsvarer seg med totalt 1600 i forsvarsstyrke (16*100) siden de forsvarer seg med 16 i forsvarsstyrke hver seg mot spydene til HSV'en. Så får hver angripende HSV som dør så dør 3 forsvarende HSV.

Og grunnen til at den sim teknikken din stemmer ganske godt med de andre enhetene er fordi HSV er den eneste enheten som er dårlig til å forsvare seg med sitt eget våpen.

Om du ikke forstår dette nå, så gir jeg faktisk opp. Nå har jeg tross alt tatt opp den minste t-skjeen i skuffen.
 

DeletedUser760

Guest
jo, jeg forstår det, men syntes bare det er litt merklig:p fuck tht.., du lærer så lenge du lever
 

DeletedUser610

Guest
Ikke så merkelig hvis du tenker på det. Hestene blir jo lett drept om det kommer et spyd flyvende, og da er ikke vogna til mye hjelp.
 

DeletedUser

Guest
It is what it is, end of line.

mrpetzold: Du glemmer noen elementer som jeg ikke gidder, men det er helt riktig! :)
 

DeletedUser610

Guest
Begrenset hvor innviklet jeg skulle gjøre det. Men poenget står jo fremdeles :)
 
Topp