Guder

DeletedUser938

Guest
Dere burde få flere guder! Det er en drøss med andre greske guder som Apollon, Hekate, Hermes, Ares, Demeter, Afrodite osv.... Men det jeg mener er at alle disse gudene har spesielle evner som fint glir inn i spillet,
 

DeletedUser

Guest
Kommer nok av prioritering. Flere guder vil være en relativt dramatisk endring. Ja, det hadde nok vert ett friskt pust, men i hvor stor grad ville de blitt brukt?

Noen forslag til hva slags evner de isåfall kunne hatt?
 

DeletedUser343

Guest
Synes at det var nok med fire jeg. Den femte er bare en bonus ;)
 

DeletedUser408

Guest
For å svare på i hvor stor grad de ville blitt brukt er det jo ganske enkelt: Hvor god de er. Så hvis de har greie evner som er på samme nivå som de gudene vi har nå vil de nok bli ganske fine å ha.
Jeg har for nå ingen forslag til evner de gudene kan ha, men det er en del forslag her på "Forslag & Diskusjoner"
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser610

Guest
Om man kun foreslår "flere guder" uten å gjøre noe mer ut av forslaget er jeg ganske sikker på at det ikke kommer til å skje.

Prøv heller å oppdater førsteposten etter denne malen laget for å forbedre noe som allerede er i spillet (hentet fra et annet grepolisforum).
Gjennomtenkte og utfyllende ideer har større sannsynlighet for å slå gjennom.

Forslag:
Noen få setninger om det generelle konseptet i ideen din.

Grunn:
Foklar hvorfor du mener at dette enten er nødvendig eller en god forbedring av spillet. Du bør vurdere de eksisterende spillmekanikkene her og vise hvordan denne ideen forbedrer de. Tabeller som sammenligner kostnader, tider, enhetsverdier etc er et nyttig tillegg. (I dette tilfellet forslag til mytologiske enheter, angrepsverdier/forsvarsverdier, og magi med påfølgende kostnader for de forskjellige gudene man vil implentere)

Detaljer:
Forklar de spesifikke detaljene i forslaget. Hvordan det vil fungere osv.

Balanse/forhindre misbruk
Åpner forslaget ditt for misbruk eller gjør det mulig for spillere å jukse? Hvis ja, hvordan kan dette løses?.
 

DeletedUser938

Guest
Jeg skal svare på alle disse spørsmålene:
Evner: Apollon: Tørke: Soldatene slåss 10% dårligere de neste 3 timene. Da funker det bare på folk som er 3 timer unna så ikke man kan angripe alle på spillet. Kort dag: Solen går fort ned og man får natt bonus 1 time før. Medisiner: Hvis du er forsvareren kan du helbrede 10% av soldatene.
Jeg kaller det bare Nalle: Man mottar 5 tilfeldige avstands soldater (ikke gudommelige).

Hermes: Bevingede føtter: Landtropper og handel går 50% fortere. Dårlige veier: Landeveien er dårlig og det blir lett å gå seg vill. Gir 10% sjanse at angripere må vende tilbake. Varer i 2 dager. Bra veier: Det blir enklere å frakte ressurser. Man får 50% mer ressurser i 3 timer. Gjestfrihet: Det blir 50% mindre sjans for at bondelandsbyer gjør opprør.

Ares: Kampmoral: Kampmoralen til spilleren blir 10% høyere. Kan bare brukes en gang hver tredje dag. Sinne: Spillerens bondelandsbyer har 25% mer sjans for opprør. Styrke: Alle i byen føler seg sterke og klare til å kjempe. 40% bedre forsvar i 2 dager og 25% mer ressurser. Opprør: Folk i byen gjør opprør og dreper 10 soldater. Kan ikke brukes på samme spiller mer enn 1 hver tredje dag.

Enheter: Apollon: Guddommelige bueskyttere. Pyton: en gigantisk slange.

Hermes: Tyver: Folk som har 60% sjanse til å stjele ressurser uten kamp. Merkursstavens slange: En slange som egentlig er rundt Hermes sin stav.

Ares: Døde krigere: Krigere som allerede er døde, og skylder Ares en tjeneste. Drage: En heftig drage som spruter ild, og sprer frykt.

Jeg gidder ikke å skrive mer.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Takk for din energi brukt i dette innlegget.
Syns det var kreativt og spennende :)
 
Topp