Generelle endringer

DeletedUser1049

Guest
Basert på Tau som nå er ferdig så har jeg noen erfaringer jeg ønsker å omsette til forslag:

1) Hastigheten på norske servere bør ikke være mindre enn 3.
Vi så alt for mange som falt ifra fordi det gikk for sakte for dem og når de fikk muligheten til å spille på nye verdner som åpnet senere så ble de mye in-aktive og det ødelegger selvsagt serveren. For å bedre sjangsen til at flere spillere fullfører en server synes jeg at man skal holde hastigheten på 3 eller mer.

2) VU bør endres.
Jeg har tidligere foreslått at VU kan være en integrert del av spillet hvor man kan begynne å bygge disse etter et par måneder og at kanskje effekten av hver VU øker med hvert nivå for hele alliansen. For å vinne burde man kontrollere 4 som i dag og kun en allianse kan ha L10 på hver VU. Nå er jeg mer opptatt av å gjøre sluttspillet litt mer interessant. Vanligvis så ender man opp med 2 allianseblokker hvor medlemmer i underallianser rullerer inn med varer og VV. Jeg foreslår at man ved start av byggingen av sin første VU ikke kan sparke ut/miste noen medlemmer såfremt de ikke har 0 byer eller under 1000 poeng. Dette vil føre til at flere allianser bygger forskjellige VU'er og at det blir litt spill på slutten for å erobre VU-byer og danne nye grupperinger. Det vil også føre til at serveren varer lenger som noen kanskje ser som et minus, men jeg synes det er positivt at noe man har brukt 8-9 måneder på å bygge opp får lov til å vare litt lenger.

Utfallet av forslagene betyr ikke så mye for meg da jeg med Tau er ferdig med Grepo, men håper at folk vil være med på å diskutere for å gjøre spillet bedre for alle.
 
Topp