Erobringssystem - Gamma!

DeletedUser

Guest
Gamma bruker det gamle opprørsystemet. Dvs. at man bruker ikke opprør i denne verdenen!


Må bare beklage, men det har vært litt dårlig informasjon rundt verden gamma. Denne verdenen er satt opp med det gamle erobringssystemet. Dvs. at man bruker ikke opprør.

Man angriper bare byen med koloniskip, så etter litt tid, hvis angrepet er vunnet, og koloniskipet ikke er ødelagt overtar du byen.
(Dette var i teorien)

I prakis pleier man å angripe den aktuelle byen flere ganger, slik at man vet at det ikke er mye styrker i byen. Derretter setter man i gang ett stort angrep m/ koloniskip.
Når angrepet er i gang, bør man også sende support til byen, slik at du er sikker på at du vinner kampen.

Andre kan også angripe byen for å ødelegge for deg.
 

DeletedUser114

Guest
D vil si (litt mer utfyllende håper jeg)


om du skal erobre:

du bare sender KS i et angrep på samme måte som de andre serverene. med tømming å rensking av byen først..

du MÅ vinne angrepet som sendes med KS..
da (istedenfår opprør) er det 12 timer hvor KS ditt står i den byen. da skal du i de 12 timene beskytte KS ditt med deff tropper.

altså om KS lander 00.00.00
sender du masse angrep som treffer før 00.00.00
å masse deff tropper som støtte som treffer etter 00.00.00

den største forskjellen er.. OM DU FÅR ET KS I DIN BY.. skal den byen ANGRIPES om du vil redde byen. IKKE støtte den;)
 

DeletedUser

Guest
D vil si (litt mer utfyllende håper jeg)


om du skal erobre:

du bare sender KS i et angrep på samme måte som de andre serverene. med tømming å rensking av byen først..

du MÅ vinne angrepet som sendes med KS..
da (istedenfår opprør) er det 12 timer hvor KS ditt står i den byen. da skal du i de 12 timene beskytte KS ditt med deff tropper.

altså om KS lander 00.00.00
sender du masse angrep som treffer før 00.00.00
å masse deff tropper som støtte som treffer etter 00.00.00

den største forskjellen er.. OM DU FÅR ET KS I DIN BY.. skal den byen ANGRIPES om du vil redde byen. IKKE støtte den;)

Stemmer.

Får du KS i din by, må du (og de som støtter deg) angripe byen, støtter du den hjelper du angriperen som vil overta byen.
 

DeletedUser168

Guest
Men om din eneste by er under okkupasjon, hvordan påvirker det spillestilen din? Har du fortsatt muligheten til å trene tropper, angripe osv?
 

DeletedUser114

Guest
jeg er usikker på hvor mye d går utover byen. men tror ikke du kan bygge mer byggninger eller tropper. d som begge kan se er tropper i byen å troppebevegelser på vei ut å inn.

jeg har kun erobret på denne måten før:p ikke blitt erobret:p
 

DeletedUser168

Guest
hmm, ikke jeg heller. Men jeg har en by under okkupasjon nå, og byen angriper stadig seg selv. Så det må være mulig for spillere under okkupasjon og produsere egne tropper?
 

DeletedUser

Guest
melits

hmm, ikke jeg heller. Men jeg har en by under okkupasjon nå, og byen angriper stadig seg selv. Så det må være mulig for spillere under okkupasjon og produsere egne tropper?

hva med melits?
 

DeletedUser114

Guest
jeg vet ikke apollon. men jeg vet at om han har dodga angrepet ditt, eller hadde troppene på farming vil de komme tilbake til byen din som angrep:p
 

DeletedUser168

Guest
Var vel det som skjedde, følte meg som ett stort spørsmålstegn når angrepene ankom : p
 

DeletedUser

Guest
Det som skjer når du blir erobret er at du får opp en skjerm slik som denne:

(Trykk på bildet slik at det blir større)

Det eneste du kan gjøre er:

1) Sjekke spillere og lignende via BB-koder
2) Lese og bruke Allianse og Allianseforum
3) Lese og bruke Meldinger og Rapporter

Hvis du prøver å gjøre noe annet vil du kun få det samme som bildet over viser. (Funker ikke å sjekke Byoversikt eller Rangering for eksempel)
 

DeletedUser

Guest
såbra at Ludde erobret byen din, så vi fikk litt ordentlig info om hvordan det ser ut på andre siden:p

Så du greier overhode ikke å se antall tropper som er i byen, eller innkommende støtte/ angrep?
 

DeletedUser

Guest
såbra at Ludde erobret byen din, så vi fikk litt ordentlig info om hvordan det ser ut på andre siden:p

Jepp, jeg fikk til og med en Utmerkelse! Offer! :D
Så du greier overhode ikke å se antall tropper som er i byen, eller innkommende støtte/ angrep?

Jo det kan du, ser du på bildet jeg hadde i forrige post vil du se at du ser alle tropper i byen og under troppene står "Troppebevegelser", her vises alt som kommer inn. :)
 

DeletedUser114

Guest
åååja:p d er sån d ser ut:p

den ene byen min ble erobret på speed serveren da:p men d tok bare 4 minutter:p å jeg dreiv å laga mat:p så rakk liksom ikke gjøre så mye med det:p

haha
 
Topp